آلمان سفیر ایران در این کشور را احضار کرد


آلمان سفیر ایران در این کشور را احضار کرد

دولت آلمان سفیر ایران در این کشور را در اعتراض به ممانعت حکومت ایران از دیدار بستگان دو خبرنگار آلمانی زندانی در ایران با این دو نفر، به وزارت خارجه آلمان احضار کرده است.

خبرگزاری های ایران اکنون می گویند وزارت خارجه ایران "بدلیل مسائل انساندوستانه" امکان ملاقات خانواده های این دو خبرنگار را فراهم کرده است.

خبرگزاری های ایرنا و ایسنا گزارش کرده اند که این خبر به وزارت خارجه آلمان و سفیر این کشور در تهران نیز داده شده است.

مقام های آلمانی تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده اند.

این دو خبرنگار آلمانی در ماه اکتبر و زمانی بازداشت شدند که برای تهیه گزارشی در مورد سکینه محمدی آشتیانی، زن ایرانی محکوم به سنگسار، به ایران سفر کرده بودند.

خواهر یکی از این دو خبرنگار و مادر نفر دیگر روز جمعه ۲۴ دسامبر ۲۰۱۰ (۳ دی ۱۳۸۹) به ایران سفر کرده بودند تا به همراه سفیر آلمان در ایران و در آستانه سال نوی میلادی با این دو زندانی دیدار کنند.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آلمان گفت به دلیل "قول های مکرر مقام های ایران"، انتظار آنها این بود که این دیدار انجام شود.

وزارت خارجه آلمان هم در اعتراض به انجام نشدن این دیدار، علیرضا شیخ عطار، سفیر ایران در برلین، را احضار کرده و "صریحا" ناخرسندی دولت آلمان را به او اطلاع داده است.

خانم آشتیانی به اتهام زنای محصنه به سنگسار محکوم شده است اما این حکم محکومیت گسترده و شدید بین المللی را در پی آورده و مقام های ایرانی گفته اند که اجرای حکم را برای رسیدگی بیشتر به حالت تعلیق درآورده اند.

یک سخنگوی وزارت خارجه ایران چند هفته پیش گفت که قوه قضاییه درحال بررسی درخواستی برای دادن اجازه به دو آلمانی زندانی برای گذراندن کریسمس در کنار خانواده هایشان است.

اما به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام های ایرانی هرگز رسما تایید نکردند که اجازه دیدار خانواده هایشان با آنها را در زندان خواهند داد.

گزارش ها حاکیست که این این دو خبرنگار با روادید توریستی وارد ایران شده بودند و در شهر تبریز هنگام مصاحبه با پسر خانم آشتیانی بازداشت شدند.

مقام های ایرانی می گویند که این دو به نقض قوانین ایران اعتراف کرده اند، زیرا براساس این قوانین کسی که با ویزای توریستی وارد می شود حق کار به عنوان خبرنگار را ندارد.

تلویزیون جمهوری اسلامی چهل روز قبل "اعترافات" این دو شهروند آلمانی را پخش کرد.

آنها در این برنامه از "اشتباه خود" در تلاش برای راه انداختن کمپین بین المللی علیه حکم سنگسار این زن ایرانی سخن گفتند.

ام البنین - ایران - تهران
برای چی بخاطر حمایت از یک زن بدکاره راهی کشوری شدید که به قول خود شما نقض حقوق بشر داره . این خانم آشتیانی خودش طناب دار را به گردنش آویخته و باعث دردسر شما هم شده .
سه‌شنبه 7 دی 1389

گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز
کمپین برای یک زنا کار!!!! کمپین برای یه قاتل!!! آدم این موضعتون رو در مورد یه زنا کار قاتل که می بینه مطمئن میشه که بقیه موضع هاتون هم کشکه.
سه‌شنبه 7 دی 1389

pariha - کویت - کویت
ام البنین - ایران - تهران بقول شما حکم این زن بدکاره رو ول کن - اعدام دانشجویان که سرمایه فردای این کشور بودند - زیر ماشین گرفتن مردم بی گناه که خواستار چیزی جز حقشون نبودند - روزنامه نگاران که صدا و قلمشون رو خفه میکنند - سیاستمداران و روشنفکران که تهمت محاربه و فتنه میدهند - کارگران که اعتراضشان فقط برای بهبود اوضاع اقتصادی و حقوقی انهاست و و و !!!!! همه همه نقص واضح و آشکار حقوق بشر نیست اگر نیست چی میشه اسمشو گذاشت ؟؟ در تاریخ بزرگ ایران هیچوقت هیچ هموطنی چه در داخل و چه در خارج اینقدر تحقیر نشده بود و هیچ دولتی اینقدر دستش به خون جوانان آلوده نبوده( زنده و پاینده باد ایران و مرگ بر مزدوران جیره خوار در هر لباس و مقامی ).
سه‌شنبه 7 دی 1389

behnam2009 - انگلستان - لندن
گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز. این شخص به خاطر هر دو اتهام یک بار محاکمه و محکوم شده و محکومیتش را کشیده. نمی شه که یک نفر را به خاطر یک اتهام دو بار محاکمه کرد. این کل حرفه. ثانیا آیا سردار زارعی هم سنگسار شد؟ آیا پسر دو تا امام جمعه که به دو دختر بدبخت تجاوز کرده بودند هم سنگسار شدند؟
سه‌شنبه 7 دی 1389

ام البنین - ایران - تهران
behnam2009 - انگلستان - لندن شک نکن که اون دخترها خودشون خواستن که رفتن وگرنه چرا منو نمی برن
سه‌شنبه 7 دی 1389

h.k - دانمارک - اودا
امالبنی توراکجاببرند.ننوشتی.
چهار‌شنبه 8 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.