اهدای ۸۳۹ عضو پیوندی از ۲۵۶ مرگ مغزی


اهدای 839 عضو پیوندی از 256 مرگ مغزی
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا»، هشتمین همایش جشن نفس امروز در سالن امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور اهدا کنندگان و گیرنده‌های اعضای پیوندی برگزار شد.

محمدرضا رزاقی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی به شروع فعالیت واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان مسیح دانشوری اشاره کرد و گفت: از آذر 1383 این مرکز فعالیت خود را آغاز کرد؛ در این مرکز اعضای بدن 256 بیمار مرگ مغزی اهدا شد که از این میان 819 ارگان و 121 بافت تا انتهای فروردین 90 به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: از سال 1379 پیوند ریه در بیمارستان مسیح دانشوری آغاز شد و از سال 1383 مرکز فراهم آوری اعضاء پیوندی فعالیت خود را آغاز کرد؛ به طوری که هر کجا گزارش از بیمار مرگ مغزی داده شود این مرکز با رضایت از خانواده بیمار مرگ مغزی را به این مرکز منتقل کرده و اقدامات لازم را برای دادن عضو به بیماران نیازمند انجام می‌دهد.

وی گفت: تا کنون از 256 مرگ مغزی 839 عضو شامل کلیه، قلب، مغز و استخوان و بیش از 119 بافت به افراد نیازمند پیوند زده شده و 442 پیوند کلیه با کبد و قلب بیشترین عضو اهدایی را به خود اختصاص داده است.

رزاقی در ادامه این مطلب افزود: برای بیماران دیابتی که قند غیرقابل کنترل دارند و همین مسئله موجب نارسایی کلیه در آنها شده است، پیوند همزمان کلیه و پانکراس در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شده ضمن اینکه از بافت بیشترین عضو پیوندی مربوط به قرنیه چشم، دریچه قلب، مغز و استخوان استفاده شده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: تا امروز 76 پیوند قلب انجام شده که درصد زنده ماندن آن با آمار جهانی تطبیق دارد همچنین 9 پیوند کبد در دانشگاه شهید بهشتی انجام شد؛ 77 پیوند مغز و استخوان، 46 پیوند ریه و 24 پیوند همزمان 2 ریه و 76 پیوند قلب در این دانشگاه نیز انجام شده است.

وی به فعالیت‌های فرهنگی واحد فراهم‌آوری پیوند اعضای بیمارستان مسیح دانشوری اشاره کرد و گفت: با طراحی سایت تاکنون 600 هزار نفر در مجموعه اهداء عضو بیمارستان مسیح دانشوری عضو شده‌اند.
SSEPEHR - ایران - ایران
آدم از شنیدن چنین خبرهایی امیدوار میشه که هنوز انسانیت زنده است و انسانها ی بزرگ در میانمان هستند.
جمعه 6 خرداد 1390

h.k - دانمارک - اودا
ایثاروبخشش بزرگترازاین وجودندارد.جان وحیات به دیگران بخشیدن.یعنی عزیزخودرادربرداشتن هزاران سلام ودرود بربخشندگان عمر.
جمعه 6 خرداد 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
h.k - دانمارک - اودا منم با کامنت شما موافقم بسیار زیبا گفتی هموطن عزیز
جمعه 6 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.