نان ضد چاقی ابداع شد


نان ضد چاقی ابداع شد

برای اولین بار در کشور، نان سبوس دار نرم بدون آرد، توسط انجمن تغذیه شهر، تولید شد.

دبیر انجمن تغذیه شهر با بیان این خبر گفت: پزشکان و پژوهشگران انجمن تغذیه شهر، با مطالعات و آزمون های بسیار، موفق به تولید نوعی نان سرشار از سبوس و فاقد آرد و نشاسته شده اند که کاملاَ نرم و مطبوع بوده و به راحتی قابل بلع و هضم در دستگاه گوارش است. 

دکتر سهیل سریزدی با بیان این که افراد دیابتی و مبتلایان به بیماری چاقی، در رژیم غذایی خود نیازمند مصرف نان سبوس دار هستند  افزود: وجود سبوس، جذب نشاسته را به تاخیر انداخته و مانع از بالا رفتن ناگهانی قندخون می شود بنا براین هرچه میزان سبوس و فیبر در نان بیشتر و مقدار آرد کمتر باشد، ارزش غذایی آن به ویژه برای افراد چاق و بیماران دیابتی بیشتر می شود.

این پزشک مشاور تغذیه خاطر نشان کرد: تهیه نان بدون آرد و سرشار از سبوس، از نظر تکنیکی منجر به تولید محصولی سفت و نامطبوع شده و  بلع آن را دشوار می کند.

دبیر انجمن تغذیه شهر با اشاره به این که این نوع نان موسوم به نان فیتومین، و دارای کالری کم و خاصیت سیرکنندگی بالا است تاکید کرد:  با مصرف یک کف دست از این نان، فرد، به مدت 4 تا 8 ساعت احساس گرسنگی نخواهد کرد، بنا براین در افراد چاق، به عنوان یک عامل کاهنده اشتها، عمل می کند.

از دیگر خواص ارزشمند نان فیتومین می توان به، رفع یبوست و پیشگیری از سرطان روده بزرگ، اشاره کرد.

به نقل از انجمن تغذیه شهر وابسته به شهرداری تهران

pesar shoja - استرالیا - استرالیا
در زمانهای قدیم مثل 70 سال قبل در روستاها که ارد گندم نمیخوردند به دلیل گرونی یا کمبود و نان مردم ارد جو بوده. که مثل تافتون نونشون رو درست میکردند و وقتی خشک میشده میگن چنان سخت میشه که دندون خوب نمیگرفته ولی ازجهت سبوس خالصی که داشته برای مغز و بدن از نظر انرزی و استرس و بالا بردن اعتما به نفس فرد بدونی که بدونند خوب بوده. الان شما هم اگه دقت کرده باشید در کشورهای غربی همه صبحانه سریال با شیر میخورند که علت به خاطر سبوسی که سریال دارست.
جمعه 17 دی 1389

compatriot - کانادا - تورنتو
با مصرف یک کف دست از این نان;. این هم مقیاسهای جدید جمهوری اسلامییه ؟ یک برش. یک تکه ۱۵۰ گرمی یا ۲۰۰ گرمی. مصرف کف دست دیگه چه صیغه ای است ؟ انهم نونی را که شما توش دست بردید معلوم نیست چه کوفتی باشه. نون رو که از سر سفره مردم گرفتید! حالا تبلیغ نون من در آوردی میکنید! نوش جون خودتون.
جمعه 17 دی 1389

ابوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ
نه جدی بگم برایم بفرستند از ایران ؟
جمعه 17 دی 1389

fariba82 - رومانی - بخارست
ابداع شد ؟؟. مگر تا حالا نبود ؟ . بهتر بود مینوشید توی ایران هم برای اولین بار عرضه شد !
جمعه 17 دی 1389

raha1984 - المان - هامبورگ
اصلا هم اینطور نیست !! من چون نون سبوس دار و قهوه ای اینجا استفاده میکنم ۴ سال پیش رفته بودم ایران تمام نان فانتزیهای ونک تا تجریش همگی داشتند و حتی برام جالب که میگفتند بهش روگن چون یک نوع نان المانی به همین اسم هست !!
جمعه 17 دی 1389

mahtab999 - کانادا - تورنتو
pesar shoja - استرالیا - استرالیا. واقعا که جویدن اون نون خودش یه جور اعتماد بنفسه.......ها ها ها ....
شنبه 18 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.