ترش تره ( غذایی از استان گیلان )

 
ترش تره ( غذایی از استان گیلان )

مواد لازم:

اسفناج ،برگ چغندر،گشنیز، تره ،جعفری ،شوید: 1 کیلو (مقدار اسفناج ازهمه بیشتر باشد)
برنج : 2 قاشق غذاخوری
آب :1 پیمانه
آب غوره یا آب نارنج: 1 تا 1/5 لیوان
نعنا وخالواش تازه: 1 پیمانه
سیر: 1 بوتهء کوچک
نمک ، فلفل ،دارچین و زردچوبه: به دلخواه
روغن: 1/2 پیمانه
تخم مرغ: 2 تا3 عدد

طرز تهیه:

سبزی ها را پاک کنید و بشویید .پس از اینکه کمی آب آنها رفت، همه را خرد کنید، ولی لازم نیست خیلی ریز شود.
برنج را بشویید و مدت کمی خیس کنید. برنج و سبزی های خرد شده را در قابلمه ای با ظرفیت مناسب یا در ظرف سنتی گیلان به نام گمج بریزید و با یک پیمانه آب بپزید.


بعداز پختن سبزی، چاشنی این غذا یعنی آب غوره یا آب نارنج را اضافه کنید و صبر کنید تا کمی با هم بجوشند. اگر ترشی غذا کم بود ، باز هم به آن چاشنی اضافه کنید تا به اندازه کافی و دلخواه ترش شود.
نعنا، خالواش وسیر پوست کنده را خرد کنید و در تابه ای همراه نمک ، فلفل ،دارچین وزردچوبه در روغن فراوان ، کمی سرخ کنید . این مخلوط را به سبزی و برنج پخته اضافه کنید تا با هم بپزند.
تخم مرغ ها را درظرفی بشکنید و با چنگال کمی بزنید. سپس تخم مرغ ها را روی مخلوط سبزی ها و برنج بریزید.
زمانی که تخم مرغ ها پخت، خورش را هم بزنید وبه آن فلفل و دارچین بیفزایید. وقتی همه مواد خوب پخت وخورش به روغن افتاد ، غذا آماده است.

نکته:

1- به جای آب غوره و آب نارنج می توان از آب انار ترش هم استفاده کرد، ولی دراین صورت رنگ خورش تیره می شود.
2-برای پوست کندن سیر کمی آن را در آب سرد بگذارید تا پوست آن به راحتی جدا شود و بعد با چاقو یا هر وسیله دیگری آن را خرد و له کنید.
3-خالواش نوعی سبزی معطر و محلی است که باید در سفرهایتان از استان گیلان تهیه کنید.
4-اگر از نعنا و خالواش خشک استفاده می کنید ، کمی آنها را خیس کنید وبعد با سیر سرخ کنید.

pandora - آلمان - کلن
.. و بالاخره ترش تره!
شنبه 29 آبان 1389

khosh bavar - ایران - یزد
دمتان خیلی خیلی گرم گرم , 1000 افرین بر مسئولان شیرین سایت, خیلی کارتون درسته ! باورم نمیشه که ترش تره, غذای خوشمزه ام را در این سایت ببینم. بچه ها این غذا را باید با کباب و یا با گوشت مرغ سرخ کرده + سبزی خوردن میل کنید. در تابستان, میتوانید بجای اسفناج از گزنه تازه استفاده کنید که برای تمیزی کلیه بدن خیلی مفید است. نوشجانتان و بیاد من خوش باور باشید ! بچه ها بازم مرسی از لطف و صفایتون.
شنبه 29 آبان 1389

KSD91022 - ایران - تهران
خوشمزه است.من ماهی یک بار درست می کنم.اگه سبزیمون فقط اسفناج باشه هم میشه درست کرد.غذائی سرشارازاهن.
شنبه 29 آبان 1389

katrina - اسکاتلند - گلاسگو
pandora - آلمان - کلن-این چی هست حالا خوشمزه هست ??!!!
شنبه 29 آبان 1389

Anarchist - ایرلند - دبلین
@khosh bavar - ایران - یزد . گرفتی ملتتو..?گزنه چیه?کی گفته این غذا را باید با کباب یا مرغ خورد..?من خودم شمالی هستم.ترش تره را با ماهی شور یا دودی , زیتون پرورده و ماست یا دوغ محلی میخورند عزیز دل برادر....!
شنبه 29 آبان 1389

be man megan khoda - کویت - کویت
می خوام مثل همون روزا. که بارون بود و ابریشم. دوباره تو حریر تو. مث چشمات ابری شم. دلم با هر تپش با هر... شکستن داره می فهمه. که هر اندازه خوبه عشق. همون اندازه بی رحمه
شنبه 29 آبان 1389

Felfel GHermez - آفریقای جنوبی - ژوهانسبورگ
راستی خوش باور جان به شما تبریک میگم آنقدرها گفتی ترشی تره بالاخره سایت صدای زیبایتو شنید و فقط فقط به خاطر شما دستور شیرین تره رو گذاشت تا من یاد بگیرم و برای شما درست کنم وااااااای خیلی خوشحالم چون شما خوشحالی اخ جون بازم مثل همیشه هم سیر داره هم فلفل راستی من اگه برات ترشی تره درست کنم تند تندش میکنم من معتقدم که فقط فلفل زیاد *تند* فقط میتونه غذارو خوشمزه و لذید کنه مگه نگه *کاترینا *جونم
شنبه 29 آبان 1389

Felfel GHermez - آفریقای جنوبی - ژوهانسبورگ
من که فقط آب نارنج خیلی ترش جوشیده شده میریزم غذا باید خیلی ترش و خیلی تند باشه واااااااااااااااااااااااااای دهنم آب افتاد
شنبه 29 آبان 1389

man_iraniam - هندوستان - میسور
این خورشته؟ با برنج می خورن؟ چرا به صرفه هست هیچی نداره که:))
یکشنبه 30 آبان 1389

khosh bavar - ایران - یزد
Anarchist - ایرلند - دبلین: انارشیست کجا و خوش باور کجا ! نشاندهنده دیدمان به دنیا ! انارشیست, اسم کاربریت خیلی منفی هست که مزاحم افکار مثبت خوش باوریم میشه, پس از انارشیست استفاده نمیکنم و شما را رفیق مینامم. رفیق, گلیکی تی قربان, فرمودم در فصل تابستان با گزنه تازه = یعنی این امکان فقط خیلی کم وجود دارد و غذای شمال همانند لهجه های متفاوت شیرینش, دارای محتویات متفاوت هست و در دهاتم, ما انرا هیچوقت با ماست نمیخوریم, زیرا ماست ترش یا شیرین بهمراه ترش تره نماینده بدغذایی صاحبخانه و یا نشاندهنده شهری بودنش هست که مثلا همه چیز را میخورد. با این خورشت هم ,ماهی ( ازاد, سفید و شور ) میل میکردیم ! ولی همه اهالی ولایتم عقیده دارند که فقط با کباب یا مرغ سرخ کرده این خورشت مزه بیشتری دارد ! سلیقه ها مختلفند مانند انسانها ! راستی, من تا حالا در دهاتم نامی از خالواش نشنیده بودم ( چقدر شبیه کارواش میمانه ). زیاد خودتان را جدی نگیرید ! چقدر زیباست که اینهمه تنوع در ایران عزیزم داریم که اگر با هوشیاری با ان برخورد کنیم, باعث شکوفایی استعدادها و شیرین و نزدیک شدن ماها بهم خواهیم شد, رفیق !
یکشنبه 30 آبان 1389

khosh bavar - ایران - یزد
Felfel GHermez - آفریقای جنوبی - ژوهانسبورگ : فلفل قرمز, به این میگن فهم, شعور, معرفت, فرهنگ و حال و صفای مسئولان سایت. اینرا هم میشه بعنوان سوپ خورد !
یکشنبه 30 آبان 1389

