پیشنهاد حذف زندان برای مهریه : عندالاستطاعه؛ جایگزین عندالمطالبه شود


پیشنهاد حذف زندان برای مهریه : عندالاستطاعه؛ جایگزین عندالمطالبه شود

مدیرعامل ستاد دیه کشور با انتقاد از افزایش زندانیان به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه گفت: اصلاح قانون ثبت ازدواج از سوی ستاد به مجلس ارائه شده تا حکم زندان از دستور کار محاکم برای پرونده های مهریه حذف شود.

اسدالله جولایی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد مهریه های نامتعارف که موجب افزایش زندانیان شده گفت: پیشنهاداتی را برای اصلاح قانون ثبت ازدواج و تعیین مهریه به نمایندگان مجلس ارائه کرده و نشستهای تخصصی در این زمینه داشته ایم.

جولایی اظهار داشت: پیشنهاد ستاد دیه حذف زندان برای متهمان پرونده های مهریه است زیرا ازدواج غیر از عقد آسمانی و معنوی تفاهم نامه ای است میان یک زن و مرد برای یک عمر زندگی و صحیح نیست که برخی افراد به علت نداشتن وسع مالی برای  پرداخت مهریه دهها سال زندانی شوند.

جولایی با انتقاد از ثبت کلمه عند المطالبه مهریه در عقد نامه ها گفت: جوانها با ضرب المثل غلط "مهریه را که داده و که گرفته" عقد نامه را امضا می کنند در حالی که در دفاتر ثبت ازدواج نباید این کلمه باالاجبار ثبت شود.

وی گفت: پیشنهاد کمیته حقوقی ستاد دیه این است که در عقد نامه ها از کلمه عندالاستطاعه استفاده و ثبت شود تا زوج در صورت داشتن استطاعت و توان مالی مهریه زوجه را پرداخت کند البته این پیشنهاد است و باید در مجلس توسط کارشناسان راهکارهای جلوگیری از فرارقانونی افراد سودجو هم درنظر گرفته شود تا زوجه دچار مشکل نشود.

جولایی در ادامه با انتقاد از توقف اجرای دیه 90 میلیونی گفت: خداوند متعال برای انسان کرامت قائل شده و شایسته نیست برای جان انسان چانه بزنیم.

وی افزود: به اعتقاد من باید نرخ دیه 200 میلیون تومان تعیین شود.

katrina - اسکاتلند - گلاسگو
من که کلا به مهریه اعتقادی ندارم..ولی پشتوانه خوبی برای خانومهای ایرانی هست ! اگه به استطاعت مالی اقایون باشه که هیچ وقت عملی نیست چون همیشه می نالند !وافعا متاسفم !!
سه‌شنبه 7 تیر 1390

porharfi - هلند - آرنم
عقـــد ِ آسمــانی ؟؟یعنی .سفــره را بر روی اَبـــــر ها پهن میکنند؟؟!!
سه‌شنبه 7 تیر 1390

darkoob - ایران - تهران
اصلا مهریه چیزه مزخرفیه. مگه دخترای ایرانی خونشون رنگینتر از بقیه جاهاس؟ . چرا باید تو یک رابطه پایاپای آقایون امتیاز الکی بدن
سه‌شنبه 7 تیر 1390

مهرداد2538 - ایران - تهران
این یک کار مربوط به مهریه را اگر موفق بشوند که انجام دهند واقعاً باید اسم این سیستم قضایی را طلا گرفت. باید از سر گناهانشان گذشت.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

feminism - انگلستان - لندن
آقای جولایی از قرار نصایح پیامبرتان را آویزۀ گوش کرده اید . نبی اسلام فرمودند : برترین زنان امت من زنانی هستند که زیباتر با عفت تر و کم مهریه ترند.منبع: میزان الحکمه ج 4 ص 279. ایشون خیلی خوش اشتها بودند :) داماد نبی هم نطق کرده اند که : مهریه های زنان را زیاد نکنید زیرا این عمل ایجاد دشمنی میکند : وسایل الشیعه ج 21 ص 252 .ایشون هم فراموش کرده بگوید که شمشیر دو لبی را در خانه جا ساز داشته باشید که اگر دشمنی پیش آمد بدانید که چگونه آن را رفع کنید ! آقای جولایی خیلی خوب است که در خصوص سپردن حضانت و نگهداری فرزندان توسط مادران هم قانون عادلانه و منصفانه تری وضع کنید ! یا اینکه نه, زن ستیزی و تبعیض جنسیت شعار اصلی شماست .
سه‌شنبه 7 تیر 1390

punisher - ایران - شیراز
اسلامی که قوانین اجتماعی اش اشکال دارد و مربوط به 1400 سال پیشه و مروجین دینی هم سعی در بکارگیری همین روش را دارند / چرا ستم اش رو به مرد میکنند....؟. مذهبیون میگن که این پشتوانه زن ه ....! مگه در جاهای دیگه دنیا زن پشتوانه داره ....؟. پس قوانین 1400 سال پیش خودتون رو بردارین و بیش از این به مردها ستم نکنید.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

felora - ایران - تهران
اگر عشق* نبود به کدامین بهانه" میخندیدیم و یا میگریستیم؟! اری پیشتر از اینها مرده بودیم اگر عشق نبود!!
سه‌شنبه 7 تیر 1390

