بزرگترین گورستان هواپیماهای نظامی در جهان - عکس


بزرگترین گورستان هواپیماهای نظامی در جهان

با انتشار تصاویر جدید و با کیفیت بالای ماهواره عکس‌برداری گوگل‌ارث گران‌ترین گورستان نظامی جهان که قیمت آن ۳۵ بیلیون دلار آمریکا برآورد شده است برای اولین بار رونمایی شد.



این محوطه حدودا ده هزار کیلومتر مربعی که با نام پایگاه هوایی “داویس‌مونتان” شناخته می‌شود خانه ابدی هزاران هواپیما و بالگرد و تجهیزات هوایی مستعمل و از رده خارج است که توسط ایالات متحده و متحدان این کشور از رده خارج شده‌اند.



این محوطه نظامی با قدمت ۶۰ سال که اندازه‌ای تقریبا برابر ۱۳۰۰ زمین فوتبال دارد در کویر تاسکون در ایالت آریزونا قرار دارد و محل گروه تعمیر و نگهداری و بازسازی تجهیزات هوایی شماره ۳۰۹ و تنها انبار هواپیماهای خارج از رده ایالات متحده است.



اکنون برای اولین بار عکس‌هایی حیرت‌آور و با کیفیت بالا از این محوطه که با نام گورستان ضایعات “Bonyard” شناخته می‌شود توسط برنامه گوگل‌ارث عرضه شده است.



از این پایگاه که در سال ۱۹۴۶ طراحی شده است به طور معمول برای استراحتگاه ابدی هزاران تجهیزات خارج از رده و مرکزی برای استفاده از قطعات مستعمل استفاده می‌شود.



در این پایگاه هواپیماهایی نظیر B-52، F14 Tomcats که در فیلم “Top Gun” استفاده شده بود و هواپیمای A-10 Thunderbolt دیده می‌شود.

khosh bavar - ایران - یزد
چی میگوئید, گورستان !? بفروشید به ایتالیاییها, که با رنگ کردن و جلا دادن این هواپیما ها, انرا به کشورهای فقیری مانند ایران میفروشند !?
یکشنبه 5 دی 1389

naslesookhteh - ایران - تهران
چقدر هم منظم چیدندشون. ولی وضع و کیفیت این هواپیماها از هواپیماهای سیستم هوایی ایران ایران خیلی بهتره.
یکشنبه 5 دی 1389

svenskpojke - سوئد - یمتلند
ایا میشود رفت و یک هواپیما گرفت؟ یا خرید؟
یکشنبه 5 دی 1389

kafechi - ایران - تهران
ایران تو حسرت همین لاشه های هواپیماست
یکشنبه 5 دی 1389

پارسی بوم - ایران - مازندران
چندتا از همین گوررستانها هم تو ایران هست! ما تو ایران بهش میگیم "فرودگاه". هواپیماهای اسقاطیه کشورهای دیگه رو توش جمع میکنیم و مردم رو زنده باهاش میبریم به گردش و بوووووووووووووووووووم........
یکشنبه 5 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
svenskpojke - سوئد - یمتلند : چرا نه ! فقط ادای محمد عطا خلبان 11 سپتامبر در نیاری °!°
یکشنبه 5 دی 1389

pegahsr - امارات - دبی
khosh bavar!اگه فکر می کنی ایران کشور فقیریه باید بگم سخت در اشتباهی و کشور فقیر ندیدی. kafechi!یه کم تحقیق کن ببین ایران چیا ساخته که نگی در حسرت این لاشه هایت
یکشنبه 5 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
pegahsr - امارات - دبی : فقیر از لحاظ دادن و خرج کردن صحیح پول, وگرنه حتا مردم طبقه متوسط ایرانی پولدارترند از مردم دول اول °!
یکشنبه 5 دی 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
اگه مموتی همین هواپیماها رو داشت تا الآن جنگ سوم جهانی رو راه انداخته بود!!! خدا خرش رو خوب میشناسه که بهش شاخ نمیده ...
یکشنبه 5 دی 1389

کاسیت - ایران - خرم اباد
شادی روحشون صلوات بلند
یکشنبه 5 دی 1389

love-iran - ایران - مشهد
pegahsr - امارات - دبی. افرین به تو دوست عزیز هواپیماهای ایران با عمر 8 الی 12 سال هستن و این برای یک هواپیما قابل قبول هست و دوست عزیز ایران قدرت 7 اسیا هست و این زیاد خجالت اور نیست و ایران سال 92 هواپیما با ظرفیت 169 نفر رو به بازار میده که این خودش خیلی خوبه البته خوب بخاطر این اخوند حروم زاده ها یکم مشکلات اساسی داریم
یکشنبه 5 دی 1389

prhm - ایران - رشت
مموتی بهتره یه آفتابه حلبی هوا کنه بیشتر لازمش می شه
دوشنبه 6 دی 1389

farzad_s - ایران - تبریز
love-iran - ایران - مشهد---الان ایران در تولید خودرو یی مانند پراید به خودکفایی نرسیده و تجهزاتی مانند ecu یا کامپیوتر انژکتور رو از خارج میاره که واسه پرایده چه برسه به اینکه در سال 92 هواپیما بزنه شاید بتونه ماکتشو بزنه با این مموتی خیال باف
دوشنبه 6 دی 1389

bache shapoor - سوئد - یوسدال
love-iran-ایران- مشهد. درود بر شما دوست عزیز . میخواستم بدانم منظور شما از سال 92 چیست? ایا منظورتان سال 1492 شمسی هست یا 2092 میلادی?
دوشنبه 6 دی 1389

sali_jun - ایران - تهران
هواپیماشون هم مثل کشتیهایی که تو خلیج فارس دارند لگنه ، دلم سوخت براشون
دوشنبه 6 دی 1389

love-iran - ایران - مشهد
بامزه 1392 منظورم هست
سه‌شنبه 7 دی 1389

mohammad24 - ایران - خرم اباد
شادی رح هواپیماهای از دست رفته صلوات
چهار‌شنبه 8 دی 1389

milad_v v v - ایران - تهران
اه ه ه ه ه.........
چهار‌شنبه 8 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.