مسؤولان ایرانی نخوانند : دلیل جالب برکناری دو مقام اروپایی

 
مسؤولان ایرانی نخوانند : دلیل جالب برکناری دو مقام اروپایی

این خبر را که مربوط به مدتی پیش است بخوانید: شهردار استکلهم به دلیل پرداخت هزینه بنزین خودروی شخصی اش از بیت المال، مجبور به کناره گیری شد.

به گزارش
عصر ایران، روزنامه اردنی الدستور نوشت: شهردار استکلهم پایتخت سوئد که همزمان ریاست یکی از احزاب این کشور را نیز برعهده دارد ناگهان بدون مقدمه و به صورت ناگهانی خود را در میان موجی از انتقادات و خشم کم نظیر مردمی دید و از طرف مطبوعات و رسانه ها به فساد مالی متهم شد.

وی در نهایت مجبور به کناره گیری از سمت شهردار استکلهم شد.

تمام این اتهام شهردار استکلهم این بود که خانم شهردار با استفاده از کوپن های دولتی (ژتون)، برای خودروی شخصی خود بنزین زده است.

منتقدان و مطبوعات در سوئد گفته اند: اگر شهردار از اموال عمومی استفاده شخصی کند پس دیگر کارمندان شهرداری با اموال عمومی به دست آمده از مالیات های عمومی، چه می کنند و این مبالغ را چگونه هزینه می کنند؟

البته شهردار استکلهم در واکنش به این انتقادات قسم یاد کرده که در  پمپ بنزین، متوجه جا گذاشتن کیف پول خود می شود و لذا مجبور شده  از کوپن های دولتی برای پرداخت هزینه بنزین استفاده کند.

وی اضافه کرد: در این شرایط چه باید می کردم ؟ آیا باید با پای پیاده به شهرداری می رفتم یا اینکه از سایر شهروندان پول قرض می گرفتم؟ من فقط کیف پولم را جا گذاشته بودم.

البته مطبوعات و منتقدان این توجیه های خانم شهردار را نپذیرفته و گفتند: این توجیه ها برای شهردار استکلهم مناسب نیستند و وی می توانست به جای خیانت در امانت، خودروی خود را ترک و از وسایل حمل و نقل عمومی برای رسیدن به مقصد استفاده کند.

شهردار استکلهم علاوه بر کناره گیری از سمت خود، از جایگاه حزبی اش نیز به عنوان رئیس حزب، کنار گذاشته شد تا به کلی از صحنه سیاسی سوئد حذف شود.

یک رویداد مشابه در فنلاند

این درحالی است که پیش از این وزیر بهداشت فنلاند نیز به دلیل کشف فساد مالی اش مجبور به استعفا شد.

این وزیر فنلاندی به هزینه دولت، سه مرتبه با همسر خود تماس تلفنی بین المللی برقرار کرده بود.

این حادثه باعث خشم و عصبانیت افکار عمومی و مطبوعات فنلاند شد چرا که این فرد با سوءاستفاده از جایگاه خود به عنوان وزیر کابینه با هزینه پرداختی توسط مالیات دهندگان فنلاندی سه مکالمه بین المللی شخصی انجام داده بود.

این وزیر فنلاندی نه تنها استعفا کرد بلکه پرونده ای برای وی در دادگاه تشکیل و مجبور شد هزینه این سه تماس تلفنی بین المللی را بپردازد.

یک رویداد مشابه در ایران

بله؟!
نظرات کاربران سایت عصر ایران در مورد این مطلب :
*بله.. رو خوب اومدی

اصلا کو فساد در ایران؟؟؟؟؟؟؟؟ خاک به دهانم!!!
 
*این "بله؟!" آخرتان خیلی پر معنا و برای خودش یک مقاله بود!
 
*البته برکناری شهردار سوئدی اتفاقی است که شاید حدود 10 سال پیش اتفاق افتاده و بنده این جریان را سالها پیش شنیده ام. به هر صورت فاصله زمانی تفاوتی در اصل ماجرا و درسی که از آن گرفته میشه ایجاد نمیکنه. مطلب خوبی بود.
 
*اگر میخواستیم طبق قوانین سوئد رفتار کنیم،تا بحال میبایست ده ها وزیر و وکیل و مسئول در ایران خودشان را دار میزدند.
 