Felfel GHermez - آفریقای جنوبی - ژوهانسبورگ
KSD91022 - ایران - تهران میگم هموطن شما ترشی تره رو تند درست میکنید؟؟آفرین به شما که ماهی یکبار درست میکنید نوش جون
یکشنبه 30 آبان 1389

Felfel GHermez - آفریقای جنوبی - ژوهانسبورگ
be man megan khoda - کویت - کویت واقعا مرسی از شعر با احساس و زیبای شما من که کلی لذت بردم ..موفق باشی
یکشنبه 30 آبان 1389

Felfel GHermez - آفریقای جنوبی - ژوهانسبورگ
خطاب به بعضی ها *آدم های بزرگ در باره ایده ها سخن می گویند. آدم های متوسط در باره چیزها سخن می گویند. آدم های کوچک پشت سر دیگران سخن می گویند *. *آدم های بزرگ عظمت دیگران را می بینند . آدم های متوسط به دنبال عظمت خود هستند . آدم های کوچک عظمت خود را در تحقیر دیگران می بینند *.
یکشنبه 30 آبان 1389

hamidTANTAN - اتریش - وین
katrina - اسکاتلند - گلاسگو (pandora - آلمان - کلن-این چی هست حالا خوشمزه هست ??!!!)با درود: البته خیلی ببخشید ها که من دخالت میکنم. ولی به نظر میاد که ,قورباغه تره خیلی بهتر باشه از ترش تره .هرچند که ترش تره را نخوردم ولی اون یکی برای من مثل شیرینی تر دلچسب بود. اساسا هر چیزی که تره باشه خوب و خوشمزه هستش. مثل:هشت پا تره,لاک پشت تره,و از همه بهتر حلزون هستش .چرا که خیلی تره و از همه هم بهتر تره.اینجا تو اتریش می فروشن. حالا نمیدونم که تواسکاتلند هم پیدا میشه یا نه .یکبار امتحان کنید ضرر نخواهید کرد.
یکشنبه 30 آبان 1389

khosh bavar - ایران - یزد
hamidTANTAN - اتریش - وین : بس کن با این مزخرفات در قسمت اشپزخانه, که خاطره ای از کانون گرم و مادرمان است و شما مانند اخوند بالای منبر رفته و از ازادی بیان منفی ات استفاده میکنی و عوض خاطرات شیرین از اشپزخانه و غذای لذیذ, از غورباقه خوریت مینالی و جای تعجب است که بقیه هم همیشه به سازت میرقصند و باعث استفراغ میشوند! فکر نکنم یک چینی یا ویتنامی قورباغه خور, اینطور باعث بهم زدن حال مردم در قسمت اشپزخانه بشوند!? از این زاویه شروع نکن, که از ازادی بیانت استفاده کردی و یا, من نباید به نظرت اهمیتی بدهم !? مانند این است که من در سایت چنی در قسمت اشپزخانه , همیشه از استفراغ و تهوع حرف بزنم که وقتی حرف از دستور سوپ سگ و قورباغه است , و یا خواهان این باشم, که دیگران نظرم را نخوانند در مورد غذای نامبرده شده, همانند اخوند بیمغزی که بالای منبر میرود و اراجیفش را با صدای بلند عنوان میکند و " اجازه " اعتراض نمیدهد به چرندیاتش? دکان بازی هم حدی دارد ! در اشپزخانه همیشه جنگ و دعوا و از قورباغه صحبت میشود عوض خاطرات و فرهنگ غذایی خوبمان و صلح و صفا !?
یکشنبه 30 آبان 1389

pandora - آلمان - کلن
katrina - اسکاتلند - گلاسگو . من نخوردم!منظورم همون حرف الهام بود.اینقدر گفتند تا درج شد!
یکشنبه 30 آبان 1389

pandora - آلمان - کلن
hamidTANTAN - اتریش - وین. حمید خان دارمت.همینD:
یکشنبه 30 آبان 1389

KSD91022 - ایران - تهران
felfel ghermez -افریقای جنوبی-ما زیاد تند نمیکنیم.البته حتما باید فلفل داشته باشه.درباره مخلفاتش anarshist-ایرلند دقیقا درست گفت.انارشیست:خوشوقتم همشهری.
یکشنبه 30 آبان 1389

sepher - استرالیا - سیدنی
من نخوردم این غذا رو اما خاصیت زد کالسترولی و داشتن انتی اکسیدان واهن نشون میده که پرباره! البته خیلی گرمی داره مثل:فلفل ،دارچین سیر. خنکی اب غوره فکر نکنم کافی باشه!.
یکشنبه 30 آبان 1389

wildpiony - هند - بمبیی
سلام به همه ی مطبخیان بعد از یک ماه سکوت!!!
یکشنبه 30 آبان 1389

katrina - اسکاتلند - گلاسگو
hamidTANTAN - اتریش - وین-درودجناب حمیدخان عزیز..ازدست شما منفجرشدم ازخنده:)) ,اتفاقادرحال حاضرجایی هستم که فکرکنم لیست غذاهایی روکه دادید بتونم به راحتی پیداکنم خصوصااین سوپ قورباغه !که شنیدم خیلی هم لذیذهست خلاصه حتماتست میکنم باتره فرنگی جای شماروهم خالی میکنم :)فعلاکه مجبوربه خوردن صدف, میگو, هشت پا شدم :) فکرکنم بهترازترش تره باشه درکل خیلی بامزه گفتی مرسی دل شادشدم :))
یکشنبه 30 آبان 1389

katrina - اسکاتلند - گلاسگو
Felfel GHermez - آفریقای جنوبی - ژوهانسبورگ-عزیزم باسیروفلفل حتماخوشمزه میشه,{خیلی اتفاقی} یک برنامه اشپزی از {جام جم 2}میدیدم مربی اشپزیش میگفت اگرغذاتون بدمزه شد فلفل زیاد بریزید,غذاتندباشه طعم بدغذارومیگیره داشتم به این فکرمی کردم غذاهای هندی بدون فلفل چقدربایدبدمزه باشه :))همه جورفلفلی رودوست دارم به خصوص {فلفل قرمززز}رو من نمیدونم بایداشپزی یادم بدی ولی هانی یک چیزیی میگم بخند باورت میشه دیزی درست کردم وچقدرخوشمزه شد! الان ایران -ایتالیا1-1هستن :))
یکشنبه 30 آبان 1389

