بگو مگوی هیات مصری با رحیم پور ازغدی: حرفت را پس بگیر , پس نمی گیرم


بگو مگوی هیات مصری با رحیم پور ازغدی:
حرفت را پس بگیر / پس نمی گیرم

خبرنگار روزنامه مصری روز الیوسف که اخیرا به همراه هیئت مصری به ایران سفر کرده است در گزارشی به بیان برخی از اتفاقات این سفر پرداخت.

به گزارش عصر ایران، خبرنگار مصری در گزارش خود می نویسد: سفر هیئت مصری به تهران با بسیاری از اتفاقات شگفت انگیزی روبه رو شد که روزنامه روز الیوسف برای نخستین بار آنها را منتشر می کند.

در ابتدا اینکه احمدی نژاد در دیدار با هیئت مصری گفت که قسم خورد که یک بار عبور از آسمان مصر را به صدبار سفر به واشنگتن ترجیح می دهم. وی سپس از اعضای خبرنگار و روزنامه نگار حاضر در هیئت مصری خواست تا این موضوع را در رسانه های خود منتشر نکنند این سخن با تعجب بسیاری از اعضای هیئت روبه رو شد.

اما دومین شگفتی که قهرمان آن دکتر جمال زهران عضو هیئت مصری بود در هواژیما رخ داد .زهران هنگام سفر به تهران از قاهره ، قاسم حسینی که مقامات مصری او را به دلیل اینکه دیپلمات است ؛ آزاد کرده بود را بوسید و به او گفت : من به نمایندگی از همه مصر بابت این موضوع متاسفم.

این روزنامه نگار مصری در بخش دیگری از گزارش خود می نویسد:‌به همراه شمار اندکی از اعضای هیئت مصری در سازمان رادیو تلویزیون ایران جلسه ای داشتیم. در این جلسه قرار بود یکی از فیلسوفان انقلاب ایران، سخنرانی کند. او دکتر رحیم پور ازغندی بود که سخنرانی اش باعث شد تا برخی از اعضای هیئت مصری تهدید کنند برنامه دیدار از ایران را متوقف کرده و سفر را نیمه کاره رها می کنند.

ازغدی در سخنانش گفت که پذیرش کمک های آمریکا به ارزش 40 میلیارد دلار از سوی مصر به معنی فروش واقعی انقلاب مصر است . وی در ادامه این سئوال را مطرح کرد که: آیا به این قیمت ، انقلاب خود را می فروشید؟ اگر دیگری به شما 41 میلیارد دلار بپردازد با فروش انقلاب خود به قیمت بالاتر موافقت می کنید؟ چرا به عنوان یک مصری از خود نمی پرسید آمریکایی که دست خود را به سمت شما دراز کرده اند همان آمریکای هم پیمان تاریخی حسنی مبارک دیکتاتور است؟ آمریکایی ها و غرب مسلمانان را بربر (وحشی) و انسان های درجه دوم می دانند.

ازغدی ادامه داد: انقلاب مصر ، اصلاً انقلاب نیست زیرا رهبر نداشت انقلاب باید رهبر داشته باشد . انقلاب مصر به آسانی محقق شد.

وی همچنین گفت که ایران از افزایش اختلافات میان مسلمانان و قبطی ها (مسیحیان) نگران است چرا که این موضوع در خدمت منافع ایران و منافع همه کشورهای اسلامی نیست چرا که مصر باید به دور از نقش آفرینی بین المللی ومنطقه ای ، به این مسائل داخلی بپردازد.

این مطالب ازغدی با مخالفت کامل همه اعضای هیئت مصری روبه رو شدند. "وائل الابراشی" یکی از اعضای هیئت مصری در واکنش به ازغندی خواستار توقف تشبیه دو انقلاب ایران و مصر شد و اظهارات خود را درباره انقلاب مصر پس بگیرد .

وی در پاسخ به اظهارات ازغدی گفت: بله! انقلاب مصر بدون رهبر بود و این نشان دهنده عظمت این انقلاب و بی همتایی آن است.

ازغدی نیز در پاسخ به این عضو هیئت مصری گفت که حرف های خود را پس نمی گیرد اما اظهاراتش می تواند مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.
این اظهارات ازغدی باعث شد تا الابرش درباره انقلاب مصر سخنرانی کند که با ابراز احساسات تمامی اعضای هیئت مصری روبه رو شد.

اما تنش در این جلسه زمانی افزایش یافت که ازغندی درباره انور سادات ، رئیس جمهور پیشین مصر، سخن گفت و او را "دیکتاتور و خائن " و خالد اسلامبولی (قاتل سادات) را "قهرمان و شهید " توصیف کرد که در این لحظه اعضای هیئت مصری تهدید به رها کردن سفر و بازگشت به کشورشان کنند که باعث شد ازغدی سخنانش را متوقف کند.

