تحولات مرتبط باایران در چند روزنامه آمریکایی و انگلیسی

بررسی تحولات مرتبط با ایران در چند روزنامه آمریکایی و انگلیسی

کیم بیکر در مقاله خود در لس آنجلس تایمز با اشاره به آزادی هما دروتی پروز، خبرنگار ایرانی تبار شبکه خبری الجزیره، می نویسد که حداقل خانم پروز از حمایت جامعه بین المللی و کارفرمایش برخوردار بود. بسیاری از خبرنگاران بین المللی در سال جاری یا بازداشت، مجروح و حتی در حین انجام وظیفه کشته شده اند و این امر نشان از خطر روزافزونی دارد که دنیای خبرنگاری با آن در سال های اخیر، مواجه بوده است. هنگامی که سازمان های عمده خبری دنیا پوشش خبری خود را در اقصی نقاط دنیا کاهش می دهند خبرنگاران آزاد این خلا را پر کرده اند. در مقابل خبرنگار آزاد آمریکایی چون جاش بائر از حمایت هیچ سازمان عمده خبری برای کسب آزادی خود برخوردار نیست.

روزنامه گاردین در گزارشی از احتمال مجازات پرس تی وی، شبکه انگلیسی زبان جمهوری اسلامی، به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین پخش برنامه ها در بریتانیا، خبر می دهد. اداره آف کام که بر نحوه کار رسانه ها در بریتانیا نظارت می کند در پی شکایت مازیار بهاری، خبرنگار نیوزویک از پخش برنامه تلویزیونی پرس تی وی که طی آن اعترافات تلویزیونی او را در هنگام اسارت چند ماهه وی در تهران نشان داد نتیجه می گیرد که این مصاحبه تحت فشار و ارعاب صورت گرفته و پرس تی وی نمی بایست این اعترافات را در برنامه خود می گنجاند.

اما در خبری دیگر روزنامه وال استریت جورنال در مقاله ای به قلم ایلان برمن تحت عنوان تلاش ایران برای کسب اورانیوم آفریقا می نویسد علیرغم تمام نگرانی های سیاستگزاران واشنگتن هیچ اقدام جدی برای مجازات کشورهای فروشنده اورانیوم به ایران صورت نگرفته و حتی قانونی برای مقدور ساختن چنین اقدامی تصویب نشده است. برمن در پایان با اشاره به روابط نزدیک ایران و زیمبابوه می گوید مصلحت است که قانونگذاران اطمینان حاصل کنند که شبکه هسته ای ایران خالی از اورانیوم باشد تا آنکه سعی کنند دستگاه های سانتریفیوز را متوقف سازند.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.