سقوط هواپیمای مسافربری ایران ایر با ۱۰۵ مسافر در نزدیکی ارومیه


سقوط هواپیمای مسافربری ایران ایر با 105 مسافر در نزدیکی ارومیه

یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت ایران‌ایر با ۱۰۵ مسافر و خدمه در نزدیکی ارومیه سقوط کرد.

 این هواپیما امروز از تهران به مقصد ارومیه به پرواز درآمد و حدود ساعت ۱۹:۴۵ دچار سانحه شده و سقوط کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیر کل ستاد بحران استان آذربایجان غربی گفت: «این هواپیما کـه بـا یک ساعت تاخیر از تهران بـه مقصد ارومیه پرواز کرده بود به علت اوضاع نامساعد جوی و مه شدید سـاعت ۱۹ و ۴۵ دقیقـه امشب در دشت نزدیک روستای کلیساکندی ارومیه سقوط کرده‌است.»

غلامرضا معصومی، رئیس اورژانس کشور با تأیید این خبر گفت: «تاکنون هیچ مورد فوتی از حادثه سقوط هواپیما به بنده گزارش نشده‌است و با توجه به اینکه نیروهای امدادی اول به سراغ افراد زنده و مصدومان می‌روند تاکنون ۵۰ مصدوم این حادثه از هواپیما خارج شدند.»

وی افزود: «تعداد مسافران این هواپیما بین ۹۲ و ۹۷ نفر بوده و ۸ نفر خدمه نیز داشته‌است بنابراین تعداد سرنشینان این هواپیمای فوکر ۱۰۰ بین ۱۰۰ تا ۱۰۵ نفر بوده‌است.»

غلامرضا معصومی در ادامه گفت: «با مدیریت ستاد عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تمام نیروهای امدادی اعم از اورژانس، هلال احمر و نیروهای امدادی نظامی در محل حادثه که یک روستا در نزدیکی ارومیه است مشغول امدادرسانی به مصدومان احتمالی این حادثه هستند.»

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: «تنها مشکل در امدادرسانی به مصدومان این حادثه برف سنگینی است که حدود ۷۰ سانتی متر در محل حادثه بر زمین نشسته‌است.»

خبرگزاری ایرنا گزارش می‌دهد که «بر اساس اطلاعات اولیه این هواپیما در نزدیکی روستای ترمنی در ساحل جنوبی دریاچه ارومیه سقوط کرده‌است.»

بنا بر این گزارش هنوز اطلاعات دقیق از این سقوط و دلایل آن در دست نیست اما اهالی روستاهای همجوار از فرود یک شی نورانی در نزدیکی دریاچه ارومیه سخن می‌گویند.

این هواپیما برای فرود در موقعیت فرودگاه ارومیه قرار گرفته اما به دلیل شرایط نامساعد جوی موفق به فرود نشده، و پس از دور شدن از فرودگاه برای قرار گرفتن در موقعیت فرود مجدد، به ناگاه از صفحه رادار محو شده‌است.

 سیدسلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس در این باره اظهار داشت: «هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ با ظرفیت ۱۰۵ مسافر و خدمه در نزدیکی زندان مرکزی ارومیه سقوط کرد.»

وی علت سقوط هواپیما را شرایط نامساعد جوی و مه‌ شدید عنوان کرد و افزود که «هنوز آمار دقیقی از حادثه‌دیدگان وجود ندارد.»
yahosen - ایران - تبریز
برای کشته شدگان این حادثه تاسف بارارزوی رحمت وبرای بازماندگان انها صبرمسئلت دارم .حتما این هم .کار احمدی نژاده یا حکومت اسلامی .نترسید بگوئید
دوشنبه 20 دی 1389

poriyaye_vali - قطر - دوحه
تحریمها هیچ تاثیری ندارد..زرررررررررررررشک
دوشنبه 20 دی 1389

مهدیار - ایران - تهران
امیدوارم کسی کشته نشه باشه. نمیدونم چرا انقدر شدید دلم سوخت
دوشنبه 20 دی 1389

iranazadiran - ایران - تهران
نوبت هواپیما های ایران ایر رسیده. ای وای ای وای بر ما که چقدر پوست کلفت و سیب زمینی شده ایم.
دوشنبه 20 دی 1389

