میوه ای برای مقابله با چاقی


میوه ای برای مقابله با چاقی

متخصصان علوم تغذیه در یک تحقیق جدید خاطرنشان کردند که تمشک آبی برای مقابله با چاقی موثر است.

این متخصصان می‌گویند خوردن تمشک آبی به دلیل مقابله با رشد سلول‌های چربی می‌تواند راه‌کاری موثر برای مقابله با چاقی باشد.

شوانی موگ متخصص و فارغ التحصیل دانشگاه «تگزاس وومن» که این تحقیق را انجام داده در آزمایشات خود از بافت‌های کشت شده از موش‌ها در آزمایشگاه استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، موگ روی «پلی‌فنول‌های» موجود در این میوه مطالعه کرده و به خاصیت این ترکیب برای مقابله با محتوی چربی در بدن پی برده است.

 تمشک آبی سرشار از نوعی ترکیب به نام «آنتوسیانین» است که عامل رنگ آبی این میوه است. این ترکیب، التهاب را کاهش می‌دهد، از بدن در برابر سرطان محافظت می‌کند و برای سلامت چشم، عروق سرخرگی و مغز نیز مفید است.

میوه‌هایی که مانند تمشک آبی رنگ آبی و قرمز پررنگ دارند سرشار از آنتی اکسیدان هستند که خاصیت ضد پیری و ضد التهاب دارند. توت فرنگی، تمشک، تمشک آبی، انار و آلبالو همه در این دسته از میوه‌ها قرار می گیرند.

بنابراین گزارش، مصرف تمشک آبی می‌تواند از بدن شما در برابر افزایش فشار خون محافظت کند. تمشک آبی حاوی ترکیب زیست فعال آنتوسیانین‌ تاثیر ضد فشار خونی دارد. افرادی که در هفته حداقل یک نوبت از این میوه می‌خورند، ده درصد کمتر از سایرین دچار افزایش فشار خون می‌شوند.

آنتوسیانین‌ها متعلق به خانواده ترکیبات زیست فعالی به نام فلاوونوئیدها هستند که در اکثر انواع توت‌ها و تمشک‌ها، آب پرتقال خونی، انگور فرنگی سیاه و تمشک آبی به وفور یافت می‌شوند. انواع دیگری از فلاوونوئیدها در سایر میوه، سبزیجات، دانه‌ها و گیاهان یافت می‌شوند. این ترکیبات نقش مفیدی در کاهش خطر بروز بیماریهای قلبی و عروقی دارند.
khosh bavar - ایران - یزد
این میوه در جایی بوجود امده که مردمش با چاقی مشکل دارند, ما که در ایران ناخواسته لاغر هستیم زیرا از بس که مواد غذایی گران میباشد !
پنج‌شنبه 25 فروردین 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
به شرطی که تمشک ترش باشه روش نمک بریزیم حسابی بخوریم. ولی تمشک آبی رو از کجا گیر بیاریم؟؟فرهاد جان شما میدونید؟
پنج‌شنبه 25 فروردین 1390

بیگلی بیگلی - ایران - مشهد
من یه بار شنیدم خوردن خربزه با پوست انسان رو شجاع میکنه کلی خندیدم :d اینم مثل همونه
پنج‌شنبه 25 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
میدونم ولی بهت نمیگم !! نه عزیز, این میوه نه در شمال پیدا میشه و نه در صحرای یزد ! شاد و لاغر باشیم !
پنج‌شنبه 25 فروردین 1390

mehrdad_35 - سوئد - کارلسکرونا
این میوه در شمال کانادا و شمال اروپا به وفور یافت می شود و در واقع یکی از میوه های معروف و بومی شمال اروپا محسوب می شود و ارزش این میوه به خصوص برای مردم سوئد به مانند زعفران برای ایرانی ها هستش. و در این مملکت برف و سرما انواع محصولات و فراورده های ساخته شده از این میوه وجود دارد.
پنج‌شنبه 25 فروردین 1390