*بابا توو ایران مسئولین شیفتگان خدمتند. سرشون بره، شغلشون نمیره
 
*ایول آخرش خیلی باحال بود
 
*معلوم هست چی میگید؟
ایران و این حرفها؟
 
*باید هم برکنار میشدند. در کشور ما هرگز چنین مسائلی پیش نمیآید و آنها کلهم اجمعین باید استعفا بدهند و اداره کشورشان را در راستای مدیریت جهانی به ما بسپارند.
 
*تو ایران فساد اقتصادی و اداری بیداد میکنه!!! به نظرم اسلام فقط تو ایران در حد حرفه!!
 
*حتما مسؤولان ما از این کارا نمی کنن که استعفا بدن جو سازی نکن
 
*آن کشورها باید از ایران یاد بگیرند که مسئولین ازحقوقشان دانشگاه راه وشهرها را میسازند وبیت المال را برای آینده گان ذخیره می کنند
 
*عزیزان زیاد شلوغش نکنید.
اصلا صورت مسئله ای وجود ندارد!
ببینم مگر در مملکت ما مسئولین ماشین شخصی سوار میشوند که حالا بیاییم بررسی کنیم بنزین شخصی استفاده کرده اند یا دولتی!
تازه اونا شاید مشکل بنزین دارند ، ما که نداریم.
اونا یارانه نمی گیرند ، اما ما گیریم.
 
*به قول مولانا: ماهی ز سر گنده گردد نی ز دم
 
*بنام حضرت حق - من در یک اداره 100درصد دولتی کار میکنم دیروز دوست خانمم به خانمم گفت که همسر م به علت کارهای خیلی زیاد او در اداره ما اداره یک خودروی شخصی همراه با راننده در اختیار خانواده ما گذاشته .اصلا خودمان را با سوید مقایسه نکنیم کار در ایران عزیزمان زیاد است.گزارشتون خیلی خوب بود دستتون درد نکنه .ا
 
*یاد جمله زیبایی از مرحوم اسدآبادی افتادم: در غرب مسلمان ندیدم مسلمانی دیدم.در کشورهای اسلامی مسلمان دیدم مسلمانی ندیدم.
 
*مردم اونجا سوسولن مسولاشونم سوسول.ما مردم و مسئولامون خیلی پوست کلفتن
 
*در اختیار داشتن منابع پولی عمومی خود به خود تولید فساد می کند و مواردی اینچنین در همه جا پدید می اورد منتها دو عامل بازدارنده وجود دارد یکی چشمان بیداری که بر کردار مسئولین نظارت می کند مثل مطبوعات و دوم هم وجدان وایمان شخص در اروپا اولی به نحو احسن وظیفه اش را انجام می دهد و دومی هم کما بیش هست اما در کشور ما از مطبوعه ای که نظارتی اینچنین کند خبری نیست ودومی هم کمکمک پریده ونه تنها استفاده از بیت المال در امور شخصی قبح خود را از دست داده که نوعی رقابت بر سر استفاده بیشتر وجود دارد
 
*خداوکیلی توصیه های اسلام درکجاعمل می گرددایران یاآنجا؟
 
*یادم افتاد به حضرت علی و برادرش و قضیه بیت المال و آهن گداخته و ...
به راستی پیروان علی ما هستیم ؟
پس سید جمال الدین اسد آبادی راست گفته بود که در فرنگ ، مسمان ندیدم ولی مسلمانی (اسلام) را دیدم!
 
*ببخشید این بله آخر به کل خبر می ارزید اما نگفتید ازکدام دهان مبارکی خارج شده ؟
 
*اگه حرف بزنی میشه تضعیف و ایجاد بد بینی و...... اگرم نزنی که میسوزی خدائیش ادم میمونه که چکار بکنه
 
*با سلام ؛جای بسی تاسف است که غیر مسلمانان در مسایل اجتماعی فرهنگی سیاسی و... که مورد تاکید اسلام است ؛ از ما مسلمانان پیشی گرفته اند و روز به روز این فاصله بیشتر می شود.ما مسلمان هستیم ولی دیگران به دستورات اسلامی عمل می کنند وطبیعی است که نتیجه ی آن را هم که سعادت دنیایی است می بینند.آخرت را هم که خدا میداند.
 
*در ایران هم به خاطر تصادفات جاده ، سقوط سریالی هواپیما ، خروج قطار از ریل و امثال آن وزیر محترم با لبخند ملیح جواب افکار عمومی را می دهد.
 