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
امیدوارم این هموطنان جان سالم بدر برده باشند. از اخبار خبرگزاریهای ایران که نمیشه چیزی فهمید. حال آدم بهم میخوره از بس دروغ مینوسند. از آمار کشته شدگان خبری ندارند ولی تا حالا 50 نفر رو زنده ار هواپیما بیرون کشیدند!!! یعنی چی؟!!! خاک بر سرشون با این گزارش دادنشون.
دوشنبه 20 دی 1389

amirpersia - سوئد - استکهلم
فوکر 100 از هواپیماهای بد سابقه ی بوئینگ هست و مانند بوئینگ737 سابقه ی پروازی بدی داره!. البته سالها از عمر این هواپیمای فرسوده میگذره و نبود امکانات تعمیر و نگهدری / عدم وجود لوازم یدکی اوریجینال و همچنین فرسودگی و به روز نبودن سیستمهای ناوبری, هر هواپیمای کهنه ای رو دیر یا زود به سرنوشت این هواپیما دچار میکنه!. سیاستهای خارجی غلط دولت جمهوری اسلامی سبب سوئ ذن بیشتر مقامات بین المللی به کشور ایران شده و تحریمهای هرچه بیشتر ایران منجر به سوانح و اتفاقات بدتری در اینده میشه که شوربختانه اولین قربانیانش خود ملت ایران هستند!.
دوشنبه 20 دی 1389

trust,no,one - انگلستان - برمینگهام
حالا مسابقه فحش
دوشنبه 20 دی 1389

avareh swed - سوئد - بوروس
ما که مه در عکس ندیدیم اگر شما دیدید بما هم نشان دهید
دوشنبه 20 دی 1389

alireza_pa - ایران - تهران
بیچاره مسافرها و خانواده هایشان. این عکس که مربوط به این سانحه نیست...چرا گذاشتید؟
دوشنبه 20 دی 1389

ukguy4u - بریتانیا - لندن
70 کشته در سانحه سقوط هواپیمای بویینگ 727. مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی گفت: قریب به 70 کشته حادثه فرود اضطراری هواپیمای تهران ـ ارومیه به پزشکی قانونی این استان انتقال داده شده اند.به گزارش خبرنگار مهر، افتخاری با بیان این خبر افزود: با توجه به وخامت حال بعضی از مصدومان امکان افزایش آمار تلفات وجود دارد.
دوشنبه 20 دی 1389

saman911 - ایران - تهران
آمریکا و اروپائیها ادعا میکنند مردم ایران را دوست دارند ولی‌ فروش هواپیمای مسافر بری را به ایران ممنوع کردند،یک بام و دو هوا ،آنوقت دولت ایران مجبور هواپیما‌های دست دوم از روسیه بخره،این نشان دهند این که غربیها به فکر منافع خودشان هستند و هیچ ارزشی برای مردم ایران قائل نیستند سالانه چند صد کشته ما باید بدهیم بخاطر پوسیدگی هواپیما. کشور ایران مثل درختی میمونه که داخلش یک سری کرمها میخورند (مثل امسال رفسنجانی) بیرونش هم جوندها هم از داخل ضربه میخوره هم از خارج،اگر یکی‌ هم پیدا بشه بخواد خدمت کنه آنقدر غربیها او‌ را بد نامش میکنند که گویا او‌ دشمن ایران وخودشان تنها حامیان مردم ایران.به قول پروفسور حسابی‌ : در ایران کسی‌ که بخواد خانه اش آباد کنه باید کشورش خراب کنه،کسی‌ هم که بخواد کشورش آباد کنه خونشو خراب میکنند.!! .
دوشنبه 20 دی 1389

Rooze barfi - پاراگوئه - آسونسیون
بنده خداها
دوشنبه 20 دی 1389

Pezhman - اتریش - وین
تسلیت به خانواده این عزیزان.باید سعی شود این عزیزان از لحاظ روحی توسط روانشناسان ومشاوران حوادث غیر مترقبه حمایت ویاری شوند.امیدوارم بیمه ای برای مسافرین جان باخته, توسط شرکت هواپیمایی مربوطه وجود داشته باشد که حداقل خانواده این قربانیان تامین مالی شوند.
دوشنبه 20 دی 1389

ufo - دانمارک - وایله
شد یکروزاین سایت رو باز کنیم برای یک دفعه خبر قتلی حادسه ای خودکشی داری سنگساری زندانی تروری رانخوانیم.ایزدتوانارحمی کن چقدر خون وخون ریزی تو این مملکت امامزمانی.دوباره تسلیت.دوباره درمنزلی سوزوناله .واشک کودکی یتیم وخانه ای بی سرپرست.وامشب دوباره دلگیرم تا فردای دگر........
دوشنبه 20 دی 1389

xosrov - انگلیس - منچستر
علارغم بی تاثیر بودن تحریم های بیگانگان و شکوفایی روزافزون کشور متاسفانه بار دیگر بر اثر بی احتیاطی امام زمان (عج) یک فروند هواپیمای مسافربری کشورمان سقوط کرده و جمعی از هموطنان عزیزمان کشته شدند.مسولان دلیل بروز این اشتباه را تمرکز امام عصر بر طرح هدفمند کردن یارانه ها عنوان کرده اند.این ضایعه را به نایب بر حق ایشان رهبر معظم امت شهیدپرور ایران اسلامی تسلیت عرض می کنیم.درایت و روشن گریهای ابشان همچون حوادث مشابه قبلی تسلی بخش دلهای مردم همیشه داغدیدهذ میهنمان است.
دوشنبه 20 دی 1389

pesar shoja - استرالیا - استرالیا
سقوط کرده ولی اتش نگرفته! شاید بنزین نداشته! نقص فنی هم که نبوده?! کسی هم که از سقوط نمرده?! بس کشته شدگان به خاطر 70 متر برفه که امداد نتونسته به مجروحین به موقع برسه! عجب!!! از حالا به بعد هر هوابیما سقوط کنه میگن اب و هوا نه نتیجه تحریم ها. چون امروزه خودکفاییم و مدیریت جهانی میکنیم! از ترس اعتراض مردم از خاطر این اهن باره ها به اب و هوا ربطش دادن.
دوشنبه 20 دی 1389

