فریبرز رئیس‌دانا به یک سال حبس محکوم شد


فریبرز رئیس‌دانا به یک سال حبس محکوم شد

فریبرز رئیس‌دانا، اقتصاددان از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به یک سال حبس محکوم شد.
 
به گزارش تارنمای آفتاب‌نیوز، «عضویت در کانون نویسندگان، تنظیم بیانیه‌های جریان فتنه،‌ بیانیه علیه نظام و تبلیغ چهره‌های وابسته به گروهای چپ و مارکسیست، مصاحبه با رسانه‌های بی‌بی‌سی و صدای آمریکا، متهم کردن جمهوری اسلامی به آزار و تجاوز و شکنجه زندانیان و فرمایشی قلمداد کردن دادگاه‌های جمهوری اسلامی ایران» از جمله اتهامات این اقتصاددان اعلام شده است.

این حکم شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ به رئیس‌دانا ابلاغ شده و وی ۲۰ روز فرصت دارد تا به آن اعتراض کند.

فریبرز رئیس دانا چند ساعت پس از آغاز اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، در نخستین ساعات بامداد یکشنبه ۲۸ آذرماه ۱۳۸۹ بازداشت شده بود.

رئیس‌دانا در ساعات پایانی شنبه ۲۷ آذر و پس از گفت‌وگوی تلویزیون دولتی ایران با محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران که اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را اعلام کرد، در گفت‌وگویی با تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی از این قانون انتقاد کرد و گفت که دولت احمدی‌نژاد با «توهم‌درمانی» اجرای این قانون را آغاز کرده است.

این اقتصاددان به بی‌بی‌سی گفت: «مقداری پول به حساب‌ها ریخته‌اند و از توهم پولی مردم محروم استفاده کردند.»

رئیس‌دانا همچنین گفت اجرای این قانون از «آرزوهای» دولت‌های اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی بوده و اصلاح‌طلبان به همین دلیل نمی‌توانند در مخالفت با هدفمندکردن یارانه‌ها سخن بگویند.

پس از بازداشت رئیس‌دانا، انجمن اقتصاددانان خاورمیانه با انتشار بیانیه‌ای خواهان آزادی وی شد.

این انجمن گقته بود در حالی که در جوامع دموکراتیک دانشمندان، متخصصان و استادان دانشگاه آزاد هستند و حتی برای شرکت در گفتمان سیاست‌های عمومی تشویق می‌شوند اما در ایران دکتر رئیس‌دانا به دلیل بیان دیدگاه‌های خود در زمینه سیاست‌های اقتصادی دولت ایران، بازداشت شده است.

فریبرز رئیس‌دانا پس از یک ماه ۲۸ دی ۸۹ با سپردن وثیقه از زندان آزاد شد.

در یک سال و نیم گذشته پس از وقایع دهمین انتخابات ریاست جمهوری هزاران نفر از مخالفان دولت بازداشت شده و صدها نفر به احکام اعدام، زندان، تبعید و شلاق محکوم شده‌اند.
khosh bavar - ایران - یزد
افراد مسلمان سایت که سنگ این رژیم خدایی را به سینه میزنید, اگر سواد و وجدان دارید, لطفا نظر محترمتان را بنویسید و ما را به راه راست تان هدایت بفرماید که با اینکارتان گوشه بهشت را از ان خود خواهید کرد و به سرگرمی جاودانیتان جامه عمل میپوشانید ! و همچنین نظر مبارکتان راجع به دوش غربی, اشپزخانه محمدی, شهادت هاله عزیز و انجمن اقتصاددانان خاورمیانه چیست ?! شاد و جوابگو باوجدانی باشیم .
یکشنبه 22 خرداد 1390

پسرسیدان - ایران - بیجار
سر مردم بحرین سلامت ما فعلا باید به فکر اونا باشیم که خون از دماغشون نیاد
یکشنبه 22 خرداد 1390

ali bidin - ایران - تهران
دیگه از همه چی و همه جا دارن این مردم نا امید می شن. فکر کنم آحرین راه نجات تشکیل جلسات گروهی ناله و نفرین باشد به جان این آخوندها شاید این انرژی های تجمعی نابودشون کنه.
یکشنبه 22 خرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
khosh bavar - ایران - یزد عزیزم. مزدورها نه دین و آیینی دارند و نه وطن و جایگاه خاصی. مزدورانی هم که در این سایت از حکومت دفاع میکنند نه آگاهی لازم و نه وجدانی برای پاسخگویی دارند. اینها خودفروش هستند و هرکدام قیمتی دارند. بعضی ها در حد یک ساندیس و بعضی ها در حد اقامت در اروپا و غرب و استفاده از دلارهای نفتی آلوده بخون ایرانیان. شاد و از گزند اراذل و اوباش حکومت ولی وقیح در امان باشی
یکشنبه 22 خرداد 1390

بی خیال - ایران - کرمان
khosh bavar - ایران - یزد دوست عزیز ظاهرا شما مسلمان نیستی. اما اگه میشه به ما بگو دکتر مصدق، امیرکبیر، سیدجمال الدین اسدآبادی، بوعلی سینا، فردوسی، سعدی، حافظ، ابوریحان بیرونی و... کی بودن؟ بعد مگه جنایت به دین ربط داره. دین چه مسیحیت چه یهودیت و چه اسلام و.. یه قانونه که اومده تا انسان رو تربیت کنه. شاید برخی جاهاش رو حتی در اسلام قبول نداشته باشیم اما من فکر میکنم که جنایت کردن و ظلم به کردن به خود انسان بستگی داره. مثلا شما دین رو به بوس بگذار توی طاقچه اما بازهم خواهیم دید که بعضی آدم ها بازهم درحق دیگران ظلم میکنند. به نظرم نباید ما از اصل مسئله و رفع دیکتاتوری غافل بشیم. چون با اومدن دموکراسی همه این مسائل حل میشه
یکشنبه 22 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
sourena.de - : کاملا درست فرمودید دوست گرامی, شاد و پیروز باشید !
دوشنبه 23 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
بی خیال عزیز, من اتفاقا یک مسلمان معمولی ایرانی هستم که به همه ادیان احترام گذاشته و همه را با یک معیار که همان انسان بودنشان است نگاه میکنم, منتها هستند کسانیکه زیر پوشش این دین جنایتها کرده و خود را حق میدانند و بقیه را بیخدا, بدینجهت خواهان جواب " وجدان و منطقشان " شدم که چه نظری به اینگونه جنایت دارند که باز مثل همیشه در ایننوع تاپیکها غیبشان میزند و نظری ندارند, پس شاد و انسان باشیم .
دوشنبه 23 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.