مصرف گوشت و شیر دامهای شبیه سازی شده بی خطر است


مصرف گوشت و شیر دامهای شبیه سازی شده بی خطر است

دامداران آمریکایی و آسیایی هم اکنون پرورش حیوانات شبیه سازی شده را شروع کرده اند

یک گروه مستقل دانشمندان بریتانیایی می گویند استفاده از گوشت و شیر دام های شبیه سازی شده بی خطر است.

به عقیده این گروه مشورتی، چنین گوشت و شیری تفاوت قابل توجهی با مواد غذایی معمولی مشابه ندارد و بعید به نظر می رسد برای سلامت انسان خطری داشته باشد.

اعلام نظر این گروه پس از آن صورت گرفت که گزارش هایی در تابستان گذشته منتشر شد که در باره فروش گوشت نسل یک حیوان شبیه سازی شده به مصرف کنندگان بود.

آژانس استاندارد مواد غذایی بریتانیا، قرار است ماه آینده در باره اظهار نظر کمیته مشورتی بحث کرده و نظر خود را متعاقبا اعلام کند.

در ایالات متحده آمریکا، آمریکای جنوبی و نیز آسیا دامداران هم اکنون برای افزایش تولیدات شیر و گوشت، شبیه سازی گاو، گوسفند و خوک را شروع کرده اند.

ولی دامداران اروپایی برای این که بتوانند تولیدات حیوانات شبیه سازی شده را وارد بازار کنند به کسب اجازه مخصوصی نیازمندند که عملا دریافت آن غیر ممکن است.

بعضی از دامداران اروپایی می گویند ممنوعیت استفاده از این تکنولوژی، در حقیقت ضایع کردن حق آنان است.

ولی منتقدین همچنان بر این عقیده اند که به دلایل اخلاقی و نیز رفاه حیوانات باید استفاده از یک چنین مواد غذایی ممنوع باشد.

khosh bavar - ایران - یزد
معلوم نیست که چه کسی این گروه تحقیقاتی را مامور رسیدگی به مفید یا مضر دادن محصولات دامپروری کرده, که به این نتیجه رسیده ?! زیرا بیش از 95% مردم و دول اروپایی طالب این تکنولوژی نیستند و لابی محصولات clone در usa یکسال پیش از خواسته خود که این محصولات را در اروپا بفروش برساند, شکست خورد ?!
شنبه 6 آذر 1389

afshin7174 - ایران - تهران
حالا کیه که گندش در بیاد اینا هم مثل محصولات هورمونی سرطان زا هستند.
شنبه 6 آذر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.