عراق: اعضای مجاهدین خلق به کشور دیگری می روند


عراق: اعضای مجاهدین خلق به کشور دیگری می روند

هوشیار زیباری در یک نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه ایران شرکت داشت

وزیر امور خارجه عراق که به ایران سفر کرده می گوید که اعضای سازمان مجاهدین خلق که در اردوگاه اشرف در این کشور حضور دارند، تا پایان سال جاری میلادی باید به کشور دیگری بروند.

هوشیار زیباری در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با علی اکبر صالحی، همتای ایرانی خود گفت که کشورش از سازمان ها و پارلمان های اروپایی خواسته است که کمک و تشویق کنند تا کشورهای اروپایی و غربی تعدادی از این افراد را بپذیرند.

حدود ۳۵۰۰ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در اردوگاهی در شمال بغداد زندگی می کنند. دولت عراق مسئولیت اردوگاه اشرف را در سال ۲۰۰۹ از نیروهای آمریکایی تحویل گرفت.

در جریان حمله سربازان ارتش عراق به اشرف در روز ۱۹ فروردین سال جاری خورشیدی، بیش از ۳۰ تن از ساکنان آن اردوگاه کشته شدند.

همزمان حسن دانایی فرد، سفیر ایران در عراق گفته بود که تمام ساکنان اشرف از نظر ما عفو هستند و به جز کمتر از صد نفر از آنها که پرونده قضایی دارند، سایرین می توانند به ایران باز گردند یا به هر جا که مایل هستند مسافرت کنند.

سازمان مجاهدین خلق می گوید که افراد این گروه در عراق با خطر بازگردانده شدن اجباری به ایران و تعقیب قضایی و مجازات های شدید از جمله اعدام رو به رو هستند.

در جریان سفر اخیر وزیر امور خارجه عراق به ایران، آقای زیباری گفته است که ایران و عراق پیشنهاد داده اند که با حضور نمایندگانی از دو کشور و صلیب سرخ، درخواست‌های اعضای مجاهدین خلق بررسی شود.

وزیر خارجه عراق می گوید که در آینده نزدیک کمیته‌ای در این باره در بغداد تشکیل خواهد شد و راهکارها را مشخص خواهد کرد.

انتقاد از نقض قوانین عراق از سوی ایرانی ها

وزیر امور خارجه عراق در ادامه نشست خبری خود در تهران از نقض قوانین ورود اتباع خارجی به کشورش از سوی برخی اتباع ایرانی انتقاد کرده است.

آقای زیباری این موضوع را در پاسخ به پرسشی درباره دلایل زندانی بودن شماری از اتباع ایران در عراق ذکر کرده است. به گفته آقای زیباری، ورود غیر مجاز و اقامت بیشتر از مهلت قانونی در عراق از موارد نقض قانون ورود اتباع خارجی به آن کشور از سوی برخی از شهروندان ایرانی است.

ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی از قول آقای زیباری گفته است که عراق براساس "احساسات انسان‌دوستانه"، بیشتر ایرانیان زندانی را آزاد کرده‌ و در تلاش است تا در آینده نزدیک سایر زندانیان ایرانی را نیز آزاد کند.

علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران هم در این نشست از جانمایی بخش عمده ای از میله های مرزی بین ایران و عراق که در جریان جنگ هشت ساله بین دو کشور از بین رفته بود خبر داده است. به گفته آقای صالحی نصب میله های مرزی در مرزهای شمالی دو کشور، در مراحل پایانی قرار دارد.