katrina - اسکاتلند - گلاسگو
wildpiony - هند - بمبیی-به به سلام به روی ماهت عزیزم خوبی ?کجایی بابا دلم برات یکذره شده بود خوش اومدی خبرمیدادی 4تا بسیجی جلوپاتون قربونی کنیم خیلیییی خوشحال شدم کامنت ات رودیدمم گلم..
یکشنبه 30 آبان 1389

babre mazand - هلند - امستردام
be man megan khoda - کویت - کویت خیلی زیباست /شاد باشی عزیزم.
یکشنبه 30 آبان 1389

katrina - اسکاتلند - گلاسگو
sepher - استرالیا - سیدنی -درودسپهرجانم میگم چقدرخوب غذاروبالانس میکنی زحمت یک برنامه غذایی رو واسه من بکش مرسی ///pandora - آلمان - کلن-اوه همچنین ذوق زده شده بودی فکرکردم صبح تاشب ترش تره درست میکنی :))میدونم باباتوکه غذای سنتی خورنیستی :))
یکشنبه 30 آبان 1389

hamidTANTAN - اتریش - وین
khosh bavar - ایران - یزد واه,واه,واه که چقدر عصبانی. یکم ارامتر.اخه عزیز جان:کسی که شما را مجبور نکرده که کامنت های من را بخو نید.مگه من کامنت شما را می خونم?نه, به روح حمیدالله خان قسم نه.به عظمت و بزرگی و به جلال خودم قسم, من هر وقت شما مطلبی مینویسد را اصلا نگاه نمی کنم. اینجوری بهت بگم که قشنگ ملتفت بشی . من هروقت حروف اول اسم کاربری شما را می بینم سریع رد میشم میرم.واحتیاجی نمی بینم که تا به اخر (bavar) را بخونم. شاید به همین علت هیچوقت کامنت کار برانی را که شبیه اسم شما هستش را واقعا نه خوندم و نه نگاه کردم.شما هم سعی کنید که همین کار را انجام دهید. یک حدیثی در باب مگس و (چگونه زود مگسی نشوید)است. که چون الان حالت خیلی اشوب است باشه سر فرصتی دیگر :-(
یکشنبه 30 آبان 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
با نام این غذا بیاد خوتکا فسنحان و خوتکا کباب همراه با مخلفات مخصوص خودش و صمنا ماهی سفید و صد ها غذای جالب از منطقه خوش اب و هوای شمال کشور مان همراه با مردم بسیار مهربان و مهمانواز انداخت . یادم میاد هر زمان و بهر علتی عازم شمال مخصوصا گیلان میشدیم راضی به مراجعت نبودیم . مخصوصا در این فصل که از تمام فصول دلچسب تر است. رفتن داخل مرداب و اقامت چند شبانه روز در انجا و صید ماهی تازه و یا شکار خوتکا توسط همراهان بومی و همچنین داروی شربت سینه بمنظور جلوگیری از سرما خوردگی و گرفتن اکسیزن بیشتر ان بهشت واقعی را میدیم و لذت انرا میبردیم و هیچکس هم مزاحم کسی نبود. وهیچ کس هم خودش را مباشر دیگری نمیدانست و مدعی امر بمعروف و یا نهی از منکر را داشته باشد . عجب زمانی بود و عجب ملت و کشوری بودیم ایکاش من هم یک گیلک بودم
یکشنبه 30 آبان 1389

اسالم تالش - ایران - تالش
این غدا مخصوص شهر تالش گیلانه ......... عشق است ترش تره
یکشنبه 30 آبان 1389

be man megan khoda - کویت - کویت
wildpiony - هند - بمبیی سلام خوش امدید..
دوشنبه 1 آذر 1389

be man megan khoda - کویت - کویت
Felfel GHermez - آفریقای جنوبی - ژوهانسبورگ ممنونم لطف دارین شما
دوشنبه 1 آذر 1389

hamidTANTAN - اتریش - وین
wildpiony - هند - بمبیی درود بر شما, و افرین به این همه سکوت. خوش امدی.حالا امتحاناتت تموم شد?انشاالله ده سال دیگه دانشگاه تمام میشود دیگه, نه?فقط یک سوال کوچولو حمید وکیلی راست بگو: شما هم از خوندن کامنت های من مثل (باور خوش)چندشتون میشه?نه راست بگو. باور کن اگه سه نفر ,فقط سه نفر بگن که: دیگه ننویس دیگه اینجا چیزی نخواهم نوشت. دونفر که هئ و الحاضرتو همین تاپیک هستن.می ماند فقط یک نفر دیگه.اگه اون یک نفر شما باشید. با خیال راحت تر تکلیف خودم را در اینجا مشخص می کنم.چرا که دیگه واقعا خسته شدم از این همه جنگ و اعصاب.
دوشنبه 1 آذر 1389

mohsen_raja - ایران - تهران
hamidTANTAN - اتریش - وین//با درود. من به عنوان یکی از کاربرانی که هر روز به این قسمت سر می‌زنم، اعلام می‌کنم نه تنها با هر سازی بزنی می‌رقصم بلکه بساز شما و رقص خود، از حالت تهوعی که به بعضی دست می‌دهد نیز استقبال می‌کنم. درود به شما که با پیام‌تون( در مرغ روست شده) بزرگواری خودتون رو با دیگر ثابت کردید! درود و عرض ارادت ویژه‌ای هم به be man megan khoda - کویت - کویت گرامی دارم.
دوشنبه 1 آذر 1389

pandora - آلمان - کلن
katrina - اسکاتلند - گلاسگو . اتفاقا زیاد غذای سنتی میخورم کتی جان.عاشق میرزا قاسمی شمالی ها هم هستم
دوشنبه 1 آذر 1389

Felfel GHermez - آفریقای جنوبی - ژوهانسبورگ
wildpiony - هند - بمبیی سلام به شما دوست عزیز پارسال دوست امسال آشنا کجایی تو دختر دلمون برای شما خیلی تنگ شده بود..در هر صورت از آمدن شما خیلی خوشحالم ..شاد و سلامت باشی
دوشنبه 1 آذر 1389

mohsen_raja - ایران - تهران
hamidTANTAN - اتریش - وین//با درود. من به عنوان یکی از کاربرانی که هر روز به این قسمت سر می‌زنم، اعلام می‌کنم نه تنها با هر سازی بزنی می‌رقصم بلکه بساز شما و رقص خود، از حالت تهوعی که به بعضی دست می‌دهد نیز استقبال می‌کنم. درود به شما که با پیام‌تون( در مرغ روست شده) بزرگواری خودتون رو با دیگر ثابت کردید! درود و عرض ارادت ویژه‌ای هم به be man megan khoda - کویت - کویت گرامی دارم.
دوشنبه 1 آذر 1389

