درگیری ایرنا و کیهان بالا گرفت

درگیری ایرنا و کیهان بالا گرفت

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان با استقبال از شکایت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) علیه خود، جلسه علنی دادگاه را "فرصت مناسبی برای نشان دادن انحراف و سوءاستفاده های آنچنانی جریان انحرافی" دانست.

روزنامه کیهان امروز ۲۹ اردیبهشت (۱۹ مه) نوشت که آقای شریعتمداری در واکنش به خبر شکایت ایرنا گفته است: "در دادگاه می توانیم ماهیت جریان انحرافی و سرکرده و حلقه های وابسته به آن را با ارائه اسناد و مدارک اثبات کرده و به آگاهی افکار عمومی برسانیم."

"جریان انحرافی" اصطلاحی است که از سوی محافظه کاران منتقد دولت، برای اشاره به اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی نژاد و همفکران او مورد استفاده قرار می گیرد که به داشتن افکار ناهمسو با رهبر ایران متهم شده اند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی شامگاه دیروز خبر داده بود که از روزنامه کیهان به اتهام "افترا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی" به دستگاه قضایی شکایت کرده است.

ایرنا علت این شکایت را انتشار مطلبی در شماره روز شنبه روزنامه کیهان عنوان کرده بود که در آن، ایرنا به عنوان "تریبون جریان انحرافی" معرفی می شد.

علی اکبر جوانفکر، مدیرعامل ایرنا و سرپرست موسسه مطبوعاتی ایران گفته است که از حق شخصی خود در مواجهه با اتهامات رسانه‌ای صرف نظر می‌کند، اما "هرگاه حیثیت و اعتبار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی یا روزنامه ایران هدف توهین‌ها و اتهامات بی اساس قرار گیرد"، در شکایت از آن رسانه درنگ نخواهد کرد.

خبرگزاری دولتی ایرنا و روزنامه کیهان، در یک ماه گذشته در چند نوبت به انتشار مطالبی در انتقاد از یکدیگر پرداخته اند.

این درگیری رسانه ای از زمانی آغاز شد که در پی مخالفت رهبر جمهوری اسلامی ایران با برکناری حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، خبرگزاری ایرنا این خبر را با تاخیری ۱۴ ساعته منتشر کرد.

ایرنا در آن زمان، ضمن تاکید بر لزوم دریافت نظر رهبر جمهوری اسلامی از "مجاری رسمی"، نوشت که بر خلاف آنچه در مورد نظر آیت الله خامنه‌ای "شایع" شده، "تا ساعات پایانی شب رئیس جمهوری هیچ پیامی که منعکس کننده نظر مقام معظم رهبری در این خصوص باشد، دریافت نکرده است".

از سوی دیگر، علی اکبر جوانفکر مدیر عامل ایرنا و مشاور مطبوعاتی رئیس جمهوری ایران، با چاپ نوشته‌ای شدیداللحن در سایت شخصی خود، "رسانه‌های دروغ‌پرداز و اقتدارگرا" را متهم به "جعل" خبر مخالفت آیت الله خامنه‌ای با تغییر وزیر اطلاعات کرد.

در واکنش به ادعای خبرگزاری دولتی ایرنا مبنی بر عدم ابلاغ رسمی دستور آیت الله خامنه‌ای، روزنامه کیهان یک روز بعد نوشت که دستور کتبی رهبر جمهوری اسلامی در این مورد، به شخص رئیس جمهوری اعلام شده است.

سرمقاله نویس کیهان همچنین نوشت که خبرگزاری ایرنا بعد از آنکه سرانجام خبر مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با عزل حیدر مصلحی را بر روی خروجی خود گذاشته، بعد از چند ساعت مجدداً این خبر را "با اشاره" رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد و "به دستور" مدیرعامل ایرنا حذف کرده است.

روزنامه کیهان دو هفته بعد در مطلبی علی اکبر جوانفکر را فردی معرفی کرد که با "تحرکات آمیخته با خبط و تملق" به مدیریت خبرگزاری ایرنا دست یافته و "سرسپرده" اسفندیار رحیم مشایی است.

آقای جوانفکر در پاسخ به حملات کیهان علیه خود، این روزنامه را رسانه ای دانست که با وجود استفاده از بودجه عمومی کشور "به ابتذال اخلاقی مبتلا شده و علیه حیثیت افراد حریم شکنی می کند".

اختلاف ایرنا و کیهان در شرایطی در یک ماه گذشته بالا گرفته که رسانه نخست، خبرگزاری رسمی دولت ایران محسوب می شود و مدیر مسئول رسانه دوم، مستقیما از سوی آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران منصوب می شود.