در جریان نشست خبری وزیران خارجه ایران و عراق در تهران اعلام شد که محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری ایران اوایل تابستان به عراق سفر می کند.

faryade demokrasi - هلند - آمستردام
سازمان مجاهدین هیچ کاری به جز گول زدن جوانان مملکت و اسیر گرفتن آنها در کمپ اشرف و کشتن هموطنان ایرانی‌ به دست ایرانی‌ و کاشتن بذر اختلاف و محکم کردن نظام جمهوری کثیف هیچ کاری برای ملت ایران انجام نداده است و دست به هر کاری برای حفظ قدرت دیکتاتوری خود بر روی افراد خود زده است.ولی‌ امیدوارم جوانان گول خورده یه روز بتونن به مملکته خودشون بازگردن و در ایرانی‌ آزاد زندگی‌ کنن با همه ایرانیها و همه حزبها و همه نوع طرز فکر و تزه سیاسی.
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

love-iran - ایران - چابهار
اره حالا ببینیم این طرف داری های اشرف اروپایی ها به این ها جا میدن یا نه اون موقع هست که معلوم میشه اینها همه دنیا رو مفت میخوان حتما اروپا به اینها جا میده اونم تو بالا شهر کلاس اموزش ترور هم میزارن واسه توریست ها
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
بروند به جهنم
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

darkoob - ایران - تهران
وقتی مردم ایرانو میکشتن باید به فکر این روزاهم میبودن. خدا لعنتشون کنه خیلی از محدودیت هایی که الان ایرانیها دارن بخاطر فعالیت های ایناست. یکی از آشناهای ماروهم همین کثافتا بخاطر هیچی تو مغازش ترور کردن. حیف تیر که بخوای اینارو تیربارون کنی، لیاقتشون سمه اونم سمی که به سگا میدن.
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

fred1540 - بلژیک - هرنه
با سلام اصلا از سازمان مجاهدین خوشم نمیاد انقدر به ادم سریش میشن تلفن پشت تلفن حالا هی بگو بابامن میهن پرستم و طرفدار وحمایت کننده سازمانی میشم که اگر یک روزی اومدن سر کار خدمتکار بشن نه که مردم باز بدبختکنن مجاهدین هم یک سازمان اسلامی و دیکتاتوریتر از این رژیم حال حاظر اخوندی است فقط دمکراسی نه بی قیدو بی بندباری
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

aziz iran - دانمارک - کپنهاک
بعد از گرد همآئی با شکوه و پر قدرت مجاهدین خلق ایران در ویلپنت پاریس که تمامی خبرگزاریها و مفسران سیاسی به آن ادغان داشته اند ولی فقیه و نوکرش در بغداد که از جیب ملت ایران تغدیه میشود و هر ماهه میلیونها دلار از بودجه کشور صرف باج و خراج به این مفتخوران شیعه اش میشود , بازهم از ترس این قدرتنمائی مجاهدین لرزه بر سراپای ولی وقیح سید علی چلاق افتاده است و سریعاً با خواستن نوکر عراقیش باز هم دست به غلط های اضافی زده است . مسئله مجاهدین خلق ایران این نیروهای اصلی اپوزیسیون ایران نه در تهران بلکه در اشرف باید بحث و حل شود و هر گونه دخالت اراذل و اوباش آخوند در مسئله ی اشرف به یک شوخی بیشتر شبیه است تا مسئله ی سیاسی . رژیم ملایان و مالکی فعلاً هر دویشان لنگشان بواسطه ی تظاهرات میلیونی ملت ایران و عراق در هوا است و اینگونه اظهار نظرهای ملا پسندانه تنها برای خالی کردن جیب آخوندها میباشد و لاغیر . در روزهای آتی باید منتظر خبرهای خوشی از جانب مجاهدین خلق ایران برای ملت سرنگون طلب ایران باشیم.
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

سوییس - سوییس - برن
مرگ و لعنت بر همه حزبها وسازمانهای اسلامی.
چهار‌شنبه 1 تیر 1390

