زمین‌لرزه‌ای به بزرگی شش و نیم ریشتر حسین آباد کرمان را لرزاند


زمین‌لرزه‌ای به بزرگی شش و نیم ریشتر حسین آباد کرمان را لرزاند

عکس تزئینی است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی شش و نیم ریشتر، حسین آباد فهرج واقع در استان کرمان را لرزاند. خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا به نقل از استاندار کرمان گزارش داد که نخستین آمار تلفات جانی، پنج تن گزارش شده است.

اسماعیل نجار، استاندار کرمان بامداد سه شنبه به ایرنا گفت که باتوجه به ابعاد خسارات وارده، احتمال افزایش تلفات منتفی نیست. وی افزود: «بر اساس این گزارش ها ، اهالی سه روستای چاه قنبر، تک سیف الدینی و سرزه ریگان زیر آوار مانده اند. شماری از عشایر منطقه آبگرم گریچ نیز در روستای سرزه ریگان در ارتفاعات، زیر آوار مانده اند.»

وی خسارات مالی وارده را سنگین ارزیابی کرد و افزود: این زمین لرزه علاوه بر استان کرمان در هرمزگان و سیستان بلوچستان نیز احساس شده است.

شبکه های لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مختصات جغرافیایی این زلزله را در عرض شمالی ۵۶/۲۸ و طول شرقی ۱۴/۵۹ درجه ثبت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، زمین‌لرزه شدیدی در ساعت ۲۲:۱۲ دقیقه به وقت ایران با بزرگی ۶.۵ ریشتر امواج درونی زمین در ۵۰ کیلومتری شهرستان فهرج و در حوالی مرز سیستان و بلوچستان رخ داد.
رییس ستادحوادث غیر مترقبه استانداری کرمان اعلام کرد: تاکنون گزارشی از بروز خسارت احتمالی دریافت نشده است.

محسن صالحی افزود: ارتباط تلفنی با این منطقه قطع شده است. حسین آباد در ۵۸ کیلومتری شهرستان فهرج واقع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله گفت: این زلزله در شرق استان کرمان در مسیر بم به زاهدان رخ داده و سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد را لرزانده است. 

مهدی زارع افزود: کانون این زلزله در مرز استان سیستان و بلوچستان و کرمان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این زلزله در منطقه «بم» تا زاهدان بوده است، خاطرنشان کرد: طبق نقشه های موجود این زلزله در شرق استان کرمان در منتهی الیه غرب سیستان و بلوچستان در مسیر بم به زاهدان اتفاق افتاده است.
khan.dadashh - ایران - تهران
هر چی که هست به این فعالیت های هسته ای ربط داااره
سه‌شنبه 30 آذر 1389

iranjp - ژاپن - توکیو
مردم چند روستا زیر اوار " خیلی سخته خدا خودش کمک کنه . از یطرف خشکسالی و از طرف دیگه اتش سوزی تو جنگلهای شمال و اینم زلزله خدا بقیه شو بخیر کنه .
سه‌شنبه 30 آذر 1389

veresk - آمریکا - سن پطرز بورگ
خدایا این بلاهای اسمانی رواز ما دور کن خدا رحم کنه و صبر بده به خانوادشان .
سه‌شنبه 30 آذر 1389

porharfi - هلند - آرنم
...و باز هم دسامبر و زلزله و بم و اطرافش!!!......
سه‌شنبه 30 آذر 1389

khosh bavar - ایران - یزد
خانمهای کرمانی خیلی حجاب را رعایت میکنند, حتما کار harrp شیطان بزرگ هست ¿!
سه‌شنبه 30 آذر 1389

a.ahooraei - المان - کلن
الآن میرن مسجد و یه دعای ضد زلزله میخونند و هر چی زلزمه هست بجون استکبار میوفته. و خداوند دوزاریش میوفته که این سرزمین پیشاهنگان بسیج بسوی اسف السافلین هست. احساس همدردی با تمامی هموطنهای گرامی.
سه‌شنبه 30 آذر 1389

yashainiran - ایران - ایران
خدا به داد هموطنان عزیزمان برسه ! بعد از گذشت چنذ ساعت از زلزله هنوز هیچ خبری نیست وای خدای من در کجای دنیا دولتمردانی مثل دولتمردان ایران زودتر از همه چی خبردار میشن؟ تف به ذاتتون دیشب زلزله شده هنوز خبر ندارند که چی شده؟
-----------------------
کاربر گرامی
لطفا نام شهر محل زندگی خود را بنویسید.
با تشکر
سه‌شنبه 30 آذر 1389

delmorde - سوئد - یوتوبوری
من به نوبه خودم با هموطنانم احساس همدردی میکنم وافسوس می خورم که کاری برای کمک به انهااز من ساخته نیست و در شرایطی قرار ندارم که بتوانم بیاریشان برم. دروان خدمت وظیفه مدتی بین انها زندگی کرده ام و میدانم مردمی مهربان و دوستداشتنی هستند خدایا . انها .رادریاب و در این شرایط سخت بیاریشان ای.
سه‌شنبه 30 آذر 1389

svenskpojke - سوئد - یمتلند
میداند مقصر این زمین لرزه ها کیست؟. ان زنها و مردانی که گناه میکنند تا انها درست نشوند همینطور است . خدا شر هرچی شیخ های بد است را کم کند و تمام کشورها را از انها نجات دهد. چرا از ان حدیث معتبر که بعد از ظهور اخرین پیامبر , خداوند بلاهای زمینی و اسمانی را دیگر نمیفرستد سخنی نمیگویند
سه‌شنبه 30 آذر 1389

hasti.farzin - ایران - تهران
کار ایران است شما را بخدا مراجعه بکنید به این سایت www.harp.com. با همین سیستم خشکسالی زلزله سیل طوفان را ایران ایجاد می کند. و زلزله کرمان کار ایران بود و حتی در اینده تهران هم زلزله خواهد امد ایران این صلاح را دارد مرگ بر احمدی
چهار‌شنبه 1 دی 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.