شاگرد سوپر نااهل و سوءاستفاده از اعتماد


شاگرد سوپر نااهل و سوءاستفاده از اعتماد

با دستگیری مرد جوان مشخص شد وی برای سرقت از صاحبان سوپر مارکت‌ها آنها را با چای خواب آور بی‌هوش کرده و سپس اموالشان را به سرقت می‌برد.

به گزارش فارس،‌ عصر 14 اردیبهشت مردی میانسال با مراجعه به شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه 10 تهران طی شکایتی اعلام کرد: از طریق آگهی روزنامه برای استخدام یک نفر در مغازه سوپرمارکت اقدام کردم که یک جوان را به نام رضا پس از تماس و حضور و ارزیابی به کار گرفتم.

وی ادامه داد: این جوان مدعی شد جای خواب ندارم و من هم شرایطش را پذیرفتم. در اولین روز و بعد از اتمام کار روزانه، چون هنوز او را خوب نمی‌شناختم، خواستم خودم هم شب را در مغازه بمانم.

قبل از خواب این جوان برای من و خودش چای درست کرد. من بعد از اینکه چای را خوردم به جای خواب، بیهوش شدم. روز بعد که به هوش آمدم متوجه سرقت از مغازه شدم و از رضا هم خبری نبود. از داخل مغازه بیش از 2 میلیون تومان وجه نقد از دخل و تمام کارت شارژهای تلفن همراه به سرقت رفته بود.

با ارجاع این پرونده به کارآگاهان مبارزه با سرقت از اماکن پلیس آگاهی تهران بزرگ، معلوم شد مالباخته بدون بررسی مدارک هویتی و مشخصات جوان جویای کار وی را به کارگرفته و حتی بدون اخذ ضمانت و غیره اجازه استراحت به این فرد ناشناس در مغازه‌اش داده است.

مالباخته در برابر پرسش‌های افسر پرونده و اعتماد زودهنگام، گفت: به قیافه مظلومانه و اخلاق خوش و مؤدب بودن و ظاهر موجه وی در اولین برخورد اعتماد کردم.

در حالی که کارآگاهان پایگاه پنجم بدون اینکه نشانه مشخصی از متهم داشته باشند از طریق استعلام از دیگر پایگاه‌های پلیس آگاهی و وجود شکایات مشابه و چهره‌نگاری و غیره به دنبال شناسایی و دستگیری این فرد بودند، یک هفته بعد از این ماجرا، مالباخته خود در زمان تردد در پارک المهدی در محدوده ضلع جنوبی میدان آزادی به طور کاملاً اتفاقی متهم را رؤیت کرد.

مالباخته بدون اینکه خود وارد عمل شود با زیر نظر گرفتن رضا، با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و لحظاتی بعد با حضور مأموران گشت کلانتری 119 مهرآباد، وی دستگیر و با دستور بازپرس پرونده تحویل کارآگاهان پایگاه پنجم آگاهی شد.

متهم با توجه به موارد اعلامی از سوی مالباخته، سرقت از مغازه‌اش را قبول کرد اما درباره انجام سرقت‌های مشابه دیگر گفت: من هیچ‌گونه سرقت دیگری ندارم.

در روزهای بعد مالباخته دیگری به پایگاه پنجم مراجعه کرد و سرقتی مشابه سرقت سوپرمارکت را اعلام کرد و گفت: از طریق آگهی برای استخدام یک نفر فروشنده در مغازه‌ام اقدام کردم و یک جوان پس از تماس به آدرس مغازه آمد و گفت من شهرستانی هستم و جای خواب ندارم.

این مالباخته در مواجهه حضوری با رضا، وی را به عنوان سارق از مغازه خود به شیوه بیهوشی با چای شناسایی کرد. اما متهم دستگیر شده گفت من از مغازه شاکی دوم سرقت نکرده‌ام و اولین بار است که او را می‌بینم.

در ادامه مالباخته دوم چند شاهدی که متهم را در روز اول شروع به کارش در مغازه دیده بودند به پایگاه پنجم آورد و این افراد متهم را در مواجهه حضوری با وی شناسایی کردند.

سرهنگ کارآگاه علی اکبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به احتمال سرقت‌های دیگر از متهم دستگیر شده بهرامی، بازپرس پرونده با انتشار بدون پوشش تصویر متهم موافقت کرده لذا شهروندانی که بدین شیوه و توسط این متهم از آنان سرقت شده می‌توانند برای پیگیری موضوع به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی یا شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه 10 تهران مراجعه و یا با شماره تلفن 51055465 تماس بگیرند.

pandora - آلمان - کلن
و باز هم خلایق هرچه لایق
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
این مواد بیهوشی چطور تو ایران مثل نقل و نبات تو دست این افراده؟
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

alexxx - اتریش - وین
تو ایران دیگه احتیاج به مواد بیهوشی نیست که, ملت همینجوری خودشون در بیهوشی کامل هستن. والا این حال و روزشون نبود و اینجور اتفاقات و بسیاری اتفاقات دیگه نمیافتاد و هیچکی هم جیکش در نیاد.
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.