حجامت هیچ تاثیری در کاهش یا بهبود آکنه ندارد


حجامت هیچ تاثیری در کاهش یا بهبود آکنه ندارد
 
سلامت‌نیوز: دبیر انجمن متخصصین پوست ایران با بیان اینکه «با حجامت هیچ یک از عوامل بوجود آورنده آکنه برطرف نمی‌شود»، گفت: «تروما و ضربه‌ای که در حجامت به پوست ناحیه پشت وارد می‌شود منجر به بروز کلویید در افراد می‌شود.»

دکتر محمد گلشنی در گفتگو با خبرنگار صدف نیوز، اظهار داشت:« برخی افراد با استفاده از روش حجامت سعی در بهبود جای جوش‌ها و جلوگیری از بروز آکنه دارند اما متخصصین پوست به هیچ وجه استفاده از حجامت را برای برطرف کردن مشکلات پوستی توصیه نمی‌کنند.»

وی ادامه داد:« یکی از دلایل بروز آکنه رشد میکروب‌ها در غدد سباسه یا چربی است همچنین التهاب و بسته شدن مجرای غدد چربی در روی پوست موجب بروز آکنه می‌شود، از دیگر دلایل بروز آکنه می‌توان به علل هورمونی آن اشاره کرد و در صورتی که بالانس آندروژن‌ها به هم بخورد موجب ایجاد آکنه می‌شود.»

دبیر انجمن متخصصین پوست ایران تاکید کرد:«با بررسی این عوامل می توان نتیجه گرفت که با حجامت هیچ یک از این عوامل بوجود آورنده آکنه برطرف نمی‌شود، از طرفی در حجامت با تروما و ضربه‌ای که به پوست ناحیه پشت وارد می‌شود علاوه بر ایجاد آلودگی، منجر به بروز کلویید یا گوشت اضافه به خاطر برش بر روی پوست به خصوص در پشت و تنه در افراد جوان و افراد مستعد می‌شود.»

دکتر محمد گلشنی خاطر نشان کرد:«کلویید معمولا در ناحیه قفسه سینه، پشت و بازوهای افراد جوان و افراد مستعد بروز می‌کند و تاکید می‌کنم که استفاده از روش حجامت علاوه بر عوارضی که دارد موجب کاهش و بهبود بروز آکنه نمی‌شود.»

khosh bavar - ایران - یزد
چرا متوجه نشدید که باید اول " وضو " گرفت و 3 بار به اعزائیل و اسرائیل لعنت فرستاد, انوقت تاثیر حجامت را بر جوشهای خروشان بدن متوجه خواهید شد ( مانند وضو گرفتن قبل از خمیر درست کردن پیتزا ) !
سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1390

iranazadiran - ایران - تهران
کاملا در درمان آکنه و جوش اثر دارد اگر متخصص پوست این را نگوید کی بگوید. بیمار بیچاره با هزار مدل هزینه و کرم های گران باید با آن مقابله کند تا ویزیت دکتر تامین و جنس فروش رود حال با یک بار حجامت و هزینه ی اندک یا در کل سه بار سلامتی پوست کبد قلب و اعصاب را به خود هدیه می دهد. حجامت همه منفعت است بیماران بهتر است ابتدا حجامت کنند اگر جواب نگرفتند بروند سراغ دکترهای محترم پوست مشکلی که نیست؟
سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1390

majid63 - فرانسه - پاریس
حالا تکلیف چیه !؟ چه کنیم که خوب یا بهبود پیدا کنه ؟
سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1390

atish pare - امریکا - نیویورک
بله.حجامت بی تاثیراست
سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1390

feminism - انگلستان - لندن
من جُنب و جوش زیاد داشتم ولی هرگز در عمرم جوش نداشتم نه از نوع غرور جوانیش بگی نه از نوع بی غروری ! آتیش پاره جون تو توی صورتِ من جوش موش دیدی !؟ و از این واژۀ حجامت هم خیلی بدم میاد !
سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1390

atish pare - امریکا - نیویورک
feminism - انگلستان - لندن والا اون پوست ومویی که من ازشما دیدم بهتره بیای بشینی بغل دسته تیم پزشکیه ماکه هرکه واسه زیبایی مراجعه کرد شما رونشونش بدیم بگیم کاره مابوده!سره یه سال تیممون ثروتمند میشه!ولی دختر خوشم میاد که زیبایی ات طبیعیه. دوست دارم عروسکه خوشگلم.
سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1390

atish pare - امریکا - نیویورک
feminism - انگلستان - لندن راستی خانوم خوشگله شنیدم داری میری خرید!سرتو میندازی بائین زودی میری زودی برمیگردی!هرکی هم نگاهت انداخت و احیانا چشمک زد اخم میکنی رد میشی!دختر خوشگل هم داشتن درده سره والا!
سه‌شنبه 13 اردیبهشت 1390

feminism - انگلستان - لندن
atish pare- الحق که آتیشی ! رفتم و برگشتم کَسی چشمک نزد ولی یکی از همسایه های انگلیسیم که همشیه گیره از تو بالکنش برام سوت زد ! یعنی گناه کردم که بهش اَخم نکردم !. ای وای آتیش پاره تو اگر پسر میشدی و بعدش هم دوستِ پسر من بودی که هر شب ارّه بده تیشه بگیر داشتیم ! میبوسمت عزیز.
چهار‌شنبه 14 اردیبهشت 1390

Mahdi_tala - انگلستان - لندن
دوستان من از خیلیا شنیدم برای جوش صورت خوبه خوم هم می خوام امتحان کنم اما با خوندن این مطلب نمی دونم چی کار کنم. :(
چهار‌شنبه 14 اردیبهشت 1390

atish pare - امریکا - نیویورک
feminism - انگلستان - لندن واجب شد یه توکه پابیام england!!!همین امروز خونه ات روعوض میکنی!!! بالکونش روبادینامیت میارم بائین!
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

atish pare - امریکا - نیویورک
Mahdi_tala - انگلستان - لندن عزیزم تاثیری نداره.سعی کن علت جوش رو بیداکنی.واون علت روبرطرف کن.سوالی درمورد dermatology داشتی خوشحال میشم کمکی کنم.من dermayologist هستم.
پنج‌شنبه 15 اردیبهشت 1390

feminism - انگلستان - لندن
atish pare - ای جانم اگه بدونی چقدر خندیدم ! راستی یه ایمل راجع به دوستِ روانشناسم در LA برات فرستادم چکش کن اگه وقت کردی بجواب یعنی پاسخش را بفرست ناناز !
جمعه 16 اردیبهشت 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.