مدرک پولکی پسر قذافی برای دانشگاه انگلیسی دردسر ساز شد


مدرک پولکی پسر قذافی برای دانشگاه انگلیسی دردسر ساز شد

همراه با موج سرکوب خشن و خونین معترضان و مخالفان در لیبی توسط حامیان معمر قذافی رهبر این کشور، موضوع کمک مالی هنگفت سیف الاسلام فرزند قذافی به دانشگاه محل تحصیلش در لندن با اعتراضات و واکنش هایی روبه رو شده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از منابع خبری، تعدادی از معترضان در لندن این دانشگاه انگلیسی را متهم کرده اند که پس از دریافت کمک بلاعوض یک و نیم میلیون پوندی سیف الاسلام، به دور از رعایت کامل مقررات، مدرک دکترای تخصصی به وی ارائه کرده است.این در حالی است که پیش از این دانشگاه علوم سیاسی لندن گفته بود که تنها 300 هزار پوند از قذافی پسر دریافت کرده است.

با این حال استاد راهنمای سیف الاسلام که بر نوشتن پایان نامه دکترای سیف الاسلام نظارت داشت مدعی شد: دانشگاه بدون اینکه تحت تاثیر این کمک مالی قرار بگیرد پایان نامه دکترای سیف الاسلام را بررسی و وی را لایق این درجه علمی دانست.این استاد دانشگاه با این حال گفت که از نحوه عملکرد دانشجوی سابق خود ناامید شده چرا که این رفتار یک فارع التحصیل دانشگاه علوم سیاسی لندن نبود.

بسیاری معتقدند نخستین سخنرانی سیف الاسلام درباره وضعیت لیبی و مخالفان و معترضان این کشور و تهدیدات خشن و خارج از عرف وی علیه آنها، باعث شد تا وجهه مهمترین فرزند قذافی در مجامع بین المللی و داخلی به میزان زیادی تیره شود

 همین موضوع فشار بسیاری را بر دانشگاه محل تحصیل سیف الاسلام وارد کرده است به طوری که دانشگاه علوم سیاسی لندن نیز تحت فشار افکار عمومی اعلام کرد که تلاش می کند مبلغ کمک مالی دریافت شده از سیف الاسلام قذافی را به وی برگرداند.

سیف الاسلام ، در دانشگاه علوم سیاسی لندن در مقطع فوق لیسانس و دکترای تحصیل کرد و در سال 2008 میلادی پایان نامه دکترای خود را  تحت نام "نقش جامعه مدنی در دموکراتیزه کردن نهادهای حاکمیتی جهانی" تصویب کرد.

شبکه های تلویزیونی نیز فیلمی از جلسه دفاع دکترای سیف الاسلام منتشر کردند که وی در آن می گوید: "درحال حاضر دموکراتیک ترین کشور جهان لیبی است" که بلافاصله با خنده و البته کف زدن عده ای دیگر روبه رو می شود ؛ در واکنش به این موضوع ،سیف الاسلام لحظه ای مکث می کند و دوباره می گوید:  البته از لحاظ نظری دموکراتیک ترین حکومت جهان است!

"لورد دیزای" یکی از بررسی کنندگان پایان نامه سیف الاسلام گفت که وی به همراه دیگر اساتید دانشگاه  از پایان نامه سیف الاسلام بسیار خرسند شده بودند و حدود دو ساعت نیز درباره محتوای این پایان نامه با سیف الاسلام به سوال و جواب پرداختند تا اینکه کمتری شکی باقی نماند که او ، این پایان نامه را نوشته است.
البته مقامات این دانشگاه توضیح نداده اند که اگر پسر قذافی می توانسته با تکیه بر علم خود دکترا بگیرد ، چه نیازی داشته یک و نیم میلیون پوند (بیش از دو و نیم میلیارد تومان به پول ایران) را به این دانشگاه انگلیسی بدهد و بدین ترتیب پر هزینه ترین مدرک دکترای جهان را از کیسه مردم لیبی برای خود بخرد؟!

khosh bavar - ایران - یزد
هر کسی و هر چیزی قیمت خودش را دارد و خریدنیست از ان خدای بزرگ و قدرتمند بگیر که 150 میلیارد کهکشان درست کرده که به من " خوش باور " دستور داده طبق رساله ملا نخاله که اگر قتل کنم و جهت جبران, 5 شتر با 10 کیسه خرما به خانواده مقتول بدهم, ترا روانه جهنم نمیکنم بلکه اجازه داری با حوری بهشتی همخواب شی ! و اگر هم خمس و ذکات بدهی ترا دربان حرمسرای بهشت خواهم کرد ! و حالا شده نوبت پسر قذافی نژاد ( شمشیر ال اسلام ) که با پول خونین مردم لیبیایی, استاد دانشگاهی و علم ان را خرید . شاد و ازاد باشیم !
پنج‌شنبه 12 اسفند 1389

saitama - ژاپن - توکیو
مدارک انشگاهی هم دیگر اعتبار خود را از دست داده اند اقائی به دخترش میگه : شب میری، صبح میای، چیکار می کنی؟ دخترش میگه : میرم ..... مشکلی هست؟ میگه : نه. فقط می خواستم بگم به درست لطمه نزنه
پنج‌شنبه 12 اسفند 1389

haghighatgo - آلمان - برلین
بفرمائید چه نوع مدرکی می خواید؟....چه نوعش رو دارید؟. ما همه رقمش رو داریم مهندسی ..فوق مهندسی .دکترا ...پروفسوری و......از یه میلیون پوند به بالا قیمتشونه !!...چطوری من که اصلا دانشگاه نرفتم نکنه یه وقتی بوش دراد که تقلبیه...؟؟ خیر ...آقا ما تجربه داریم اینا چه حرفیه !! . ما تا بحال کلی مدارک برای مجلسی ها و رهبرهای کشورهای اسلامی صادر کردیم که همه دارنده این مدارک ها چه در گذشته و چه درحال حاضر سر مردم کشورشون رو هم کلاه گذاشتن و بعنوان دکتر احمدی نژاد و دکتر رحیمی و......میلیارد شدند ..!. اصلا شما به خودتون درس ندید این فقط کلید خوشبختیتونه !!. بله یه مدرک دکترا می خوام از هر رشته ای باشه خوبه فقط می خوام باهاش گوش مردم رو ببرم !! مشکلی نیست آق شما این فیش رو به حساب بریزید و فرم رو پر کنید و یه طبقه پائین تر هم عکاسیمونه..برید اونجا چند تا عکس ازتون بگیرند یه هفته بهد مدرکتون حاضره و می تونید باهاش کاسبی کنید !! فقط ممکنه یه چند صد نفری بدونن که شاید مدرکتون جعلی باشه ولی بقیه چندین میلیونشون رو ساندیس و یه پیاله آش بریزید تو آخورشون مسئله برای همیشه حله !!!
پنج‌شنبه 12 اسفند 1389

miumiu - انگلستان - لندن
خود انگلیس همه کاره است همه جای دنیا دست همینها میباشد. خودشون رهبر میاورند میبرند هر کجا به نفعشون باشه همان جا را دستکاری میکنند. امان از اینها......... ببینید با پول مردم بینوا چه ها که نمیکنند این رهبرهای دنیا......................
شنبه 14 اسفند 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.