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
جدال لاشخورهای ولی وقیح به روزی نامه ها کشید?!!! گور پدر همشون.
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

abiabi - انگلستان - لندن
هر دو از هم بی شرفتر . اگر روزش امد این حـ... حسین شریعتمداری و اون یکی حـ... جوانفکر را دار میزنیم .
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
انهائی که احمق هستند و این روزنامه را میخرند و حمایت می کنند از این دروغگویان بی همه چیز افت الله شاهنشاهی اسـ... و دولت استفراغی
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
خر, خر رو خورد که میگویند همین است! حکومت وحوش اسلامی بهتر از این جلوه ای ندارد! شما یک حکومت اسلامی در طول تاریخ مثال بزنید که سرزمینی را آباد کرده باشد و باعث رشد و شکوفایی تمدن و پیشرفت آن ملت شده باشد. هر جا قدم کثیف اسلام به سرزمینی باز شده نکبت و جنگ و فساد و فحشا و قدرت پرستی و رمالی و جادوگری و جن گیری و تمام رذایل بشری به حد اعلا رسیده است. اسلام مساویست با نابودی تمدن و اخلاق. تا ریشه این اسلام در دنیا زده نشود هیچ ملتی در دنیا رنگ سعادت و آرامش واقعی را به خود نمی بیند. { بقول آتور سی کلارک: یکی از بزرگترین تراژدیهای بشری آنست که اخلاقیات توسط دین دزدیده شده است.}
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

hamrah-sabz - آمریکا - لوس آنجلس
با درود. دوست عزیزZebel khan,Los Angles،فرمایش شما درست است و در تأیید شما عرض کنم این فقط اسلام نیست که این بلا را سر ملت‌ها ارورده این مخصوص همه ادیان مخصوصا ادیان سامی می‌باشد.هر جا دین قدرت داشته همین بوده.کافی‌ است سری به تاریخ ایران خودمان در اواخر حکومت ساسانی بزنید،قدرت طلبی و اختلاف طبقاتی مغان باعث شد که یک قوم بربر براحتی ابر قدرت زمان را بزیر کشید و به نکبت واداشت.به امید آگاهی‌ عمومی برای نگاه داشتن عقاید مذهبی‌ در منزل.شاد و سکولار باشیم.
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

شمبلیله - انگلیس - لندن
اینا رو نگاه که فکر میکنند با این بازیها میتونن افکار مردم را منحرف کنند !!!! نه خر میخواهیم نه پالون لعنت به هرچی ساندیس خور .
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
hamrah-sabz - آمریکا - لوس آنجلس. دوست عزیزم با شما هم عقیده هستم. منتهی در اروپا بعد از دوران تاریک قرون وسطی مذهب را به گوشه کلیساها راندند و هفته ای یکبار هر که دلش میخواهد به کلیسا و کنیسه سری میزند. در دنیای غرب سکولاریسم مذهب را از دخالت در حکومت بازداشته است اما این اسلام نکبت بار خصوصا مذهب جعلی شیعه و نظام سلطانی ولایت وقیح میراث آن دجال گور بگور خمینی هندی زاده از دخالت در کوچکترین شئونات زندگی مردم نیز ابایی ندارد. روشنگری در مورد دروغهای محمد و همینطور سایر ادیان باعث میشود که فرزندان نسل آینده فریب این بقول ولتر (دروغهای آسمانی) را نخورند. درود بر شما عزیز خردمند و ممنون از حضور شما.
جمعه 30 اردیبهشت 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
hamrah-sabz - تازش تازیان به ایرانزمین و پایان یافتن امپراتوری ساسانی که بیش از پانصد سال بر سرزمینهای پهناور از مرز هند تا مصر فرمانروایی میکرد، ربطی به دین زرتشتی و فدرت مغان نداشت. کشمکش های سیاسی در دربار در سالهای پایانی این پادشاهی و جنگ قدرت و خیانت یک مشت خودفروخته انزمان راه را برای تازیدن تازیان بر سرزمین پارس باز کرد. دشمنان ایرنزمین مانند یونانی های وحشی هم پیشتر به ایران تاخته و دوره کوتاهی بر ایران چیره شدند، اما ایرانیان باز هم آنان را به بیرون انداختند. مشکل بنیادی ایران، مسلمان شدن ایرانیان بود که پس از رهایی از چنگ تازیان در دویست سال پس از آن، ایران را به گونه ای برده اعراب نمود. بیشتر فرمانروایان پسین ایرانزمین که خود نیز ایرانی زاده بودند، در گسترش اسلام تلاش فراوانی نمودند و بدینگونه تیشه به ریشه ایران و ایرانی زدند.
جمعه 30 اردیبهشت 1390

gol andam - سویس - زوریخ
برین بمیرین که هر دوتون یه گ,,,,,,,,, هستین تو سوراخ یه توالت بو گندتون ملت و خفه کرد
جمعه 30 اردیبهشت 1390

hamrah-sabz - آمریکا - لوس آنجلس
دوست عزیزArashbehdin.با درود. فرمایش شما صحیح است ولی‌ مهمترین عامل پیروزی آنها, مقاومت نکردن مردم در برابر شعار برابری و برادری آنها بود و علت آنهم قدرت مغان و نفوذ آنها در حکومت و اختلاف طبقاتی بود.از حسن توجه و تذکر شما سپاسگزارم.شاد و پیروز باشید.
شنبه 31 اردیبهشت 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.