نیروهای نظامی سوریه ۳۰۰ معترض را در اطراف دمشق دستگیر کردند

نیروهای نظامی سوریه ۳۰۰ معترض را در اطراف دمشق دستگیر کردند

نیروهای نظامی و امنیتی سوریه روز پنجشنبه برای مقابله با تظاهرات مردمی در شهر سقبا، در حاشیه شهر دمشق، بیش از ۳۰۰ تن را دستگیر کرده و در تلاش هستند تا تمامی تجمع های اعتراضی را سرکوب کنند.




شاهدان عینی و برخی منابع آگاه گفته اند که در میان افراد دستگیر شده، شماری روحانی هم دیده شده است. همچنین گزارش شده که شماری از دستگیرشدگان در پی ضرب وشتم از سوی نیروهای دولتی، زخمی شده اند.

معترضان تابلوی بزرگی در میدان اصلی شهر نصب کرده و اسم آن را به «میدان شهدا» تغییر داده بودند که نیروهای امنیتی این تابلو را پایین آورده و آن را تخریب کردند.

شاهدان عینی می گویند بیش از دو هزار نیروی امنیتی در شهر ظاهر شده و هرکسی که سر راه آن ها بود را بازداشت کرده اند.

تظاهرات اخیر پس از اعلام نظر مخالفان بود که گفته بودند از آن جایی که درخواست های آن ها برای اصلاح نظام سرکوب شده، به «انقلاب علیه نظام بشار اسد» ادامه خواهند داد.

سازمان های حقوق بشری می گویند در شش هفته اخیر و از زمان جدی شدن اعتراض ها در شهرهای مختلف سوریه، بیش از هشت هزار تن دستگیر و حدود ۶۰۷ تن کشته شده اند.

رسانه های دولتی سوریه روز پنجشنبه گزارش دادند که خروج تدریجی نیروهای نظامی از شهر درعا در جنوب این کشور آغاز شده و با دستگیری «تروریست ها» ماموریت در این شهر به پایان رسیده است.

درعا، کانون مرکزی شروع تظاهرات و اعتراض های مردمی در سوریه بود و از این شهر بود که موج نارضایتی ها در تمامی کشور سوریه به راه افتاد.

از ده روز پیش حکومت نظامی در شهر درعا برقرار شده و نیروهای امنیتی و تانک های نظامی در این شهر مستقر شده اند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه در رم و در یک کنفرانس خبری با فرانکو فراتینی، وزیر خارجه ایتالیا گفت که هر دو کشور خواهان پایان سرکوب خشونت بار معترضان در سوریه هستند و هشدار دادند دولت حاکم سوریه به درخواست مردم و حقوق آن ها احترام بگذارد.

خبر خروج تدریجی نیروهای نظامی سوریه از شهر درعا از سوی خبرگزاری دولتی سوریه و تلویزیون دولتی این کشور اعلام شده و هنوز منابع خبری مستقل و یا شاهدان عینی آن را تایید نکرده اند.
khosh bavar - ایران - یزد
حق گرفتنیست و به امید پیروزی نور بر تاریکی ! منتها بد شانسی مردم ازادیخواه سوریه در اینست که مانند لیبی در انزوا جغرافیایی قرار نگرفته و از همه بدتر همسایه یکی از ایالتهای امریکا به نام اسرائیل است و دارای منابع طبیعی هم نیست و متاسفانه برخلاف لیبی و مصر از اقلیتهای مذهبی بیشتری تشکیل شده که بخاطر نبود اپوزیسون قوی, فاقد رهبر عاقل و سیاستمدار میباشد که دول اول برای او سرمایه گذاری سیاسی بکنند و بگفته کسینجر, اگر هر جنگی در خاورمیانه ایجاد شود, پای مصر در میان است و اگر ما خواهان صلح در خاورمیانه هستیم, بدون سوریه ( اسد ) امکان پذیر نیست !! طفلک مردم سوریه و ارزوی دیرینه شان, که دوست دارند " اقای " خود باشند, نه نوکر ضحاک ایرانی و عمو سام ! شاد و ازادمنش باشیم .
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
در 17شهریور 57من خودم با کمک چند جوان دیگر جنازه جوانی را که نیمی از سرش بر اثر اصابت گلوله منهدم شده بود در حین فرار بر دوش داشتیم.در آن روز وحشت تانکهای کوچک که شاید نامشان چیفتن بود در خیابان فرح آباد ژاله در ودیوار تمام منازل مردم را با مسلسل چرخان تیر باران کرد.شاگرد فرش فروشی بیچاره ای در سه راه سلیمانیه در داخل مغازه در حال خوردن غذا مغزش متلاشی شد.خود من که از مهلکه میدان ژاله نجات یافته بودم و پشت پنجره طبقه دوم خانه مشرف به خیابان مخفیانه مشغول دیدن تیر اندازی تانک بودیم چند گلوله بی هدف بسویمان شلیک شد که بالاسر پنجره را شکافت ودر طرف دیگر سقف فرو رفت...........این که شاه بیش از آن نتوانست سرکوب نماید اساسا به دل رحمی وی ربطی نداشت.بلکه به تمرکز دائمی نیروی نظامی سرکوب گر نیاز داشت که پس از 17 شهریور به سرعت رو به اضمهلال میرفت.ودر نهایت پیوستن نیزوی هوائی به مردم در نبرد با گارد شاه به طور کامل نیروی نظامی شاه را مضمهل کرد.
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

