تحریم دو فرمانده سپاه قدس توسط آمریکا

 

تحریم دو فرمانده سپاه قدس به دلیل سرکوب معترضان سوری توسط آمریکا

یک روز پس از آن که وزیر امور خارجه آمریکا از رهبران سوریه به دلیل «به کار بستن تاکتیک‌های ایران در سرکوب معترضان»، انتقاد کرده بود، وزارت خزانه‌داری آمریکا فرمانده سپاه قدس و یکی دیگر از فرماندهان ارشد این یگان متعلق به سپاه را تحریم کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ایالات متحده آمریکا، در چارچوب اقدام‌های خود برای وادار ساختن رهبران سوریه به توقف سرکوب خشونت‌‌آمیز اعتراض‌ها در این کشور دو فرمانده عالی‌رتبه سپاه پاسداران را تحریم کرده است.

بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا این دو فرمانده شامل قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و محسن چیذری، یکی دیگر از فرماندهان عالی‌رتبه سپاه  قدس است.

نیروی قدس بخشی از سپاه پاسداران است که مسئولیت عملیات برون‌مرزی را برعهده دارد و در طول جنگ عراق با ایران با هدف انجام عملیات در داخل خاک عراق تاسیس شده بود.

به دنبال گسترش اعتراض‌ها در سوریه و سرکوب خشونت‌آمیز آن توسط حکومت بشار اسد، ایالات متحده آمریکا سپاه قدس را نیز به دست داشتن در سرکوب معترضان در سوریه متهم کرده است.

در همین چارچوب حدود سه‌هفته پیش نیز ایالات متحده آمریکا سپاه قدس را به همراه چند تن از مقام‌های سوری به دلیل دست داشتن در سرکوب‌ خونین معترضان در سوریه تحریم کرده بود.

در این میان اقدام آمریکا در گنجاندن نام فرماندهان عالی‌رتبه سپاه قدس در لیست تحریم‌ها یک روز پس از آن صورت گرفته است، که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه این کشور، به حکومت بشار اسد در زمینه ادامه سرکوب‌ها هشدار داده و گفته بود: «آنها بدترین تاکتیک‌های متحد خود، یعنی ایران، را به کار می‌بندند و از احترام گذاشتن به خواست و مطالبات شهروندان خود در سوریه سرباز می‌زنند.»

از زمان آغاز اعتراض‌ها در سوریه از حدود دو ماه پیش تاکنون بیش از ۸۵۰ نفر در سرکوب خشونت‌آمیز معترضان جان خود را از دست داده‌اند.

در این میان بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، روز چهارشنبه با بیان این که نیروهای نظامی کشورش در برخورد با معترضان «مرتکب اشتباه‌هایی» شده‌اند، از نبود نیروهای آموزش دیده پلیس برای مهار اعتراض‌ها انتقاد کرده است.

Alborzi - ایران - کرج
اینقدر تحریم کنید تا تحریم دونتون پاره بشه ! آخه با تحریم دو نفر آدم میخوای چیکار کنی مثلا ؟
چهار‌شنبه 28 اردیبهشت 1390

Royan - المان - المان
مزدور های کثیف کارشان سرکوب ملت هاست و پول به جیب زدن و مال مردم خوری و ادم کشی.مرگ بر رژیم جمهوری اسلامی و خامنه ای و همه عمله و اکره اش
چهار‌شنبه 28 اردیبهشت 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
Alborzi - ایران - کرج .انقدر تحریم میکنند تا تحریم دون تو و ان رهبر الدنگت و ان اجنه نژادت پاره شه.
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

perspolisi - استرالیا - سیدنی
آخه خداییش اینا آدم هستن که آمریکا وقت گذاشته، تصمیم گرفته تحریمشون کنه. دزد ، غارتگر، تجاوزگر بی‌ شخصیت، دروغگو و هزاران صفت‌های بده دیگه آدم میمونه والا.
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

monairan - ایران - تهران
. Alborzi - ایران - کرج چه ادبیاتی !!!معلومه با احمدی نژاد و خامنه ای نسبت داری !!تحریم حتما موثره ولی قبول دارم که خریت و نادانی وجهالت نظام جمهری اسلامی خیلی بیشتر از تحریم ها موثره ونمی بینید با چپاول وغارت ودزدی این نظام تو همین 6 سال اخیر بخوصوص علیرغم درامد بالای نفت چطور مردم را در سختی معیشت گرفتار کردن ؟ معلومه که این نظام دزد اسلامی صد برابر تحریم به ملت ایران ضربه زده .حالا چه تحریم بدن چه ندن این احمدی نژاد و خامنه ای خودشون برای نابودی مملکت کمر همت بستن و الحق به سرعت نور دارن مملکت را می برن به سمت نابودی .عین همون موشک وسوسک و موشی که هوا کردن و دست و پاشونو بستن و فرستادنشون فضا !!!!!!!!
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

ساعت 12 - ایران - تهران
صبح پنجشنبه ساعت 10 سایت تابناک .ای آر و کام باز نمیشه احتمالا خود رژیم آنها را از مدار خارج کرده ،لطفاً بررسی شود.
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
به به ....چه خزانه داری امریکا عجیب میدونه که پول دونی پاسدارچی ها و اونم بنام در امریکا کجاست؟ پاسدارچی ها به مشائی اشکال میگیرند که ایشان با امریکائی ها صحبت کرده اند ولی پاسدارچی حساب بانکیشون تو امریکاست !!. . امریکا میگه بدلیل بی تربیتی و پروگیری و افسار گسیختگی و دخالت بیجا در مستعمره های دیگران دو تا از کارمندامون در بخش مستعمره گردانی ایران " دو فرمانده سپاه قدس" به دستور رهبر رهبر ولایت فقیه "خامنه ای" در ایران جناب آیت الله کارتر (ص) یه دونه از چندین حساب بانکیشون درامریکا بسته میشه و این درس ادبی میشه برای بقیه کامندان های جیره خور و مواظب مالمون در پاسدارخونه های ایران که دیگر چشم حیز و چشم طمعشون رو از مال دیگران بردارند!!
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

Alborzi - ایران - کرج
آقایون کاش بجای لیچار بار کردن به این و اون حداقل جواب منو میدادید تا منم بدونم تحریم دو نفر آدم بوسیله یه کشور خارجی یعنی چه ؟ اینجا صحبت از تحریم کشور نیست خواهشا در مورد چیزی که نمیدونید اظهار نظر و غیبگویی نکنید کمی هم منطق پشت حرفتون باشه به جایی برنمیخوره ! اینجا شده صحنه فحاشی و عقده گشاییهای بعضی ها.
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
خدا هم این جانورها رو از بدو تولد تحریم شعور و انسانیت کرد ولی فایده نداشت. بهتره با مرگ موش و یا واجبی مثل سعید امامی مزدور تاریخ مصرف گذشته ولی وقیح از بین برند تا دست آزادیخواهان بخون کثیف این جانورها آلوده نشه. مرگ بر خامنه ای و مزدورانش
پنج‌شنبه 29 اردیبهشت 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.