کمبود ۵۰ درصد منابع هدفمندی یارانه ها


کمبود ۵۰ درصد منابع هدفمندی یارانه ها

محمد رضا فرزین، دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها، و معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، بعد از ظهر روز چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه در، از تصویب واریز ماهانه نقدی به حساب شهروندان در این ستاد خبر داد و اعلام کرد که در مرحله سوم حدود ۷۰ میلیون ایرانی یارانه نقدی می گیرند.

گفته می شود یارانه نقدی مرحله سوم قرار است هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها صبح همان روز در گفت و گوی دیگری با خبرگزاری فارس، با بیان این که قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال‌ جاری با قیمت‌های کنونی به خوبی تامین مالی خواهد شد، گفت، «بر اساس درخواست‎های مردمی و تقاضاهای نمایندگان مجلس پرداخت ماهانه یارانه نقدی خانوار در ستاد هدفمندی مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.»

دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها، و معاون وزیر اقتصاد و دارایی، درباره انتقاد برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، درباره عدم تحقق درآمد ۶۲ هزار میلیارد تومانی هدفمندی در بودجه و لزوم اجرای فاز دوم طرح هدفمندی و اصلاح مجدد قیمت ها در سال جاری، پاسخ داد، «برخی نمایندگان نظرات شخصی خود درباره درآمدهای هدفمندی را مطرح می کنند.»

به باور برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت تنها با افزایش مجدد قیمت حامل های انرژی می تواند این میزان درآمد را کسب کند.

از این رو جعفر قادری، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، و عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، صبح روز چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه، در گفت و گو با خبرگزاری فارس، در مورد مصوبه تلفیق مبنی بر این که دولت حق ندارد غیر از منابع به دست آمده از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی برای یارانه نقدی بپردازد، ‌گفت،

«تأکید نمایندگان این است که دولت حق ندارد از محل دیگری غیر از درآمد اصلاح قیمت حامل‌ها برای یارانه نقدی استفاده کند، مثلاً حق ندارد از بودجه دولت یا استقراض از شبکه بانکی یا منابع سایر دستگاهها پولی بردارد و از محل صرفه‌جویی مردم در مصرف حامل‌ها، پولی به هدفمندی یارانه‌ها بپردازد.»

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تأکید کرد، «کل درآمد قابل بازتوزیع بین مردم در هدفمندی یارانه‌ها باید طبق مصوبه کمیسیون از محل اصلاح قیمت حامل‌های انرژی به دست آید.»

به گزارش آفتاب نیوز، که روز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه منتشر شد، عباسعلی نورا، نایب رئیس کمیسیون بودجه و محاسبات، و عضو کمیسیون تلفیق مجلس، با بیان این که دولت برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها با پنجاه درصد کمبود منابع مالی روبه‌روست، تصریح کرد، «دولت ناچار است تمام منابع مالی درآمدی ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها را صرف پرداخت یارانه نقدی به مردم کند و صنایع را به اشکال‌های دیگر نظیر ارائه تسهیلات بانکی، تحت پوشش قراردادن چتر حمایتی بیمه و فراورده‌های انرژی سوبسیددار قرار دهد.»

رئیس کمیسیون بودجه و محاسبات، و عضو کمیسیون تلفیق مجلس، افزود، «در حال حاضر بخش صنایع در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد.»
babaks.khoramdinparsi2011 - اسرائیل - اشدود
ایشالله مردم که پول گاز و برقشونو دادن، کمبودها که جبران میشه هیچ، یه چیزی هم میره تو جیب آقایون !!!
پنج‌شنبه 25 فروردین 1390

shown - آمریکا - دیترویت
مشکلی‌ نیست از خود پرداز چاه جمکران بگیرید مگه نمیگفتید این پول امام همیشه غایب در صحنه هست حالا هم از اون بگیرید
پنج‌شنبه 25 فروردین 1390

بابک خرم دین - آلمان - هامبورگ
اعلام کرد که در مرحله سوم حدود ۷۰ میلیون ایرانی یارانه نقدی می گیرند. پس اینها که ادعا میکنند . ایران پر از میلیاردر است .کجایند. هفتاد ملیون نفر یارانه میگیرند . یعنی همه ملت ایران درآمدشان کم است . تازه ده ملیون نفر هم در خارج زندگی میکنند و اصلا یارانه ای نمیگیرند . این هفتادمیلون نفر از کجا آمده . این هم شد هدفمند . کجاش هدفمند است . اگر به همه یارانه تعلق میگیرد . پس اونهای که ملیاردر هستند کجاهستند
پنج‌شنبه 25 فروردین 1390

hassan5 - ایران - تهران
حدود هفت میلیون نفر یارانه باسم افرادی که وجود ندارند البته با شناسنامه ها(همان شناسنامه های استفاده شده در انتخابات) به جیب مسئولین خلافکار واریز میشود
شنبه 27 فروردین 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.