saitama - ژاپن - توکیو
در میان افراد دستگیر شده، شماری روحانی هم دیده شده است. !!!!!! پای هر روحانی که در جنبشی باز شد فاتحه اون جنبش را بخوانید
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

feminism - انگلستان - لندن
89562389- یعنی این وقایع در نجف آبادِ تهران اتفاق افتاد !؟ بعد از فرح آباد ژاله (شرق تهران) سه راه سلیمانیه (جنوب تهران ) را هم میدیدی !؟ عجب !! حالا اصلا این چه ربطی به معترضین سوریه ای داره !!
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

h.k - دانمارک - اودا
دوستان ازاقایاخانم,,نجف اباد,,دلخورنشوید لطفا.فقط به حرفهایش,خوب,دقت کنید.وپندبگیرید.یکی ازایرانیان,اصیل,هستند.که کورش مجبورشد.به خداپناه ببردالبته ازاجداد,ایشان,که...خداونداکشورمن راازدروغ محافظت فرما.به تعدادروزهایی که وارد,سایت شده,دروغ کفته.بازاری هم معرفی کرده خودشرا.شایددربازار واکس یاتعمیرکفش انجام میده که البته مشکلی نیست.امابخاطراینهمه وقت اضافی داشتنش من حدس زدم.ونوشته های زیباباجملات کوتاه واموزنده.البته نجف ابادخیلی ازاینهااست.پره واینهمه اطلاعات?
جمعه 16 اردیبهشت 1390

h.k - دانمارک - اودا
feminismهموطن عزیز.منظورایشان ,سلیمانیه,عراق شایدباشد.....نصف سرش منهدم شده بود.سر,منهدم,منکه ندیدم.قبلافرموده بودندده سال جبهه بوده حالا,,,,تانکهای کوچک راکه فکرمیکنه,چیفتن بودند!!!باجنازه فرارکردن واقعا......مگرپای جنازه راگرفته و بسرانی.باامدن ایشان من قدروارزش ,سمانه,رافهمیدم.
جمعه 16 اردیبهشت 1390

h.k - دانمارک - اودا
نجف اباد.فکرکنم توراسربازان شناخته بودند.که پنجره خانه تانراباگلوله تانک هدف کرده بودند.شانس اوردی به تونمیخورد.فقط دیوارهاراسوراخ میکردند.لطفابقیه ماجرارابنویس خیلی جالب شده.قول بده.
جمعه 16 اردیبهشت 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
باسلام دوستان عزیز من خاطرات زیادی از قبل و بعد از انقلاب دارم که برایتان تعریف مبکنم.تازه چندتاش را سایت چاپ نکرد.
جمعه 16 اردیبهشت 1390

