واکنش تازه اعراب به اظهارات فیروزآبادی در باره خلیج فارس


واکنش تازه اعراب به اظهارات فیروزآبادی در باره خلیج فارس

نشست شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، ۱۴ فروردین ۱۳۹۰.



به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزرای کشور بحرین، عمان، قطر، عربستان سعودی، امارات و کویت، روز سه‌شنبه در آخرین نشست خود در ابوظبی، پایتخت امارات، در بیانیه مشترکی تأکید کردند که این طور نیست که خلیج فارس تماما به جمهوری اسلامی تعلق داشته باشد و افزودند: «خلیج فارس از آن اعراب است و همواره نیز چنین باقی خواهد ماند.»

خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی روز شنبه و همزمان با «روز ملی خلیج‌فارس» گزارش کرده بودند که حسن فیروز‌آبادی، فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح ایران، با تأکید بر این ‌که «خلیج فارس همواره دریای پارسی بوده» است، «نام و مالکیت و تعلق خلیج فارس به ایرانیان» را «مسلم» دانسته بود.

در واکنش به این اظهارات، وزرای کشور شش عضو شورای همکاری خلیج‌ فارس اظهارات روز شنبه آقای فیروز‌آبادی را «تحریک‌کننده و غیرمسئولانه» خوانده و آن را در تضاد با قواعد همسایگی، احترام متقابل و پرهیز از دخالت در امور داخلی کشورها دانستند.

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه نیز گزارش کرده بود که عبداللطیف الزیانی، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، در واکنش به اظهارات حسن فیروز‌آبادی گفت: «خلیج فارس متعلق به همه کشورهای حاشیه آن است و ایران حق ندارد ادعایی خلاف آن داشته باشد؛ ایران تنها مالک آب‌های منطقه‌ای خود است.»

این اظهارات در حالی بیان شده است که همزمان، علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران، در یک نشست خبری در دوحه قطر اعلام کرد که فکر‌ نمی‌کند اخبار منتشر شده از اظهارات آقای فیروزآبادی صحیح باشد.

وی خاطر‌نشان کرد: «بعضی اوقات خبرسازی‌هایی صورت می‌گیرد. مواضع رسمی ما از طریق وزارت امور خارجه اعلام می‌شود و همواره اعلام کرده‌ایم که به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورهایی که با آن‌ها ارتباط داریم، احترام می‌گذاریم. فکر نمی‌کنم این خبر صحیح باشد.»

به دنبال ناآرامی‌های بحرین و ورود نیروهای نظامی چند عضو شورای همکاری خلیج فارس به این کشور، روابط میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس به تیرگی گراییده است.

جمهوری اسلامی در این مدت بارها سرکوب شهروندان بحرین از سوی دولت بحرین و کشورهای عضو شورای همکاری از جمله عربستان سعودی را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

بحرین نیز که اکثریت جمعیتش را شیعیان تشکیل می‌دهند، ناآرامی‌های اخیر در این شیخ‌نشین را توطئه خارجی دانسته و از ایران به شدت انتقاد کرده است و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز در ماه‌های اخیر، از تمایل ایران به گسترش نفوذ خود در کشورهای عربی و به ویژه کشورهای تحت حاکمیت سنی‌مذهب‌ها ابراز نگرانی‌کرده‌اند.

علاوه بر این مسئله مالکیت سه جزیره خلیج فارس، ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، از دیرباز مورد مناقشه ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس است و امارات متحده عربی با حمایت کشورهای حاشیه خلیج فارس خود را مالک این سه جزیره معرفی می‌کند.

وزرای کشور شش عضو شورای همکاری خلیج فارس روز سه‌شنبه بار دیگر در واکنشی تازه به اظهارات سرلشکر فیروزآبادی که «مالکیت خلیج فارس» را متعلق به ایران دانسته بود اعلام کردند که خلیج فارس «از آن اعراب است».
sobhanjan - امارات - ابوظبی
خلیج پــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــارس که هیچ ،بخشی از سرزمین اعراب هم متعلق به پارس و پارسیان است فقط یک خلیج تو دنیا وجود داره اونم خلیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــج پارسه اعراب نفهم بدانید تا لب ساحل روستاهای شما هم خلیج پارسه
چهار‌شنبه 14 اردیبهشت 1390

