مهران مدیری: خسرو شکیبایی می گفت، من همیشه یک بازی به تو بدهکارم


مهران مدیری: خسرو شکیبایی می گفت، من همیشه یک بازی به تو بدهکارم

مهران مدیری در یادداشت کتاب مرحوم خسرو شکیبایی نوشته است: از روزی که او را شناختم و از اولین باری که او را دیدم، حالش خوب نبود. اصولا هیچ وقت حالش خوب نبود. منظورم بدحالی جسمانی‌اش نیست. احساس خوشبختی درونی نداشت. از آن آدم‌های غمگینی بود که ذاتا اندوه را در خود داشت. این در صدایش بود. در لحن گفتارش بود، در چشمانش بود و در حرکت دستانش.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از پارس توریسم، شاید با همین اندوه درون، احساس شادی داشت و با همین دلمشغولی‌های درون، خودش را زنده نگه می‌داشت. دوست داشت تنها باشد. دوست داشت خلوت باشد. دیگران را به خود راه نمی‌داد. هرگز نفهمیدم چه چیزی خوشحالش می‌کند و چه زمانی حالش خوب است.

برای بازی در «پاورچین» به او تلفن زدم. رفتم خانه‌اش و نشستیم به درد دل. در همه جای خانه بود. مجسمه‌اش، عکس‌هایش، نقاشی‌هایی که از چهره او کشیده بودند، جوایزی که گرفته بود. تصویر آدم‌های مهمی که با او کار کرده بودند. و نقطه درخشان کارنامه‌اش، «هامون».

همه جا پر از او بود و او غمگین، مثل کودکی بود که توسط خداوند تنبیه شده باشد. یک بغض نهفته که در گلوی او بود و نمی‌دانم چرا. گفت که می‌آید و در «پاورچین» بازی می‌کند. فردا به محل فیلمبرداری ما آمد و حرف زدیم. می‌دانستم که نمی‌آید. حوصله نداشت، حقیقت را نمی‌گفت که دل مرا نشکند. حوصله نداشت و رفت. چند سال گذشت. برای بازی در «مرد هزار چهره» به او تلفن زدم و در یک روز برفی دوباره به محل فیلمبرداری ما آمد. غمگین‌تر، شکسته‌تر و بی‌حوصله‌تر.

باز هم می‌دانستم که نمی‌آید. با هم حرف زدیم. حوصله نداشت. باز هم نمی‌خواست که دل مرا بشکند. بهانه آورد و باز هم حوصله نداشت و رفت. نزدیک درب خروجی برگشت، مرا بوسید و گفت: «من همیشه یک بازی به تو بدهکارم.» و رفت، برای همیشه رفت.

روزی که برای خاکسپاری رفتم، و هزاران نفر آمده بودند تا این پیکر غمگین را به خاک بسپارند و مردم فراوانی که دوستش داشتند و می‌گریستند. و مردم فراوان دیگری که آمده بودند با هنرمندان مورد علاقه‌شان عکس بگیرند و عده فراوان هنرمندانی که سعی داشتند به دیگران بفهمانند که ما بیشتر از شما با ایشان دوست بودیم، و در این هیاهوی عظیم، آخرین جمله او را دوباره شنیدم که می‌گفت: «من همیشه یک بازی به تو بدهکارم...»

مطمئنم در بهشت ، روزی با او کار خواهم کرد. احتمالا در یک تئاتر مشترک که آنجا دیگر، حوصله دارد، حالش خوب است و غمگین نیست.
شمبلیله - انگلیس - لندن
حالا کی گفته که میری بهشت با اون بنزت! اه خدای من چقدر از خود متشکر
شنبه 27 آذر 1389

fsirani - ترکیه - آنکارا
آخه مهران جان از کجا میدونی بهشتی هستی تازه اگر هم بودی نرو چون اونجا اخوندها هستند مجوز بهت نمیدن برو جهنم تمام بچه های هالیوود هستند حالشو ببر
شنبه 27 آذر 1389

gogoli - ایران - تهران
"مطمئنم در بهشت ، روزی با او کار خواهم کرد" .. آقای مدیری! اعتماد به نفست منو کشنه! فکر کردی رستگاری و عاقبت بخیری تو اون دنیا، مثل ساختن سریالهای آبدوغ خیاری با پول ملت تو این دنیاست، که اینقدر راحت از بهشت حرف میزنی؟؟!
شنبه 27 آذر 1389