*وقتی شهرداری جریمه رانندگی مسئول رده بالای خودش را از تنخواه پرداخت می کند برو تا آخر قصه
 
*ببین عصر ایران داری تشویش اذهان عمومی می کنی . من هم این ذهن آرامم کمی مشوش شده؟
این کاملا معلوم است دشمنان دارن اینکار ها را انجام می دهند که ما دچار یاس و نا امیدی شویم.
یکی از مواردش این است که اونا می خواهند بگن توی کشورشون فقط آدمای خوب مسولین می شوند . اما ما به آنها نشان خواهیم داد هر کسی می تواند مسولین شود.
 
*عزیزان بیت المال اسمش روشه یعنی اموال متعلق به مسئولین محترم و این ما هستیم که این واژه رو اشتباه معنا میکنم مسئولین که گناهی ندارند.
 
*این قدر خالی نبندید
 
*این مقالتون باعث میشه اسلام و انقلاب به خطر بیافته
نکنه فتنه گر هستید؟
 
*به نظرم این خبرو باید فرزندان هاشمی بخوانند
 
khosh bavar - ایران - یزد
50 میلیون تومان Mr. Bean به هدیه تهرانی هدیه میدهد, امام خامه ال ضحاکی هم یک میلیارد دلار به حماس تروریست هدیه میده , پول و طلا به مقدار 18 میلیارد دلار هم در مرز ایران - ترکیه گم میشه ?!
شنبه 29 آبان 1389

bache shapoor - سوئد - یوسدال
بابا این رفتارهای انسانی و خبی که از این کشورهای متمدن(اروپایی و یا....) میبینیم و میشنویم چه ربطی به اسلام و مسلمانی داره? تا چیزی میشه زود میگن انها که مسلمان نیستند, ولی کارهاشون مسلمانیه!!! یعنی شما میخواهید بگید خدا احکام خودش را فقط به مسلمانها گفته? یعنی اون خدایی که اون پیغمبران را که قبل از اسلام بودن و اون کتابهای اسمانی که توسط این پیغمبران نازل شد و به مردم ارائه شد همه کشک بوده? دوستان عزیز امیدوارم ناراحت نشوید و اگر هم شدید به حال من هیچ فرقی نمیکنه! فقط میخواستم بگم اسلام است که دین دروغین است. اینقدر کارهای خوب و پسندیده را به اسلام ربط ندهید.
شنبه 29 آبان 1389

انقلاب دوم - آلمان - هامبورگ
یک شخصیت سیاسی (سپاهی), مقدار ناچیزی طلا و پول حدود 18 میلیارد دلار را از مرزهای ایران خارج و به کشور ترکیه منتقل کرد و حالا که مردم متوجه کار او شده اند, از کرده خود پشیمان است و گفته است برای جبران این کار زشتش مبلغ 500 میلیون دلار از حساب شخصیش به حساب حسن نصرالله در لبنان واریز خواهد کرد, همچنین حقوق یکسال تمامی پرسنل حماس و حزب الله را متحمل خواهد شد, بعد از شنیدن این خبر رهبر ملظم حضرت پشم علی یه دست قول یک درجه ترفیع را به او داده است. آره بابا جون ما یه همچین مسئولان دلسوز و دست و دل پاکی تو ایران داریم.
شنبه 29 آبان 1389

farhad352 - ایران - تهران
احمقی نژاد که از اموال بیت المال تمامی فامیل های گرگدایش را به نان و آب حسابی رسانیده علی گدای صدقه بگیر و خمس و زکوه خور است حالا اونقدر دزدیده که میلیاردی با کامیون و هواپیما دلار میفرسته به نسل باقی مانده گدا گشنه از اجداد عرب سوسمارخورش پس این صحبت ها در اسلام متجاوز و آدمکش و باج گیر و شتر دزد اصلا راهی ندارد. چون این جماعت شتر را با جهازش میدزدند. خامنه ای برای نمایش قدرت دزدیش در سفر قم نزدیک صدمیلیار تومان خرج میوه های شیرین درخت های کاشته شده خمینی دجال نمود تا بقیه دزدان قم را باخود در مشارکت بیشتر در دزدی اموال مردم ایران با توله سگش وسایر ملایان تمساح ومفت خورنظیر مصباح یزدی همراه سازد!
شنبه 29 آبان 1389

h.k - دانمارک - اودا
گراین تیرازترکش رستمیست.......به مرده نه برزنده باید گریست.ملت ایران فعلن گریه میخواهد.....یااراده همگانی وعزم راسخ.
شنبه 29 آبان 1389