dannni - سوئد - استکهلم
کشورهای عربی غلط کردن خلیج فارس تمام دنیا به این اسم میشناسند خوشم میاد چنتا موشک حواله عربهای خلیج فاس مفت خور بفرستن تا بفهمند باکی طرفند
چهار‌شنبه 14 اردیبهشت 1390

khosh bavar - ایران - یزد
همیشه دست به دعا بودیم که نکنه usa و اسرائیل دچار اشتباه سیاسی بشوند که به ایران حمله نظامی کنند که مساویست با مرگ جنبش ازادی ایران و حالا یکی به این جمع اضافه شده که برای سرکوب کردن بهار ازادی در کشورهای عربی, دست به چنین حماقتی بزنند !?
چهار‌شنبه 14 اردیبهشت 1390

koohebisotoon - المان - اوگسبورگ
ائ عرن ها ی بز د ل شما ها ا گر و جود دارید ا ز خود تان مایه بگذارید . ا نگاهی که شما ها کو د کان خو د ر ا ز ند ه بگور می کر دید در سر ز مین ما. مر د می پیشر فته بو د یم و ا مر و ز به این گما ن هستید که و جو د چند . د شمن یار و اسباب بد سر زمین پار س نا ر و ا سخنانی بیان کنید که با چهره خنده اور شماها برا بر ی کند .واژ ها ی پارسی را گرامی بد ا ریم. د ر و د بر د ر یا ی جا و ید پا رس.
چهار‌شنبه 14 اردیبهشت 1390

raha1984 - المان - هامبورگ
این فقط سوزش بدجور عربها رو نشون میده نسبت به فارسها و خلیج همیشه فارس ! برای چند تا کلام بدبختهای دامن دراز پا برهنه نشت و جلسه گذاشتند اونهم ۷ کشور که باور کنید ایران در یک روز میتونه همشون رو با خاک یکسان کنه ! البته اگه طبق معمول عربها خاک و ناموس و همه چیزشون رو ندن به امریکا و انگلیس که کمکشون کنند !
چهار‌شنبه 14 اردیبهشت 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
تازیان دامن پوش خلیج فارس بیخود کردند چنین چیزی را گفتند. همه شان بزودی به دنبال مترسک شان بن لادن خواهند رفت، موجودات تروریست پرور.
چهار‌شنبه 14 اردیبهشت 1390

کورش پارسی - امریکا - سانتاباربارا
با درود، از ان شما تنها ملخ هایی است که هزاران سال است می خورید، زمانی که شما در بیابان هایتان به دنبال لقمه نانی و جرعه ابی بودید، ما در باغها و کاخهایمان مشغول تفرج بودیم و همان طور که اکنون نیز ان گونه است شما را حتی به انسان بودن نیز قبول نداریم جه برسد به اینکه در مورد مالکیت شاخاب پارس با شما به جدل بپردازیم، پس دهانهای گشادتان را ببندید.
چهار‌شنبه 14 اردیبهشت 1390

Sir.amir - انگلستان - منچستر
خاک تو سر تون که حتی نمیتوانید از حریم ایران دفاع کنید که این سوسمار خورها هارت و پورت نکنن یکی نیست بگه این بشکه عرب پرست با این تن لش چه جوری میخواهد دفاع کنه اصلا 200 متر این بشکه نجاست میتونه بدود اشغال
چهار‌شنبه 14 اردیبهشت 1390

بابک - ایران - سبزوار
عرب ها خیلی غلط می کنند خلیج فارس جزئ جدا نشدنی ایران است.
چهار‌شنبه 14 اردیبهشت 1390

dook - امارات - دبی
خودتون می نویسید وخودتون جواب میدید.
چهار‌شنبه 14 اردیبهشت 1390

YAROO19 - فرانسه - پاریس
خلیج فارس خلیج فارس است اعراب بادیه نشین را چه به خلیج عربی البته باید از جشم اخوندها این را دید چون اول از هر چیز فرهمگ پارس را به تاراج دادند اگر مملکت کس وکار درست داشت اعراب همچنان مشغول شکار سوسمار خود بودند ولی ایران را گوشت قربانی دیدند وگفتن خوب خلیج هم برای ما کار خدارا ببین چه خوش گفت زشیر شتر خوردن وسوسمار عرب را به جایی رسیدس کار که..........
چهار‌شنبه 14 اردیبهشت 1390

love-iran - ایران - چابهار
خلیج پارسیییییییییییییییییییییی عرب دیگه کیه چیه کجاههههههههههه فکر کنم همون سوسمار خور رو میگید شما ها بهشون عرب اره؟؟؟؟
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

