نصرالله: هدف دادگاه بین‌المللی ترور حریری ایجاد فتنه است


نصرالله: هدف دادگاه بین‌المللی ترور حریری ایجاد فتنه است

رهبر حزب‌ الله گفت که ادعانامه دادگاه بین‌المللی رسیدگی به ترور رفیق حریری به "فتنه" نمی‌انجامد

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله گفت هدف ادعانامه دادگاه بین‌المللی رسیدگی کننده به ترور رفیق حریری و اعلام حکم بازداشت چهار نفر از اعضای حزب‌الله ایجاد فتنه در لبنان و به ویژه فتنه میان شیعه و سنی است.

آفای حریری گفت قبل از این که این ادعانامه صادر شود درباره آن هشدار داده بود و افزود: "اکنون می‌گویم این ادعانامه به فتنه نخواهد انجامید".

دولت نجیب میقاتی از گروه‌های متحد و همسو با حزب‌الله تشکیل شده است.

در ادعانامه دادگاه بین‌المللی که پنجشنبه گذشته به دادستان کل لبنان تسلیم شد، افرادی از حزب‌الله به عنوان متهمان ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان در سال ۲۰۰۵ معرفی شده‌اند. محتوای این ادعانامه هنوز علنی نشده اما مطبوعات لبنان نام چهار نفر از اعضای حزب‌الله را به عنوان متهمان منتشر کرده‌اند.

از سال گذشته که گفته شد قرار است نام افرادی از حزب‌الله به عنوان متهمان ترور رفیق حریری مطرح شود، سید حسن نصرالله علیه دادگاه بین‌المللی رسیدگی به پرونده این ترور موضع گرفته و آن را سیاسی و در خدمت اسرائیل خوانده بود.

'ماموران سابق اطلاعاتی'

در لابه‌لای سخنرانی سید حسن نصرالله ویدئوهایی در معرفی کسانی پخش شد که به گفته او، بازرسان و محققان دادگاه بین‌المللی‌اند. افرادی که معرفی شدند و بیشترشان مأموران سابق اطلاعاتی و امنیتی در کشورهایی چون آمریکا، بریتانیا، آلمان و استرالیا بودند، کسانی‌اند که به گفته سید حسن نصرالله سابقه سال‌ها مأموریت علیه حزب‌الله داشته‌اند.

یکی از این افراد، رابرت بییر بود که از مأموران سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) بوده و از چهره‌های مشهور رسانه‌ای در زمینه مسائل اطلاعاتی و امنیتی در جهان است.

در سخنرانی سید حسن نصرالله ویدئویی از مصاحبه شبکه تلویزیونی الجدید لبنان با رابرت بییر پخش شد که وی در آن می گفت پانزده سال مأمور جستجو و از میان بردن عماد مغنیه، فرمانده نظامی پیشین حزب الله بود که سه سال پیش در سوریه ترور شد.

سید حسن نصرالله بر موضع پیشین خود پافشاری کرد که دادگاهی که سازمان ملل متحد برای رسیدگی به پرونده ترور رفیق حریری تشکیل داده است در خدمت اهداف آمریکا و اسرائیل است و از پنج سال پیش که اسرائیل در جنگ با حزب الله "شکست خورد"، به دنبال آن بوده که این "شکست" را با متهم و محکوم کردن حزب الله جبران کند.

وی به عنوان شاهدی بر مدعای خود به گزارشی در روزنامه فرانسوی فیگارو اشاره کرد که در نوزدهم اوت سال ۲۰۰۶، یعنی درست پنج روز پس از پایان جنگ اسرائیل و حزب الله منتشر شد و برای اولین بار در آن از مدارکی در دادگاه بین المللی سخن به میان آمد که به نوشته آن روزنامه، نشان می‌داد حزب الله در ترور رفیق حریری دست داشته است.

گزارش‌های مشابهی نیز بعدها در مجله آلمانی اشپیگل و تلویزیون سی بی سی کانادا منتشر شد که سید حسن نصرالله می‌گوید محتوای ادعانامه دادگاه بین‌المللی چیزی بیش از همان گزارش‌ها نیست.

سید حسن نصرالله به عنوان دلیلی دیگر برای اثبات سیاسی بودن دادگاه بین المللی گفت که این دادگاه از آغاز، صرفا تحقیقات خود را روی جریان خاصی در لبنان متمرکز کرده و هیچگاه فرضیه‌های دیگر را در نظر نگرفته است.

وی به شواهدی اشاره کرد که سال گذشته ارائه داد و از احتمال دست داشتن اسرائیل در ترور رفیق حریری حکایت می‌کرد.

آقای نصرالله گفت با این که همه این شواهد به دادگاه بین‌المللی عرضه شده اما این دادگاه حاضر نشده است درباره آنها تحقیقات کند و فرضیه احتمال دست داشتن اسرائیل را هم در نظر گیرد.

ادعانامه دادگاه بین‌المللی علیه حزب الله هنوز علنی نشده و محتوای آن در اختیار رسانه‌ها قرار داده نشده است، اما مطبوعات لبنان از دستیابی به محتوای آن گزارش داده‌اند و نام چهار نفر از اعضای حزب الله را به عنوان متهمان این ادعانامه ذکر کرده‌اند.

سید حسن نصرالله در سخنرانی‌اش به این نامها اشاره‌ای نکرد اما از افرادی که نامشان مطرح شده با عنوان "برادرانی مقاوم" یاد کرد که "کارنامه درخشانی" دارند.

