دادستان تهران: زمان برخورد با سران فتنه دور نیست


دادستان تهران: زمان برخورد با سران فتنه دور نیست



عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، روز یکشنبه در مورد رهبران معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفت که «زمان برخورد با آنها دور نیست.» وی هم‌چنین در مورد فاصله افتادن میان «حزب‌اللهی‌ها» و قوه قضائیه هشدار داد.

دادستان تهران که روز پنجم دی‌ماه در مراسم معارفه سرپرست دادسرای ناحیه شانزده تهران سخن می‌گفت افزود: «اگر برخی مسایل نبود، به شما می‌گفتم که وزن سران فتنه کمتر از آن است که نظام نتواند با آنها برخورد کند و البته آنها به سزای اعمال خود می‌رسند.»

 دادستان تهران در ادامه گفت: «انتظار نداشتیم دوستان ما دستگاه قضایی را متهم به حمایت از جریان فتنه کنند حالا که غبار مناظره‌ها فرو نشسته رسانه‌ها دیگر به این جریان دامن نزنند.»

عباس جعفری دولت‌آبادی اظهار داشت: «برخی، قوه قضائیه را به حمایت از فتنه‌گران متهم می‌کنند، اما با قاطعیت و صراحت اعلام می‌کنم که دستگاه قضایی بوی رهبری را می‌دهد.»

وی در ادامه توضیح داد که از آنجا که رئیس قوه قضائیه از سوی آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی منصوب شده بنابر این دستگاهی نیست که بتواند با رهبران مخالفان دولت «سازش داشته باشد.»

در همین راستا، روز شنبه گذشته صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی نیز با بیان این که عده‌ای قوه قضائیه را به «کوتاهی» در برخورد با رهبران مخالفان دولت متهم می‌کنند، یک بار دیگر اظهار داشت در این مورد بر اساس «مصالح کلی نظام» عمل می‌کند و تنها از رهبر جمهوری اسلامی «سفارش» می‌گیرد.

وی در مورد «عدم برخورد» با رهبران معترضان افزود که «یک سری مسایل در نظام مطرح است و من تعیین کننده این مسایل نیستم.» صادق لاریجانی با انتقاد از منتقدان قوه قضائیه آنها را متهم کرد که «به طور غیرمستقیم رهبری را مورد هجمه قرار داده و ما را سپر کرده‌اید.»

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه نیز روز دوشنبه گذشته در یک نشست خبری گفت بود که دلیل «برخورد نکردن» دستگاه قضائی با رهبران معترضان، این است که سیاست نظام «در حال حاضر اقتضای این امر را ندارد.»

هر چند رهبر جمهوری اسلامی تاکنون از اظهار نظر علنی در این باره خودداری کرده‌است، اما در اواخر مرداد ماه سال جاری حمید رسایی، یکی از نمایندگان حامی محمود احمدی‌نژاد در مجلس، در گفت‌وگویی با هفته‌نامه «یا لثارات الحسین»، بخشی از سخنان رهبر جمهوری اسلامی را در این باره در دیدار با گروهی از نمایندگان اصولگرای حامی دولت نقل قول کرده بود.

وی در این باره گفت: «آقا اصلاً نسبت به سران فتنه هیچ دغدغه‌ای نداشتند. جالب بود، تعبیر ایشان این بود که سران فتنه همیشه دم دست هستند و محاکمه آنها برای نظام کاری ندارد و این اتفاق هم می‌افتد، اما مهم‌تر از محاکمه این افراد، خشکاندن ریشه این فتنه است.»

پیش از این محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و از نمایندگان با نفوذ در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره این‌که تعریف «سران فتنه» چیست گفت: «از نظر ما موسوی و کروبی سران فتنه هستند اما برخی از خواص مانند هاشمی و خاتمی که سکوت کردند خواص مردود شده هستند.»

«نوک پیکان مبارزه را به سمت دستگاه قضایی برنگردانید»

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، روز یکشنبه در سخنان خود همچنین خطاب به «حزب‌اللهی‌ها» گفت مراقب باشند میان آنها و قوه قضائیه فاصله نیفتد.

دادستان تهران از «نیروهای حزب‌اللهی» خواست تا «نوک پیکان مبارزه با دشمن و آمریکا را به سمت دستگاه قضایی برنگردانند.» وی در ادامه افزود: «خط مبارزه ما و حزب‌اللهی‌ها نباید عوض شود و این خط مبارزه در خارج از ایران با آمریکا و استکبار جهانی و در داخل با فتنه‌گران است.»

