عربستان وزیرامور خارجه ایران را نپذیرفت


عربستان وزیرامور خارجه ایران را نپذیرفت

روابط عربستان و ایران بعد از اینکه عربستان وزیر امور خارجه ایران، علی اکبر صالحی را که در سفر به کشور های حاشیه خلیج است، به حضور نپذیرفت، متشنج تر می شود.

منابع خبری در شورای همکاری کشور های خلیج فارس، تایید کردند که عربستان وزیر امور خارجه ایران را نپذیرفته است. آنها می گویند این اقدام عربستان به دلیل تبلیغات سیاسی و رسانه ای ایران علیه عربستان صورت گرفته است. این تیلیغات علیه  حمایت عربستان از دولت بحرین صورت گرفته است که به زعم آل خلیفه، خاندان سلطنتی بحرین یک کودتای برنامه ریزی شده از سوی ایران علیه خاندان سلطنتی بحرین است که 300 سال است که در این کشور حکومت می کنند.

به گفته منابع خبری، عربستان گفته است که اگر دولت ایران برای حمله اوباش به کنسولگری این کشور در مشهد و به سفارت اش در تهران عذرخواهی نکند از وزیر امور خارجه این کشور استقبال دوستانه به عمل نمی آید و توسعه روابط دو کشور برپایه روابط سالم شکل نمی گیرد.

منابع خبری فاش کردند که صالحی از قطر خواسته است که میانجیگری کند اما قطر گفته ادامه مذاکره مستقیم بین دو کشور برای ثبات در منطقه بهتر است.

صالحی پیش تر گفته بود که توسعه رابطه کشورش با عربستان در اولویت قرار دارد. با این حال واکنش سرد عربستان به این اظهارات دیدار وزیر امورخارجه ایران از عربستان را تعویق انداخت. وی در این سفر از قطر، امارات متحده عربی و عمان دیدار کرد.

سعودی ها می خواستند  نارضایتی خود را از دخالت های ایران در منطقه و در امور داخلی کشورهای حاشیه خلیج فارس نشان بدهند و به همین دلیل اعلام کردند که یک شبکه جاسوسی ایرانی در کویت را شناسایی کرده اند و گفتند که ایران اعتراضات  بحرین را هدایت می کند.

به نظر می رسد روابط عربستان با دولت ایران پر تنش تر شده است. چیزی که وضعیت را خراب تر می کند این است که این اتفاقات درست در زمانی افتاده که سوریه که همیشه نقش میانجی را بین دو کشور بازی می کرد این روزها درگیر مشکلات داخلی است. به همین دلیل قادر نیست تنش را در منطقه کاهش بدهد.

رهبران ایران اما همچنان به اظهاراتی که به ضرر رابطه شان با کشور های منطقه است، ادامه می دهند. آخرین اظهارات از این دست متعلق به سرلشگر فیروزآبادی، فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بود که کشورهای حاشیه خلیج را " جبهه ضد ایرانی دیکتاتوری اعراب" در خلیج فارس نامید. او اعلام کرداین منطقه همیشه متعلق به ایران بوده است.

وی در اظهاراتی که در برخی روزنامه های ایران منتشر شد گفت: "حکومت های دیکتاتوری عرب در خلیج فارس، قادر نیستند مانع از اعتراضات مردمی بشوند."

Arash آرش - بریتانیا - لندن
برخورد قایع عربستان صعودی با نماینده رژیم اشغالگر ایران علامتی از مخالفت همسایه های ایران علیه صدور تروریزم توسط رژیم متعلق به هزاره های پیش هست که با عضویت مراکش و اردن به جمع کشورهای همکاری خلیج فارس ابعاد جدیدی پیدا کرده و نشان از قاطعیت فزاینده علیه رژیمی است که پیامی غیر از کشتار و غارت برای ملت ایران و جنگ و تروریزم برای جهان به ارمغان نیاورده است. با آرزوی پایان رژیم وحشت و ترور و پیروزی حسن همجواری و صلح و آزادی
جمعه 23 اردیبهشت 1390

