انتقاد محافظه کاران مذهبی از پخش دو فیلم سینمایی از تلویزیون ایران


انتقاد محافظه کاران مذهبی از پخش دو فیلم سینمایی از تلویزیون ایران

منتقدان می گویند که فیلم "نبرد تایتان‌ها" مروج اومانیسم و تعدد خدایان است

برنامه های نوروزی تلویزیون ایران با انتقادات گروهی از محافظه کاران مذهبی این کشور روبرو شده است و منتقدان، بعضی فیلم های در نظر گرفته شده برای پخش در ایام نوروز را دارای ماهیت "غیراسلامی" و در تضاد با ارزشهای مورد نظر خود دانسته اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، تعدادی از "پژوهشگران، اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان حوزه مسائل فرهنگی و رسانه‌ای" در نامه ای خطاب به عزت الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، نوشته اند: "پخش این قبیل آثار از رسانه ملی مناسب نیست و پخش آن برای مخاطبین عمومی، تزلزل در باورها و بینش ها را به دنبال دارد و موجب تعارض ارزش ها و سستی اعتقادی می شود".

در این نامه که رونوشتی از آن به دفتر آیت الله خامنه ای و همچنین شورای نظارت بر صدا و سیما و مجلس شورای اسلامی نیز ارسال شده، آمده است: "خبر برنامه های نوروزی رسانه ملی برای پخش برخی از آثار سینمایی جهت دار و ایدئولوژیک برای عموم مخاطبان، تعجب و نگرانی بسیاری از کارشناسان فرهنگی و هنری را برانگیخته است".

نویسندگان نامه مشخصا از دو فیلم "نبرد تایتان ها" (Clash Of The Titans) و "نام من خان است" (My Name Is Khan) به عنوان نمونه هایی از آثار مورد انتقاد نام برده اند.

آنها درباره فیلم "نبرد تایتان ها" نوشته اند که این فیلم "به وضوح یونان زدگی، ترویج ارزش های اومانیستی، شرک و تعدد خدایان، اسلام هراسی، ایران ستیزی و منجی گرایی مطابق با ایدئولوژی صهیونیستی-آمریکایی را به تصویر می کشد و با جذابیت بصری و جلوه های ویژه قوی، تأثیر عمیقی بر مخاطب می گذارد".

در این نامه، فیلم "نام من خان است" هم محصولی در راستای تبلیغ "اسلام آمریکایی" خوانده شده که به دنبال "نفی جهاد و شهادت و تفسیر تک بعدی از اسلام و تحریف آموزه های دینی در جهت تحکیم شالوده های سلطه پذیری" است.

نویسندگان نامه، فیلم "نام من خان است" را تبلیغ اسلام آمریکایی دانسته اند

نویسندگان این نامه سازمان صدا و سیما را به خاطر انتخاب این دو فیلم، متهم کرده اند که به ابزار "جنگ نرم" علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

آنها نوشته اند: "با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره جنگ نرم، شرح وظایف قانونی صدا و سیما و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر پرهیز از ترویج ارزش های ضد دینی، اومانیستی و سکولار، پیش نهاد می شود که لااقل درباره پخش این دو فیلم که در الحاد و ضدیت با اسلام ناب صریح ترند، تجدید نظر شود".

این اولین باری نیست که صدا و سیمای جمهوری اسلامی به خاطر محصولاتی که برای پخش در نظر گرفته مورد انتقاد محافظه کاران و محافل مذهبی قرار می گیرد.

فیلم "نبرد تایتان ها" که در سال ۲۰۱۰ ساخته شده، مضمونی تخیلی دارد. داستان فیلم نبردی میان مردان بر علیه پادشاهان و پادشاهان بر علیه "خدایان" برای به دست آوردن قدرت است.

فیلم "نام من خان است" (محصول ۲۰۱۰) نیز داستان یک مرد مسلمان هندی است که به نوعی بیماری مبتلا است و پس از وقوع حملات یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا با ماجراهایی مواجه می شود و تلاش می کند برای پاک کردن نامش از هرگونه فعالیت های تروریستی، با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا ملاقات کند.

