هشدار چهره‌های ایرانی در مورد تجاوز بی‌سابقه‌ حکومت ایران به حقوق بشر


هشدار چهره‌های ایرانی در مورد تجاوز بی‌سابقه‌ حکومت ایران به حقوق بشر

سرکوب مخالفان نتایج انتخابات ریاست جمهوری؛ نویسندگان نامه وضعیت نقض حقوق بشر در ایران را بی سابقه می خوانند

۶۷ نفر از چهره های شناخته شده ایرانی در خارج از کشور در نامه ای به احمد شهید، گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، به او هشدار داده اند که "تجاوزات حکومت جمهوری اسلامی" در ایران به حقوق بشر به "سطح بی سابقه ای" رسیده است.

نویسندگان در این نامه به آقای شهید نوشته اند که "دستگیری های خودسرانه فعالان حقوق زنان، حقوقدانان٬ روزنامه نگاران٬ دانشجویان٬ رهبران کارگری و فعالان حقوق بشر همچنان رو به افزایش است و موارد فزاینده اعتصاب غذای نامحدود اقدام به خودکشی٬ مرگ مشکوک زندانیان در بند٬ و اعدام ها به راستی هراس آور است."

نویسندگان نامه به آقای شهید نوشته اند: "قصد جمهوری اسلامی از نپذیرفتن انتصاب جنابعالی به این سمت و ممانعت از سفر شما به ایران، این است که از بازبینی و بررسی این جنایات توسط جامعه جهانی جلوگیری کند."

از متن نامه به احمد شهید

رامین جهانبگلو، یرواند آبراهامیان، حسین قاضیان، مهرانگیز کار، پیام اخوان، عباس امانت، داریوش آشوری، رضا براهنی، مهرزاد بروجردی، حمید دباشی، منصور فرهنگ، احمد کریمی حکاک، فرهاد خسروخاور، آزاده کیان، هدایت متین دفتری، عباس میلانی و نیره توحیدی از جمله امضاءکنندگان این نامه هستند.

رامین جهانبگلو، پژوهشگر عرصه فلسفه و سیاست و از امضا کنندگان نامه به احمد شهید که در کانادا اقامت دارد به بخش فارسی بی بی سی گفت که هدف از ارسال این نامه توجه دادن به آقای شهید درباره وضعیت حقوق بشر در ایران و ارائه پیشنهاداتی به او است.

نویسندگان نامه به آقای شهید نوشته اند که هم اکنون تعداد زیادی از زندانیان سیاسی سابق و اعضای خانواده آنها در خارج از ایران به سر می برند و می توانند اطلاعات و تجربیات خود را در مورد شکنجه، تجاوز جنسی، حبس ها و اعدام ها با شما در میان بگذارند.

پیش از این آیلین داناهو، نماینده دائم آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به برنامه صفحه دو بی‌بی‌سی فارسی گفته بود که اگر ایران به احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر اجازه ورود به این کشور را ندهد، او در خارج از ایران "تحقیق همه جانبه ای درباره نقض حقوق بشر" در این کشور خواهد کرد.

خانم داناهو هشدار داده بود که ممانعت ایران از ورود آقای شهید به این کشور، به جامعه بین المللی اجازه می دهد که فشار بر حکومت ایران را زیاد کند و "به دلیل سابقه حقوق بشری، ایران را هر چه بیشتر به انزوا بکشاند."

از ابتدای انقلاب اسلامی در ایران، کمیسون حقوق بشر سازمان ملل که بعدها به شورای حقوق بشر تغییر نام داد، سه نماینده ویژه برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران تعیین کرد.

ندرس آگوئیلار، رینالدو گالیندوپل و موریس دنبی کاپیتورن گزارشگران ویژه حقوق بشر درباره ایران بوده اند که ماموریت دو نفر اول در ایران به سرانجام نرسیده و ماموریت گزارشگر آخر هم در سال ۲۰۰۲ پس از آنکه قطعنامه نقض حقوق بشر ایران در کمیسیون حقوق بشر رأی لازم را کسب نکرد، پایان یافت.

احمد شهید، وزیر امور خارجه سابق مالدیو، چهارمین گزارشگری است که به تازگی برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل منصوب شده است.

