قطبی: این پیروزی تقدیم به بازماندگان سانحه هوایی ارومیه , وقتی عقب بودیم، مطمئن بودم برمی گردیم

 
قطبی: این پیروزی تقدیم به بازماندگان سانحه هوایی ارومیه  ,
وقتی عقب بودیم، مطمئن بودم برمی گردیم

ایلنا: افشین قطبی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پیروزی مقابل عراق را به خانواده قربانیان سانحه هوایی ارومیه تقدیم کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، قطبی در کنفرانس خبری پس از پیروزی 2 به یک مقابل عراق گفت:« من این پیروزی را به خانواده‌های کسانی که در سانحه هوایی عزیزانشان را از دست داده‌‌اند، هدیه می‌کنم. در مرحله دوم باید بگویم که این دو تیم به خاطر سابقه تاریخی‌شان همیشه بازی‌های حساسی‌ روبروی هم داشته‌اند که این بازی هم همینطور بود. ما نهایت تلاشمان را کردیم که نتیجه لازم را بگیریم. حتی زمانی که عقب بودیم، تمرکزمان را از دست ندادیم و توانسیتم به بازی برگردیم. ما بازی را کنترل کردیم و بعد از تساوی توانستیم بازی را ببریم.»
از قطبی سوال شد آیا درگیری زیاد بازیکنان دو تیم به خاطر مشکلات سیاسی دو کشور در گذشته بوده. او جواب داد:« نه. وقتی دو همسایه بازی می‌کنند معمولا حساسیتی‌هایی در بازی‌های آنها وجود دارد، بعضا درگیری‌هایی میان آنها به وجود می‌آید .به نظر من این به خاطر نزدیکی دو کشور بود که بازی حساس شده بود و ربطی به مسایل سیاسی نداشت. »
سرمربی تیم ملی ایران درباره کیفیت بازی دو تیم گفت:« این بازی بازی پیچیده‌ای بود. هر دو تیم اولین بازی‌شان را انجام می‌دادند و عراق هم مدافع قهرمانی بود. ما خیلی زود گل خوردیم، اما وقتی عقب بودیم مطمئن بودیم که برمی‌گردیم . بازیکنان من نشان دادند که استاد بازی های سخت هستند. »
خط دفاع و دروازه بان ایران در صحنه گل عراق اشتباه کردند. از قطبی درباره اشتباهات این دو پست سوال شد و او در جواب گفت:« ‌ما بازی را با کمی استرس شروع کردیم و این باعث شد که اشتباهاتی داشته باشیم. اما بعد از گل، سازماندهیمان را بدست آوردیم و شرایط را تغییر دادیم.»
با وجود پیروزی ایران، خبرنگاری دلیل نیمکت نشینی خسرو حیدری را پرسید. قطبی جواب داد:« او بازیکنی است که می‌تواند برای تیم ما موثرثمر باشد و هر وقت نیاز باشد از او استفاده می‌کنیم به ویژه زمانی که به بن‌بست می‌خوریم او می‌تواند کمک بزرگی برای تیم باشد. »
قطبی در پاسخ به سوالی درباره پایین آمدن کیفیت بازی تیم ایرتان گفت:« در این مورد مربی تیم عراق باید خودش توضیح دهد من نمی‌توانم چیزی بگویم. من فقط می‌توانم بگویم که بعد از خوردن گل توانستم اعتماد به نفس بازیکنانم را بالا ببرم تا با سازماندهی بیشتر بتوانیم از حملات خودمان استفاده کنیم. این را باید بگویم که عراق تیم خیلی خوبی بود و شما در بازی‌های آینده خواهید دید که چه توانایی‌هایی دارند. »
تیم ملی ایران ، سه شنبه شب در اولین بازی مرحله گروهی جام ملتهای آسیا، عراق را با 2 به یک شکست داد. غلامرضا رضایی(42) و ایمان مبعلی(84) گلهای ایران را زدند در حالی که عراق با گل دقیقه 13 یونس محمود پیش افتاده بود.
در دیگر بازی گروهD ، امارات متحده عربی و کره شمالی صفر- صفر شدند.
به این ترتیب ایران صدرنشین گروه D، در پایان روز اول بازیها شد.

حاشیه‌های بازی‌ ایران و عراق

دیدار ایران و عراق با حاشیه‌های فراوانی همراه بود. از ورود گربه به کنار زمین بازی تا تبریک اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال به کفاشیان از حاشیه‌های این بازی حساس بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این بازی که با پیروزی دو بر یک ایران برابر عراق همراه شد، مطابق با پیش‌بینی‌ها با حاشیه‌هایی همراه بود.

* بورا میلوتینوویچ با حضور در ورزشگاه این مسابقه را از نزدیک تماشا می‌کرد.

