حبیب پس از ۳۰ سال مجاز شد


حبیب پس از 30 سال مجاز شد

پارسینه : بالاخره نخستین آهنگ داخلی حبیب محبیان پس از انقلاب اسلامی ایران منتشر شد تا این خواننده لس‌آنجلس نشین نخستین سدشکن بازگشت به ایران و حضور در فضای مجاز موسیقی ایران باشد و «مرد تنهای شب» مقدمه‏ای باشد بر حضور چهره‏هایی چون معین و بیژن مرتضوی در موسیقی ایران تا لابد آنها نیز همچون حبیب، شروع طوفانی در حوزه دفاع مقدس داشته باشند.

حبیب علاوه بر خوانندگی آهنگسازی و ترانه سرایی هم می‌کند. در نوازندگی گیتار هم متبحر است و از معدود خوانندگانی است که در کارهایش از گیتار دوازده سیم استفاده می‌کند. آلبوم‌های مختلفی از او منتشر شده؛ دو آلبوم اول او با نام‌های «مرد تنهای شب» و «سلام همسایه» که قبل از انقلاب منتشر شدند ریتمی آرام داشتند و بیشتر آهنگ‌های آن غمگین بودند.

همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، حبیب همچون بسیاری از خوانندگان به اروپا و آمریکا مهاجرت کرد تا از سال 1360 به بعد که حبیب به لس‌آنجلس رفت سه آلبوم به نام‌های «آفتاب مهتاب»، «خورشید خانوم»، «آخه عزیزم»… و همراز را منتشر کرد. بعد از آن او «آلبوم‌های صفر»، «بزن باران»، «کویر باور»، «خداوندا» و «خانه کوچک» را منتشر کرد و در دو آلبوم بعدی خود پسرش را هم به عرصه خوانندگی وارد کرد که در آنها – «جوونی» و «خودشه» – بیشتر ریتم تند و امروزی مورد استفاده واقع شده بود. آخرین آلبومش «ایران بانو» است که در آن همه جور سبکی وجود دارد. ضمنا او سال گذشته کتابی هم منتشر کرد که در آن تمامی اشعارش چاپ شده بود.

حبیب که در کارهایش گاه مواضع اجتماعی را هم دنبال می‌کند، در مصاحبه‌ای که سال گذشته داشته دیدگاهش را این طور بیان می‌کند: «مسجد باید باشد اما مشروبخواری هم باشد. باید مردم آزاد باشند که حرف‌شان را بزنند. ایران تنها جایگاه آخوندها نیست. در ایران جوان‌ها هستند که دارند این مملکت را می‌گردانند. یک مغزهایی هستند که اصلا استثنایی هستند. متأسفانه بعضی‌هایشان می‌زنند بیرون. ولی وطن‌پرست هم زیاد داریم. نمونه‌اش همین ماهواره که فرستادند فضا.»

و البته با تمام این اظهارات تیز و برنده، او به هر حال جزو معدود خواننده‏‌هایی بود که کار سیاسی علیه نظام نخوانده بود و خودش یا اقوام درجه یکش جزو گروه‏های ضدانقلاب همچون منافقین و سلطنت طلبان نبودند و به همین دلیل دولت ریسک کرد و از آمدن وی به ایران حمایت هم کرد و مقابل انتقادات ایستاد.

باید منتظر بود با انتشار نخستین آلبوم کامل حبیب، کم کم زمینه برگزاری کنسرت این خواننده در ورزشگاه آزادی فراهم شود؛ کنسرتی که به قول خودشان اگر 10 شب نیز برگزار شود، 100 هزار نفری آزادی خالی نمی‏شود.

قسمتی از متن آهنگ حبیب بدین شرح است:

شب تاریک و سیاه / زندگیم تموم نمیشه

صدای آتیش و ترکش، توی گوشم / همیشه

بوی تند گاز خردل، می پیچه تو خاطراتم

نفسم داره می‌گیره، آخرین / لحظاتم

صدای تیر و گلوله، کابوس تمام / شبهام

یاد بچه ها می‌ا‌فتم، ای خدا من چرا تنهام؟

گلای سرخ شقایق، زخمی و خسته و بی‌جون
klopatra7 - آلمان - دوسلدورف
خوبه اول کاری هم با شعرای جبهه ای شروع کرده
دوشنبه 1 آذر 1389

leyli maman - مالزی - کوا لا لا مپور
از همین اولین اهنگش و متن شعر معلومعه داره واسه جنگ و جبهه می خونه و شروع کرده به خودشو واسه اخوندها لوس کردن البته اگه غیر ازین بود تعجب داشت
دوشنبه 1 آذر 1389