nader46 - انگلیس - لندن
امام جمعه(سعیدی) و تولیت قم گفت : اقای خامنه ای هنگام تولد، زمان خروج از بدن مادر یا علی گفت و قابله در جواب او گفت علی یارت.سایت بالاترین+ویدیو
پنج‌شنبه 25 فروردین 1390

kamina - کلمبیا - بوگوتا
نون نداریم بخوریم اونوقت میگن پیاز بخورید اشتهاتون باز میشه.عجببببببببببببببببببببب
پنج‌شنبه 25 فروردین 1390

pelle - سوئد - استکهلم
Fanoos* - ایران - شهمیرزاد -فانوس جان ، دوست عزیزم تمشک آبی که در سوئد به آن Blåbär میگویند و سوئدیها به آن خیلی علاقه دارند و با آن کیک و پای درست میکنند همینطور کرم و نوشیدنیهای خوشمزه و استفاده زیادی اینجا دارد، چون شما قرار بود برایم نارنج بفرستی من هم اگر بخواهی در عوضش تمشک آبی برایت پست میکنم ،فقط باید آدرس جدیدت را بهم بدی چون من هنوز آدرس قدیمت را دارم .قربانت پله .
جمعه 26 فروردین 1390

shirin** - کانادا - اتاوا
همون بلوبری خودمون هست که اینجا خیلی فراونه.سلام خوش باور عزیز حالتون خوبه?از کامنتهاتون لذت می برم.امیدوارم که همیشه شاد و سلامت باشید دوست گلم
جمعه 26 فروردین 1390

afshin7174 - ایران - تهران
الحمدلله که در ایران مشکل بحران مواد غذایی نداریم هر کی هم که احساس میکنه گشنشه خوب از ایران بره.
جمعه 26 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
shirin** - : مرسی شیرین عزیز ! باور کن منتظر کامنت شما بودم, زیرا یک چند وقت قبل هم در مورد اسم این میوه نوشته بودی که همینو گفتی ! من حافظه ام بد نیست ! ولی شما چرا در این سایت کم پیداید ?! بهرحال خوشحال میشم از کامنت شما هم لذت ببرم ! زیاد خجالتی نباش, پس تا بعد ! شاد و باهم باشیم .
جمعه 26 فروردین 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
pelle - سوئد - استکهلم سلام به پله عزیز خودم .چطوری؟. بازم مثل همیشه منو شرمنده کردی و با جون ودل برام توضیح دادی . چه جالب نمیدونستم .یعنی تمشک آبی مخصوص کیک است؟دوست عزیز من سپاسگذارم از زحمت شما اینو بدون من فقط سلامتی شما رو میخوام .همانقدر که بهم گفتی تمشک آبی چی هست و در چه مواردی به کار میره کلی قدر دانم از شما. و به قول خودت شما بخور نوش جانت شما خوردی انگاری من خوردم. ای به روی چشم من حتما در اولین فرصت به شما آدرس محل سکونت جدیدم رو به شما میگم. یک ذره هم سیطونی ها :d. آخه من یک مدتی در یک شهری بمونم خسته و کلافه میشم دوست دارم دائم در حال گردش گری ,جهانگردی, و...باشم الانم مناسب دیدم در شهر خوش آب و هوای ییلاقی مثل شهمیرزاد سکونت کنم. خرم آباد عجیب گرم بود. راستی تا یادم نرفته اینم به شما یاد آوری کنم اینو بدون من همیشه در هر لینکی همیشه کامنتهای زیبای شما رو میخوندم و از خوندشون که اینقدر روشن فکرانه مطالب میزاری عشق و لذت میبرم.بسیار زیبا .آفرین به هوش و استعداد و خلاقیت شما .من به عنوان یک دوست حقیر بهترین ها رو برات خواستارم امیدوارم به تک تک آرزوهایت برسی.
جمعه 26 فروردین 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
pelle - سوئد - استکهلم پله جان داشت یادم میرفت اینم بگم , من کلا عاشق مسافر تم واسه همین سردسیر , گرمسیر میکنم زمستون میرم خرم آباد, تابستون میرم شهمیرزاد . حالا بین راه اگه منطقه خوش آب و هوای دیگه ای به پستم خورد یک چند روزی هم آنحا اتراق میکنم و شما به هر شهری بفرستی من چون آدم گردشگر و سرشناسیم هموطنهای گرامی بهم میرسونن. lol.
جمعه 26 فروردین 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
khosh bavar - ایران - یزد ممنون از شما ولی پله عزیز لطف کردند و به من گفتن در کجا یافت میشه.
جمعه 26 فروردین 1390