porharfi - هلند - آرنم
مهران مدیری (ملا) واقعا" به بهشت و جهنم اعتقاد داری؟؟...
شنبه 27 آذر 1389

svenskpojke - سوئد - یمتلند
آه خدای من چه پیشگویی
شنبه 27 آذر 1389

dkdk - دانمارک - اسلیس
بابا بدبخت نمیتونه بگه در جهنم همدیگر را میبینیم برای همین مجبوره بگه بهشت.مدیری انسان دوست داشتنی است.گر چه شنیدم به شیرازیهای دوست داشتنی بی مهری و بی محبتی کرده اما دوست داشتنیست..اه خدای من.
شنبه 27 آذر 1389

vahid_ - انگلستان - گلاسگو
مهران مدیری سریال قهوه تلخ از وب سایت ها ممنوع کرده تا کسی بدون پرداخت سکه نگاه نکنه ..بهشت تو همین جاست میلیاردنر..شتر در خواب بیند پنبه دانه............
شنبه 27 آذر 1389

habibollah - ایران - تهران
خب بگودیگه بگوکه گفته بودتوبهترین کارگردان وهنرپیشه و....... خالی بستن مده دیگه.خدانکند که گدامعتبرشود گرمعتبرشود......
شنبه 27 آذر 1389

katrina - اسکاتلند - گلاسگو
مهراااان شماااابی نظیر هستی اه خدای من !بنزش نوش جونش زحمت کشیده دزدی که نکرده ..
شنبه 27 آذر 1389

mohammad hasani - آمریکا - سکرامنتو
اصولا در وادی هنر آدمها با کسانی کار می کنند که در اندازهء هم باشند ویا اینکه نقاط مشترک زیادی داشته باشند.پس چرا خسرو شکیبایی با دیگران که قرار میگذاشت میرفت و کار را انجام میداد هر چند هم که حالش خوب نبود؟نوشتهء مهران مدیری نشان از اصرار زیاد ایشان برای به همکار گرفتن شکیبایی دارد که میسر نشد!!
شنبه 27 آذر 1389

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
خوب این بنده خدا به بیماری افسردگی حاد مبتلا بوده. ای کاش بجای تعریف و تمجید او را پیش یک دکتر متخصص میبردی. دران صورت هم ایشان زنده بود و بازی هم بشما بدهکار نمیشد.
شنبه 27 آذر 1389

jojo666 - ایران - تبریز
مهران مدیری پدر طنز ایران والسلام
شنبه 27 آذر 1389

siabala - ایران - تهران
حالا چی شده مگه بنده خدا دلش میخاد بره بهشت، ما که همیشه تعارف تیکه پاره میکنیم برا همدیگه یه بار بنده خدا راستشو گفته و حرف دلشو زده اعتماد به نفس بالا خودش هنره، همه انتظار داشتن بگه جهنم!!!!
شنبه 27 آذر 1389

parandeh_shargh - ایران - کرمان
الان بعضیا چقد خوشحالن که سوتی از حرفایه مدیری گرفتن یه کم به خودتون بیایید روشنفکرا.شما چرا خود درگیری دارید بعدم از قدیم گفتن کسی که مردمو بخندونه میره بهشت ایران
شنبه 27 آذر 1389

agha sina - ایران - اهواز
آقای مدیری تو جهنم هم یه فضایی هست که توش اکثر بازیگران ایرانی فیلم می سازند.یه کم گرمه ولی میشه کار کرد.اکثر هنرمندان سینمای ما اونجا هستند و تقریبا همه آدمهای خوش خیال و از خود متشکر هم اونجان.احتمالا بشه فیلم های خوبی ساخت.آتش در خرمن، عروس آتش،.....
شنبه 27 آذر 1389

shana - ایران - خوزستان
خدا کند گهگاهی از جهنم به ما مرخصی بدهند تا بتوانیم برای تماشای طنزهای شما بهشت را هم ببینیم
شنبه 27 آذر 1389