Felfel GHermez - آفریقای جنوبی - ژوهانسبورگ
katrina - اسکاتلند - گلاسگو سلام کاترینا جونم درووود به اون آشپزه که اینقدر فکرش کار میکنه و قربون شما هم برم که مثل من عاشق فلفل قرمزی کاترینا جونم شما هم باید به من لازانیا یاد بدی ...راستی هانی کیه؟کاشکی به جای منم مفصلا دیزی میخوری ببینم دیزیت تند شده بود؟؟؟
دوشنبه 1 آذر 1389

hamidTANTAN - اتریش - وین
pandora - آلمان - کلن اقا ما مخلص شما هم هستیم.واله چی بگم که نگفتنم بهتره .اون شعر هایده (که یادش گرامی باد )را گوش کردی که میگه:. قصه نخور عزیزم که زندگی قشنگه ......پیر نمیشه تو دنیا کسی که شوخ و شنگه.......دو رنگ نباش با هیچ کس که دنیا رنگ وا رنگه .....سنگ میخوره تو دنیا به اون دلی که سنگه, و مابقیش.بعضیها دور از جون شما انقدر حال گیر هستندکه ادم دمق میشه از هرچی حال دادنه.(هوی khosh bavar با توام دارم حرف میزنم گل که لگد نمی کنم)دیدی پاندورا جان روم به دیوار خوش باور خان چه کامنتی برای من گذاشته بود.داستان و حدیثی است در احوال شیخ بوشمن خضعول الجفنگ, بزرگ خاندان جفنگیاتی ها آمده که: این مطالب را در تعادل کامل روحی وروانی نوشته اند اما شیخ پس از نوشتن این مطالب دردی شدید در شکم خود احساس کرد و او را به دستشویی هدایت کردند ..... آنچان که گویند آب بدنش کم شد .و او را یک ساعتی زیر آب نگه داشتند . بدین گونه بود که شیخ سالها به زیست .(شاد باشی)ما که فعلا نیستیم
دوشنبه 1 آذر 1389

pandora - آلمان - کلن
hamidTANTAN - اتریش - وین . حمید خان در مورد شخص مذکور,مرا عفو بفرمایید چون ترجیح میدم سکوت کنم.من هم روش شما را در خواندن کامنتها اجرا میکنم!زندگی یادم داده واسه چیزی یا کسی انرژی بذارم و اعصابمو خورد کنم که ارزش داشته باشه.شما هم در این مورد یک گوش ات در باشد و دیگری دروازه
دوشنبه 1 آذر 1389

katrina - اسکاتلند - گلاسگو
hamidTANTAN - اتریش - وین-جناب حمیدخان بزرگ حالا که میخواهیم باجان دل کامنتهات روبخونیم حرف رفتن میزنی نه عزیزم من یکی منتظرم ..ای بابا این اشپزخونه هم طلسم شده جروبحث دوره ای میچرخد:))بلا بدور!
دوشنبه 1 آذر 1389

pandora - آلمان - کلن
خورد غلط بود,خرد!
دوشنبه 1 آذر 1389

shiva safapour - ایران - تهران
سلام مهربانم با تو عهدی میبندم نا گسستنی. فراموش نشدنی. و ماندگار. .قلبم را به تو هدیه میدهم. .به تو که سر تا پای وجودت را ذرّه ذرّه دوست میدارم. .به تو که روحت را . .سرشتت را عصاره ی وجودت را میپرستم. .و به آن عمیقاً عـشق میـورزم. .ای عزیز ِ مهربان ِماندنی. .نازنین ِ خواستنی. .بدان و آگاه باش که من تو را. هیچگاه هیچ کجا هیچ لحظه ای تنها نخواهم گذاشت ..ایران تهران
دوشنبه 1 آذر 1389

sepher - استرالیا - سیدنی
katrina - اسکاتلند - گلاسگو . عزیزم یه برنامه غذایی براتون حتما مینویسم! شما اول به من بگید چه میخورید تا بلانسش کنم یا بهم بگید پوستتون چرب یا خشک! جوابش احتمالا چربه! وزنتون و همینطور غذایهایی که دوست دارین تا تغییراتی درشون ایجاد کنم! فراموش نکنید کبد گرم خیلی خطرناکه به حرف دختر اریای= فلفل قرمز هم گوش نکن ! انسان غذا رو برای لذت یا گشنگی نمیخوره!.
دوشنبه 1 آذر 1389

hamidTANTAN - اتریش - وین
mohsen_raja - ایران - تهران ( بزن زنگ را)با درودی بیکران به محسن جان عزیزم:حالتون چطوره , خوب هستید , کیفتون کوکه , روفرمید , چه عجب حس نوشتن پیدا کردید?.محسن جان تو بگو ما با این جماعت خدا نشناس چه کنیم? حمید الله وکیلی دیگه خسته شدم.در هر صورت دمت خیلی گرم. که انقدر باحالی.اگه ادمهای مثل تو اینجا نبودن ها من دق مرگ میشدم.
دوشنبه 1 آذر 1389

wildpiony - هند - بمبیی
katrina - اسکاتلند - گلاسگو عزیزم سلامو مثل همیشه به من لطف داری! be man megan khoda - کویت - کویت با تشکر از شماو یادتون باشه تو یه پست بازا اسم همه رو نوشتید به جز من. یکی طلبتون. Felfel GHermez - آفریقای جنوبی - ژوهانسبورگ با تشکر از شما دوست عزیز
دوشنبه 1 آذر 1389

khosh bavar - ایران - یزد
چطور به یک ادم کور بتوانی رنگ را توصیف بکنی ?! چطور به یک پرنده بزرگ شده در قفس ,بتوانی از ازادی تعریف بکنی ?! چطور با یک کرم, از فیزیک حرف بزنی ?! چطور از ........... !?
دوشنبه 1 آذر 1389

Felfel GHermez - آفریقای جنوبی - ژوهانسبورگ
sepher - استرالیا - سیدنی سپهر جان باور کن این تنها حرف من نیست کلا اکثرا میگن غذارو فلفل خوشمزه میکنم حالا چه تند باشه دیگه خیلی بهتر, نه اینکه منظور من فقط تند تند باشه برای شما ها که زیاد طرفدار فلفل نیستید همون معمولیش کافیه...پس دوست عزیز به نظر شما آدم فلفل رو برای چی میخوره اگه گرسنگی نمیخوره؟؟؟آدم تا گرسنه نشه رغبتی برای غذا خوردن نداره راستی(اگر میبینی من نام کاربریمو تغییر دادم فقط به خاطر اینکه نام کاربریم دختر آریایی کامنتهام اصلا درج نمیشد مجبور شدم تغییر بدم خودم از روی عمد نام کاربریمو دادم فلفل که همه بدونن من همون دختر آریایی هستم )
دوشنبه 1 آذر 1389