homa-ir - المان - هامبورگ
pelle - سوئد - استکهلم . سلام پله جون خوبی - درست مثل المان همینطوراست که نوشتی ولی . نگفتی به bläbär علاقه داری یانه . الان توی المان فصلش است در بسته های یلاستیکی 100 گرمی یا 200 گرمی من خیلی میخورم و دوست دارم.
جمعه 26 فروردین 1390

pelle - سوئد - استکهلم
Fanoos* - ایران - شهمیرزاد- با درود به فانوس گل خوبم ،من را زیادی شرمنده محبت خودتان کردید ،راستش حق با شماست سفر بهترین وسیله برای عوض کردن روحیه است و واقعا اگر آدم به سفرخوش و بر وفق مرادش برود ،در موقع بازگشت با روحیه و انرژی تازه میتواند دوباره بسر کار برگردد و از کارش لذت ببرد. برایت بهترینها را آرزو دارم ،مخلص شما پله .
جمعه 26 فروردین 1390

pelle - سوئد - استکهلم
homa-ir - المان - هامبورگ- با درود فراوان به مهربان بانو هما خانم عزیز،بله هما جان من Blåbär راخیلی زیاد دوست دارم,همین الآن هم یک بطری بزرگ آب میوه تازه از آن در یخچال دارم ,اینجا هم مثل آلمانBlåbär تازه رادر جعبه های کوچک میفروشند که با شروع شدن فصل تابستان خیلی فراوان میشود. در زمستان من از فریز شده اش استفاده میکنم . شاد و موفق باشید
جمعه 26 فروردین 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
pelle - سوئد - استکهلم درود و هزاران درود بر شما داداش جونم. اختیار دارید دشمنت شرمنده باشه بخدا من واقعیت رو در مورد کامنتهای شما گفتم بدون رو در وایسی . آفرین وصف زیبایی از سفر کردی اینطور معلومه در علم روانشناسی هم ماشاالله اطلاعات شیوا و خوبی دارید.حقا که داداش خودمی. قربان شما که اینقدر با محبتی . همیشه ایام به کامت و بر وفق مرادت باشه داداش عزیزم
جمعه 26 فروردین 1390

Pezhman - اتریش - وین
ماست ومیوه تمشک آبی (Heidelbeere) یکی از دسر های مورد علاقه ام است. الان هم یک لیوانش بغل دستمه.ولی نمیتونم تعارف کنم.هم اش را نوش جان کرده ام.ببخشید. واینکه ضد چاقی است را نمی دانستم.مرسی از اطلاع رسانی مسئولین محترم سایت ایرانیان انگلستان.
شنبه 27 فروردین 1390

shirin** - کانادا - اتاوا
خوش باور عزیز سلام.بخدا من از کامنت قبلی ام copy و paste نکردم فقط خواستم به دوستمون که نمیدونستند بگم که این چه میوه ای هست. در ضمن حافظه ی شما هم عالیه.خجالتی هم نیستم ولی خیلی گرفتارم و نمی تونم زیاد بیام اینجا. در هر حال خوشحال شدم و مواظب خودتون باشید خدانگهدارتون تا بعد
یکشنبه 28 فروردین 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.