انقلاب دوم - آلمان - هامبورگ
آه خدای من, مادر جان, چه داستان غم انگیزی, آه خدای من.....
شنبه 27 آذر 1389

heramas - هند - هند
چرا اینقدر شماهایی که نظر می دید بد خواهید . حالا بهشت نه . ولی معلومه که خیالش از خودش . کاراش راحته . مهران مدیری یه شبه به اینجا نرسید . و برای رسیدن به اینجا چیزی حدود 20 سال داره می گذره . مردم هم دوستش دارن
شنبه 27 آذر 1389

afshin7174 - ایران - تهران
درود بر تو ای بهترین کارگردان ایرانی. همیشه در دل مردم جا داری تا میتونی فیلم و سریال بساز که باعث غرور ما ملت ایران هستی. به نمایندگی از تمام بازدید کنندگان ایرانی این سایت از تو تشکر میکنم. ( اونایی که پاسپورت خارجی دارن و اونایی که آرزوی پاسپرت گدایی کردن دارند رو ایرانی نمیدانم )
شنبه 27 آذر 1389

طاطا - ایران - تهران
این قسمت از شعر علی صالحی از آلبوم نامه ها با صدای خسرو شکیبایی منو دیوونه میکنه: حال همه ی ما خوب است اما تو باور مکن. راست میگه مهران مدیری . من هم برای مراسمش رفته بودم خوبه آدم گاهی اوقات این به اصطلاح هنرمندا رو ازنزدیک ببینه تا بفهمه بعضی ها چقدر پوچن.
شنبه 27 آذر 1389

30omin - ایران - تهران
دوستان خیلی باید ببخشند. غلط کردی آدم تازه به دوران رسیدهء نو کیسه. آنوقت که تو و صحت و آقاخانی و .. با لوله توی سر هم می زدید؛ جناب شکیبایی در هامون ایفای نقش می کردند.
شنبه 27 آذر 1389

نادان - اتریش - وین
دوستان همیشه مخالف درود بر شما.
شنبه 27 آذر 1389

vahid_ - انگلستان - گلاسگو
ما که حسرت بنز شوهر پولدار رو نداریم...عقده ای هم نشدیم!!!!!!
شنبه 27 آذر 1389

habibollah - ایران - تهران
vahid_ - انگلستان - گلاسگو. آخه کدوم اوسکولی میادبرای دیدن سریال قهوه تلخ مایه بده؟. بقدری سایت برای داونلوداین سریال فراوونه که حدنداره. این سریال درحدواندازه ای هم نیست که الکی بزرگش کردن. مدیری انگارقاطی کرده که میگه برای دیدنش باید مایه بدید. عصرحجرکه نیست جناب مدیری بی مزه.
شنبه 27 آذر 1389

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
خیلی دوستت دارم مهران جون، جون من اومدی بهشت منو تو یکی از کارهات بازی بده!
شنبه 27 آذر 1389

amir58 - ایران - مشهد
مهران جان.خودتو وکاراتودوست داریم.نمیدونم چرابعضیامون چشم پولدارشدن یاقهرمان شدن یاحتی شادبودن.... کسی رونداریم .اگه طرف بدبخت ودرمونده وگرفتارباشه هیچکاری هم براش نمیکنیم فقط دایه مهربون ترازمادرمیشیم.خودتون بذارید جای طرف.انشاا...هممون بنزدارشیم.
شنبه 27 آذر 1389

vahid_ - انگلستان - گلاسگو
amir58 - ایران - مشهد ...ماهم نمی دونیم کی چشم پولدار شدنش نداره....فیلم هالیوود 2010 دانلود می کنیم...بریم واسه قهوه تلخ پول بدیم. یه چیز می گید.....هیچ کارگردان خارجی ندیدم اول فیلم زار زار گریه کنه بگه برادر سی دی به خواهر نده ...این اخلاق پولدارای کثیف...
شنبه 27 آذر 1389

iranking - المان - مونیخ
شمبلیله - انگلیس - لندن . چرا نره بهشت ؟ ارث بابای کسی رو که نخورده ....ادم که نکشته ....مردم رو شاد کرده پس حقشه ....حتی با عدالت من .. پس با عدالت خدایی که میگیم بخشنده و مهربان پس خیلیم بیشتر بهش میرسه ....اونایی که چشم مردم رو با اشک خون کردند برند بهشت ؟قاتلین برند و دزدا؟
شنبه 27 آذر 1389

cyrus0007 - استرالیا - بریزبن
مهران جان دوستت داریم. تو به گردن سینمای ایران خیلی حق داری.روح خسرو شکیبایی شاد, مرد بزرگی بود.
شنبه 27 آذر 1389

keykalhor - ایران - تهران
بهشت زیر پای سلطان خنده ایران است. همین
شنبه 27 آذر 1389