Pezhman - اتریش - وین
گیتار دوازده سیم!!!(شیعه اصل) .پس برو لب چاه کذایی وبا بیست ویک انگشتت درمدح امام ته چاه آهنگ بیا بالا , یار بالا بزن. خودتو خنک کردی...البته (خونوک که بودی, حکما"رفتی خارج شی).جای تاسفه که ضحاک علی دانشجو کش,موسقی را حرام کرد.حالا برای خرکردن هالوها به شما که منت کش دیکتاتور شدی اجازه ترقص میدهند.نفهمیدی قصدشان شستن دست جلاد از خون دانشجویان است.نمی دانی نبض جامعه ایران دست دانشجویان است.برو از استاد شجریان یاد بگیر.واز همدست شدن باضحاک دانشجو تجاوزکن بپرهیز.حقا که ازپشت کوه آمدی.همدست قاتلها.
دوشنبه 1 آذر 1389

pandora - آلمان - کلن
خاک بر سرتون هنرمنگ های بی شرف
دوشنبه 1 آذر 1389

بچه تهرون - ایران - تهران
این حبیب از اولش هم سانیس خور بود خاک بر سر تمامی هنرمندان ساندیس خور. بچه تهرون ایران تهران
دوشنبه 1 آذر 1389

perspolisi - استرالیا - سیدنی
یعنی حیف نون و دیگر هیچ.
دوشنبه 1 آذر 1389

salarkhan - آلمان - هامبورگ
خاک بر سرت دستمال!
دوشنبه 1 آذر 1389

chatoli - ایران - تهران
جزو معدود خواننده‏‌هایی بود که کار سیاسی علیه نظام نخوانده بود ؟ آهنگ بزن باران که دین را دام کردند در حمایت از رژیم بوده پس ما خبر نداشتیم ؟ به اینجور آدما میگن نون به نرخ روز خور لمپن!!
دوشنبه 1 آذر 1389

capochin0o - امارات - شارجه
خدا کنه همشون برگردن ایران .انشالله که تو کارت موفق بشی من که با اهنگ جدیدت حال میکنم
دوشنبه 1 آذر 1389

farhadfb - ایران - تهران
اگه حبیب برای جبهه وبچه های جبهه خونده دمش گرم و جبهه واز دفاع سرزمین ملی ما و از جان گذشتگی جوان ها هیچ ربطی به آخوند و این کثافت ها نداره و من شخصا خاک زیر پای این دلیر مردان که یاد دلیران تنگستان و تمامی ایرانین دلیر را زنده نگهداشتند میبوسم. درود بر کوروش کبیر وخاندان او نفرین بر اعراب و اجدادشان
دوشنبه 1 آذر 1389

طاطا - ایران - تهران
بدبخت. همیشه ازش بدم می اومد
دوشنبه 1 آذر 1389

dara20 - ایران - تهران
اینهم رفت ور دل علیرضا افتخاری بشینه. هنوز نرسیده دستمال دست گرفت و مالش رو با ترانه جنگ کثیف اخوندها با صدام را کلید زد. وای که دیوار حماقت چه بلند است و ما چقدر مزدور و موجودات پلید انسان نما داریم که نان را به نرخ روز می خورند و از شعور بهره ای نبره اند. خوب این یکی از اولش هم ریش و پشم داشت.
دوشنبه 1 آذر 1389

banoyemehr - کانادا - تورنتو
تا خنگ در جهان است....
دوشنبه 1 آذر 1389

alexxx - اتریش - وین
دوستان چه ایرادی داره? بلکه اون بنده خداهایی که نتونستن از ایران خارج بشن هم کنسرت زنده ببینن. این دجالا به این سادگی نمیتونن دستاشون رو از خون ملت پاک کنن. به هر دلیلی که میخواد باشه...! یه مو از خرسه. یه خورده هم فکر اون بچه های اهل حال که به دلایلی اونورن باشیم. چی دارن واسه تفریح. شاد باشید
دوشنبه 1 آذر 1389

markopolo vic - استرالیا - ملبورن
فقط البوم خورشید خانوم.. امان از حرف مردم چون رفت ایران ادم بدی شد اگه الان خارج از کشور مرده بود جا نبود کامنت بزاریم انقدر تسلیت نوشته بودن اینجا. خجالت هم خوب چیزی واقعا دیگه بعضی ها شورش رو در اوردن برای همه حرف درست میکنن از بنده خدا گرفته تا خود خدا.
دوشنبه 1 آذر 1389

khosh bavar - ایران - یزد
فاطی من کجایی .... شهلای من چرا بیوفایی !
دوشنبه 1 آذر 1389

dariush_1 - ایران - گنبد کاووس
هنرمند یعنی داریوش.هنرمند یعنی استاد شجریان و.. (وطن پرست).نه اینکه دستشو با دولتی هم کاسه کرد که هیچ محبوبیتی بین مردم نداره.آلبومها و آهنگهای این رو هم باید گذاشت کنار افتخخخارررری.
دوشنبه 1 آذر 1389

danial nabi - سوئد - استکهام
حبیب تک ستاره ایران ارزوی بهروزی برایت .چسم حسودان کور .
دوشنبه 1 آذر 1389

danial nabi - سوئد - استکهام
حبیب تک ستاره ایران ارزوی بهروزی برایت .چسم حسودان کور .
دوشنبه 1 آذر 1389

