پرسپولیس ـ اینتراخت؛ اولین محک جدی تیم دایی


پرسپولیس ـ اینتراخت؛ اولین محک جدی تیم دایی

5 سال پس از آخرین رویارویی پرسپولیس با یک تیم مطرح آلمانی ، حالا نوبت آن است که قرمزها به مصاف تیمی دیگر از بوندس‌لیگا بروند.

23 دی ماه 1384 بود که پرسپولیس تیم پرستاره بایرن مونیخ را با پروازی اختصاصی از دبی به تهران آورد تا در حضور یکصد هزار تماشاگر، خاطره‌انگیزترین بازی تدارکاتی تاریخش را مقابل یکی از پرافتخارترین تیم‌های اروپا برگزار کند؛ دیداری که با برتری 2 بر یک بایرن به پایان رسید.

البته اینتراخت فرانکفورت، حریف امشب پرسپولیس در تورنمنت آنتالیا، به لحاظ نام و اعتبار قابل مقایسه با بایرن مونیخ نیست؛ اما به لحاظ جایگاه خوبی که در جدول بوندس لیگا دارد، در زمره معتبرترین حریفان تدارکاتی پرسپولیس به شمار می‌رود.اینتراخت فرانکفورت که با مربیگری میشائیل اسکیبه، یک نیم‌فصل خوب را در رقابت‌های این فصل بوندس‌لیگا سپری کرد، به ترکیه آمده تا در تعطیلات زمستانی فوتبال آلمان به شرایط مطلوب‌تری از آمادگی برسد.

اینتراخت که تا همین پارسال مهدی مهدوی‌کیا را در ترکیب خود داشت، در این فصل با 26 امتیاز از 17 بازی در مکان هفتم بوندس‌لیگا قرار دارد. آنها فقط 3 امتیاز از بایرن مونیخ پرمهره کمتر دارند و همین انگیزه کافی است برای این‌که شاگردان اسکیبه با کسب نتایج بهتر در نیم‌فصل دوم و رسیدن به مکان پنجم جدول بوندس‌لیگا، یکی از سهمیه‌های حضور در لیگ اروپا را به دست آوردند.

در این تیم همه توپ‌ها به تئوفانیس گیکاس ختم می‌شود؛ مهاجم 30 ساله و یونانی اینتراخت که با زدن 14 گل در نیم فصل اول بوندس‌لیگا، بالاتر از نفراتی چون ماریو گومز (بایرن مونیخ) و رائول (شالکه) در صدر جدول آقای گل‌ها قرار دارد.

هرچند دیروز سپهر حیدری عنوان کرد هیچ هراسی از روبه‌رو شدن با آقای گل بوندس‌لیگا ندارد؛ اما تقابل مدافعان پرسپولیس که حداقل در این 4 هفـته آخر، متزلزل ترین مدافعان لیگ بودند، با مهاجمی که بهتر از تمام نوک حمله‌های بوندس‌لیگا چارچوب را می‌شناسد، در نوع خود جالب خواهد بود.

علی دایی در بازی امشب علاوه بر این‌که خط دفاع و دروازه تیمش را در معرض جدی‌ترین محک قرار می‌دهد، در خط حمله نیز ترکیب جدیدی را با حضور مهاجم بوندس‌لیگایی‌اش، وحید هاشمیان تجربه خواهد کرد.

قرمزها دیروز با میدانداری علی دایی، 2 جلسه تمرین پرنشاط را انجام دادند تا برای حضور در تورنمنت آنتالیا آماده شوند. در این تورنمنت علاوه بر پرسپولیس و اینتراخت فرانکفورت، 2 تیم آنتالیا اسپور و کلن آلمان هم حضور دارند که در دیگر بازی امروز به مصاف هم می‌روند تا چهره فینالیست‌ها و تیم‌هایی که به دیدار رده‌بندی می‌روند، مشخص شود.

دیدار رده‌بندی این تورنمنت ساعت 20 روز شنبه و دیدار فینال ساعت 22:35 همان روز برگزار می‌شود. قرار است بازی امشب پرسپولیس و اینتراخت فرانکفورت به صورت زنده و از ساعت 19 روی آنتن شبکه 3  تلویزیون دولتی ایران برود.

nader46 - انگلیس - لندن
فقط قرمزته.پرسپولیس و ارسنال رو عشق است.خدایی عجب بازی میکنه تیم ارسنال.امسال دیگه یک جام حقشه.لندن انگلیس
پنج‌شنبه 16 دی 1389

shahram khosh maram - ایران - تهران
نه بابا. برای لنگ مساوی گرفتن تو 90 دقیقه بد نیست. دارن راه میفتن.
جمعه 17 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.