Piki82 - ایتالیا - تورین
خداوکیلی کارهاش 2زار نمی ارزه !! نقطه چین..پاورچین...باغ مظفر...قهوه تلخ !! واقعا متاسفم.. یعنی ما انقدر بیچاره شدیم که بشینیم نخود خوردن این آقا رو با 4 تا از خودش بی مزه تر نگاه کنیم !! یادمه توی باغ مظفر میومد. رسما میگفت آب میبندیم توی سریال .. حالا هم که این سریال رو درست کرده و میفروشه !! مجانی هم بدن ممن نگاه نمیکنم !! البته به کسی بی احترامی نشه (= ... اما به نظرم یکمی به شعور آدما توهین داره میکنه!
شنبه 27 آذر 1389

sepher - استرالیا - سیدنی
بازیگر چون حقیقت ساز هست, حقایقی می افرینه که وجود ندارد! از اینرو دیگر نمیتواند به حقیقت اولیه برگردد, و حتی اگر برگرد غم فقدان دیگر حقایق او را دوباره به حقیقت مجاز برمیگرداند وخدا نکند ریسمان را گم کنید! در وادی سیاهی گم میشوید! /////. همگان بدانند! من حقیقتی نو ساخته ام!!!!!
شنبه 27 آذر 1389

cyrus0007 - استرالیا - بریزبن
وی این مرم چقدر شوتن! بابا این مطلب در اصل در مورد خسرو شکیبایی بود. همه دارن سر پول و ثروت مهران با هم بحث میکنن!
شنبه 27 آذر 1389

nnimaa - ایران - تهران
. واقعا واسه یه سری خواننده این متن متاسفم که به جای اینکه از متن چیزی بفهمن افتادین به جون کلمه ها و بدون اینکه تو زندگیتون حتی یه کار درست جززززززززز باز کردن در خونه پدریتون اونم با کلیدی که باباتون بهتون داده انجام داده باشین راجب کسی نظر میدین که حداقل داره یه کاری انجام میده. یه مشت عقده ای مثل خودم که اینقدر مغرور پوچیمون هستیم که نمی بینم چی هستیم. مهران مدیری خسته نباشی مرد محترم هنرمند. خسرو شکیبایی روحت شاد که یادمون می انداختی که هنوز احساسی درونمون زندس؛ شاید با خنده شاید با گریه
یکشنبه 28 آذر 1389

Azadikhah - هلند - تکسل
درود بر مهران مدیری و خسرو شکییبائی
یکشنبه 28 آذر 1389

ahoora2002 - ایران - تهران
جناب مدیری . بهشت اگر مال پاچه خوارهائی مثل تو است جهنم ارزانی ما باد . خودتو با شکیبائی و امثال نیکی کریمی . پرستوئی . انتظامی .رشیدی .نصیریان و.... مقایسه نکن اونا محبوبن و معروف تو فقط معروفی. یادته در اعتصاب نمایندگان مجلس ششم چطور مسخره شون کردی . ده نمکی برای اخراجی 4 دنبال دلقک میگرده ببین چقدر میگیر بازی کنی . شایعه راه انداختی چون به دیدن رهبر نرفتی جلوی فیلمتو گرفتن ؟ برو این دام بر مرغ دگر نه .. تو و امثال شریفی نیا همتون از یک قماشین .
یکشنبه 28 آذر 1389

Azadikhah - هلند - تکسل
afshin7174 - ایران - تهران:اتفاقا دوستان خارج نشین(از جمله در این سایت) هم ادمهائی مثل شما که پاچه خوار دولت جنایتکار اسلامی ایران هستند رو ایرانی نمیدونن! نترس! بیا جواب کامنتهائی رو در مطلبهای مختلفی بهت دادن جواب بده.یک نظر ابکی میدی و میری !حالا کجات سوخته از خارج نشینان پاسپورت دار!?راستشو بگو
یکشنبه 28 آذر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.