باریک بین - ایران - تهران
aziz iran - دانمارک - کپنهاک- من همیشه فکر می کردم که تنها برخی از افراد بدبخت که در اشرف زندانی شدند و با بیرون در ارتباط نیستند فقط از افکار قرون وسطایی رجوی و زنش (البته زن سابق یکی دیگر از شما) حمایت می کنند. ولی اگر راست گفته باشی و در دانمارک زندگی می کنی و با وجود زندگی در اروپا دارای افکار سخیف این فرقه هستی واقعا واسه خاک اروپا متاسفم که تو رو در خودش جای داده. در ضمن اگه اشرف خوبه بلند شین برین همونجا اروپا رو حداقل الوده نکنین. اون تجمع تون هم دیگه واسه همه رو شده. یک مشت خارجی رو جمع می کنید و از چند تا از افراد سیاسی تاریخ مصرف گذشته مثل شهردار سابق فلان جا با پول زیاد دعوت می کنید که بیاد. بعدش هم نشون این بیچاره هایی می دین که توی اشرف اسیرشون کردین. از جهالت شما من شرمنده هستم.
چهار‌شنبه 1 تیر 1390

siavash1 - انگلیس - لندن
تعجب می کنم که بعضی ها اینقدر بی سواد هستند که به بهترین و پاک ترین ارتش ایران توهین می کنند. یعنی ایتقدر سطح بعضی از فکرا پائینه?! درسته که تبلیغات به ضرر سازمان بوده ولی منطق چی?
چهار‌شنبه 1 تیر 1390

invincible - آمریکا - مینستا
اگر کسی‌ دلش به‌حال مردم ایران میسوزه باید بجای بی‌ احترامی به مبارزین بره تظاهرات بر علیه رژیم کثیف ملاها، حرف زدن و فحاشی از نظر روان شناسی‌ عقده‌های درونی رو نشون میده، مثلا قدیم به مصدق میگفتن نوکره روسیه بدون اینکه بدونن مارکسیست چی‌ هست، و یا زمان شاه مبارزین رو خرابکار میدونستن، و الان هم به مبارزین بی‌ احترامی کردن فقط خیانت و آب به اسیاب ملاها ریختن هست،رژیم کثیف ملاها انقدر متعفن و نجس هست که حتا اوباما و روسیه و یا اروپا با گرفتن میلیونها دلار هم نمی‌تونن نجاتش بدن، بعضی‌‌ها در این سایت مبارزین رو گول خرده میدونن حالا ازشون میپرسیم شما در این مدت چه کار کردید بجز خوش خدمتی به رژیم دجال خامنه‌ای-احمدی‌نژاد؟ این رژیم انقدر از تمام دنیا بهش کمک کردن که دیگه باورش شده که با گرفتن و یا درست کردن بمب اتم شکست ناپذیر هست، ولیکن مبارزین اون رو بی‌ آبرو کردن، احمدی‌نژاد شپشو، پاسدارهای بو گندو، و خامنه‌ای علیل برای بعضیها که ترسو و لمپن هستن یک هیولا هستن،حالا بجای این حرفها بگید درود به مردم ایران، درود بر مبارزین-- مرگ بر احمدی‌نژاد-خامنه‌ای آمریکا مینستا
چهار‌شنبه 1 تیر 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
مرگ بر سازمان تروریستی مجاهدین خلق و مر گ بر طرفداران سازمان مجاهدین خلق.من در جبهه تا توانستم از این آشغالهای مجاهدین خلق کشتم.از سایت خواهش می شود اخبار از این گروهک های تروریستی مجاهدین خلق را نذارید.با تشکر مهدی پرهیز
چهار‌شنبه 1 تیر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - /پاریس
siavash1 - انگلیس - لندن . من طرفدار ازادی فکری برای جامعه هستم سازمان شما را خطرناکتر از ملایان کثیف می دانم البته رهبران موذی شما را نه طرفداران ساده دل/ سوالی از شما وقتی فقط برای یک هفته به زندان رفتن مریم خانم /8 نفر اقدام به خودسوزی می کنند // در صورت قدرت گرفتن با مخالفان چه خواهید کرد??گذشته از رل کثیف شما در عنقلاب 57 و پناه بردن به صدام تکریتی عجیب اینکه دوباره با کوله بار اسلام بدنبال رهائی????تاکنون اسلام خمینی ایران را به قهقرا برد حال اسلام خیانتکار بزرگ شریعتی شما????در این مورد کور خوانده اید عزیزان دل برادر
چهار‌شنبه 1 تیر 1390