باریک بین - ایران - تهران
متاسفانه در همه جای دنیا افراد تندرو که در مذاهب مختلف دارای نامهای مختلفی هستند(اصولگراهای افراطی در کشورهای اسلامی، صهیونیستها در مذهب یهود و غیره) با افکار افراطگرایانه خود موجب ایجاد هرج و مرج و بی نظمی در جامعه می گردند. در واقع افراط گرایی موجب می شود تا این اقشار جامعه خود را برتر و دارای حق دانسته و به مبارزه بر علیه کسانی دست بزنند که دارای افکاری به غیر از ایشان می باشد. مشکل امروز جامعه ایران هم به نوعی به این مسئله مربوط می گردد. شاید از بی فرهنگ ترین افراد جامعه افرادی را می توان نام برد که دچار افراط و یا تفریط هستند. البته ناگفته نماند که این افراط گرایی ففط به افراد اصولگرا تعلق نداشته و در اقشاری از جامعه که به اصطلاح روشنفکر خوانده می شوند نیز به وفور دیده می شود. در نگاهی وسیعتر می توان به این نکته اشاره نمود که افراط گرایان موجب شده اند تا دنیا در عصر حاضر دچار بی نظمی گردد.
چهار‌شنبه 3 فروردین 1390

niloofar80 - فیلیپین - مانیل
به این موشهای زشت و بدترکیب اهمیت نمیدیم و کار خودمون را میکنیم. به موشهای زشت هم پیام میدهیم شکر اضافه نخورند.
چهار‌شنبه 3 فروردین 1390

مشتعل - سوئد - استکهلم
آقا راست میگن از صدا و سیمای سید علی باید فقط روضه مراسم پُر فیض قمه زنی و زنجیر زنی پخش بشه برای اوقات جشن و شادمانی از مراسم سینه زنی های مداحانی که با صدای کمپرسور حسین باد میکنن استفاده بشه یا از اجداد رئیس جمهور محبوب ا.ن طی برنامه راز بقای میمونها و برای احمد خاتمی گوریلها و جنتی شامپانزه ها و ... ذکر بشه چه معنی داره این قرتی بازیهائی که حاج ضرغامی عنصر نفوذی قرتی راه انداخته !!!!
چهار‌شنبه 3 فروردین 1390

naslesookhteh - ایران - تهران
بابا اینها دیگه خیلی دیوونه اند. امیدوارم هرچه زودتر شر خودتون و اسلامتون از سر این مردم کم بشه!
چهار‌شنبه 3 فروردین 1390

black chador - امریکا - ولدن
اینها ناراحت شدن چون در "اسلام آمریکایی" سنگسار و تجاوز به دختر بچهای لباس عروس پوشیده وجود نداره.
چهار‌شنبه 3 فروردین 1390

farzad145 - ایران - شیراز
آخه کی وقتشو برای تماشای کانال های ایران میذاره که این اقایان ناراحت شدند.
چهار‌شنبه 3 فروردین 1390

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
ترویج ارزش های اومانیستی،* شرک * و تعدد خدایان، اسلام هراسی، ایران ستیزی و منجی گرایی مطابق با ایدئولوژی صهیونیستی-آمریکایی را به تصویر می کشد ... چقدر زرررر می زنند! اولا *شرک* توی این فیلم نیست و با فیونا داره در مردابش زندگی می کنه!! سوما اسلام هراسی و ایران ستیزی کجای فیلم نبرد تایتانیک بود که ما ندیدیم؟!
چهار‌شنبه 3 فروردین 1390