عرق سگی - ایران - تهران
به نظر من باید رابطه عربستان با ایران قطع بشه که دیگه پول مملکت مارو این مردم از خدا بی خبر نبرن اونجا خرج کنن که بهشون بگن حـــاجـــی (حاج اقا خدا نشناس)
جمعه 23 اردیبهشت 1390

vezveznazi - ایران - تهران
خاندان سلطنتی بحرین که 300 سال است که در این کشور حکومت می کنند.یکی برام توضیح بده این 300 سال از کجاشون دراوردن.
جمعه 23 اردیبهشت 1390

Arash آرش - بریتانیا - لندن
در جواب به vezveznazi - ایران - تهران. دوست عزیز به شما و من ربطی نداره. مردم هر کشوری مسئول درست کردن وضع خودشون هستند مگه مثل سران این رژیم بخوان با صدور تروریزم و جنگ و تحت الشعاع قرار دادن بحران های بیشمار و نفرت عمیق ملت به حکومت سراپا فساد و غارت و جنایت خودشون ادامه بدن. هر ایرانی شرافتمندی اگه حتی ذره ای هم دلش برای عدالت و میهن و هم میهنانش میسوزه فکر مردم خودش باید باشه که 400 ساله قربانی شیادی به اصطلاح مذهبی و ظلم و فقر هستند و غیر از دوره های کوتاهی بیش از صد ساله تحت دیکتاتوری و فقر زندگی میکردند و 32 ساله توسط اقلیتی جانی و شیاد چپاول و کشتار میشن
جمعه 23 اردیبهشت 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
Arash آرش - بریتانیا - لندن ..من هم با نظر شما موافقم
جمعه 23 اردیبهشت 1390

لیلی ایرانی - ایران - تهران
خدا کنه رابطه این کشور با ایران کاملا قطع بشه تا اون ایرانی نماهایی که تو صف حج منتظرن اب پاکی رو دستشون ریخته بشه و قسمتشون نشه پول مملکتو تو بیابونای عربستان خرج کنن.یه عده از هموطنای نازنین ما دارن تو زندان این رژیم میپوسن اونوقت یه عده میخوان هم دنیاشونو داشته باشن هم اخرتشون(البته به خیال خودشون)
جمعه 23 اردیبهشت 1390

oghab - فنلاند - هلسینکی
حداقل استفاده قطع رابطه این است .که صف گوسفندان برای حج کم میشه .
شنبه 24 اردیبهشت 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
وزیر امور خارجه اسـ... افت الله وقیح شاهنشاهی کیلو چند.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

monairan - ایران - تهران
دمشون گرم که این عوضی را راه ندادند .کاش هیچ کشوری اینها را راه نده. فقط نکته اینجاست که چرا مقامات ایران ایران را فدای عربها و اسلام کردند واسم ایران می اد چشمهاشون از کاسه در می اد و برای اسلام این عربها. ایران را فدا کردن.مرگ بر خامنه ای و اسلام من در اریش.مرگ بر جمهوری . اسلامی
شنبه 24 اردیبهشت 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
بهتر بود مینوشتند این وزیر تازی زاده تازی پرست بادمجان دور قاب چین اعراب را سنگ روی یخ کردند تا بفهمد پاچه خواری و چاپلوسی اعراب بویژه سعودی های وحشی تروریست پرور چه معنایی دارد. خوبش شد، هرکه منش ایرانی خود را به کناری نهد و خوار و کوچک تازیان گردد، سزایش همین است که با تیپا بیرونش اندازند.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

red.boy - ایران - تهران
دمش گرم. نباید راه بده. اگه همه کشورها همچین برخوردی کنن با ایران اونوقت ج.ا می مونه و سوریه و عراق و افغانستان. البته سوریه هم غلم بگیرید چون حکومتش در استانه سرنگونی است.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