mashady - انگلیس - منچستر
خدا کنه قبل از انتقال این گوسفندهای لچک به سر به کشور دیگه یه بمب بزارن و همه شونو به بهشتی که ارزوشو دارن بفرستند
چهار‌شنبه 1 تیر 1390

barzani - نروژ - کریستیان‌ساند
این مجاهدین را باید تحویل ما کردها بدین ما خوب بلدیم ازشون پذیرایی کنیم
چهار‌شنبه 1 تیر 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
اولین کسی و اولین حزب وسازمانی که در ایران بلا زده ما عنوان برادر . خواهر را بر سر زبانها انداخت و یا مد نمود همین سازمان خود فروخته و از هم پاشیده مجاهدین بوده. میزان خیانت این سازمان و سر کردگانش بمردم ایران هزاران بار از اخوند ها وملا ها بیشتر بوده.خوب به پرچم این گروه ورشکسته سرگردان دقت کنید که تا امروز مانند بوقلمون برای فریب مردم چندین نوع شکل عوض کرده. ان مریم خانم رهبر ایشان را نگاه کنید در پاریس در کاخ زندگی میکندو این گوسفندان مغز شتشو داده شده در کشور عراق مانند بچه یتیم ها روزگار نکبت میگذرانند.در یک کلام خائن ترین و بی ریشه ترین سازمانی که جوانان وطن ما گوشت دم توپ نمود وسران بی عار و بی معرفت وبی مسئولیت ان فرار را بر قرار ترجیع دادند همین مجاهدین بودند و هستندو اعضا دگم یک بعدی و خود فروخته انها که از گدائی در خیابانها هیچگونه خجالت وشرمی نداشته و ندارند و بی غرور ترین و بی تفکر ترین مردم همین اعضا مجاهدین هستند. من از هر حزبی که بوی و رنگ مذهب را میدهد نفرت دارم
چهار‌شنبه 1 تیر 1390

shirzan48 - بلژیک - بروکسل
دوستم که مراکشی است هفته پیش بهم زنگ زد و گفت میخواد بمدت3 روز با هتل و ترانسفر و خوراک رایگان با یک تور تفریحی به پاریس بره بعد ازم پرسید میخواهی برا ی تو هم رزرو کنم منم شاخ در اورم و گفتم حتما حتما سوپر .قرار شد یک هفته بعد بریم و برای منم جا رزو کرد. بعد از چند روز با خودم فکر کردم اخه چطوری اونم تو اروپا که یک لیوان اب و بهت مفت نمیدند .زنگ زدم ازش پرسیم نکنه این توره اسمش مجاهدین است اونم گفت اره مگه چیه? گفتم اخه چطور تو که مراکشی هست و دوستت پولندی? وقتی ماهیت مجاهدین و شیرفهمش کردم و گفتم ازتون فیلمبرداری میکنند و میگن اینا ایرانین و به همه دنیا نشونش میدن زنگ زد بطرف و طرف گفته بود شمارو عقب می نشونیم و از دور نشون میدیم .بعد دوستام ترسیدند و نرفتند ولی طرف ول کن نبود و هر روز زنگ میزد.قبلانها می اومدند و از کمپها با التماس میبردند نمیدونستم در خونهارم میزنند خارجیهارم میبرند .
چهار‌شنبه 1 تیر 1390

barzani - نروژ - کریستیانساند
یک سوال داشتم کسی میدونه مسعود ذلیل مرده کجاست انگار که آب شده رفته زیر زمین
پنج‌شنبه 2 تیر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.