piade - ایران - تهران
عربها دشمن سر سخت و همیشگی ایرانیان بودند و هستند . حالا ایرانیان غرب نشین یک توجیهی دارند اما این ایرانیان عرب نشین چطور به این راحتی میتوانند وطن بفروشند.
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

firozi - عراق - بغداد
اولین جمله صحیح گروهبان گارسیا فیروزابادی .بخاطر همین جمله تا چچند روز اینده نترکی انشاا..
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
زمان شاه این تازیان پا برهنه وحشی چندین روز تو نوبت بودن تا شاید شاه تحویلشون بگیره خاک برسر هر چی اخوند و حزب الهی بی شعور وطن فروش کنن که شان و شخصیت ایران و ایرانی را اینطور پایین اوردن که یک مشت الاغ بادیه نشین به خودشان این اجازه را میدن که اراجیف و زر زیادی بزنن کسی که ما ن......کلاغ ک....دریده بود
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

hameshehbahar - انگلستان - انگلستان
این عربهای سو سمار خور باز دهان باز کردند!!
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

arefam - فرانسه - پاریس
هر چه فریاد دارید بر سر خمینی بزنید چون اولین کسی بود که در یکی از سخنرانیهاش به خلیج فارس گفت خلیج ع,,,رب....ی و همین حتی کشورهای غربی رو سرگردان کرد و به همین دلیل بود که خبرنگاران دیگه تا سالها کلمه خلیج فارس رو استفاده نمیکردن و به کلمه خلیج بدون تعیین ملیتش اکتفا میکردن و فقط میگفتن خلیج مثلا جنگ خلیج. یامه وقتی اینو میگفتن گاهی من میپرسیدم کدوم خلیج چون خلیج تو دنیا زیاده و بعد اضافه میکردم که اهان خلیج فارس. ولی عربها از همون زمان سخنرانی خمینی ناگهانی شروع کردن به گفتن خلیج ع...ر...ب بجای خلیج فارس. در مورد تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی هم که ...روح شاهنشاه اریا مهر قرین رحمت باد که اونها رو به ایران برگردوند و روح و جسم این عوامل اجنبی که در حال حاضر بر ایران حکومت میکنن بسوزه و لعنت بهشون که فرهنگ و زبان و تاریخ و حتی موزه های ایرونی و همه و همه رو دارن تخریب میکنن و واقعا که خوب تیشه به ریشه همه چیز ایران و حتی ایرونی ها زدن چون اونها رو هم یا میکشن و یا فراری میدن و اونچه که براشون مهمه عرب و عرب زاده است و جیب خودشون.
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

oghab - فنلاند - هلسینکی
دوستان بجائی اینکه در این سایت پارسی ادعای دریای فارس را کنید . به یوتوب بروید و به زبان انگلیسی یا عربی به سوسمار خوارهای بفهمانید. خلیج فاااااااارس.
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

saitama - ژاپن - توکیو
حالا این بشکه نادان یه حرف حسابی زده اون صالحی بی شعور تکذیب میکنه
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

قلندر - المان - کلن
دوستان عزیز ایرانی بیایید همگی در هر شهر و کشوری که زندگی میکنید شروع به درست کردن تی شرت هائی بکنیم که روی انها اسم وعکس خلیج فارس چاپ بشه و خود و دوستانمان انها را بپوشیم.من که از فردا شروع میکنم.
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

ali bidin - ایران - تهران
این قضیه جزایر سه گانه اولین بار در دوره هاشمی رفسنجانی علم شد برای انحراف افکار عمومی از تقدیم سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر به روسها. اسم جعلی هم که برای خلیج پارس می گن اولین بار توسط جمال عبدالناصر نجس مطرح شد که از طرف آخوندها بعنوان قهرمان مطرح شده. این بی شرفها دیدن اوضاع داخلی خیلی خرابه نیاز به یک نزاع جدید با یک دشمن خارجی دارن تا اوضاع داخلی رو جمع کنند وگرنه به تنها چیزی که فکر نمیکنند همین ایران و ایرانیه.
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

payman_270 - ایران - سربندر
وقتی سران مملکت ما می گن زبان بهشت عربیه و تاریخ کشور رو به چالش می کشن !!!.. بگذریم .. من فکر میکنم دولت ایران راضی به نامگذاری اون با نام خلیج جعلی ع...ر...ب..ی هست.
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

diyarim - اذربایجان - باکو
زنده باد ایران و ایرانی
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