KSD91022 - ایران - تهران
خدا کنه همه ایرانیها یه روز برگردن وطن.
دوشنبه 1 آذر 1389

piki82 - ایتالیا - تورین
نمیدونم تا چیزی رو نمیدونین چرا بیخودی گیر میدین به 1 نفر...دمش گرم.. ما که تا حالا خیلی با آهنگهاش حال کردیم...الان هم دوست داشته بیاد. توی وطن خودش ....کسی که جای اون نبوده...شاید داشته تو غربت. دیوانه میشده....الان هم که چیزی معلوم نیست که چیکار کرده بهش. اجازه دادن....فعلا دمش گرم !(:
دوشنبه 1 آذر 1389

artosh - ایران - تهران
.....و به هر حال جزو معدود خواننده‏‌هایی بود که کار سیاسی علیه نظام نخوانده بود) پس ببخشید ...بزن باران که دین را دام کردند چیه؟!! نکنه نظام امریکا رو میگفته؟! کاش قبل از حوادث انتخابات برمیگشتید تا مردم احساس نکنند که هنرمندان پشتشان را خالی کرده اند. امیدوارم آقای حبیب در کنسرتی که میدهی ، جمعی از بسیجیان حضور داشته باشند تا به تو بفهمانند چه اشتباهی کردی. استفاده ابزاری در نظام های دیکتاتوری شامل حال شما نیز شد. شما فکر کن سران این نظام ترانهء بزن باران را فراموش کرده اند!!!!!!
دوشنبه 1 آذر 1389

khosrow60 - سوئد - سوئد
موسیقی روضه خوانی مثل حبیب معین بیژن مرتضوی مشکلی ندارند.راست میگن اندی وشهرام و ........رااجازه خواندن بدن .اخوند جماعت باشادی وخنده مشگل دارد.نابود باد ارتجاع وزنده باددمکراسی .
دوشنبه 1 آذر 1389

shahab46 - المان - هانوفر
بره درمدح خامنه ای بخونه
دوشنبه 1 آذر 1389

shir del - انگلیس - نیوکاسل
اگر هر کسی وطن را دوست داشته باشه از نظر همه خائنه ولی حبیب همیشه یک خواننده سنگین بوده و این حقش هست تو وطنش بخونه درود بر تو وطن پرست
دوشنبه 1 آذر 1389

danial nabi - سوئد - استکهلم
khosrow60 - سوئد - سوئد روضه خون داریوش اقبالی است که این اواخر هم اهنگی با نام قیصر همان کسی که به ایران حمله کرد و در خونخواری شهرت زیادی کسب کرد را با الهام از دوست بیسوادش بهروز وثوقی خواند.حبیب نه تنها ایرانیان بلکه خارجیها عاشق اهنگهای زیبای او هستند.
دوشنبه 1 آذر 1389

porharfi - هلند - آرنم
شهلا حالا کجایی؟؟..که کاسه لیسی رو ببینی..!
سه‌شنبه 2 آذر 1389

بابک خرم دین - آلمان - هامبورگ
این هم یک هنربند است . ما نوحه آیت الله حبیب را تحریم میکنیم
سه‌شنبه 2 آذر 1389

red.boy - ایران - تهران
به قول دوستمون اگه واس جبهه خونده دمش گرم. اگر هم اهنگ مذهبی خونده بازم ایوالله ربطی هم به نظام نداره. ولی اگه از نظام حمایت کرده اقا حبیب شما هم؟؟ اگه هم ضد نظام شعری نخونده شما نمیتونین اجبار کنین که چرا نخوندی ؟
سه‌شنبه 2 آذر 1389

oghab - فنلاند - هلسینکی
این بابا از بدبختی و گرسنه گی رفت ایران .اون هنرمندان هم که میرن تو اربیل کردستان کنسرت میگذارند از بدبختیه .اصلا ایرانی مگه میدونه موسیقی چیه.اگر میدونست وضع کنسروتواری به این شکل نبود .
سه‌شنبه 2 آذر 1389

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
متاسفانه جامعه موسیقی ایرانی دچار عقده و حسادت است به گونه ای که خواننده هر جا بخواند مورد شماتت رقبایش قرار می گیرد. در لس آنجلس بخوانی مبتذل و دوزاری هستی، در ایران بخوانی ساندیس خوری، در دبی بخوانی نوکر عرب ها شده ای و.... واقعا جای تاسف دارد.
چهار‌شنبه 3 آذر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.