هفت قاچاقچی در جیرفت و بم اعدام شدند


هفت قاچاقچی در جیرفت و بم اعدام شدند

ایران دارای بالاترین آمار اعدام در جهان پس از چین است

دادگستری استان کرمان از اعدام هفت قاچاقچی مواد مخدر در روز گذشته خبر داد.

روابط عمومی دادگستری کرمان روز سه شنبه ۱۰ اسفند (اول مارس) اعلام کرد که محمدنبی- ن به اتهام حمل ۶۰ کیلوگرم مرفین، مهدی- ص به جرم حمل و نگهداری هشت کیلو و ۱۴۵گرم کراک، علی بخش- ص به جرم حمل و نگهداری و فروش ۵۰ کیلوگرم تریاک، حمیدرضا- د به جرم حمل و نگهداری ۳۱ کیلو و ۲۵۰گرم کراک و سهراب- ن به جرم حمل و نگهداری دو کیلو و ۱۸۰گرم هروئین در زندان جیرفت به دار آویخته شدند.

همچنین ملک- ن به جرم نگهداری ۹۰۰ گرم کراک و سعید- م به جرم مشارکت در حمل شش کیلوگرم مرفین، پنج کیلوگرم هروئین و ۲۳ کیلوگرم کراک نیز براساس احکام صادره از دادگاه انقلاب اسلامی بم به مجازات اعدام محکوم شده بودند که احکام صادره در زندان بم به مرحله اجرا درآمد.

دادگستری استان کرمان اعلام کرده است که احکام صادره مورد تایید دادستان کل کشور قرار گرفته و کمیسیون عفو استان و تهران با عفو متهمان مخالفت کرده است.

طبق قوانین ایران، مجازات حمل، نگهداری و خرید و فروش بیش از ۳۰ گرم از مواد مخدری همچون هروئین، شیشه و کراک مجازات اعدام دارد.

ایران یکی از مسیرهای اصلی قاچاق مواد مخدر تولید شده در افغانستان و پاکستان به سوی اروپا است و مسئولان این کشور عقیده دارند که در نظر گرفتن مجازات سنگین برای قاچاقچیان، به کاهش میزان قاچاق و مصرف مواد مخدر در ایران کمک می‌کند.

روز چهارشنبه ۲۷ بهمن (۱۶ فوریه) چند سازمان مدافع حقوق بشر از جمله گزارشگران بدون مرز، عفو بین الملل و دیده‌بان حقوق بشر در اقدامی مشترک از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستند که برای پیشگیری از افزایش موارد اعدام در ایران تلاش کند.

بر اساس آمار ارائه شده توسط این سازمان‌ها، از ابتدای سال میلادی جاری بیش از ۸۶ نفر در زندان‌های ایران اعدام شده‌اند که جرم ۶۷ نفر از آن‌ها قاچاق مواد مخدر اعلام شده است.

دیده‌بان حقوق بشر در گزارش سالانه خود به اعدام‌های گسترده در ایران اشاره کرده و گفته بود آمارهای رسمی نشان می‌دهد که ایران با جمعیتی حدود هفتاد میلیون نفر، از لحاظ شمار اعدام‌ها در جهان در رده دوم بعد از جمهوری خلق چین، با بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون جمعیت قرار دارد و در نتیجه، به نسبت جمعیت، دارای بالا‌ترین تعداد صدور و اجرای احکام اعدام در جهان است.

homa-ir - المان - هامبورگ
اعدام ۹ نفر در زندان مرکزی ارومیه . خبرگزاری هرانا - بامداد روز دوشنبه، نهم اسفندماه ۱۳۸۹، ۹ نفر از زندانیان عادی در محوطهٔ زندان مرکزی شهر ارومیه به دستور مراجع قضایی جمهوری اسلامی به صورت جمعی به دار آویخته شدند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از ۹ نفری که روز گذشته اعدام شده‌اند، ۷ تن از آن‌ها از شهروندان کرد و ۲ تن دیگر نیز آذری بوده‌اند و هم چنین دو زن نیز در میانشان دیده می‌شوند. اتهام تمامی افراد اعدام شده از سوی مراجع قضایی "جرائم مربوط به مواد مخدر" عنوان شده است. گفتنی ست که گزارش‌های غیرموثق حاکی از اعدام دو تن دیگر در روز ۹ اسفندماه است که خبرگزاری هرانا برای تایید این مهم نیازمند اسناد بیشتری ست. شایان ذکر است که برخی منابع خبری پیش‌تر از انتقال ۱۲ تن از زندانیان عادی به سلول‌های انفرادی جهت اجرای حکم خبر داده‌اند. جرم این 9 نفر سیاسی بوده نه قاچاقچی
چهار‌شنبه 11 اسفند 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
1-این جنایتکارها با این شیوه (وحشیانه اسلامی)میخواهند 2 باره در داخل کشور رغب و وحشت ایجاد کنند چون همیشه در این مواقع که جنبش سبز حرکتی میکند همین جنایتها را شروع میکند.ولی جنبش بیدی نیست که از این بادهای توخالی بترسد و جا خالی کند.در ضمن پنج تشکل ایرانی در نامه ای انتقادی به کارل بیلت وزیر امورخارجه ی سوئد، از او خواهان نشان دادن واکنش نسبت به حوادث اخیر ایران شده اند. در بخشی از این نامه آمده است که: امروز مردم در خیابان ها علیه حکومت ایران دست به تظاهرات زده و رژیم دوباره تهدید کرده است که با شدت تظاهرکنندگان را سرکوب خواهد کرد. در بخش دیگر این نامه آمده است که سکوت دولت سوئدآنهم در شرایطی که بسیاری از کشورهای دیگر اتحادیه ی اروپا و خارج از آن واکنش نشان داده اند، شگفت انگیز است. حتی تعدادی از کشورها سفرای ایران را به وزارت امور خارجه ی خود فراخوانده اند تا رسما اعتراض خود را بیان کنند.
چهار‌شنبه 11 اسفند 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
2-سوئد بایددر جبهه ی دفاع از حقوق بشر در ایران ایستاده و وزیر امورخارجه باید به صورت مستقل و همچون عضوی از اتحادیه ی اروپا برای پایان دادن به خشونت رژیم ایران علیه مردم واکنش نشان دهد. پنج تشکلی که نامه به کارل بیلت را نوشته اند عبارتند از ابتکارمردمی، اتحادیه ی سراسری ایرانیان سوئد، حامیان جنبش سبز،ایران.استکهلم دمکراسی سبز و جمعیت پشتیبانی از مبارزات مردم ایران..بله هموطنان هر ایرانی که در هرجا باشد یک نماینده جنبش سبز است و باید به کشورهای اروپایی فشار آورد و حتی در رسانه ها بی اعتنایی شان را نسبت به مردم ایران به چاپ برسانیم.آزاد.پیروز.وهمیشه زندگی شیرین و بهار سبزی داشته باشیم .
چهار‌شنبه 11 اسفند 1389

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
چه بهتر. وارد کردن مواد به کشور از خیانت بسیجی ها هم بدتره. البته همه میدونن که عده ای از سپاهی ها هم تو این کار دست دارند ولی به نظر من قاچاقچی های مواد باید اعدام بشن
چهار‌شنبه 11 اسفند 1389

علی محمودی نژاد - ایران - تهران
هفت ضد قاچاقچی در جیرفت و بم اعدام شدند
پنج‌شنبه 12 اسفند 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.