Rooze barfi - پاراگوئه - آسونسیون
وای دوستان من همین الان از خبر رادیو فردا گوش دادم که عده ای میگفتن 70 نفر و عده ای خبر دادند 50 نفر فوت کردند خیلی خیلی دلخراشه و ناراحت مننده
دوشنبه 20 دی 1389

xosrov - انگلیس - منچستر
هواپیما از نوع بوئینگ ۷۲۷ بوده، نه فکر ۱۰۰ منچستر
دوشنبه 20 دی 1389

usareza1350 - ایران - تهران
تقدیم به ام البنین ها... یادمه وقتی‌ مروجین مذهبی‌ ،مثل خمینی و خامنه ای، به سرزمین ما آمدند،در دست هرکدام از آنها یک کتاب مقدس بود و در دست ما سرزمین مان. حالا در دست‌های هر کدام از ما، یک کتاب مقدس است و در دست آنها سر زمین ما.،،،،،
دوشنبه 20 دی 1389

maziar-babaki - ایران - تهران
بدون شک چند بسیجی عاشق رهبر در بین امدادگران ماموریت دارن تا اگر خلبان بیچاره در بین زخمیها باشه فورا" اونو از بین ببرن .چون بعد از برسی ماجرا بوسیله کارشناسان منتصب رهبر و ریس جمهور باید اعلام بشه دلیل سقو خطای انسانی بوده. وطبق معمول هواپیما و ناو بری مشکلی نداشته.
دوشنبه 20 دی 1389

malek khorshid - هلند - روتردام
ما نفهمیدیم هواپیما فوکر بوده یا بوئینگ.
دوشنبه 20 دی 1389

togyan - انگلیس - لندن
تسلیت به بازماندگان. ظرف 2 تا 3 ساله گذشته این چندومیش هست? نه تنها در عراق و افغانستان بلکه در هیچیک از کشورهای فقیر افریقای این تعداد سقوط هواپیما در ظرف چنین مدت کمی بی سابقه هست. بسیجیها و سپاهی های ساندیسخور حالا بیان از عظمت و شکوه امام زمان تو چاه جمکران, صحبت کنند .
دوشنبه 20 دی 1389

amirpersia - سوئد - استکهلم
بنا به اشتباه در اطلاع رسانی سایت در مورد مدل هواپیما, با تایید گفته های خودم در مورد هواپیمای فوکر 100 , به استحضار دوستان میرسانم که بوئینگ های 727 یکی از بهترین ولی پیرترین هواپیماهای ناوگان هوایی ایران هستند که سالهاست از رده خاج شده و امنیت پرواز ندارند!.
دوشنبه 20 دی 1389

م ر - ایران - تهران
خدا همگی آنها را بیامرزد واقعا خیلی سخته با توجه به کار بنده که ترددم با هواپیما است واقعا میترسم برای اینکه بارها اتفاقاتی افتاده که من فکر میکنم قبل از اینکه بفهمند هواپیما درحال سقوط است یک عده در جا سکته را زدند یعنی رد خور نداره . آخه یک کسی نیست که وقتی شرایط جوی را میدانند چرا اجازه پرواز میدن اونم با این هواپیماهایی که دیگه از رده خارج شده بخدا همین مسئله جوی بارها ما مسیر یکساعت را سه ساعت در آسمان بودیم اونم پروازهای کاسپین بهرحال که از ما کاری ساخته نیست و آرزوی آمرزش برایشان میکنیم .
دوشنبه 20 دی 1389

بچه تهرون - ایران - - تهران
yahosen - ایران - تبریز . صد در صد مقصر حکومت اسلامیست.ناوگان ایران ایر پیش از انقلاب با مدرنترین هواپیماهای روز سیفترین خط هواپیمایی جهان بود. از اونجایی که جون انسان در جمهوری اسهالی به قیمت یک پاپاسی به حراج گذاشته شده هواپیما ها هم در حد همان خر پرنده ایست که محمد را به معراج می برد.
دوشنبه 20 دی 1389

poriyaye_vali - قطر - دوحه
malek khorshid - هلند - روتردام...یه بوئینگ غراضه بوده از نوع 727ساخت دهه چهل...ارتفاع برف در ارومیه 10 سانتیمتر بوده اقای وزیر راه میگه 70 سانتیمتر که جای تعجب نداره اگه بگه 10 سانتیمتر عجیبه..تنها چیزی که تو ایران قیمتی نداره جان ادمیزاده
دوشنبه 20 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.