دادستان تهران خبرخودکشی همسرم را تکذیب کند

 
همسر امیری فر: دادستان تهران باید خبر خودکشی همسرم را  رسما تکذیب کند
 مسیح علی نژاد
 
جرس: به دنبالِ انتشارِ خبرِ خودکشیِ «عباس امیری فر» امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری در رسانه های راستِ کشور، همسرِ این عضو نزدیک به دولتِ ایران به خبرنگار جرس گفت که آنها با مراجعه به دفترِ دادستانی تهران، خواستارِ تکذیبِ رسمی خبرِ مربوط به این خودکشی از سوی آقای جعفری دولت آبادی شدند.    

پس از علنی شدن اختلافاتِ میانِ حامیانِ دولت ایران و حامیان رهبری جمهوری اسلامی بر سر استعفا یا ابقای وزیرِ اطلاعات جمهوری اسلامی، رسانه های های جناح راست و جریانِ منتقدِ دولتِ احمدی نژاد، اخبار زیادی درباره جن گیری و استفاده از رمالی در اداره کشور منتشر کرده اند. در این میان برخی خبرها حاکی از آن بود که 25 نفر از افراد نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی بازداشت شده اند.
دادستان تهران نیز بازداشت عباس امیری فر، مسئول امور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری را در ارتباط با پخشِ گسترده ی سی دیِ « ظهور نزدیک است»، عنوان کرده بود.
بر اساس آنچه رسانه های منتقد دولت احمدی نژاد منتشر کرده اند، دوازده اردیبهشت ماه، عباس امیری فر از نزدیکان رحیم مشایی و امام جماعت نهاد ریاست جمهوری به جرم همدستی در تهیه سی دیِ « ظهور نزدیک است» بازداشت شد.
در ادامه ی این اختلافاتِ اصولگرایان، سایتِ جوان نزدیک به سپاه پاسداران روزِ یکشنبه نوشت عباس امیری فر اخیرا در زندان، اقدام به خودکشیِ نافرجام کرده است.
خبرهای مربوط به دستگیریِ کسانی که رسانه های منتقدِ دولت از آنان به عنوان « جریان انحرافی» یاد می کنند به شکل گسترده ای در رسانه ها بازتاب یافته است. خبرِ مربوط به خودکشیِ نافرجام عباس امیری فر نیز از جمله ی همین خبرهاست که همسرِ این عضوِ نزدیک به دولت می گوید: انگیزه ی منابعِ منتشر کننده ی این خبر را نمی داند.

 جرس گفتگوی تلفنی کوتاهی با همسر آقای عباس امیری فر انجام داده است که متن این گفتگو در پی می آید:

با توجه به انتشار خبرِ مربوط به خودکشیِ نافرجامِ آقای عباس امیری فر ممکن است بفرمایید آخرین خبری که شما از وضعیتِ همسرتان دارید، چیست؟

من فقط یک جمله بگویم؛ حاج آقا یک فردِ مومن و معتقد است. وقتی نوزده سالشان بود تحتِ شکنجه های ساواک قرار گرفتند ولی همان زمان هم دست از اعتقادشان بر نداشت. ایشان معتقد به نظامِ جمهوری اسلامی است و ۲۲ سال درس خارج از فقهِ مقامِ معظمِ رهبری را رفتند، ایشان کسی نیستند که بخواهند خودکشی کنند. این خبر از جانبِ ما کاملا تکذیب می شود، اما این فرقی به حال ما نمی کند، چیزی که برای من مهم است بی خبری من از وضعیتِ حاج آقا است. آن هم بعد از خبر مسخره و کذبی که روی زبان ها افتاده است، ما در بی خبری مطلق نسبت به وضعیت حاج آقا هستیم.

یعنی قبل از انتشار این خبر از وضعیت ایشان مطلع بودید؟

ایشان ۲۲ روز است که دستگیر شدند ما فقط همان دو روز اول مطلع بودیم که به ما زنگ زدند و گفتند که در اوین هستند و حالشان هم خوب است و مشکلی ندارند اما بیست روز کامل است که ما در بی خبری مطلق به سر می بریم.

شما اولین بار خبر مربوط به خودکشیِ نافرجامِ ایشان را از کجا شنیده اید؟


ما از سایت جوان خواندیم. خبری سراسر کذب که واقعا نمی دانم هدف از پخشِ این خبر چیست.