fred1540 - بلژیک - هرنه
با سلام . صداوسیما قراره که اسمش عوض بشه و امسال بعد از تعطیلات با یک لایحه 2 فوریتی در مجلس اجرا خواهد شد صدای8سال سیمای مقدس به نظر من اگه در فیلمی گریه عزاداری ..نوحه.سوگواری و امثال اینها نباشه شرعا و عرفا حرام و به ترتیب از این به بعد مجریان برنامه و کانالها عوض خواهند شد کانال 1 حجت السلام و المسلمین دامت برکات حاج اقا ...که فارغ التحصیل از دانشگاه معتبر قم در رشته گریه انداختن بیندگان مدرک تحصیل سیکل قبولی با تک ماده ولی دوران موفقیت خود را در مدرسه کند ذهنان به پایان رسانده استادان حاج اقا ...که با داشتن 85 سال سن در سلامت کامل به سر میبرند و تا کلاس 5 دبستان دوران درس خود را با موفقیت به پایان رسانده و در حال حاضر 1200 شاگرد در دوره کارشناسی ارشد گریه روضه احادیث در اختیار دارد و کانالهای دیگه همینطور امیدوارم نسل یک یکشون از روی زمین پاک .پاک بشه که اون روز نزدیکه
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

mgladiator - ایران - ایران
مشخصه تصمیم گیرندهای تلوزیون ایران کیه/ چون این فیلمرو قرار بود نشون بدن اما نشون ندادن.
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

محمدرضا بهشتی - ایران - تهران
بزرگترین درد یک ملت باور نکردن خویش است و فرار از واقعیت جزئی از زندگی ما ایرانیان شده است . اینکه تمام ثروت مادی و معنوی خودر جمع کنی و در کشوری غریب و نامونوس با فرهنگ آبا و اجدادی خود مهاجرت کنی و در واقع یک سختی را با چند سختی ناشناخته عوض کنی نمی خواهم بدانم چه سودی دارد . اما!!. اما بهتر از این راه دیگری هست ماندن و مبارزه کردن با هر دیواری که روبرویمان قرار دارد . ببینید می توانیم از ژاپنیهای سخت و صبور یاد بگیریم چگونه با سختیهای طبیعت کنار می آیند . با هم باشیم تا بتوانیم ظلم و جور رابا همدیگر از بین ببریم . تو اگر بروی من تنها می مانم . من چگونه می توانم به تنهایی از پس اینکار برآیم . تو اگر باشی . من می توانم برایت بمیرم اما اگر نباشی جانی ندارم تا برایت قربانی کنم . هموطنانم برایتان می میرم حتی اگر نباشید. به امید آنروزی که نه ظلم بماند و نه ظالمی
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

vitor_belfort - برزیل - ریو د ژانرو
البته خود این 2تا فیلم هم در پیتن.ولی جماعت ساندیس خور فقط میتونن فیلمهایی مثل عقرب,افعی,شمشیر زن یک دست,شمشیر زن بی دست,شمشیر زن یک دست با یک پا و .....رو درک کنن.صدا سیمای ساندیسی هم موقع شلوغیها واسه ساندیس خورهای حرفه ای خشم اژدها,اژدها وارد میشود,میتی کمان و......نمایش میده تا برو بچز جو گیرتر بشن قشنگنتر مردم رو بزنن.این بنده خداها هم که انتقاد کردن منظورشون این بوده که بابا ما از این فیلمهای جدید چیزی نوفهمیم بروسلی و جمشی آریا بذار واسمون شب عیدی با تخمه و ساندیس بزنیم به بدن حالشو ببریم.
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

mashady - انگلیس - منچستر
محمدرضا بهشتی - ایران - تهران قربان احساس زیبایت دوست من اجله نکن بالاخره من و تو ما میشیم سالهاست که برای از بین بردن حس من و شما نسبت به هم برنامه ریزیها و کوششها شده . ما اولویتها را نمیشناسیم . دین را مهمتر از ملییت میدانیم . به ما اموخته اند که نه تنها هموطن که حتی باید شمشیر بکشیم بر روی پدر و مادرمان اگر با اسلام خوب نبودند . وقتی هموطنمان را جلوی چشممان شلاق میزنند وقتی هموطنمان را به دست من و شما سنگسار میکنند این تمرین بی غیرتیست تمرین جدا کردن ما از همدیگر است .تمام بدبختی ما فرهنگ پوسیده امیخته به اسلام است بدبختی ما همین فرهنگ آبا و اجدادیست که افتخار به ان عادت شده
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.