سوریه اجازه ورود کمک های بشردوستانه را نمی دهد


رژیم سوریه اجازه ورود کمک های پزشکی و بشردوستانه جهانی را نمی دهد

جــرس: درحالیکه خبرگزاری های بین المللی گزارش داده اند که همزمان با موج گسترده سرکوب و بازداشت‌ مخالفان در شهرهای مختلف سوریه، اقدامات اتحادیه اروپا در ممنوعیت ارسال سلاح به سوریه و همچنین تحریم مقامات سوری دخیل در سرکوب معترضان، از روز سه‌شنبه اجرا خواهد شد، سازمان ملل متحد روز سه شنبه نسبت به وضعیت شهر درعا ابراز نگرانی کرده و گفته است به کمک های بشردوستانه اجازه ورود به شهر داده نشده و کمک های پزشکی نیز به آوارگان نرسیده است.
گفتنی است درجریان تماس تلفنی هفته گذشته بان گی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، با بشار اسد (رییس سوریه)، بر سر ارسال کمک‌های بشردوستانه به درعا توافق شده بود، اما این بار نیز دولت سوریه همانند هشت هفتۀ گذشته، وعده های خود را عملی نکرده است.
همزمان خبر رسیده است که سرکوب و بازداشت و ناپدید شدن معترضین و مخالفین حکومت حزب بعث، به رهبری بشار اسد، همچنان ادامه داشته و نیروهای ارتش و انتظامی، در شهرهای مختلف مستقر شده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه اتحادیه اروپا در مورد تحریم سوریه آمده است: "شورای (اتحادیه اروپا) تصمیم در خصوص ممنوعیت صدور سلاح و تجهیزاتی که برای سرکوب داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و همچنین ممنوعیت صدور ویزا و مسدود کردن اموال مقام‌های سوریه را اتخاذ و تصویب کرده است."
طبق این گزارش ممنوعیت صدور ویزا و همچنین توقیف اموال برای سیزده مقام سوری که در سرکوب‌های معترضان نقش دارند، اجرا خواهد شد.
این بیانیه همچنین تصریح کرده است که این مصوبه روز سه‌‌شنبه در نشریه رسمی اتحادیه اروپا منتشر خواهد شد و این بمثابه اجرای تحریم‌ها در روز سه‌شنبه خواهد بود.
در همین حال، سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد، مقام‌های سوری هنوز مجوز لازم برای ورود کاروان کمک‌های بشردوستانه این سازمان به شهر درعا را صادر نکرده‌اند.
فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل متحد گفت: "هنوز کاروان کمک‌های بشردوستانه (سازمان ملل متحد) وارد شهر درعا نشده است."
این سخنگوی سازمان ملل متحد همچنین گفته است: "ما در تلاش هستیم علت دسترسی پیدا نکردن (به شهر درعا) را روشن کنیم و ما همچنین در تلاش هستیم تا به دیگر مناطق سوریه نیز دسترسی پیدا کنیم."
فرحان حق در پاسخ به پرسشی در خصوص بدقولی مقامات سوریه گفت: "ما در تلاشیم دلیل این که چرا تا حالا کاروان این کمک‌ها به درعا نرسیده را روشن کنیم. باید دید که این کاروان کمک‌ها در روزهای آینده می‌تواند وارد شهر درعا بشود یا نه."
گفتنی است درجریان تماس تلفنی هفته گذشته بان گی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، با بشار اسد، رییس سوریه، بر سر ارسال کمک‌های بشردوستانه به درعا توافق شده بود.

تظاهرات اعتراضی در درعا از هفت هفته پیش آغاز شد و حکومت بشار اسد برای سرکوب این اعتراضات واحدهای ارتش را به این شهر اعزام کرده است.
تداوم موج بازداشت‌ها

به گفته فعالان حقوق بشر نیروهای امنیتی سوریه در ادامه تلاش خود برای مهار اعتراضات در این کشور روز دوشنبه در جستجوی خانه به خانه در بسیاری از شهرها صدها نفر را بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، یک فعال حقوق بشر گفته است: بازداشت‌های روز دوشنبه در مناطقی چون حمص، شهر ساحلی بانیاس، مناطقی در اطراف دمشق و روستاهای حومه شهر درعا در جنوب سوریه انجام شده است.
رامی عبدالرحمان، مدیر نظارت بر حقوق بشر سوریه، همچنین گفته است: در همین روز صدای تیراندازی در منطقه «مادامیه» در دمشق شنیده شده است.
به گفته این فعال حقوق بشر، بعداز ظهر روز دوشنبه دهها تن از زنانی که بستگان آنها طی روز های اخیر بازداشت شده‌اند در بانیاس دست به تجمع زده‌اند. طبق این گزارش بازداشت‌شدگان در استادیوم ورزشی شهر بانیاس نگهداری می‌شوند.
با گذشت هشت هفته از آغاز اعتراضات در سوریه، تا کنون بالغ بر ٨۰۰ کشته از طرف گروههای حقوق بشری و بیمارستانی، در آن کشور به ثبت رسیده است.

همزمان با موج گسترده سرکوب و سانسور
mihanyar - انگلستان - منچستر
همش از سوریه خبر میزارید! پس بحرین چی؟ همه بدنبال نفع خود هستن یک گروه فقط اخبار بحرین رو پوشش میدن و گروهی هم فقط اخبار سوریه! خیلی هم تابلو هست که سایت ایرانیان یو کی گرایش به سیاست های بریتانیا و آمریکا داره و نمیخواد شیخ های بحرین و عربستان ناراحت بشن.
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

khosh bavar - ایران - یزد
وای به روزیکه جنبش ازادی مردم سوریه شکست بخورد زیرا با این " تجربه " ای که بسیج و ساندیسخوران ایرانی جمع کرده اند, صدای ازادیخواهی مردم ایران را " اسانتر و مصمم تر " در نطفه خفه خواهند کرد ! امیدوارم اشتباه فکر کرده باشم وگرنه ما باید به جن گیر رو بیاوریم .
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

reza791 - انگلیس - لندن
خبرهای مربوط به مصر و لیبی در سرخط خبرهای همه خبرگزاریها بودند اما چون انگلیس هنوز دست از جانبداری از حکومت بشار اسد برنداشته همه دنیا نیز با انها مماشات میکنند و کمترین پوشش خبری را شاهدیم.انگلیس با بیرون بردن شاه از ایران دست امریکا را برای همیشه از ایران قطع کرد حتی سفارت امریکا راهم بست تا جمهوری اسلامی دربست از ان خودش باشد صدام را بردند تا با یک حکومت شیعی سناریوی جمهوری اسلامی را تکرار کنند در سوریه هم که اقلیت شیعه براکثریت سنی حاکمند و حال نیز میخواهندبکمک جمهوری اسلامی شیعیان را در بحرین روی کار بیاورند و یکی دیگر از کشورهای خاورمیانه را از چنگ امریکا دربیاورند. نتیجه گیری ساده اینست که یا سیاستمداران امریکایی احمق اند یا اینکه انگلیس حتی در سطوح بالای تصمیم گیری در دولت امریکا نیز نفوذ دارند.انگلیس بخوبی دریافته که بهترین راه اداره و چپاول نفت خاورمیانه روی کاراوردن دولتهای تندرو شیعی است.
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.