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه نیز روز شنبه از تقابل میان دستگاه قضایی و «حزب‌اللهی‌ها» سخن گفته‌بود.
وی در سخنان خود تأکید کرد که «می‌خواهند ما را در مقابل حزب‌اللهی‌ها و اصولگراها قرار دهند.»

صادق لاریجانی در مورد کسانی که «چنین قصدی دارند» بدون نام بردن از افراد به سه مورد اشاره کرد. به گفته وی یک روحانی در روز عاشورا «به قوه قضائیه توهین کرده که شما بی‌عرضه هستید که به پرونده سران فتنه رسیدگی نمی‌کنید.»

رئیس قوه قضائیه افزود: «فردی دیگر در مطلبی نوشته که چرا مقامات قضایی در محاکمه سران فتنه کوتاهی می‌کنند و لیست بلند بالایی را منتشر کرده و اعلام کرده که اگر قوه قضائیه به جرم آنها رسیدگی نکند خود وارد عمل می‌شوند.»

رئیس قوه قضائیه همچنین اظهار داشت فردی دیگر «قسم می‌خورد» که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی «اگر در خصوص سران فتنه صریح سخن نمی‌گوید، به این دلیل است که اگر حکومت جمهوری اسلامی ساقط شد، می‌خواهد در حکومت بعدی دستی داشته باشد.»

 روز یکشنبه ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضائیه نیز در مورد «برخورد» با رهبران معترضان گفت که این «مطالبه عمومی است و قوه قضائیه در این زمینه، هیچ کوتاهی نداشته و در این مورد، باید تصمیم و مصالح نظام را مورد توجه قرار داد.»

وی در عین حال گفت: «هیچکس نباید، اجازه نقض قانون را داشته باشد زیرا که معتقدیم، اگر این مبنا مورد بی‌توجهی قرار گیرد، کارها بر روال طبیعی خود نمی‌چرخد.»
ام البنین - ایران - تهران
با محاکمه این خائنین از همه جا و همه کس بی خبر دوباره آرامش به جامعه برمیگرده.
دوشنبه 6 دی 1389

Punisher - ایران - شیراز
از قیافه اش معلومه که چه آدم عقده ایی هست / کمبود داره / اصلا تو این حکومت کدوم سیمای زیبایی دیده اید ....؟ همشون مثل طینت اشان کریه و منظر هستند. همینطور هم کسانی که ازشون دفاع میکنن / دقت کنید / خودتون متوجه میشین.
دوشنبه 6 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
فقط به قیافه ضعیف النفس او دقت کنید, انگار مانند عروسک خیمه شب بازی, که ریسمانش در دست ضحاک بزرگ امام خامه ای هست °!°
دوشنبه 6 دی 1389

helya - مالزی - کوالالامپور
...... «اگر در خصوص سران فتنه صریح سخن نمی‌گوید، به این دلیل است که اگر حکومت جمهوری اسلامی ساقط شد، می‌خواهد در حکومت بعدی دستی داشته باشد.»... خیلی جالبه!
دوشنبه 6 دی 1389

prhm - ایران - رشت
بابا ام البنبن خانم سایتو با رجانیوز اشتباهی گرفتی
دوشنبه 6 دی 1389

omide azadi - ایران - تهران
ام البنین - ایران - تهران:منم با نظرت کاملا و 100%100 موافقم.اگر این سران فتنه(خامنه ای =یزید ، احمقی نژاد = ابو قیس ، احمق خاتمی= ابن مرجانه ، تمساح یزدی = عمر سعد و ...) را اعدام کنند همه چیز درست میشه. ما منتظر اون روز هستیم که دیر نیست.زنده باد جمهوری ایرانی که توی این جمهوری چه شیعه، چه سنی، چه کافر،چه مسیحی،چه یهودی و .. همه با هم تو این جمهوری برابر باشند چون همه ایرانی هستند.
دوشنبه 6 دی 1389

a_bamdad - ایران - تهران
باشه بش میگم.
سه‌شنبه 7 دی 1389

Ahoora Mazda - نیوزیلند - آوکلند
یک عضو ارتش سایبری دیگه به اسم ام البنین, یک بسیجی سبیل کلفت دیگه با اسم کاربری زن, رقیه سادات و دختر گل عاشق خرعلی و ام البنین شما همه تون یک نفر بسیجی ... هستید با اسمهای کاربری مختلف, ... عرب که اسمهاتون هم همه عربیه, ...
سه‌شنبه 7 دی 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
اون بیلاخی که نشون میدی به اون جای بابای دروغگیت.. پس«زمان برخورد با تو و اربابان جنایتکارت کی میرسه»وای چه روزی شود گربه ها به حالتون زار زار میو میو کنند.
سه‌شنبه 7 دی 1389