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
هر موقع عکس بالا رو میبینم به بزدلی و نامردی مزدوران حکومت ولی وقیح بیشتر پی میبرم. 5 نفر با باتوم در برابر یک معترض دست خالی!!! یک زن با مشت و یک مزدور بیشرف و وطنفروش با باتوم در مقابلش. این یعنی ترس و وحشت از مردم و در نتیجه سرنگونی حتمی حکومت توخالی ولی وقیح. باید مسلح شد و کار رو یکسره کرد. مرگ بر خامنه ای و مزدوران بزدلش
شنبه 11 تیر 1390

sora.sefid - ایران - تهران
بشری در ایران مونده که حقوقی داشته باشه!!!؟؟؟ ببخشید ولی حیووون اگه کسی بخواد به حق و حقوقش تعدی کنه از خودش عکس العمل نشون میده اما این ...ها از اینا بدترم سرشون بیاد عین خیالشونم نیست. پس زحمت گرفتن حقشونو به خودتون ندید....
شنبه 11 تیر 1390

felora - ایران - تهران
این عکس من و یاد فیلمهای مستند "حیوونها میندازه! گرگها وشغالها" که چند تایی وگله ای به طعمه وشکارشون حمله میکنن.. اخه چندنفر به یه نفر نامردها!!!!
شنبه 11 تیر 1390

felora - ایران - تهران
این هوا ی الوده تهران هم که ما رو کشت ! یه بارون هم نمیاد تا راحتر نفس بکشیم. اخه از چند طرف خفه شیم...
شنبه 11 تیر 1390

h.k - دانمارک - اودا
تجاوز,وغارتگریواعدام دستگیریهای ,بیمورد,ترور انواع واقسام مختلف,ادم ربایی,به صورت,سیستماتیک,ودقیقی که درایران صورت میگیرد.باورکنید.درهیچ کشوردنیاوجودندارد.این نظر شخصی منست.
شنبه 11 تیر 1390

morid - ایران - بوشهر
فردا سالروز شهادت 290نفر از سرنشینان هواپیمای ایرباس ایران برفراز خلیج فارس که توسط ادم کشان ناو وینسن امریکابه موشک بسته شد.راستی جرا این 290نفر تو جزوه حقوق بشر نبودند ؟؟
شنبه 11 تیر 1390

alexxx - اتریش - وین
خوب دیگه تا به امروز تمام دنیا مطلع شدند که در ایران حقوق بشر تا چه حدی وبه چه اشکالی زیر پا گذاشته میشود, یعنی هنوز وقت ان نرسیده که دست از تومار نوشتن از جنایاتی که میشه بردارند و کم کم اقدام به جلوگیری از ادمه این جنایات بکنند? تا کی به همدیگه نشون بدیم نظام اخوندی در حق انسانیت چه سنگ تمامی میگذاره? بالاخره که چی اقای شورای حقوق بشر ?!?!
شنبه 11 تیر 1390

a.ahooraei - المان - کلن
آخ بیاد روزیکه اینها زجه بزنند و التماس کنند که بخشیده بشن و ما هم این صحنه ها رو جلوشون بگیریم و بگیم: مگه این تو نیستی؟
یکشنبه 12 تیر 1390

Kavkaz - ایران - تهران
morid - ایران - بوشهر. خجالت بکش ساندیس خور .مو را در چشم دیگران میبینی اما کنده درخت رو تو چشم خودت نمیبینی.
یکشنبه 12 تیر 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
h.k - بسیجی، این کاری است که هر روز بسیجیان و سپاهی ها و مزدوران اطلاعاتی رژیم میکنند و تلاش نکن ماله کشی کنی.
یکشنبه 12 تیر 1390

فریدون شیرازی - ایران - شیراز
گروههای سیاسی در سالهای اول انقلاب با جنگ مسلحانه بزرگترین خدمت را به خمینی و جناح جنایت کردند.چون سیاستمداران بیرون رفتند و جنگ طلبان وارد شدند کسانی جنگ را بردند که پول و اسلحه و امکانات بیشتری داشتند و از انسانیت بویی نبرده بودند.دهها هزار نفر بیگناه جان خود را از دست دادند وصدها هزار بیگناه سالها عمر خود را در زندان گذراندند و بخاطر وجود ادمهای نفهم و جنایتکار در حاکمیت خارجی ها میلیاردها سود برند و میهن هزار سال عقب رفت.مردم عادی تار و مار شدند.عده ای از رهبران اپوزیسیون به پاچه خواری اخوندها پرداختند.عده ای به اغوش صدام و عده ای تاجر و عده ای هم سوسیال خور شدند و جهان نفهمید که به بسر مردم امد.جنبش سبز رهبر نداشت.اسلحه نداشت.تشکیلات نداشت.شهدایش یک هزارم سالهای قبل نبود.متعلق به هیچکس نبود.متعلق به همه بود.ابروی جمهوری اسلامی را در تمام جهان برد و شمارش معکوس مرگ دیکتاتوری را زد.عدالت مطلق وجود خارجی ندارد.باید به اینده فکر کرد و عاقلانه کشوری قانونمدار ساخت.
دوشنبه 13 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.