Royan - المان - المان
arkoob - ایران - تهران خونشون رنگینتر نیست حمایت حقوقی کمتری دارند توی اروپا و آمریکا به اندازه کافی حمایت می شوند و نیازی به سرمایه ندارند ( اگر طلاقی پیش بیاد) ولی توی ایران بعد از چند سال ازدواج باید یه لا قبا از خانه شوهر بیاد بیرون و ازاین رونده از اونور مونده نه تو خونه پدر جائی داره نه شوهر نه در اجتماع اگر شوهر کار کرده اون هم در خانه داری و بزرگ کردن فرزندان سهیم بوده اگر همسری است در طلاق هم باید موازی رعایت بشه. هرچندمن خودم با مهریه موافق نیستم ولی در ایران لازمه.
سه‌شنبه 7 تیر 1390

khode_khoda - فنلاند - هلسینکی
مهم تر از مهریه مسئله ی ضرب و شتم زنان ایرانی هم بود که متاسفانه خیلی تو این خراب شده رایچه. مرد هرچقدر هم که بد بخت باشه میتونه از پس خودش بر بیاد شما لطف کن به فکر زنا باش چون خانوم ها مقدم ترن. ما مردا چشممون کور مهریه بالا رو قبول نکنیم نه؟
سه‌شنبه 7 تیر 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
گویا اینکه خون ذکور (نمیگویم مردان) رنگین تر باشد ملالی نیست برای بعضی کاربران! مالکیت ششدانگ بر جان و شرف و شخصیت و طرز فکر یک زن و البته بر کودکانی که بوجود امده به دوپاهایی مثل اینها گویا بدجور احساس" مررردانگی"داده .گاه و بیگاه هم خون غیرتشان بجوش میاید و ...چنان میکند که هیچ حیوانی با خانواده خود نمیکند.ننگتان باد که چشمانی کور و گوشهایی کر و وجدانی بس خفته دارید که انچه بر خواهران و دخترانتان میرود را نمیفهمید...بادی به غبغب در جهل مرکب...
سه‌شنبه 7 تیر 1390

پریستوک - ایران - تهران
کاملاً با بیتا جان موافقم . اگه این پشتوانه ی رو هوا هم که نباشه مردا ششدانگ زنا رو قورت می دن. متاسفانه اینجا زن برده ی مرده. حالا به همینم بسنده نمی کنن و می خوان مفت مفت و ده تا ده تا عین اون مرتیکه سه زنه برده بگیرن و سرگرمی جور کنن! مهریه رو حذف کنید ولی قوانین تبعیض آمیز و بردارید.
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

morgan123 - امریکا - واشینگتن
جالب است دست عشق و محبت به شخصی میدهی و در همه چیز با او شریک میشوی اما از آن سو میشنوی که اول برگ و مجوزه زندانی کردنت را امضا کن و به من بده تا بگویم بله.وقتی دینی در تمام شئونات انسان دخالت بی مورد و فضولی میکند آن میشود که شد!!!
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
بله در کشوری که اکثریت مردان رل همین رژیم را در مورد زن بعهده دارند یعنی سفر زن با اجازه ی مرد در خیلی از موارد شغل زن با اجازه ی مرد کوفت و زهر مار هم با اجازه ی مرد/ و هنگامیکه احساسات زیر شکمی اسلامی تحریک شد مهم نیست زنت جوان باشد یا پیر-- زیبا یا زشت بفکر تجدید فراش و یا صیغه و زن نمی تواند اعتراض کند و حتی دیده شده فرزند را به مرد معتاد شیشه دادند نه به مادر مهریه واجب / در ضمن ان لحظه ها که دقیقه شماری می کنید برای شب وصال مگر مجبورید هر مبلغ مهریه را قبول کنید مسلسل بالای سر شماست?????در کشور مرد سالار اسلامی مهریه باید باشد در دنیای ازاد که زن تامین است قانونی تهوع اور///
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
پریستوک - ایران - تهران/ممنون عزیز.من با خذف مهریه و قوانین عصر حجاز موافقم.تازه میشود اسمش را گذاشت پایاپای!
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

PARVANE1 - انگلستان - برنموث
خانه از پای بست ویران است.
چهار‌شنبه 8 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.