germinehpakravan - قبرص - لارناکا
بشار خیال کرده با توپ ومسلسل واجیر کردن مزدوران کثیف مردم سوریه را خفه کرده یا خفه میکند.این هیولا رفتنیه.منطقه دیگر از این جنایتکاران نمیخواهد.دیروز در سوریه راهپیمائی براسی تشکر از روسیه وچین براه انداخته شد.لاشخورها.اصلاحات دیگر فایده نداره.اینهمه خون ریخته شده.این همه زندانی در زندانهای هولناکاین روباه صفت بعثی وجود دارد وروز به روز اضافه میشوند را چطور میخواهند ساکت کنند؟این طرح سرکوب را دنیا میداند به کارگردانی واجرای چه کشوری است.ولی رفتنی اند.
جمعه 16 اردیبهشت 1390

feminism - انگلستان - لندن
h.k - دانمارک- آخه دوستِ عزیز ایشون فکر میکننه که با دستۀ کورها طرفله, نجف آباد اصفهان چه ربطی به تهران داره بعد تازه در یک زمان همۀ نقطۀ تهران بوده از شرق داشته جنوب را میپائیده !؟ بارها در موردِ چگونگی مطالبی که درج کرده من از ایشون سوال کردم ولی تا به حال هیچگونه پاسخی دریافت نکردم. به هر حال ممنون از توجه شما به این مطلب. موفق باشید .
جمعه 16 اردیبهشت 1390

h.k - دانمارک - اودا
feminism انگلیس عزیز.سلام.کامنت شمادرموردایشان خیلی جالب بودبرای من ودیگردوستان.ایشان کاش این فکرراکه ,شمانوشته اید,میکرد.نه فکرمیکنه همه مثل ,خودش,هستند.کاش ادم کورباشه ولی مثل ایشان ....نباشه.طلبکارهم شده!!میگه خیلی ازاین,اراجیف,نوشته سایت چاپ نکرده.حالاقضاوت باشما.سایت همه,توهین,اهانت هاراکه چاپ میکنه.حرفهای این,یاردانقلی,گویاچنان اراجیف ومفت بوده که سایت خط سرخ روی انهامیکشه.توجه داشته باش کشورمادرعصرکنونی چه ادمهای,عتیقه, دارد.بنظرشماحیف ازنان ,خشک,نیست اینهابخورند?شادباشید.
جمعه 16 اردیبهشت 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
89562389 - ایران - نجف آباد . شاه اگر مثل ملایت بود اکنون 7 کفن پوسانده بودی- شما نقاط ضعف شاه را اگراندیسمان می کنید تا برای ورود خمینی نجاست نژاد و جانشینان قاتل دزد و واسطه ی شهرنوی اسلامیتان کردیت بخرید از همین کامنتهایت معلوم است چه خاطراتی دارید خاطره ی ملی منقلیها -خاطره ی مجاهدین از ملا دگم تر- و چپی های بی سواد حراف/خاطراتت را برای خودت حفظ کن سایت مهد کودک اسلامی نیست تعدادی بخوبی می دانند قبل از عنننننننقلاب ایران چه بود و اکنون چه جهنمی شده غیر قابل مقایسه!!!!!!! اگر شرف ایرانی داشته باشند نیروی هوائی خائن ان زمانهم غلط کرد با 7 جدش...
جمعه 16 اردیبهشت 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
feminism - انگلستان - لندن . دوست عزیز من بعد از آزادی رفتم تهران ساکن شدم.
جمعه 16 اردیبهشت 1390

89562389 - ایران - نجف اباد
دوستان عزیز جنایتهایی که شاه کرد را هیچ کس نکرد.
شنبه 17 اردیبهشت 1390

nader46 - انگلیس - لندن
89562389 - ایران - نجف آباد: شما با ارنولد نون وپنیر نخوردی?خدا به مسئولین سایت خیر بده که بعضی از خاطره هاتو چاپ نکرده.حتمن به جای 2تا شاخ!!!4 شاخ میشدیم.
یکشنبه 18 اردیبهشت 1390

baharmazaheri - دبی - عجمان
ایران نجف اباد بنظرم مالی خولیایی گرفتی نادون ... اگه شاه مثل اراذل و اوباشان رژیم با حیله گری سیاسی ایندحیوونها ی پرورش یا فته و ز قفس در ر فته رو تو ا یران و سوریه به سر و جون مردم میانداخت خوب بیش از سی سال ...دوام میاورد .... نکن بیسواد
دوشنبه 19 اردیبهشت 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.