یعنی شما از طریقِ مقاماتِ قضایی پیگیری کردید و در جریانِ کذب بودنِ این خبر قرار گرفتید؟


بله ما هم با شنیدن این خبر سراسر کذبی که پخش شد بسیار نگران شدیم و رفتیم دادستانی و پشت درِ اتاقِ آقای جعفری دولت آبادی ایستادیم. اما ایشان جلسه داشتند و ما موفق به دیدار خودشان نشدیم. رییس دفتر ایشان در کمالِ احترام صحبتِ ما را شنیدند و رفتند خدمتِ آقای جعفری دولت آبادی حرف های ما را منتقل کردند. بعد به ما گفتند که آقای دولت آبادی قطعا این خبر را تکذیب می کنند، ما مسوول سلامتیِ حاج آقا هستیم. اما من گفتم تا صدای حاج آقا را نشنوم باور نمی توانم بکنم، چون من بی خبرم از وضعیت ایشان و اگر این خبر واقعا دروغ است آقای دادستان باید خودشان رسما این خبر را تکذیب کنند.

به هرحال این خبر را سایت جوان که گفته می شود متعلق به سپاه پاسداران است منتشر کرده آیا شما از طریقِ این سایت پیگیر شده اید تا ببیند منابعِ آنها چه کسانی بودند؟


ما راهی برای دسترسی به این سایت نداشتیم، به نظر من آقای دادستان باید پیگیری کنند که این سایت خبر را از کجا گرفته است. من و فرزندانم با خواندنِ این واقعا نگران شدیم و تا زمانی هم که صدای حاج آقا را نشنویم آرامش نخواهیم داشت. من واقعا از آقای جعفری دولت ابادی انتظار دارم که اگر با صراحت این خبر را تکذیب می کنند پیگری کنند چرا یک سایت رسمی جمهوری اسلامی چنین دروغی را منتشر کرد.

دادستان تهران پیش از این دلیل دستگیریِ همسر شما را در ارتباط با پخشِ سی دی مربوط به «ظهور نزیک است» عنوان کرده بودند، درست است؟
 

بله مشخصا در تمام سایت ها هم نوشته اند و خود آقای دولت آبادی هم گفته اند به دلیل توزیع سی دی ظهور دستگیر شده اند که البته ما این را تکذیب می کنیم. خود حاج آقا هم قبل از دستگیری این را تکذیب کردند. یعنی طی یک مصاحبه وقتی از ایشان در اواخر فروردین سوال کردند که آیا شما ارتباطی با سی دی ظهور دارید ایشان تکذیب کردند.

 

پس به رغم تکذیبِ ایشان دادستان تهران اعلام کرد که علتِ دستگیری آقای امیری فر به دلیل ارتباط با این سی دی بوده است؟ 
 

حاج آقا هیچ ارتباطی با این سی دی نداشت. ایشان هم یک روحانی هستند و با صراحت هم نظرشون را اعلام کردند که زمان ظهورِ امام زمان را هیچ کسی نمی داند و تطبیقِ مسوولان جمهوری اسلامی با امام زمان کارِ صد در صد اشتباهی بوده است، بنابراین مواضع ما در رابطه با این مسایل کاملا مشخص است، حفظَ نظام هم برای ما به فرموده ی امام خمینی از اهمِ واحبات است . الان ۲۰ روز است که ما از وضعت همسرم بی خبر هستیم به جرم اینکه می گویند حاج آقا در توزیعِ سی دی نقش داشت، اگر چنین است زودتر تلکلیف را روشن کنند، اگر مدرکی وجود دارد بیایند اثبات کنند اگر ندارند، انتظارِ ما این است که سریع تر این پرونده را رسیدگی کنند.

با تشکر از فرصتی که در اختیار ما گذاشتید.

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
حالا هر اشغال رژیم می گوید در ساواک شکنجه شده پس خاک صد عالم به سر ساواک که شما جانوران اسلامی را به درک خدایتان واصل نکرد.
دوشنبه 2 خرداد 1390

nader46 - انگلیس - لندن
باید رسمن اعلام بشه:خودکشی کردنش!گوربابای بیشرف,حاج اقاتون!!! کفتاری یه که گیرکفتارو شغال تر ازخودش افتاده.
سه‌شنبه 3 خرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.