تعویق آزادی جولین آسانژ به قید وثیقه

 
تعویق آزادی جولین آسانژ به قید وثیقه

دادگاهی در بریتانیا روز سه شنبه  با آزادی جولین آسانژ، مدیر سایت ویکی لیکس، به قید وثیقه موافقت کرده است. اما وی تا بررسی در خواست استیناف به مدت ۴۸ ساعت دیگر در زندان باقی خواهد ماند.

جولین آسانژ بر اساس حکم جلب دادگاهی در سوئد در بریتانیا بازداشت شده است.
 
قاضی هاورد ریدل  روز سه شنبه با سپردن قرار وثیقه جولین آسانژ تا تشکیل جلسه بعدی دادگاه در ۱۱ ژانویه سال ۲۰۱۱ موافقت کرده است.

جولین آسانژ می بایست برای آزادی خود قرار وثیقه ۲۰۰ هزار پوندی ( بیش از ۳۱۷ هزار دلاری) را  پرداخت می کرد.

 این در حالی است که دادستان پیش از آزادی جولین آسانژ از زندان  مرکزی لندن به این حکم اعتراض کرد.

جولین آسانژ که وب سایت او طی هفته های اخیر بخشی از ۲۵۰ هزار سند محرمانه وزات امور خارجه آمریکا را منتشر کرده است، به آزار جنسی دو خانم سوئدی متهم شده است. جولین آسانژ این اتهامات را رد کرده است.

موسس ویکی لیکس هفته گذشته در بریتانیا بازداشت شده بود.

پلیس بین‌الملل دو هفته پیش با صدور «اخطار قرمز» برای بنیانگذار ویکی‌لیکس اعلام کرده بود، تمامی افرادی که به نوعی آقای آسانژ را می‌شناسند باید وی را به پلیس محلی معرفی کنند.

این اخطار پس از آن صادر شد که روز ۱۸ نوامبر دادگاهی در سوئد، حکم بازداشت آقای آسانژ را به اتهام «تجاوز جنسی» صادر کرده بود.

بنیانگذار ویکی لیکس این اتهام را بی ‌اساس خوانده و می گوید که این اقدام ها برای مخدوش کردن چهره او انجام می شود.

وب سایت ویکی لیکس که توسط جولین آسانژ پایه گذاری شده چند ماه پیش اسناد محرمانه وزرات دفاع آمریکا درباره جنگ های عراق و افغانستان را منتشر کرد.

این سایت طی ده روز گذشته اسناد محرمانه وزات امور خارجه آمریکا را منتشر کرده است. بیشتر این اسناد مربوط به گفت و گوهای خصوصی دیپلمات های آمریکایی با مقامات بلند پایه کشورهای مختلف جهان است و انتشار آنها بازتاب گسترده ای در سطح جهان داشته است.

سایت ویکی لیکس در روزهای اخیر با مشکلات زیادی روبرو شد و پس از اینکه مورد حملات اینترنتی وسیعی قرار گرفت از صفحه اینترنت محو شد ولی پس از انتقال دامنه آن به سوئیس بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفت.

همزمان با افزایش فشارها بر این وب سایت، دولت سوئیس یک حساب بانکی ویکی لیکس را به اتهام دادن اطلاعات غلط مسدود کرد.
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
ای کاش این شخص به عملیات پشت پرده ی غرب در 1979 و حمایتش از قاتل کبیر خمینی هم دسترسی داشت تا انقلابیون نتوانند انرا شکوهمند محسوب کنند انقلابی که ایران را به گردابی از جهل جنون و خووووووون اسلامی افکند
چهار‌شنبه 24 آذر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.