Felfel GHermez - آفریقای جنوبی - ژوهانسبورگ
hamidTANTAN - اتریش - وین من از شما خیلی دلگیرم خوش باور راست میگن..ببینم من توی این مدت خداییش جز خوبی به شما چی گفتم خداییش شما قضاوت کنید؟ شما اصلا بدون اینکه بدانید موضوع از چه قراره الکی و بدون فکر قضاوت نا مفهومی کردید در صورتی که من برای تغییر دادن نام کاربریم دلیل داشتم وگرنه چه مرضی داشتم که تغغیر بدم چون مدیر سایت کامنتهای دختر آریایی رو دیگه اصلا درج نمیکرد بعدش خورشید ساختم اونم اصلا درج نکرد ناچار شدم فلفل قرمز بسازم که همه بفهمن من همون دختر آریایی هستم اینم بدون زبون من تند نیست این زبون شماست که تند و تیزه عربده میکشید بدون دونستن علت کاری واقعا که راست گفتن سزای نیکی بدی
دوشنبه 1 آذر 1389

be man megan khoda - کویت - کویت
خانم دکتر درست میگید شما بنده عذر میخوام_ولی منظوری نداشتم.باورکنید
دوشنبه 1 آذر 1389

katrina - اسکاتلند - گلاسگو
sepher -درودسپهرجان,,من خیلی فست فودمیخورم تادلت بخوادپاستا ولازانیا پرچرب!! پوست هم درست حدس زدی! سعی مییکنم کمترش کنم بدون فلفل هرگززز:))FelFel GHermez جان دیزی تندشده بودولی حتی دوستام که تنددوست ندارندکلی خوششون اومده بودعزیزم لازانیاکاری نداره به روی چشم ,,
دوشنبه 1 آذر 1389

iranazadiran - ایران - تهران
hamidTANTAN - اتریش - وین. لطفا شما که به تکه کردن قورباغه وارد هستید . راهنمایی کنید اگه بخوائیم یه روزی ترش تره رو با قورباغه که گوشت بسیار لذیذ و زود پزی دارد درست کنیم بهتر است از کله آن هم استفاده کرد یا نه برای کله پاچه و خوراک زبان و چشم نگه داشت زبانش که بعلت بلندی خوب خوراکی خواهد داد چشم ها که دیگه چی بگم ! چشم وزغی از معروفیت و ورقلمبیدگی معروف است نشنیدین میگن چشاش عین وزغ زده بیرون حالا ببین خوراک چشمش چه شود؟ لطفا دستور قورباغه شکم پر را که مانند مرغ شکم پر است مرقوم فرموده تا مستفیض شده شکمی از عزا در آوریم البته زمانی بگوئید که فرصتی برای دعوت از چند ویتنامی عاشق غو ر یا قور داشته باشیم تا غذایی فراموش ناشدنی به اتفاق میل کنند . تذکر : غور تنها یا قور گفتم که بعضی ها یه بار گلاب به روتون به عق عق زدن نیفتند. اینجا آشپزی است و محل آشپزی حالا قورباغه یا مرغ بسته به سلیقه. محل عق زدن معمولا یه جای دیگه ست.
دوشنبه 1 آذر 1389

wildpiony - هند - بمبیی
hamidTANTAN - اتریش - وین سلام. سکوت من به خاطر امتحانام نبود. درسم هم ایشالا تا 3 سال دیگه تمومه! بعدش باید مثل خر بخونم واسه برد یا تخصص. به هر حال. نه آقا حمید من همیشه احترام ویژه ای به شما گذاشتم و از خوندن کامنتاتون لذت میبرم. ازتون دلگیر هستم که تو مسخره بازی های قلیه ماهی بامن بیرحمانه رفتار کردید و همه ازین ناراحت شدن که من چرا دخالت نکردم. همون آقایی که منو لال خطاب کرد الان داره با شما دل و جگر ردوبدل میکنه. من بااینکه سنم کمه اینو میفهمم که تو دعوا یه طرفا به قاضی نرم. درآخر شما خدایید. من بنده درحدی نیستم بگم برو یا بمون. اما حالا که اصرار داری میگم تا باشی ماهم هستیم. اون کاربریم که گفتی ولش کن. بذار شاد باشه
سه‌شنبه 2 آذر 1389

pandora - آلمان - کلن
wildpiony - هند - بمبیی . همونجا هم گفتم,من عین حرف کاترین و گلایه اش رو در کامنت نوشتم بلکه اتفاقی بیافتد!من به شما جسارتی نکردم شقایق خانم.توی دعوا سعی کن اگه طرف کسی که برات ارزش داره,نیستی,لا اقل طرف حق باش!حالا میخوای قهر باشی.صلاح مملکت خویش خسروان دانند
سه‌شنبه 2 آذر 1389

pandora - آلمان - کلن
wildpiony - هند - بمبیی . همونجا هم گفتم,من عین حرف کاترین و گلایه اش رو در کامنت نوشتم بلکه اتفاقی بیافتد!من به شما جسارتی نکردم شقایق خانم.توی دعوا سعی کن اگه طرف کسی که برات ارزش داره,نیستی,لا اقل طرف حق باش!حالا میخوای قهر باشی.صلاح مملکت خویش خسروان دانند
سه‌شنبه 2 آذر 1389

hamidTANTAN - اتریش - وین
iranazadiran - wildpiony - katrina - pandora - آلمان - mohsen_raja - با تشکر از همه شما دوستان خوبم.دم تک تک شما گرم.یک دفعه یاد یک خاطره افتادم.البته شما این خاطره را به دل خودتون نگیرید ها. جریان از این قرار بود که:اون موقعها که پسر توی خونه بودم . مادرم همیشه به من می گفت:حمید جان اخه من نمیدونم چرا تو هرچی دیونه و مشنگه دور خودت جمع میکنی? ولی بنده خدا بی خبر از اینکه دیونه ها هستن که میگردن منو پیدا میکنن.باز هم گفته باشم حالا شما ها به دل نگیرید.اخه یک دفعه یاد اون موقعهایم افتادم.حالا یک سوال از تک تک شما دوستان دارم که خواهش میکنم که جواب دهید.(بایدیه)به نظر شماها جای اصفهان نصف جهان و پهلوی صد خالی نیست?به نظر شما ها موقع ان روز نرسیده که به اختلافاتیکه ما بین ماها بوجود امده پایان دهیم.و مثل سابق دوست و همسنگر هم باشیم.امروز منتظر جواب تک تک شما عزیزان هستم. مخصوصا کاترینای عزیز.هرکی جواب نده خیلی بی معرفته. (سکوت جایز نیست )البته این یک خواهش به روش بوشمنها هستش.به قشنگترین کامنت یک جایزه داده می شودکه البته برای تک تک شما دوستان خوبم در نظر گرفتم. منتظر هستم
سه‌شنبه 2 آذر 1389

sepher - استرالیا - سیدنی
دوستان یه نکته ای رو اشاره کنم اونهم اینکه ترش تره عشق خوش باور بود وهمیشه ارزو میکرد سایت اون رو عنوان کنه و همانطور که اون انتظار نداشت منهم انتظار ندارم و نداشتم که در سایت اشپزی حرفااز غذاهای تهوع اور باشه! شوخی تعریف مشخصی داره و فرد شوخی کننده باید زمان و مکان رودرنظربگیره! هر سخن جایی وهر نکته مکانی دارد! امیدوارم فرد توهین کننده شهامت عذر خواهی داشته باشه! فراموش نکنیم یه حرکت اشتباه اگر هزاران نفر هم تائیدش کنن باز اشتباهست! و یک حرف درست اگر هزاران نفر ردش کنن باز درسته! مثل حرف گالیله در مورد چرخش زمین .
سه‌شنبه 2 آذر 1389

