استفتاء درباره اعدام در ماه محرم


استفتاء درباره اعدام در ماه محرم و ماه های حرام
از آیت الله بیات زنجانی



سئوال:

حضرت آیت الله بیات زنجانی؛
ضمن عرض سلام. آیا اجرای حکم اعدام در ماه محرم مطابق اصول شرعی در حکومت اسلامی است؟


پاسخ:

با سلام و تحیت؛تعداد ماهها در قرآن، دوازده ماه است که چهار تای آنها حرام نامیده شده اند ؛ نکته جالب اینجاست که  اعراب جاهلی برای ماههای حرام، حرمت قائل بوده، در این ماهها جنگ و قتال را تعطیل می کردند  و یکی از رسومی که اسلام آن را به قبول کرده و امضا نموده است، همین موضوع ماههای حرام است .

کسانی که نوعی علقه به اسلام، فقه اسلامی و شریعت محمدی و علوی دارند، بایدحرمت این ایام  را نگاهداشته  و از اقدام به کارهای نامتناسب با این ماهها اجتناب کنند و با تدبیر ، جلوی سوء برداشت های احتمالی را بگیرند .

 بنده معتقدم ادب دینی و قرآنی، اقتضا  می کندکه  انسان در رابطه با ماههای حرام، مثل مسجد الحرام عمل نماید و حریم آنها را حفظ کند.


rojina9000 - ایران - تبریز
خوب جواب اون سوال بالا کجای متن پاسخ بود؟؟ من که نفهمیدم
یکشنبه 5 دی 1389

انقلاب دوم - آلمان - هامبورگ
دزدیدن رای هم حرام است? لطفا شفاف سازی کنید!
یکشنبه 5 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
ادب دینی و قرآنی = کهریزک سلام میرسانه ! تجاوز به دختران ایرانی و قتل زنان باردار و به اتش کشیدن جسدشان هم همینطور !
یکشنبه 5 دی 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
خاک برسرتان با این اندیشه های قرون وسطایی تان!
یکشنبه 5 دی 1389

ehsanusa - ایران - تهران
حالا خوبه تو قرآن گفته که تعداد ماه های سال 12 تاست. وگرنه سر تعداد ماهها هم دردسر داشتیم!!!
یکشنبه 5 دی 1389

پارسی بوم - ایران - مازندران
خوب یعنی چی؟ .................. کار بد بده! چه توی این ماه چه توی اون ماه!
یکشنبه 5 دی 1389

gogoli - ایران - تهران
arashbehdin - امریکا - اتلانتا .. شما اصلا مطلب رو خوندی؟ متوجه شدی چی شد؟ اصلا آیت الله "بیات زنجانی" رو میشناسی؟ اعدام حبیب لطیفی زندانی کرد که قرار بود امروز انجام بشه با همین نظر به تعویق افتاد. .
یکشنبه 5 دی 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
gogoli - عقب افتادن چه فایده ای دارد؟ چند ماه دیگر اعدامش میکنند. موضوع اینست که بی حقی و کشتار مردم به دلایل نادرست باید پایان یابد، نه اینکه چون محرم است دست نگه دارند سپس این بیگناه را بکشند. بهمین دلیل میگویم همه شان قرون وسطایی می اندیشند.
دوشنبه 6 دی 1389

bluestar - ایران - تهران
آقای بهدین! میشه بگی اندیشه شما مال قرن چندمه؟
دوشنبه 6 دی 1389

gogoli - ایران - تهران
arashbehdin - امریکا - اتلانتا .. اگه راست میگی شما فقط "یک ساعت" اعدام یک نفر رو به تعویق بنداز! . .
دوشنبه 6 دی 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
gogoli - طرز اندیشه تو و ادمهای مانند تو مانند کودکان دبستانی است. یک جواب منطقی نمیتوانید بدهید و تنها سفسطه میکنید. ببین، این ملاها و خرافات و استفتا و استخاره و نذر و سر چاه رفتن و تو سر زدن و قمه زدن پیشکش خودتان، ما ایرانی هستیم و فرهنگمان ایرانی است، اینها را نمیخواهیم، روشن شد؟
دوشنبه 6 دی 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
به امید روزی که از شر همه ایم ملاهای پوسیده و دیوانه و متحجر و ادمهای خرافاتی و نادان که به دنیای امروزی نمیخورند رها شویم. این موجودات فاسد خود بدبختی و ادمکشی و اعدام ادمهای بیگناه را به این کشور آورده اند، حالا یک عده ادم ساده لوح کف میزنند که یکیشان اعدام را عقب انداخت. خانه از پای بست ویران است، خواجه در نقش بند ایوان است.
دوشنبه 6 دی 1389

gogoli - ایران - تهران
arashbaddin - امریکا - اتلانتا .. مثل اینکه باید با تو هم با همون ادبیاتی که با درویش حرف زدم برخورد کنم! وای بحال ملیت ایرانی اگه عقده ایها، متعصبها و نادانهایی مثل تو مدافعش باشن! تا کم میاری عین طوطی لانگ جان سیلور فقط یه سری حرف تکراری رو پشت سر هم ردیف میکنی. اگه خیلی ادعا داری از سوراخ موشت در بیا! بیا به وطن عزیزت حرفتو ثابت کن! امثال تو پول مشاوره روانی ندارن، بجاش میان تو این سایتها با فحش دادن خودشونو آروم میکنن! از من میشنوی هر وقت مخت داغ کردزور زیادی نزن. خاک آتلانتا رو تو سرت بریز. خاک ایران واسه کله تو حیفه! .
دوشنبه 6 دی 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
gogoli - ادم بی فرهنگی هستی، از این طرز حرف زدنت معلومه.بعد میایید میگید چرا ایرانیها به اعراب بد میگویند. اول حرف زدن یاد بگیر بعد بیا اینجا. همه اش فحاشی و عقده پراکنی. البته ایرانیان عرب تبار با ادب اینجا هستند. تو یکی خیلی ناجور هستی.
دوشنبه 6 دی 1389

gogoli - ایران - تهران
arashbehdin - امریکا - اتلانتا .. عزیز بافرهنگ! خودتو به موش مردگی نزن! باب توهین رو اول خودت باز کردی. ضمنا واسه خودت نوشابه باز نکن! من اصلا نژادپرستهای سرخورده ای مثل تو رو ایرانی نمیدونم. خدا رو صد هزار مرتبه شکر که تو گروه خز و خیل هایی مثل تو من آدم "ناجور" هستم! اگه باهاتون "جور" بودم که واویلا!. .
سه‌شنبه 7 دی 1389

bijan tani - انگلستان - لندن
انگلستان
سه‌شنبه 7 دی 1389

salarkhan - آلمان - هامبورگ
gogoli - ایران - تهران مونگل!اگه حفظ اسلام و نظام در پیش باشه اعدام که هیچی تجاوز و حمله هم واجبه اون پیغمبر بچه بازت تو ماه حروم به یه قبیله حمله کرد واسه غارت بهش که گفتند گفت اشکالی نداره واسه حفظ اسلام!!
چهار‌شنبه 8 دی 1389

gogoli - ایران - تهران
salarkhan - آلمان - هامبورگ .. عجب!!!! بابا تو چه چیزایی میدونستی و ما خبر نداشتیم!!! بپا ندزدنت عزیزم!.
پنج‌شنبه 9 دی 1389

salarkhan - آلمان - هامبورگ
gogoli - ایران - تهران نبایدم بدونی!!... کتاب که هیچی حتی اون تازی نامه رو هم نمیخونند!سوره بقره آیه 217 رو بخون بیشتر میفهمی!
شنبه 11 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.