بازگشت برادرزاده خالد اسلامبولی از ایران به مصر


           بازگشت برادرزاده خالد اسلامبولی از ایران به مصر

برادر زاده خالد اسلامبولی پس از 23 سال از ایران به مصر بازگشت.

به گزارش عصر ایران، روزنامه الاهرام چاپ قاهره نوشت که برادرزاده خالد اسلامبولی قاتل رئیس جمهور پیشین مصر (انور سادات) پس از 23 سال دیروز شنبه، از ایران به کشورش بازگشت.

برادرزاده خالد اسلامبولی که نام او نیز "خالد اسلامبولی" است به همراه اعضای خانواده اش از ایران و از طریق ترکیه به مصر بازگشتند.
همه این افراد اسناد هویتی صادر شده از سوی کنسولگری قاهره در  ترکیه را به همراه داشتند.

پیش از این و پس از سقوط حکومت حسنی مبارک در مصر، نام برادرزاده خالد اسلامبولی از فهرست افراد تحت نظر حذف شده بود. خالد اسلامبولی پس از کسب موافقت و اطمینان از سوی شورای نظامی مصر، به کشورش بازگشت.

قبل از این، روزنامه الاهرام گزارش داده بود شماری از اعضای گروه های جهادی مصر به همراه خانواده های خود که تعداد آنها به 100 نفر می رسید ؛ پس از سقوط مبارک، توانستند از ایران به کشورشان مصر بازگردند.

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش از این خبر حضور این یکصد تبعه مصری در ایران و بازگشت آنها به کشورشان را تایید یا تکذیب نکرده بود.

خالد اسلامبولی در راس یک گروه وابسته به اخوان المسلمین در روز ۶ اکتبر ۱۹۸۱ (۱۴ مهر ۱۳۶۰)  اقدام به ترور انور سادات رئیس جمهور وقت مصر کرد. انگیزه قتل سادات، اقدام او برای امضای توافقنامه صلح با اسرائیل و به رسمیت شناختن این رژیم بود. خالد اسلامبولی به اتهام قتل سادات، اعدام شد.

ایران پس از انقلاب اسلامی سال 57 به همین دلیل، روابط دیپلماتیک با مصر را قطع کرد. همچنین نام و تصویر خالد اسلامبولی را بر یکی از خیابان های اصلی پایتخت خود درج کرد و او را "شهید" خواند.

همین موضوع در 30 سال گذشته یکی از موانع ازسرگیری رابطه دیپلماتیک میان ایران و مصر بوده است. مقامات مصری بارها حذف نام خالد اسلامبولی از خیابانی درتهران را یکی از شرط های ازسرگیری رابطه میان تهران و قاهره اعلام می کردند.

همچنین در دوره حکومت حسنی مبارک، مقامات مصری مدعی حضور شماری از اعضای گروه های افراط گرای اسلامی و وابسته به اخوان المسلمین در ایران می شدند.

majid63 - فرانسه - پاریس
فرق پناهندهای ایران با کشورهای آمریکا واروپا این است که کشورهای خارج . پناهندهای تحصیلکرده را به خود پناه میدهد ولی ایران یک مشت قاتل مثل خودشون به کشور ایران راه میدهند.باز با باز و کبوتر با کبوتر.
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

sarbaz007 - المان - المان
ای بی ناموس هیچی ندار تف توی ذات عموت
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

لیلی ایرانی - ایران - تهران
حتما فهمیده اینا رفتنین گورشو گم کرده
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
چه بهتر! دولتهای خودکامه عربی بربیفتند تا این موجودان تروریست و تروریست زاده اسلامگرای افراطی به همان کشورهای ویرانه خودشان برگشته و کشورمان از شر اینها آزاد شود. ایران شده لانه یک مشت القاعده و تروریست مصری و لبنانی و عرب دیگر.
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

Artosh - ایران - تهران
خدا میدونه چقدر تروریست بین المللی و فک و فامیلشون تو ایران زیر چتر حمایت آقایان در خوشی دارن زندگی میکنن..!
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
هر چی حـ... تو دنیا هست دوست این اخوندهای کثافت و پفیوزه
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
بلاخره آیت الله کارترو آیت الله کارترها خواهان بازگشت خالد استانیولی به مصر شدند که زیرپای مصری ها هم چندتا پوست موز بزارن و رونه دره تاریخشون کنن! من خیلی خوشم میاد که بوسیله این اوباش ها دوباره مصر شروع به لگد پرونی کردن به اسرائیل کنه و اسرائیل با اون جهودهای مفت خور کثیفش هم دوباره یه مناطق بزرگی از مصر رو دورش دیوار بکشن و توریست های اروپائی هم تو اونجا بیکنی بپوشند و با خیال راحت آب بازی کنن و عشق شو برشن!!
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

