حسینیان: سوال از احمدی نژاد مورد رضایت رهبر نیست


حسینیان: سوال از احمدی نژاد مورد رضایت رهبر نیست

یک نماینده حامی دولت می گوید که ۲۰ نفر از امضا کنندگان طرح سوال از رئیس جمهور امضاهای خود را پس گرفته اند 

روح الله حسینیان رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: "با توجه به ملاقات اخیر نمایندگان با رهبر معظم انقلاب، قطعا طرح سؤال از رئیس جمهوری مورد رضایت مقام معظم رهبری نیست."

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای حسینیان، رئیس فراکسیون اصلی حامی دولت در مجلس، امروز ۱۱ تیر (۲ ژوئیه) تاکید کرد که این فراکسیون مخالف طرح سؤال از رئیس جمهوری است و "به هیچ عنوان از این طرح حمایت نکرده و نمی‌کند".

اشاره آقای حسینیان به "ملاقات اخیر" نمایندگان با آیت الله خامنه ای، چهار روز بعد از آن صورت گرفته که فاطمه آلیا نماینده تهران در مجلس گفته است که رفتار تند نمایندگان با آقای احمدی نژاد در جلسه رای اعتماد وزیر ورزش و جوانان، باعث شده تا رهبر جمهوری اسلامی "هیات رئیسه و زعمای مجلس را فرا بخواند و به آنها تذکر بدهد".

در جلسه سه شنبه ۳۱ خرداد مجلس، در هنگام سخنرانی محمود احمدی نژاد در دفاع از حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، عده ای از نمایندگان فریاد های "دو – دو" سر دادند که در عرف قوه مقننه ایران، که در آن از عدد دو برای بیان رای منفی استفاده می شود، برای اعلام مخالفت با یک سخنران به کار می رود.

طرح سوال از رئیس جمهوری، که علی مطهری نماینده محافظه کار تهران از طراحان اصلی آن است، به امضای ۱۰۰ نماینده رسیده و روز یکشنبه گذشته به هیات رئیسه مجلس ارائه شده است.

سه شنبه هفته پیش، دو عضو هیات رئیسه مجلس در اظهار نظرهایی جداگانه تاکید کرده بودند که این هیات در شرایط فعلی کشور با طرح سوال از محمود احمدی نژاد مخالف است.

پس گرفتن امضاهای نمایندگان

امروز محمدجواد ابطحی، عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس "توانا" مدعی شده که ۲۰ نفر از نمایندگان امضا کننده طرح سوال از رئیس جمهوری، امضاهای خود را پس گرفته اند.

همزمان، روح الله حسینیان از احتمال منتفی شدن طرح سؤال از محمود احمدی نژاد خبر داده و گفته است: "این امضاها در روزهایی که نمایندگان از احمدی‌نژاد ناراحت بودند جمع‌آوری شده است و برخی از این نمایندگان در شرایط کنونی مطرح شدن طرح را مصلحت نمی‌دانند و امضای خود را پس خواهند گرفت."

اشاره آقای حسینیان به "روزهایی که نمایندگان از احمدی‌نژاد ناراحت بودند"، به روزهایی در نیمه اول اردیبهشت است که محمود احمدی نژاد، در واکنش به مخالفت آیت الله خامنه ای با برکناری حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، از حضور در دفتر کار خود و شرکت در جلسات کابینه خودداری می کرد.

در واکنش به این سخنان، علی مطهری امروز در گفت​وگو با خبرآنلاین گفته است: "امضاهایی که در ایام قهر رئیس جمهور جمع آوری شد کمتر از ده تاست و به فرض محال که همه امضاها هم در آن ایام جمع شده باشد، [این مساله] تغییری در ماهیت قضیه ایجاد نمی کند. نمایندگان همه سوالات را خوانده و امضا کرده اند."

آقای مطهری همچنین در پاسخ به این گفته رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی که با توجه به ملاقات اخیر نمایندگان با رهبر ایران طرح سوال از رئیس جمهوری به مصلحت نیست، اظهار داشته که آیت الله خامنه ای، در آن ملاقات تنها به نمایندگان به خاطر قطع کردن سخنان محمود احمدی نژاد در هنگام سخنرانی تذکر داده و این تذکر "ربطی به سوال از رئیس جمهوری ندارد".

آقای مطهری پیشتر گفته بود که طرح سوال از رئیس جمهوری شامل سه سوال اقتصادی، سه سوال درباره اجرای قانون، سه سوال سیاسی و دو سوال فرهنگی است.

طبق اصل ۸۸ قانون اساسی، در صورتی که دست کم یک چهارم نمایندگان مجلس سوالی را در مورد یکی از وظایف رئیس جمهوری مطرح کنند، وی موظف است در مجلس حاضر شود و به سوال نمایندگان جواب دهد.

فضول میرزا - سوئد - استکهلم
خب معلومه چون پته ش میفته روی آب!
یکشنبه 12 تیر 1390

sora.sefid - ایران - تهران
بمیرن مردم بی غیرت بهتره که اجازه میدن این اراذل و اوباش بالا سر زندگی و مملکتشون... خاک بر سر ملتی که اینا براشون تصمیم میگیرن.خدایا یه سیلی زلزله ای گردبادی طوفانی یه بلای طبیعی از اونا که برای گناههای کافرا میفرستی برای این جماعتم بفرست.
یکشنبه 12 تیر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
زیرا سوال کردن از احمقی نژاد = با سوال کردن از ضحاک ساندیسی که او از سوال پیچ شدن متنفر است و باعث حال بهمزنی و سرگیجی ضحاک میشود, زیرا هر چیزی که در دنیا اتفاق بیافتد, خواست خداست و یا خواست نایب خدا, پس این سوسول بازیهای فرنگی که همان سوال کردن است, بگذارید دم کوزه و ابش را بخورید ! اخه, اینکه سوال کردن نداره, که مثلا ضحاک بهنگام تولد یاعلی گفته و تمساح یزدی هم از تخم بوجود امده ! به اینها میگویند " اسرار الهی " که هیچکس نباید اجازه سوال کردن و شک کند ! پس همواره شاد و خوش باور باشیم .
یکشنبه 12 تیر 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
شعر بند تمانی از شاعری اسلامی .عده ای بع بع کنا ن پیش میروند -از پی سک گله حیران میروند . صد نماینده کرده امضا نامه ای - اما درپی یک حمله سگ عده ای در میروند . نوش جان کردن ان صد میلیون را - از برای امروز بود ان نا قابل را ..
یکشنبه 12 تیر 1390

hassan5 - ایران - تهران
در دو دوره اخیر مجلس مد شده که هر وزیری را بخواهند استیضاح کنند اکثر نمایندگان مجلس فرمایشی نامه مربوطه را امضا میکنند و بعد با وزیر مربوطه تماس گرفته و پس از گرفتن شیتیلی امضا خودشان را پس میگیرند . این هم یک راه تولید درامد جدید مجلسیان است.خدا میدانه که نمایندگان چقدر احمدینژاد را تیغ زدنند
یکشنبه 12 تیر 1390

reza_frankfurt - المان - فرانکفورت
ترسیدن احمدی پته شان رو اب بریزه.با کمال احترام به همه,لیاقت ما ایرانی ها همین حکومت.
یکشنبه 12 تیر 1390

salarkhan - آمریکا - لس آنجلس
ای به درک!مردشور ببره احمدی نژاد و رهبرو و تو آخوندرو
دوشنبه 13 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.