نارضایتی ۴۵ درصد زوج های ایرانی از زندگی مشترک

 
نارضایتی ۴۵ درصد زوج های ایرانی از زندگی مشترک

به اعتقاد کارشناسان، گسیختگی عاطفی میان زوج‌ها، می تواند به "بی وفایی جنسی" منجر شود

رئیس موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران می گوید که بسیاری از زوج های ایرانی طلاق نمی گیرند اما از زندگی خود ناراضی اند.

ضیاء هاشمی، رئیس موسسه مطالعات اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، گفته است که در کنار آمار ۱۴ درصدی طلاق قانونی در ایران، حدود ۳۰ درصد هم "طلاق عاطفی" وجود دارد که در مجموع نارضایتی ۴۵ درصدی زوج های ایرانی نسبت به زندگی مشترک‌شان را نشان می دهد.

آقای هاشمی، درباره نحوه محاسبه این آمار گفت: "بر اساس تخمین هایی که در رابطه با طلاق عاطفی در ایران وجود دارد، بیش از دو برابر طلاق واقعی و قانونی در کشور، طلاق عاطفی اتفاق می افتد."

او در توضیح گفته خود افزود: "در جامعه ما، از یک طرف طلاق یک امر مکروه و ناخوشایند است و از طرف دیگر موانع عرفی، عملی و اجتماعی فراوانی برای طلاق وجود دارد... در نتیجه طلاق عملی به نسبت میزان نارضایتی از خانواده کمتر می شود."

طی ماه های گذشته، کارشناسان اجتماعی نسبت به افزایش آمار طلاق در میان زوج های جوان ایرانی، ابراز نگرانی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، در نشست "طلاق، بحران یا راه حل؟" که چندی پیش در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شده بود، بسیاری از کارشناسان خطرات ناشی از طلاق عاطفی را بیشتر از طلاق واقعی ارزیابی کرده بودند.

به اعتقاد آنها، گسیختگی عاطفی میان زوج ها، می تواند به "بی وفایی جنسی" منجر شود و همچنین کودکان طلاق ممکن است به لحاظ عاطفی، وضعیت بهتری از کودکان "خانواده های متشنج" داشته باشند.

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
این هم یکی از برکات بی انتهای نظام مقدس ولی وقیح!!! دیگه این ملت چی از جون ولی وقیح و مموتی میخوان؟!!!
شنبه 29 آبان 1389

feminism - انگلستان - لندن
درحالیکه زمان اشنایی یک زوج از اوردن یک سینی چای توسط دختر تا جشن و ضیافت عروسی میباشد بیش از این هم نمیبایست انتظار داشت. متاسفانه وقتیکه استاد باصطلاح دانشگاه طلاق را امری" مکروه" بداند,و جامعه,مردم وفرهنگ نیز موضوع جدائی را همواره سرکوب کنند, چه بسا امار بانوان واقایان ازدواج کرده ای که رابطه جنسی با فرد و یا افرادی دیگر نیز دارند, رو به رشد خواهد بود.
شنبه 29 آبان 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
مشکل انسانها در کشور های ناموس پرست از تعلیم و تربیت اولیه است بسیاری از جوانان کشور های ناموس پرست بدلیل عدم اگاهی از ارگان شخصی و ارگان طبیعی طرف مقابل تن بازدواج صرفا برای تامین نیاز های روحی و عاطفی اولیه خود میدهند و صرفا بخاطر چشم وابرو و یا سایر مسائل مطروحه رایح اقدام بازدواج میکنند و با رفتن و خلوت کردن با حلال خود کار را بحرامی تمام میکنند وبصورت یک جنازه متحرک در گوشه ای میافتند و نمیدانند و اصولا هم نمی خواهند بدانند که طرف مقابل چه نیاز عاطفی دارد و اگر طرف در رابطه با نیاز های عاطفی باز و مطرح کند اولین چیزی که بمغز طرف ناموس پرست میاید این است که این خانم یا این بانو عجب دریده و بی حیا است و اقای ناموس پرست بدون هیچ گونه تعمق فکری انرا با مامان جونش مطرح میکند نه با خانمش این یک مورد بسیار کوچک وپیش پا افتاده در مسائل زناشوئی در کشور هائی که اموزش اجتماعی عیب و گناه است و برای انجام وظیفه عاطفی دستور شرعی ان است که هیچوقت با هم حرف نزنید چون بچه شما لال میشود . بارگان همدیگر نگاه نکنید چون هم شما کور میشوید و هم بچه شما کور دنیا خواهد امد.
شنبه 29 آبان 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
بسیاری از مردم خیال میکنند ازدواج یعنی اوردن نان وپنیر در خانه و یا تهیه سر پناه و تمام ساعات روز را هم جان کندن و پول در اوردن و بچه دار شدن و الخ بله این کار باید باشد ولی نیاز های روحی و عاطفی و احساسی را نمیشود در بازار خرید و یا از کسی قرض کرد . نیاز های عاطفی یک نقطه نظر مشترک و مناسب برای طرفین قرار داد است . که ما کمتر بان توجه داریم . مسائل در رابطه با ازدواج وطلاق بسیار وسیع و گسترده است و نمیتوان در اینجا همه را توضیع داد . اما در یک کلام باید گفت اموزش فرهنگی و اجتماعی برای انسانها از همان دوران نوجوانی از مسائل مهم زندگی است که متاسفانه ما مردم کشور های ناموس پرست از ان محروم هستیم و بهمین دلیل خیانت و جنایت رل اصلی در زندگی مشترک ما را دارد. ما برای رسیدن بیک رفاه نسبی خانوادگی باید 200 سال در جا بزنیم و تا پا های ما اب بندی شود اقا. عزیز .نازنین
شنبه 29 آبان 1389