این روزنامه نگار مصری همچنین نوشته که در مدت اقامتش در ایران ،‌نظرخواهی محدودی را از افراد ایرانی انجام داده تا نظر افکار عمومی ایران را درباره برخی مسائل دریابد. براساس این نظرخواهی مردم ایران تایید می کردند که اختلاف نظر شدیدی میان دو جریان در جناح اصولگرا وجود دارد و دلیل آن نیز اتهاماتی است که به اسفندیار رحیم مشایی رئیس مشاور رئیس جمهور ایران وارد شده است.

ایرانی ها معتقدند که رحیم مشایی مشاور احمدی نژاد و پدرعروس او شانس زیادی برای ریاست جمهوری ندارد زیرا ملت ایران تقسیم پست ها و انتقال وراثتی قدرت به این شکل را نمی پذیرند. همین موضوع باعث می شود تا قالیباف -شهردار تهران- برجسته شود . او تاکنون دارای بالاترین شانس برای جانشینی احمدی نژاد در ریاست جمهوری است.

البته سخن گفتن با مردم ایران به دلیل تفاوت زبانی سخت است. مشایی تنها اختلاف نیست با شمار بسیاری از مردمی که با آنها سخن گفتیم فهمیدیم که شمار بسیار زیادی از زنان ایران از اقدامات تحمیلی علیه خود ناراضی و خواهان آزادی بیشتری هستند.

همین عاملی شده تا آنها با شجاعت با برخی از این اقدامات حکومتی مخالفت کنند تا اینکه حکومت ایران در برابر این اقدامات سردرگم بماند. از جمله این اقدامات می توان به بیرون رفتن دختری به همراهی یک پسر به پارک ها اشاره کرد که قبلا چنین اتفاقی رخ نمی داد.

در گفت وگو با یکی از زنان عکاس نیز او گفت : جهان هم اکنون به چنین شیوه ای مدیریت نمی شود که بر محروم کردن مردم از دسترسی به شبکه های ماهواره ای و سایت های اینترنتی مثل فیس بوک، تویتر و یوتیوپ اصرار شود.

یک پیرمرد ایرانی هم می گوید: ایران از صادر کردن انقلاب مصر به تهران ، نگرانی دارد و اینکه جوانان ایرانی نیز اقدامات جوانان مصری را تکرار کنند. او ابراز امیدواری می کرد که انقلاب امام خمینی باقی بماند.
89562389 - ایران - نجف آباد
مرگ بر عربستان و کشور های عربی که نوکری امپریالیست را میکنند.الان خاورمیانه باید تو دهن امریکاو روسیه و...بزنه اونوقت نوکری غرب را میکنند.منطقه خاورمیانه الان باید 10روز نفت را بر روی دنیا ببنده دنیا را به زانو دراره.اونوقت عربستان برداشت نفت را زیاد کرده تا به امریکا خدمت کنه .مرگ بر حکومت وابسته و فاسد عربستان.
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

بیگلی بیگلی - ایران - مشهد
الان حرفایی که ازغدی زده رو بخونید تو همین خبر . من که حرف نادرستی نمیبینم . هر چی اینجا نوشته از قول ازغدی همش حرف حق و حسابه .
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
از اخر بکویم اون پیر مرد دیگر خرفت شده وحقوق بگیر همین حکومت است .واما در مورد 40 میلیارد دولار و41 میلیارد هئیت مصری .چون مثل این اغایون خود فروش نبودند .متوجه دادن یک ویا دو میلیارد رشوه پیشنهادی اغایون .برای خرید انقلاب مصر نبودند .انقلاب باصطلاح ایران چکار کرده .که مصریها دنبال رو ان باشند . احمدی هم ارزو بگور خواهد شد .
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

sama128 - ایران - شیراز
این بابا یه آدم از خود راضی و از خود متشکر که فرق آفتابه با شیلنگ را در مستراح نمی دونه و هر چند وقت یکبار مخ یک عده بی مخ را میکنه تو فرغون از قبل آقاش آش میخوره با جاش و حسابی اراجیف بلغور میکنه . میگی نه اسی رحم فشاری (اسفندیار جکسون) بپرس البته از احمدی فشار که به احمد گوجه معروف شده چون اون سال که همه جا گوجه 3 هزار تومان بود ایشان از سرکوچه گوجه پلاسیده می خرید کیلیویی 200 تومان به خاطر همین به احمد گوجه معروف شد بپرسید.
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

لیلی ایرانی - ایران - تهران
متنفرم از این مردک بیسوادو مریض و خشن ازغدی.اگه فقط چند دقیقه به حرفاش گوش بدین میفهمین این ادم چقدر مریض و منحرفه.
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

fredoparto - انگلستان - آکسفورد
جناب ازغدی، انقلاب مصر به آسانی محقق شد چون دیکتاتوری مثل ایران نداشت اگر حُسنی مبارک هم دستور کشتار ملت را از کوچک تا بزرگ صادر می کرد و اوباشان خود را مانند اوباشان حزب اللهی به جان مردم می انداخت آن وقت می دیدی که اصلاً انقلابی صورت نمی گرفت. از این ببعد مراقب کلماتت باش چون ممکن است مانند تُف سربالا روی صورتت بیافتد.
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

odin - بلژیک - انتورپن
ای که لج ادم از دست اون پیرمرد اخریه در میاد!!! اخه پیرمرد تو که پات لب گوره دیگه چی میگی؟پدر مملکت رو دراوردن و سیاهپوشش کردن، از حرف مفت زدن و تریاک کشیدن خسته نشدن تا لب گور هم این گندی رو که بالا اوردن نمیخوان ول کنن.
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