محمدرضا بهشتی - ایران - تهران
ایجاد تنش و بحران دردی را دوا نمی کند بلکه فرصت را به آمریکا و اسراییل می دهد تا فکر حمله به ایران را بکند . قدر مسلم ما و اعراب چه بخواهیم چه نخواهیم کنار یکدیگر و همسایه هستیم . پس منطق حکم می کند راه مسالمت آمیز و آشتی جویانه ایی را در پیش بگیریم . این آبراه شناسنامه دارد و بنام خلیج فارس ثبت گردیده است نبایستی مدام به آن دامن زد اعراب خود نیز به آن واقفند اما به دلیل بیداری مردمشان راه فرار می خواهند بیابند و آن نیز علم کردن تغییر شناسنامه یک منطقه است تا فکر مردمشان به تز پان عربیسم مشغول گردند و از فکر قیام بیرون آیند
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

SSEPEHR - ایران - گیلان
خلیج همیشه پارس. شما سردمداران عرب خیلی بی جا میفرمایید که چشمتون توی خلیج پارسه، شما ها فقط مفت خوری رو یاد گرفتید،دیگه هیچی بلد نیستید! بابا برید کمی انسانیت وشرف ورعایت حقوق دیگران رو یاد بگیرید تا کی بخور و بخواب!!
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
خوب این رژیم منفور شان و شخصیت ایران و ایرانی را انقدر پایین اورده که چند تا بادیه نشین وحشی به خودشان اجازه میدن که به کشوری که مهد تمدن بشری است توهین کنند وای بر ما که به چه روزی افتادیم
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

hkmrag - کویت - کویت
تمامى اینها بخاطر سالها سکوت و سیستهاى غلط حاکمان حال حاضر ایران است از همان موقع که تعدادى وطن فروش همه کاره این سرزمین شدند و غیرت و مردانگى ایرانیان را سالها تنها بنام اسلام و دین ارام ارام نابود کردند ایرانى که ناموسش را در کشورهاى عربى بمعرض فروش میگذارند و سکوت میکند چه باکى، بگذارید نام خلیج همیشگى فارس را هم عوض کنند تا شاید با این وسیله همچون کبک سر بر زیر برف کنیم و به ایندگان بگوییم ما جزء اینان نبودیم . تا به کى تا به کى ....شرم برشما حاکمان فعلى ایران که متاسفانه خود را ایرانى میدانید شرم برشما که همه جوانان غیرتمند این مرز و بوم را به نابودى کشانیدید شما که به اسم اسلام وشیعه در حال نابودى شیعیان جهانید ....کجایید اى جوانان و مردان و زنان شیعة پیرو (على)....
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

alexxx - اتریش - وین
شعارهای تعصبی فقط نشان ضعف عقلانیست, بزرگترین خطری که ملت و کشور ما را تحدید میکند حرکات نظامی بین ایران و اعراب است. متاسفانه رژیم منفور ما تماما"سعی بر این دارد که به هر بهانه ای عربها را تحریک , و نهایتا" به جنگ وادار کند. و این تنها راه گریز رژیم از خشم و نفرت مردم و تمدید حکمفرمایی این اراذل و اوباشان است. خدا کند تا سرنگونی رژیم امامه داران در منطقه اتفاقی نیافتد, بعد از رفع این غده سرطانی (رژیم اخوندی) , انوقت بله, جگر میخواهد به سرزمین کاوه و ارش نگاه چپ کردن !!! پایدار باشید.
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

oghab - فنلاند - هلسینکی
diyarimقربون الوم سن قارداش .درود بر تو اذری پاک سرشت .
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

hkmrag - کویت - کویت
از ابنکه اقایون براى حفظ بقایشون همیشه احتیاج به یک دشمن خیالی یا (خارجى) دارند شکى نیست تا با این شیوه هر زمان سر هر کسى که مخالفشان است بزیر اب کنند و بعد بگویند (کار دشمنان اسلام بود و ضد انقلابها) اما تاچه زمانى و با چه هزینه اى اخرش ؟؟؟؟!!!!!!........
جمعه 16 اردیبهشت 1390

danial nabi - سوئد - استکهلم
چراغ سبز غرب و امریکا به دستنشانده های سلطنتی اعراب حوضه خلیج فارس.
جمعه 16 اردیبهشت 1390

felora - ایران - تهران
......... من و از یاد نبرین" میدونم ویرانم / ضجه هامو میشنوین" من همون ایرانم /
جمعه 16 اردیبهشت 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.