mashady - انگلیس - منچستر
طلاق جلوگیری از سقوط بیش از حد و پایانیست به شراکت گذشته ولی انقدر این کلمه بد ترجمه شده که کارایی شو از دست داده. مردم اونو سقوط و شکست و سیاه بختی ترجمه میکنند یک عمر از تحمل یکدیکر شکنجه میشن ولی میگن این ذره ذره مردن بهتر از جدا شدنه!
شنبه 29 آبان 1389

red.boy - ایران - تهران
به نظر من این امار بیشتر هم هست.واقعا همینطوره خیلی از زوج های ایرانی از زندگی مشترک خود راضی نیستن. یه بخشیش رو حکومت مقصره یه بخشی هم خود مردم.دختری که قبل از ازدواجش با هیچ پسری رابطه نداره و پدر مادرش هم بهش اموزش نمیدن که باید چیکار کنه خب قطعا تو زندگی مشترک به مشکل میخوره.مبنای اون دختر میشه قیافه و مسائل جنسی.انوقت این مسائل که عادی شد دختر تازه عیب شوهرش رو میبینه تازه میبینه چه اشتباهی کرده.ولی اگه قبل از ازدواج با کسی رابطه میداشت دیگه با دید بازتر انتخاب میکنه.این بیشتر مسئله فرهنگیه به سیاست ربطش ندید
شنبه 29 آبان 1389

red.boy - ایران - تهران
متاسفانه مردمان ایران تو مسائل جنسی و روابط با جنس مخالف فوق العاده بی فرهنگ هستن که باید فرهنگ سازی بشه.حتی این بی فرهنگی رو در مناطق شمالی تهران هم میبینیم.در کشوری که درختری با پسری حرف میزند بی ابرو شناخته میشود و درختری با پسری همخوابی کند میشود خراب از این بهتر هم نمیشه.
شنبه 29 آبان 1389

iranprotect2011 - ایران - همدان
بابا این چرندیات چیه میبافین . مگه شما تو زندگی 45% ایرانیها وارد شدین که این حرفو میزنین . تا کی میخوایین این دروغها رو ادامه بدین .
شنبه 29 آبان 1389

man_iraniam - هندوستان - میسور
red.boy - ایران - تهران_____دوست عزیز الان که بیشتر طلاقها در دوستی های بی منطق و به ازدواج ختم شده دیده میشه___این بحث مشکلش نحوه ی ازدواج نیست مشکلش عدم توانایی و هنر چگونه زندگی کردنه/وقتی چیز های مهم مثل مهربانی وعدم غرور در برابر همسر . گذشت و....رو یاد نداره فکر میکنه که دائم طرف مقابل مقصره و ازش فاصله میگیره/و در اغلب موارد حتی در ازدواجهای بعدی هم با مشکل روبرو میشه
شنبه 29 آبان 1389

red.boy - ایران - تهران
من ایرانیم هندوستان_من که نگفتم این دوستی ها باید به ازدواج ختم بشه من میگم باید قبل از ازدواج چند رابطه رو تجربه کنن.مطمئن باش من تا دختری رو که خانوادم تایید نکنن نمیگیرم.منم با ازدواج خیابانی مخالفم.
یکشنبه 30 آبان 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
iranprotect2011 همدان ایران. ببین نازنین گوش کن . قصد توهین خدای نکرده بشما ندارم. داریم حرف میزنیم . انسانهئی مثل شما هستند در وطن ما که واقعیات را چرند میدانند. من فکر میکنم سرکار انقدر ناموس پرستی شما را احاطه کرده که حتی راضی بشنیدن یک واقعیات نیستی . همین ادمهائی مثل شما هستند که اگر پسرتان از شما بپرسد که بابا چرا ارگان من با خواهر من فرق میکند . من مطمئنم چنان محکم تو گوش ان بچه میزنی که دیگر هیچوقت شما را بعنوان یک مشاور بحساب نیاورد وحقایق را از کسانی بفهمد که هزار برنامه برایش میگذارند و یا همانطور دخترتان. از حرف من ناراحت نشو . دنیا مخصوصا اینترنت جای همینگونه بحث های اجتماعی است که از نادانی خلاصی پیدا کنیم . فکر کن جانم . رگ غیرت خود را کلفت نکن که در واقعیات روزمره بی تاثیر است
یکشنبه 30 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.