khosh bavar - ایران - یزد
بمدت 30 سال در بهترین امکانات خورد و خوابید و به ریش اخوند خندید و حتما هم در مصر به او مدالی میدهند که او برادرزاده قاتل سادات بود ! عجب زندگی و فرهنگ مرده خوری !
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
انقلاب مصر هم...عنقلاب شد مثل ایران اسیر کثافتهای اسلامی .انور سادات مرد شریفی بود /خاک صد عالم به سرتان که از رفرم-- تنها اسلامی کردن و پروبال دادن به قاتلان اسلامی رااموختید///تمام این کثافتکاریها و نشو و نمای تروریستهای اسلامی از عنقلاب خل وچلی ایران شروع شد مرگ بر دینتان و خدای خونخوار و تروریستتان
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
اخبارو گزارشات را پیگیری مینمایندمیدانند که حوانان وطن ما علاوه برفرار از طریق ترکیه بسیاری از انها از طریق مالزی و اندونزی همراه با زن و اطفال خردسال خود بمنظور فرار از جهنم حکومت نمایندگان الله بر وطن ما در زندان شهر های مختلف این کشور ها بسر میبرند تا بتوانند خود را بیک کشور مطمئن دیگری برسانندجالب است که اکثر این افراد همه متولدین بعد از انقلاب نمایندگان خدا روی زمین میباشند.سرگذست پسر جوان بنام اریا و همراه بازن و فرزند خردسال خود در زندان کشور های مسلمان و مدعی برادری با خدای تبارک وتعالی مالزی و اندونزی سرگذشتی است بسیار غم انگیز و ضمنا افتخار امیزکه مطالعه انرا بشما توصیه میکنم در چنین وضعیت اسف بار اجتماعی جوانان وطن ما از طرفی شاهد پذیرائی و میزبانی این شیخ های عنبامه دار گردن کلفت بی رگ بی خاصیت از یک مشت عرب قاتل فراری مصری میباشید.کدام کشوری در دنیا سراغ دارید که بیک تروریست پناهندگی داده و سپس انرا با سلام و صلوات بکشور خودبدرقه کنداز همین مطلب و هزاران مسائل دیگر باید درس اجتماعی اموخت و پی بتفکرات و قوانین ساخته پرداخته ذهن شیخ و ملا از خدای قاسم الجبارین باید برد.
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

mihanyar - انگلستان - منچستر
sarbaz007 - المان - المان. سرباز008 تو فقط یک نمونه از یک تفکر هستی ! پس جواب من به همه همفکران تو است، این مرد قاتل یک دیکتاتور است، رئیس جمهور پیشین مصر (انور سادات) دیکتاتور بود و چه خوب شد که مرد. من تعجب میکنم چرا از دیکتاوری مصر حمایت میکنید و بعد شعار میدین دیکتاتوری بده!! اها چون انور سادات طرفدار شاه مخلوع و از پشتیبانان اسرائیل بوده دارین از دیکتاتور دفاع میکنید و به قاتلش فحش میدین. وقتی این مرد برای ملت مصر یک قهرمان است و طرفداران اسرائیل از خوشنودی ملت مصر ناخوشنود شدن و دارن فحاشی میکنن.
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
ما ملت ایران چقدر بدبخت شدیم که تمام تروریستهای دنیا سر از این ولایت وقیح اسـ... سر در می اورند.
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
mihanyar - انگلستان - منچستر . اسلامی ننگین درد تو از انور سادات یکی شرکت و در صلح اعراب و اسرائیل بود //که با روش تروریستهای فلسطینی//نه/همه ی فلسطینیها// برباد رفت و دیگری پناه دادن به شاه فقید ایران که بجای اینکه فرصتی به او دهید یک ملای بی سواد کثافت قاتل بی شرف را به جایش اوردید//شرم کن که رژیم پفیوزت نام قاتل او/ خالد اسلامبولی// را بر خیابانی در تهران گذاشت و پذیرائی از برادر کثافتش از جیب ملت/// کاش تو میمردی بجای او که ننگ ایران هستی مرگ بر دینت و خدای قاتلت.سوالی از همه ی عنقلابیون که هنوز زر زر می کنند اگر ایران زمان شاه این جهنم دروغین هست که به تصویر می کشید با وجودیکه 90 در صد کشورها ویزا نمی خواستند چرا حتی....1...پناهنده..نبود.اکنون 6 میلیون?????????
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

mashady - انگلیس - منچستر
ARTEMIS-SW ارتیمیس جون پناهنده سیاسی زمان ممد دماغ پهلوی زیاد بود اسم احمد شاملو به گوشت خورده شاعر معاصر احمد شاملو و چندتا از رفیقهاش تو همین منچستر پناهنده سیاسی بودند بین بد و بدتر بد رو انتخاب نکن دنبال خوب بگرد موفق باشی
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

nader46 - انگلیس - لندن
mashady - انگلیس - منچستر;من با انکه سلطنب طلب نیستم اما مدفوع سگهای دربار رابا همه اخوندهاودینو امامشان عوض نمیکنم.فرق شاه با این اسلامی ها همینه که گفتی.تبعیدی سیاسی را به بهترین کشورهای اروپایی میفرستادن ولی جمهوری اسـ... به بدترین و دورافتاده ترین ده کوره ها که مار وعقرب هم دوام نمی یاره مفرستند.
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

ARTEMIS-SW - .فرانسه - پاریس
nader46 - انگلیس - لندن . دوست عزیز منهم سلطنت طلب نیستم دوره ی سلطه و سلطنت گذشته و کشورهای رویالیست چون سوئد دانمارک نروژ انها را بعنوان یک سمبل حفظ کرده اند رضا پهلوی هم با وجودیکه مرد خوبیست قادر به این وظیفه نیست من اگر حتی یک میلیونیم وضع از زمان شاه فقید بهتر شده بود امکان نداشت وارد بحث با کسی شوم ولی وقتی می بینم وضع کشور 1 میلیون برابر بدتر شده از کسانیکه کور بودند وندیدند پیوند نا مقدس سرخ//چپهای 90 در صد وابسته و خودخواه و سیاه اخوندهای پست فطرت// با خمینی ای امام!!!!کشور را به این ظلمت افکندند طبیعی است به نسبت این جانوران دزد قاتل پدوفیل و متجاوز شاه را برای این ملت با این افکار ددمنشانه در حد گاندی بدانم..روزگارت خوش
سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
mihanyar من به این نتیجه رسیدم تو مرض پاچه خواری و ادم و وطن فروشی داری . خاک بر سر هر چی وطن فروش پست فطرت بشه
چهار‌شنبه 21 اردیبهشت 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.