sepher - استرالیا - سیدنی
Felfel GHermez - آفریقای جنوبی - ژوهانسبورگ . دوست عزیزم! زبان انسان طوری طراحی شده که قابلیت تشخیص داشته باشه! موادی از جمله فلفل پرزهای بزاقی زبان رو از بین میبرن و زبان قدرت تشخیصشو از دست میده و مدت زمانی طول میکشه تادوباره خودشو رو ترمیم کنه!! جوهر لیمو هم همین کار رومیکنه! من واقعا این منطق رو درک نمیکنم! شما میگید وقتی زبان قدرت تشخیص نداره غذا خوشمزه تره! میتونید به جای فلفل زبون روبسوزونید با اب جوش یا قاشق داغ توی روغن تایک هفته زبونتون تاول میزنه وغذای خوشمزه میل کنید! پول فلفل هم ندید!
سه‌شنبه 2 آذر 1389

sepher - استرالیا - سیدنی
katrina - اسکاتلند - گلاسگو -عزیز جان فست فود که دیگه اسمش با خودشه! حجم نمکشون خیلی بالاست, پنیره پخته بانون به هراسمی:پاستا -لازانیا وپیتزاو هات داگ رول همه ماهیت بسیار گرم و چاق کننده داره وسرطانزااست. حتی تصورش رو روهم نکن! البته توی ایران متاسفانه خیلی مد است این: پنیره پخته بانون ! اما معمولا افرادی که خارج از ایران حتی یکماه هم زندگی بکنن لب نمیزنن اینجور چیزارو! بهرحال اگه میخواهی رکورد وزن 145 رو با قد 145بزنی خود دانی! lool از ما گفتن بود! فلفل هم یه دو تاجوش سر قرمزتوی گونه ات یادت اردازفصل درو !lool شکلاتهم هم بخوره ! LLOOL .
سه‌شنبه 2 آذر 1389

katrina - اسکاتلند - گلاسگو
pandora - آلمان - کلن-عین حرف کاترین رواونجانوشتم ???اتیش بیارمعرکه نباش لطفا..
سه‌شنبه 2 آذر 1389

pandora - آلمان - کلن
katrina - اسکاتلند - گلاسگو . دیوار حاشا بلنده.اوکی.درک میکنم.من حاضرم قربانی بشم تا دوستیاتون پابرجا بمونه
سه‌شنبه 2 آذر 1389

pandora - آلمان - کلن
katrina - اسکاتلند - گلاسگو . دیوار حاشا بلنده.اوکی.درک میکنم.من حاضرم قربانی بشم تا دوستیاتون پابرجا بمونه
سه‌شنبه 2 آذر 1389

pandora - آلمان - کلن
hamidTANTAN - اتریش - وین . هر کس میتونه هرجا خواست نظر بده اما لزوما نباید همه دوست یا دشمن باشند.میشه بعضی ها رو ندید
سه‌شنبه 2 آذر 1389

pandora - آلمان - کلن
sepher - استرالیا - سیدنی . به نظر من اشتباهی صورت نگرفته تا نیاز به عذرخواهی باشه.من کامنت خیلیها رو نمیخونم!در هر کامنت هم به کلمه ایی بر بخورم که خوشایندم نباشه,ادامه اش رو نمیخونم.باید عادت کنیم دنیا رو با همه زیبایی و زشتیش ببینیم نه اینکه به اجبار به سلیقه خودمون تغییرش بدیم
سه‌شنبه 2 آذر 1389

pandora - آلمان - کلن
گناه من اینه که نمیتونم فیلم بازی کنم.رک هستم.و مثل خیلیها بنا به اقتضای زمان رنگ عوض نمیکنم.این روزا کسی پای حرفش وای نمی ایسته.شرایط که عوض شه,حرفها هم عوض میشه.واسه من مهم اینه که خودم و خدای خودم میدونیم .. ولی دلگیرم از دنیا و ادمهاش .. حالا شدم شکل ادمهای کذاب و دو به هم زن و دوستی خراب کن,این نیز بگذرد.. مثل همه ی اتفاقات خوب و بد زندگی...این نیز بگذرد مثل زندگی :-)
سه‌شنبه 2 آذر 1389

katrina - اسکاتلند - گلاسگو
pandora - آلمان - کلن-عزیزم معذرت میخوام باشه جسارت منوببخشید ../شقایق عزیزم ازشماهم معذرت میخوام میدونم خانم ترازاین حرفهاهستی شعورداشتن به سن سال نیست گلم/دراینجاهم ازتک تک اعضای اشپزخانه عذرخواهی میکنم که موجب دلخوریشان شدم اازهمه شما عزیزان ازپهلوی 100,خانم اصفهان وایران ازادوهمینطورهمای عزیزم فدای همتون ..دلم نمیخوادازمن رنجیده خاطرباشید مگه قرارهست دراین سایت چه کارکنیم که هرروزبه جان هم میافتیم ..
سه‌شنبه 2 آذر 1389

sepher - استرالیا - سیدنی
pandora - آلمان - کلن . فکر نمیکنم چیزی در مورد شما بود, نظر من این بودکه در تاپیک غذا به احساس دیگران هم در کامنتهامون توجه کنیم, یه حس بد رو منتقل کردن کار جالبی نیست,. بله میشه نظرات رو نخوند ویا نظر نداد و یا ندید, بهرحال در تبادل نظر همیشه یه حس خوشایند نیست. نیاز به تغییر سلیقه نیست, موضوع یادگیری گفتگو است مثال بزنم : گفتگوی متقاطع=دعوا,,,A من کباب دوست دارم! B من اسهال میشم از بوی کباب!! گوینده A به تنش دعوت شده! گفتگوی سازنده: من کباب دوست دارم, B خوشبحالتون کاش به منهم میساخت! گوینده A به همدردی دعوت شده! عزیزم, در این تمام گفتگوها مهم انتقال اطلاعات هست.
سه‌شنبه 2 آذر 1389

sepher - استرالیا - سیدنی
pandora - آلمان - کلن . شماهیچوقت نمیتونید بین دونفر رو بهم بزنیدمگر رابطه بهم خورده باشه, اساسا دوستی بر اساس زمان ودرمکان مشخصی وبرای هدف مشخصی بوجود میاد بعد از تامین هدف دوستان قدیمی از هم دور میشن, و در زمان ودرمکان مشخصی وبرای هدف مشخصی ممکن رقیب یا بقول عوام دشمن هم بشن. زندگی رسم خوشایندی است,
سه‌شنبه 2 آذر 1389

katrina - اسکاتلند - گلاسگو
sepher - استرالیا - سیدنی-مردم ازخنده ازدستت:)) ای بابا اینجورکه فرمودیدباید نان پنیر بخورم که ?!!-13تاهم قدروکم گفتی پس بایدبشتربخورم تابتونم رکوردبزنم :))شکلات هم ااااصلا دوست ندارم من عاشق غذاهای ایتالیایی هستم مرسی عزیزم ..
سه‌شنبه 2 آذر 1389