* سوزوکی دبیرکل کنفدراسیون آسیا هم از جمله حاضران در ورزشگاه بودند.

* لیدرهای تماشاگران ایرانی شعارهای سازمان‌یافته‌ای را برای تشویق بازیکنان در نظر گرفته‌ بودند. ورود تماشاگران به داخل ورزشگاه لحظه به لحظه بیشتر می‌شد.

* پس از آنکه تیم ایران اولین گل را از تیم عراق دریافت کرد، افشین قطبی (سرمربی تیم ملی)، پژمان نوری، محمدرضا خلعتبری، بنگر، انصاری فر و خسرو حیدری را برای گرم کردن از روی نیمکت بلند کرد. در این لحظه سرمربی تیم عراق هم 6 بازیکن تیمش را برای گرم کردن به کنار زمین فرستاد.

* پس از آنکه هوار ملامحمد در صحنه‌ای از مسابقه مصدوم شد و بازیکنان ایران توپ را به بیرون زدند، نشات اکرم بازیکن حریف توپ را برای شروع مسابقه به بازیکنان ایران نداد و این باعث واکنش جواد نکونام و آندرانیک تیموریان شد.

* داور مسابقه به افشین قطبی و سیدکا سرمربی تیم عراق به دلیل آنکه چندین مرتبه از محوطه تعیین شده برای مربیان خارج شدند تذکر داد.

* افشین قطبی در صحنه‌های حساس مسابقه عکس‌العمل‌های بسیار جالبی را در کنار نیمکت ایران انجام می‌داد.

* رسانه‌های ایرانی و خارجی متعددی این مسابقه را پوشش خبری می‌دادند.

* در ابتدای مسابقه گربه‌ای به کنار زمین آمد که با تلاش مسوولان برگزاری مسابقه به خارج از استادیوم هدایت شد.

* علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال پس از زدن گل تساوی تیم ایران، واکنش خونسردی را از خود نشان داد. کریم باقری هم در جایگاه ویژه ورزشگاه نشسته بود.

* پیش از شروع مسابقه به خاطر کشته‌شدگان هواپیمای پرواز تهران - ارومیه، یک دقیقه سکوت در ورزشگاه حاکم شد.

* پیش از آغاز سوت بازی بازیکنان ایران با تشکیل حلقه اتحاد، برای موفقیت برابر عراق هم‌پیمان شدند.

* هر دو سرمربی تیم‌های ایران و عراق از ابتدای مسابقه ایستاده در کنار نیمکت بازی را نظاره‌گر بودند.

* حدود پنج هزار نفر در ورزشگاه بودند که دو هزار نفر آنها را تماشاگران ایرانی تشکیل می‌دهند که یکصدا تیم کشورمان را تشویق می‌کردند. پیش از آغاز بازی هم تماشاگران بازیکنان ایران را تشویق کردند.

* در ابتدای بازی روشن ایرماتوف به خاطر خطای نشات اکرم به شدت به این بازیکنان تذکر داد.

* پس از پیروزی ایران برابر عراق، اعضای هیات رییسه و مهمانان ایرانی به سمت علی کفاشیان رفتند و این پیروزی را به او تبریک گفتند.

* در حالی که تصاویر تلویزیونی نشان می‌داد که ضربه مبعلی به طور مستقیم وارد دروازه عراق شده اما کنفدراسیون فوتبال آسیا این گل را به نام عقیلی ثبت کردند.

بوعسکور - امارات - دبی
افرین بر ایران
چهار‌شنبه 22 دی 1389

bache shapoor - سوئد - یوسدال
اقای قطبی دستت درد نکند. افرین به شما که در مصاحبه فقط بازیکنان خودت را بالا بردی و بازیکنان را عامل پیروزی دونستی و گفتی بازیکنان نشان دادن که استاد بازیهای سخت هستند و کلا" همانطور که گفتم بازیکنان را عامل پیروزی دانستی و مثل بعضیها منم منم نکردی! امیدوارم بازیکنانت همینطور تا اخر پیروز و موفق پیش بروند.
چهار‌شنبه 22 دی 1389

shahab46 - المان - هانوفر
درود بر 11 شاهزاده پارسی ایران زمین.هیچکدام از این کشورهای حوزه خلیج فارس ایران برادر ما نیستند.زنده باد ایران زمین.خواهش میکنم اینهادر هر سایتی که میشناسید بنویسید مخصوصا کسانی که به زبان عربی اشنایی دارند
چهار‌شنبه 22 دی 1389

nader46 - انگلیس - لندن
تسلیت العراق السوراخ و تسلیت العراق السوسمار خوار. درودبه شاهزاده های پارسی و عرب سوراخ کن.
شنبه 25 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.