m_h_gol - ایران - تهران
omide azadi - ایران - تهران > آفرین بر تو . امیدوارم همیشه پاینده باشی.
سه‌شنبه 7 دی 1389

shayan2uk - انگلیس - هال
با قاطعیت و صراحت اعلام می‌کنم که دستگاه قضایی بوی لجن را می‌دهد
سه‌شنبه 7 دی 1389

naslesookhteh - ایران - تهران
اگر برخی مسایل نبود، ... منظورش ترس از مردمه دیگه؟؟
سه‌شنبه 7 دی 1389

dara20 - ایران - تهران
دوباره سگان هار رژیم مفتضح اسلامی به واق واق کردن افتادند.
سه‌شنبه 7 دی 1389

گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز
Ahoora Mazda - نیوزیلند - آوکلند کاربر مشکوک به همه چی.اگه ادبیات نوشتاری من با یکی از این افرادی که میگی یکی بود و اصلا شباهتی داشت شما درست میگی.شما برگرد و مواضع و کامنتهای اینها رو نگاه کن.ضمن اینکه باور کردن یا نکردن شما هم اصلا مهم نیست.اگه اینطوره کل کاربران اپوزسیون این سایت همه یک نفر هستند با اسامی کاربری متفاوت.من واقعا اینها رو نمی شناسم.و اینکه با بعضی از کامنتهای این افرادی که شما میگید اصلا موافق نیستم
سه‌شنبه 7 دی 1389

red.boy - ایران - تهران
گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز __ام البنین - ایران - تهران __ چندوقته شما دوتا و دو نفر دیگه باهم عضو این سایت شدین.حالا چی شده باهم عضو شدین اسماتون مشابه همدیگست ولی شهراتون بهم دوره نمیدونم. یکی از تهران یکی اهواز یکی تبریز. ولی هرچی هستین دستتون توی کاسست. طرفدار ج.ا هستید عقیدتونه و هیچ اشکالی نداره. ولی انقدر کامنتهای مسخره و مضحک نزارین و بی اساس حرف نزنین و حرف منطقی اگه بلدین بزننین. البته میدونم ساندیس خور حرف منطقی بلد نیست منطق شما باتوم و تجاوز و لواط هست. ای بابا هر لینکی رو باز میکنی اول باید کامنت مسخره یکی از این 4 نفر رو ببینی
سه‌شنبه 7 دی 1389

omide azadi - ایران - تهران
گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز:چی شد ولایت وقیح؟چرا جواب کامنت منو ندادی هان؟میدونم شما بسیجی های مفت خور بی سوادید.همتون مثل یزید زمانه بیسوادید که یه شبه از ثقته السلام شد آیت ا...،واقعا حیف که گند زدید به مرجعیت شیعه.حد اقل زمان شاه خدا بیامرز آخوند ارج و قربی داشت.بسیجیه حرمله صفت این سایتو رهبر الدنگت حرام میدونه که فیلترش کرده.با فیلتر شکن میای تو سایت حرامه.این بیسوادا خودشونم میدونن حکومت دیکتاتوریشون خبرای دروغ می ده تو خوردشون میان اینجا خبرای راستو میبینن.
سه‌شنبه 7 دی 1389

eshqali - امارات - دبی
اگر انصافی باشد همه با دید قانون دیده شوند اگر خطایی انجام داده اند همه انهایی که از قانون تخطیی کردند باید محاکمه شوند . ام البنین عزیز خائن به چه کس گفته می شود ایا به شما اثبات شده است ایا صدا وسیما ملی نیست چرا حق ندارند از خودشان دفاع کنند چرا هر روز به اینها حمله می شود ایا نباید با منتقدین تعامل داشته باشید کجاست ایا یقین دارید به وصیت نامه امام عمل می شود اوضاع کشور خوب نیست همه بجون هم افتاده اند
سه‌شنبه 7 دی 1389

ساعت 12 - ایران - تهران
ام البنین - ایران - تهران ،خائن کسی است که پول نفت مردم رادر خارج از ایران خرج می کند.
چهار‌شنبه 8 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.