Alborzi - ایران - کرج
همین اختلاف دیدگاه بین فیلسوف !!! ایرانی و فیلسوفان مصری بمعنی پیشرفت سریع مصر و درجازدن ایران با این افکار پوسیده زاییده متفکرین درباری است
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
حالا اگه آبرو گذاشت این رحیم پور عقده ای
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
باند خونخوارمنه ای مشهدی و باند عنتری نژاد حسودیشون شده و اظهارناراحتی می کنند و اوجاشون میسوزه که امریکا چند میلیاردی از پول فروش نفت ایران به هند رو از هندی گرفته و تو آخورمصری ها ریخته و به این ها محلی نزاشته !!! .
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

sahar2002 - مالزی - کوالالامپور
از کی تا حالا شده فیلسوف؟
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

iranazadiran - ایران - تهران
فیلسوف ایرانی‌ این به درد شستن توالت فلاسفه ایرانی نمی‌خوره مردک حقّه بازه مغلطه کن عوضی‌. در آرزوی اینکه به اسم فیلسوف خودشو جا بزنه میسوزه مغ همین آدمای بی‌ خبر و بی‌ اطلاع او را فیلسوف بنامند که با یک تجربه گند کارش در میاد. بداخلاق مانند سگ‌ است و جاهل مانند الاغ و حیله گر‌ مانند روباه و درنده مانند گرگ باید فیلسوف این حکومت به بقیه نیرهیش بخورد. آدم درست و حسابی‌ که با اینا بر نمی‌خوره و انسانیتش رو نمیفروشه.
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
فیلسوف انقلاب فکر کرده همه دنیا مثل خودش و حکومت ولی وقیح احمق و عقب افتاده هستند!!! نه جانور ولی وقیح اینطور نیست .. در فضای دیکتاتوری حاکم بر ایران که صدای حق طلبان در گلو خفه میشه و اظهار نظر رو با گلوله و زندان جواب میدهند تو میشی فیلسوف!!! وگرنه افکار احمقانه تو در دنیای امروز خریداری نداره.
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

مشتعل - سوئد - استکهلم
خوب ...این ازغدی گنده دهن هرچی دلش میخواد زر و زر میکنه یکی تو دهنش نمیزنه .... زیادی نخور بدبخت خارج از ایران چائی هم نمیدن به تو تو مجلس پخش کنی آقا فیله!!! تو ایران فقط میتونی کرامات شیخ مارو نشون بدی .
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

م ر - ایران - تهران
فیلسوف یکطرفه به درد جرز دیوار میخوره همیشه اینها هر کارها و فعالیت های دیگران چه خودی و چه ملتهای دیگر را بیهوده دانستن و احساس میکنند که هر کاری که تو این مملکت رخ بده از دولتی سر رهبران مستعد بوده ولی این را هنوز نفهمیدن تا زمانیکه مردم بطور همجوش در یک انقلاب دست نداشته باشند بهترین رهبران هم هیچ غلطی نمیتوانند بکنند . حقش بود که یکی اینطور کنفش کند . دم مصریت گرم
پنج‌شنبه 19 خرداد 1390

سرباز ایران - ایران - بلوچستان
تمام ملت مصر رهبر انقلابشان بودند .اقای فیلسوف .رهبری یک نفره نتیجه اش بیرحم ترین دیکتاتوری قرن میشود .یکی دو نفر پیدا شدند جنبشی راه انداختند بنام جنبش سبز .شما که هر دوتارا یکجا دزدیدید ولی ملتی را نمیشود دزدید ویا خرید که شما نگران ملت مصر هستید
پنج‌شنبه 19 خرداد 1390

maziyar-m - ایران - مازندران
ببینن به کجا رسیدیم از ملاصدرا . فارابی . خیام . بوعلی سینا و تا فردا میشه در این سرزمین فیلسوف نام برد رسیدیم به ایم یالقوغ . این اگه عکسشو بزنن تن قندون عمرا اگه بچه سمت قندون بره .
پنج‌شنبه 19 خرداد 1390

hafeze shirazi - ایران - تهران
آقای ازغندی پولهایی که خرج انقلاب ایران شد از کجا آمد که این انقلاب بهش فروخته شد؟ ملاقات با هایزر ها چطور رژیم پهلوی را پس زد و انقلاب با شکوه اسلامی را به سر کار آورد؟ باج سبیل به یاسر عرفات از کجا آب خورد؟
یکشنبه 22 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.