عرق سگی - ایران - تهران
مرتیکه نصرالله بدم میاد ازش./
یکشنبه 12 تیر 1390

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
البته یه هدف دیگه هم اینه که دست ارباب تکدستت هم تو قتل حریری رو میشه
یکشنبه 12 تیر 1390

pelle - سوئد - استکهلم
چقدر ا ز این قیافه کریه تروریست بدم میاد ،کثافت بو گندو مثل موش تو سوراخ پنهان شده از آنجا مرتب پیام خودخوری میفرسد. چه روزی باشد آنروز که همه این تروریستهای آشغال با اردنگی به جهنم فرستاده شوند.
یکشنبه 12 تیر 1390

Artosh - ایران - تهران
کی بشه این مردم لبنان از دست تو خلاص شن تروریست کثیف.
یکشنبه 12 تیر 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
چقدر از رهبرت نفرت دارم از توی حیفه نون سوسمارخور بیشتر.مرتیکه صدقه سر ملت ایران نان شب جمعه را کوفت میکنی اونوقت باگستاخی و بی شرمی تاریخ ایران را به عرب سوسمارخور ربط میدهی.پس خیال کردی رامین مهمانپرست مامور پرونده حریری میشود.کله گنده ات را زیر برف فرو بردی خیال کردی دنیادیگه خبری نیست.آدمفروشهایی مثل خودت داخل گروه تروریستیت هستند که قبل از اینکه انگشت تو آب کنی خبرش به اسراییل و آمریکا رسیده.جانی مزدور از تیغ ژیلت بی ارزشتری.چون ژیلت وسایل شخصی 1 نفره ولی تو را ایران و سوریه هر وقت بخواهند از خودت و مزدوران گروهت استفاده میکنند.چه در انتخابات کودتایی ایران و چه در کشتار مردم بیگناه سوریه.زنده باد اسراییل و آمریکا که این گروه شیطانی را در لیست سیاه و تروریست جهانی ثبت کرده اند.رای این دادگاه فقط در حد تشریفاتی ارزش دارد.چون بعد از حکم دستگیری بین المللی.عمرالبشیر.و.وحیدی وزیر دفاع رژیم بارها این 2 جانی به خارج سفر کرده اند بدون هیچ زاحمتی.اگر سیاه بازی نیست حکم جلبشان را به پلیس اینترپل ارجاع دهند
یکشنبه 12 تیر 1390

morid - ایران - بوشهر
دست سید درد نکنه بدجوری تو پوز ادم کشان شارون زد.بطوریکه اون گامبوی شکم پرست سکته مغزی وقلبی کرد.مسلم است که براش طوطئه میکنند.
یکشنبه 12 تیر 1390

nader46 - انگلیس - لندن
خاک بر سرگاومیش,خرگردن,حسن پشم الله با رهبر مفنگی ادمکش بیوجدان.چقدر شماها چندش اور ونفرت انگیزهستید.
یکشنبه 12 تیر 1390

hameshehbahar - انگلستان - لندن
پولهای مفت ایران چه خوب بهش ساخته . داره میترکه!! اردنگ......
یکشنبه 12 تیر 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
morid - ایران - بوشهر ..خلایق هر چه لایق..تو همون بهتر که مرید و دستمال بدست این بوفالو جیرته.دنیای خارج در حال پیشرفت و ساخت تکنولوژیست برای رفاه و راحتی بشریت,سید کیلویی چنده,,,مرگ و ننگباد هر آنکس که از دیگران تغذیه میکند و باعث ترور و کشتار مردم بیگناه میشود.مرتیکه شکم پرست خیر باباش. چندین نفر از اراذل و اوباشهای لبنان و فلسطین را دور خودش جمع کرده/که از صدقه سری و خیرات مردم ایران شکم بی صاحبشان را پر میکنند.و بعد از کوفته کاری به نقشه ترور مردم میپرازند.حیوان درنده از چنین جانورهایی شرف و غیرتش بیشتره.مرتیکه ترسو تو سوراخ موش مخفی شده و جرات بیرون رفتن ندارد.100 رحمت غیرت آقاموشه که بدون ترس از گربه یک هوایی تنفس میکند. .
یکشنبه 12 تیر 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
ننگ بر این تازی های گدای مفتخور و دزد و دشمن ایران و ایرانی و پارسها!
یکشنبه 12 تیر 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
مال مفت خوردی خرگردن, زبونت درازتر از قبل شده.خودتون را خیس کردین بد رقم.هم تو و هم اربابت.مریدهای کوچولوتان هم همچنان در فکر ادمکشی شارون هستند.براشون ادمکش با ادمکش فرق میکنه.در راه دین رحمت کشتن خدمت به الله است!
دوشنبه 13 تیر 1390

salarkhan - آمریکا - لس آنجلس
morid - ایران - بوشهر طوطئه؟؟؟خود پیداست از زانوی تو!!
دوشنبه 13 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
morid - ایران - بوشهر . دفاع تو تازیزاده از خرس الله قاتل دلیل مشارکت تو در دزدیهای ملایان.
دوشنبه 13 تیر 1390

Pezhman - اتریش - وین
فتنه از سر وصورت این آدمکش می باره
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

faryade demokrasi - هلند - آمستردام
زالو پشمالو، انگل ، آدم از دیدن قیافت جذام میگیره، کیا دارن رو مردم حکومت می‌کنن،؟
چهار‌شنبه 15 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.