hassan5 - ایران - تهران
بحرین در 300 سال قبل ابدا بعنوان دولت یا کشور یا شهر مطرح نبود.کل خاندان سلطنتی کشور های عربی بوسیله لورنس عربستان بعد از جنگ جهانی اول کشف شدند.وحکومت بحرین بعد سال 40 شمسی توسط انگلیس اختراع شد
شنبه 24 اردیبهشت 1390

nader46 - انگلیس - لندن
واسه این کعبه سیاه وبتخانه سیاه تراز تاریکی هم که شده.این جمهوری نکبت اسـ... همه جور پاچه خوری این عربستان را میکنه.حاجی های مومنی را میشناسم که زنودخترشون با هم میرن صفاسیتی واز ان طرف هم هی زروزر انواع واقسام مراسم مذهبی وسفره های زینب وعباس و.......توخانه انجام میدن.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

saeed1 - کانادا - تورونتو
Arash آرش - بریتانیا - لندن. من قصد حمایت از حکومت ایران را ندارم و بحثم کلا این نیست. وقتی بحث راجع به روابط خارجی میشود هر انسانی بایستی حکومت کشور خودش را هر چه که باشد به کشورهای دیگر ترجیح بدهد! وگرنه وضعش بدتر خواهد شد. فکر نکن ضعیف کردن آخوندها در برابر بیگانه به نفعت است!
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

saeed1 - کانادا - تورونتو
Arash آرش - بریتانیا - لندن. من قصد حمایت از حکومت ایران را ندارم و بحثم کلا این نیست. وقتی بحث راجع به روابط خارجی میشود هر انسانی بایستی حکومت کشور خودش را هر چه که باشد به کشورهای دیگر ترجیح بدهد! وگرنه وضعش بدتر خواهد شد. فکر نکن ضعیف کردن آخوندها در برابر بیگانه به نفعت است!
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
نجاست مالیدن تو صورت عربستان و صالحی هم میخواد بره اونجا آینه بده دست شون !!. عربه هم به صالحی "کیسه کش و گدو کش و گدو لیس ولایت فقیه" میگه نه ما آینه نمی خوایم و اون آینه رو بزار جلوی صورت اربابت اون ضحاک مشهدی حیونی نژاد خامنه ای که صورت ضالم صفت و پس فطرت مشهدبشو رو توش ببینه و کیف کنه !!. باریکلا عرب عربستانی که اصلا دوستت نداشته و ندارم ولی از این کارت کلی کیف کردم که یه ذره غیرت هم داری!!.
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

avareh swed - سوئد - بوروس
یادتان هست زمانی در یکی دوسال پیش اعلام کردند 500000تومان به حساب بانک تجارت برای نام نویسی مکه.برابر اعلام رسمی بانک تجارت که از رسانه های دولتی پخش شد 3میلیون وپانصد هزارنفر پول بحساب ریختند .شما این دورقم را در هم ضرب کنید اگر توانستید بخوانید .حالا هی از این مردم بگوئید.توهین نیست .واقعیت است ..
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

red.boy - ایران - تهران
avareh swed - سوئد - بوروس _ دوست عزیز بنده چون خودم به سفر حج مشرف شده ام برات میگم هزینه ای که دولت عربستان اونجا برات انجام میده با پولی که اینجا پرداخت میکنی مطابقت داره یعنی این 500هزار تومن رو که میدی معادل 500 هزار تومن اونجا برات هزینه میکنن. درضمن همینی که شما میگی هم باشه در برابر دارمد نفتی عربستان این رقم یعنی هیچ. پس انقدر منت درامد حج رو بر سر عربستان نزاریم اونا این درامدا براشون پول خورده.
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
awareh swed سوئد افرین بتو افرین بدرک تو افرین بشعور تو واقعا افرین
دوشنبه 26 اردیبهشت 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.