katrina - اسکاتلند - گلاسگو
hamidTANTAN - اتریش - وین-حمیدعزیزم سپاس,, البته که جایشان خالیست واقعا چه صفایی داشت اینجاهمه خوب ومهربون باهم بودیم دلم واسه انروزهاتنگ شده میخوام همه مثل قبل باشیم کینه هارودوربریزیم واقعاارزش نداره, همه ماهدفمون یکی هست ایده سیاسی مشترک داریم ازهمه عزیزان شخصا{به عنوان خواهر کوچکتر شما} رو دعوت میکنم دوباره باورودتان اینجاروسبزباگرمای وجودتان گرم کنیددلم براتون یکذره شده برای تک تک تون,,,:((حمید جان{ هما}روازقلم جاانداختی شیطوون :)ثابت کنیم دوباره میشه ازنوشروع کرد من بی صبرانه منتظرکامنت های قشنگ وپرحرارت تان هستم دوستتون دارم ..
سه‌شنبه 2 آذر 1389

iranazadiran - ایران - تهران
sepher - استرالیا - سیدنی. جناب به نظر شما ترش تره مهم تره یا رعایت حال دیگران. چرا ما باید همه چیز به مذاق خودمان خوش بیاد تا درکی ازش ببریم. همه می دانند این حرفها جنبه شوخی دارد تا به حال هم کسی اعتراض نکرده. چه اجبار ایشان اینهمه اینو نگه داره یه دفعه اینجوری برگرده. ابتدا یه تذکر دوستانه کارش بود وگرنه گمون نکنم از من به این چیزها بد دل تر باشه اما تلاش میکنم حتی حساسیتم رو به این طریق کم کرده و خودمو و دیگران رو اذیت نکنم. اگه هم از گرسنگی تو یه جا بمونم حاضرم بمیرم اما از این چیزا نخورم هر فرد یه جوره حتی اگه ببینم گربه خونگی موش یا حشره میخوره دیگه دلم ازش چرکی میشه و دوست ندارم دور و برم بپلکه. بنابراین درسته اینجا ما هوای هم رو داریم اما حداقل من یکی عادت ندارم به هوای دوستی چیزهایی کعه از نظرم بده رو خوب جلوه بدم و یا به اون بی تفاوت باشم. هر کس بدش میاد با خودش که رودر بایستی نداره تذکر بده اگه توجه نشد اون وقت این مدلی برگرده.
سه‌شنبه 2 آذر 1389

iranazadiran - ایران - تهران
hamidTANTAN - اتریش - وین. حمید جان من تا جائیکه یادمه با کسی از شماها اختلاف نداشتم اگه هم چیزی بوده صریح نوشتم اونم از سر دوستی مخصوصا در مورد اصفهان جون و پهلوی خان که هر دو برام خیلی محترمند و عزیز .من غیر از موردی که همه شاهدش بودیم از هیچ یک از شما ها دلخور نیستم اگه شما ها دلخوری دارید علتشو نمی دونم و به خودتون مربوطه و برداشت خودتون . ممکنه برخی عکس العملها روی اعصابم بره یا انتظار نداشته باشم اما برام بسیار طبیعیه چیزی که غیر طبیعی بود در موردش کاملا و شفاف بحث شد و به همین دلیل کنار گذاشته شد. از نظر من خطا یا برداشت نادرست و یا سهل انگاری چیزی ست قابل اغماض اما حاشا کردن و بی اعتبارکردن دو به هم زنی و سخن چینی غیر قابل قبول تو دنیای به این بزرگی اگه آدم تنها هم باشه بهتر از چنین مصاحبی ست. این نظر بنده است. نه زمان انرژی از دست دادن سر این گونه روابط دارم و نه اعصاب و روانم میکشه. من کارم همیشه فیلتر کردنه چه خودم رو چه دیگران رو. یا میتونم و میتونن خودمو و خودشونو غربال کنند .....
سه‌شنبه 2 آذر 1389

iranazadiran - ایران - تهران
.... یا اگه نمی تونیم راه های بسیاری هست که اونو انتخاب کنیم. از بعضی از دوستان جوان مانند کاترین هم آزرده شدم چون توقع بیشتری از او نسبت به رعایت کردن عدالت داشتم. البته عمیق نیست چون درونم چیزی نیست و فکرم اینه که دلیل موجهی برا خودش داشته که شاید مجبور بوده. در هر صورت من رو از جایزه معاف کن نه بلدم کامنت زیبا بنویسم و نه این کاره ام ( جلوی چشمات رو بگیره اینقد کامنت خوب ازم دیدی فقط نق زدی زیاد ننویس دلم میخواد هر چقدر بخوام مینویسم نخوام هم یه خط نمی نویسم همین که هست :-))
سه‌شنبه 2 آذر 1389

pandora - آلمان - کلن
sepher - استرالیا - سیدنی . حتی اگه شدنی هم بود من تلاشی در این جهت نکرده و نمیکنم.در مورد حمید خان,بله میدونم مخاطب شما من نبودم ولی حرف من اینه:به جای اینکه نظر یا صدایی را خفه کنیم,سعی کنیم تا بپذیریم در یک جامعه یا محیط افراد متفاوتی وجود دارند,یا سعی کنیم بسازیم,یا از اون محیط خارج بشیم.نه اینکه کسی را مجبور به اجرای عقایدمون کنیم
سه‌شنبه 2 آذر 1389

wildpiony - هند - بمبیی
pandora - آلمان - کلن ببین دوست عزیز با طرف کشی بیخودی چیزی حل نمیشه/ اون موقع هم من سکوت کردم چون همه رو به یه چشم دیدم و اینم میدونستم که همه ی اینا میگذرن و تموم میشن بعد من میشم بده. شما اگه بامن یا دنی مشکل داری که دلیلشو نمیدونم از هرفرصتی واسه ضایع کردنمون استفاده میکنی پس صلاح مملکتمو میدونم و ازت دوری میکنم. همین. درضمن من با این حرفا از کاترینای عزیزم دل نمیکنم. اگه گفته لالم راست گفته جق داشته وخوب کاری کرده. چون اون همیشه ازمن طرفداری میکنه. لازم نیست کسی قربانی بشه چون دوستی مابه این سادگی ها ازهم نمیپاشه.
سه‌شنبه 2 آذر 1389

wildpiony - هند - بمبیی
katrina - اسکاتلند - گلاسگو عزیزم ماهی. خواهرمی. میدونی که دوستت دارم. hamidTANTAN - اتریش - وین با عرض پوزش نمیدونم چرا این حرفی که مادرتون زدن انقدرآشناست:)) جای طلا خانم و پهلوی 00 خیلیییی خالیه. پهلوی جان بیا دوتا هویج به من بگو شاد بشیم:)
سه‌شنبه 2 آذر 1389

mohsen_raja - ایران - تهران
hamidTANTAN - اتریش - وین// با درود. اول از همه من هم یه خواهش از شما دارم: لطفا جواب دادن(توسط مخاطبت) رو شرطی نکن! شاید نتونه یا نخواد جواب بده، اونوقت حمل بر بی‌ادبی می‌شه، و من هم دوست ندارم چنین اتفاقی بیافته! مطلب دوم؛ در مورد دو عزیزی که نام بردی بطور حتم نظر من رو می‌دونی؛ هر دو برای من بسیار گرامی و محترم هستند. من اصلا دوست ندارم اون همه درگیری، زشتی و حرمت‌شکنی دوباره تکرار بشه ولی شخصا هیچ اصراری هم ندارم که با همه دوست باشم یا نظراتم مطابق میل بقیه باشه یا اینکه سعی کنم در کامنتهام یه حس خوب به همه انتقال بدهم؛ اصرار ندارم چون چیزی ممکن نیست!
چهار‌شنبه 3 آذر 1389

mohsen_raja - ایران - تهران
با کامنت اول iranazadiran عزیز صددرصد موافقم؛ قرار نیست ما در این قسمت درباره اونچه که خوشایند بعضی نیست صحبت نکنیم، چیزی که مشخصه غیر از کاربر زیاده‌گوی سایت فقط جناب sepher چنین نظری دارد فقط برای من مشخص نشد این بین چه توهینی صورت گرفته، توهین کننده کی و مورد توهین چه کس یا کسانی بوده‌اند؟! جناب سپهر اگر لطف کنند واضحتر بگویند، من سپاسگزار ایشان خواهم بود! فقط امیدوارم حرفی که به پاندورا زد برای من هم تکرار نشه( فکر نمیکنم چیزی در مورد شما بود) چون من جزو تاییدکنندگان این بزعم ایشان " حرکت اشتباه" بودم!
چهار‌شنبه 3 آذر 1389

hamidTANTAN - اتریش - وین
sepher - استرالیا - سیدنی ببین سپهر جان ما ایرانیان چهار اصل مهم زندگی را بلد نیستیم.و باید تمرین کنیم که یاد بگیریم.البته ما ایرانیان در کل هیچی بلد نیستیم. ولی خوب برای شروع خوبه که این چهارتا را یاد بگیریم. 1-آزادی بیان در هر جا و مکانی2- حق انتخاب 3-زندگی مسالمت آمیز 4- احترام به عقاید دیگران.اقای سپهر عزیز:شما یا میدانید? یا اینکه نمیدانید?. که:بازدید کنندگان این قسمت از سایت شامل دو گروه هستند. گروه 1-کسانیکه دنبال یاد گیری طرز و تهیه یک غذای جدید ویا بخصوصی هستند. که بدونه توجه خواصی به کامنتها ی نوشته شده میان و میرن.و اما گروه 2- کسانیکه اینجا هم براشون فال و هم تماشا.و بیشتر به دنبال سرگرمی و بگو بخند هستند.تا یاد گیری غذا.خوب حالا ممکن است که بزنه و از یک غذای هم خوشش بیاد.ولی شما مطمئن باش که قورباغه گفتن من هیچگونه تاثیری روی اینگونه افراد نداره. چرا که اگه داشت یک اعتراضی می کردن .در اون صورت من هم از قانون 4 تبعیت می کردم (احترام به عقاید دیگران) .
چهار‌شنبه 3 آذر 1389

wildpiony - هند - بمبیی
هه هه کلی خودم خندیدم با احترام به همه خصوصا شاعر سایت جناب پهلوی و تقدیم به همه ی دوستان:. هی! یادش بخیر! مطبخی داشتیم ..درآن عشق و دوستی میکاشتیم/درآن ازهمه قشرونوع و نژاد..غذاگربلدبود به ما داد یاد/همه مطبخیان شادوفرح..که ناگه یکی باحسدآمدز ره/شد عشق تبدیل به التهاب...همه مطبخیان زدند به تیپ و تاپ/یکی آن حمیدتن تن باخدا..که میکرد دارد زسینی طلب ادعا/. یکی پهلوی 100 که ما داشتیم..واشعارشان را که دوست داشتیم/. ویادش بخیر اصفهان نصف جهان..که بود مهربان بس شیرین زبان/و کاترین که عشق است و بسیار ناز..همه میکنن دل به سویش باز/دنی گل پسر.بچه پرو.نی نی..که بسیار دوست داشت او شیرینی/یکی حانم آزادایران من..که خواندنداوراهمه جنتلمن/یکی محسن پاک وبس راستین...جوابش هی و حاضردرآستین/هما جان خوب است و مهربان...اگرچه گفت راز را به این وآن/. یکی دخترمهربان ز آریا...یکی نرم چون ابر...پری..پریا/یکی هم که نامش بودپاندورا...که خواندلال او آن دورا:))/ .
چهار‌شنبه 3 آذر 1389

hamidTANTAN - اتریش - وین
wildpiony - هند - بمبیی katrina - اسکاتلند - گلاسگو حالا یا جای پدر یا. برادر بهتون میگم که :خیلی دوستون دارم.ازتون خیلی ممنونم.خیلی با مرامید.
چهار‌شنبه 3 آذر 1389

wildpiony - هند - بمبیی
کنم دل را فرش به زیر پات...تو ای مهربان دوست ای شکلات/ ای وای شیوا فراموش شد...همه از کم محلی او موش شد/ نخواهم برم نام از کامیار...که شاید کند یاد ازین زهرمار(منظورم خودمه:))/یکی ببر مازند از آمستردام...خدایش کند لطف او مستدام/ درآخر شقایق رود گیج و ویج...که نامش نهادند همه یک هویج:)) همه دست دست...خوب دیگه آشتی کنیم:)
چهار‌شنبه 3 آذر 1389

hamidTANTAN - اتریش - وین
iranazadiran - ایران - تهران اول از همه ازت ممنونم که کتاب ننوشتی. واقعا. که خانمی کردید.حمید الله خان را شرمنده و شوکه کردید. چرا که من خودم را اماده کرده بودم که یکی تو سر خودم بزنم . یکی هم تو سر کامنت تو. بلکه یک جوری از تو سیم کشی مغزم ردش کنم بره پایین. در هر صورت خیلی. خیلی از کامنتی که گذاشتی بخاطر حجم کمش ممنونم.البته مفهومش هم. خیلی خوب بود.ولی من از کم بودنش خیلی بیشتر لذت بردم.والله ادم تو این سایت جرات نمی کنه حرفی بزنه.ولی فقط همین را بگم که: خیلی مغزت را دوستدارم.عاشق اون کله ات هستم. اون مرام و صفایت من را کشته. کاشکی من یک ویروس بودم و میرفتم تو اون سرت و یک بوسه به تارهای صوتی تصو یریت میزدم.(میگم ابجی برامون حرف در نیارن)
چهار‌شنبه 3 آذر 1389

hamidTANTAN - اتریش - وین
pandora - آلمان - کلن با تشکر از کامنتی که گذاشتید.نظرو شخصیت شمابرای من قابل احترام بوده و هستش.شاد باشید.
چهار‌شنبه 3 آذر 1389

pandora - آلمان - کلن
wildpiony - هند - بمبیی . خیلی خوشحالم:-)همین
چهار‌شنبه 3 آذر 1389

pandora - آلمان - کلن
wildpiony - هند - بمبیی . خیلی خوشحالم:-)همین
چهار‌شنبه 3 آذر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.