Azadikhah - هلند - تکسل
قانون و وجدان رو عشق است
شنبه 29 آبان 1389

mafia - سوئد - استکهلم
اسم نداشت این خانم؟. به نظر کذب میاد خبر
شنبه 29 آبان 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
چند سال پیش توی یکی از روزنامه های ایران خوندم که رئیس پلیس یکی از شهرهای سوئد بخاطر سرعت غیر مجاز مجبور شد تصدیق رانندگی اش رو برای دوسال تحویل بده. فرق این کشورها با ایران در اینه که توی ایران برای رشد!!! مالی و سیاسی باید ثابت کنی که دزد، دروغگو، خائن، آدمکش و دارای انواع رذائل دیگه هستی تا بتونی با نظام مقدس!!! کار کنی وگرنه مجبور میشی به منافقین و مزدورهای استکبار در داخل و خارج از ایران ملحق بشی.
شنبه 29 آبان 1389

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
خیال می کنید اگر در ایران اینطوری بشه فقط وزیر و رییس جمهور و رهبر هستند که برکنار و محاکمه می شوند؟ خیر باید زندانی به ظرفیت شصت میلیون نفر ساخته شود. گر حکم شود که مست گیرند....
شنبه 29 آبان 1389

شایان گوتنبرگ - سوئد - گوتنبرگ
مموتئ خودمونم همینجوریه...با این فرق که فقط یکم دستو بالش بستست. بخاطر همین هم هست که دستش همش تو بیت الماله.
شنبه 29 آبان 1389

dkdk - دانمارک - اسلیس
تمام صحبتهارا قبول دارم.اما قسم بخدا که احساس و عاطفه در غرب بسیار اندکه.من سالهاست در دانمارک و سوئد زندگی کردم.اگر کسی نه تنها دقیقه بلکه ساعتها کنار خیابان بایستد هرگز خودروئی برای او نمی ایستد.اگر گرسنه باشی کمکت نمیکنند.دختران بعد از 18 سال از خانه میروند.پدر مادر هنگام پیری به خانه سالمندان فرستاده میشوند.دوست دانمارکی من مادر خودش را 8 سال ندیده بود وقتیکه دلیلش را پرسیدم گفت بخاطر اینکه مادرش در شهری است که 3 ساعت فاصله دارد.لطفا زود قضاوت نکنید.درسته از نظر کاری درستکارند اما عواطف و احساسات اگر دیدی سلام برسان.
شنبه 29 آبان 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
نوشتن هر کلامی فقط اعصاب من و خواننده را خراب میکند. اما همه نظرات عالی بود و بهترین ان نظر خواننده محترمی که شاهد از حضرت علی و برادرش اورده بود و اهن گداخته در دست برادر کور خود عقیل . اخر خواننده نازنین این حرکت جناب علی اقا با برادرش برای حفظ بیت المال نبود . از سنگ دلی و عقده حقارت ان حضرت بزرگوار بود والا یک ادم عاقل و عادل چنین کار بسیار سفیه هانه ا ی انهم با یک فرد کور نمیکند تازه طرف برادرش هم باشد . کور هم باشد نیازمند هم باشد
شنبه 29 آبان 1389

pelle - سوئد - استکهلم
در سوئد خیانت مالی مسئولین دولت و دزدی باصطلاح از بیت المال بزرگترین گناه نابخشوندنی درست مانند زنا در حکومت اسلامی شمرده میشود. چنین دزدیهائی اگر عادی شود بنیاد یک کشور را ویران میکند. خدا بداد ایران برسد با اینهمه دزد که سیر شدنی هم نیستند. از دولت تا بیت رهبری و سپاه چهار پایان گرفته و برو.
شنبه 29 آبان 1389

majid63 - فرانسه - پاریس
بگو روباه مکار کجاست ! بگمانم زیر عبای ملاست...تا نباشد چیزکی مردم نگو یند . چیزها ! ؟
شنبه 29 آبان 1389

sam2009 - آلمان - آمدن
در دولت اسلامی ایران اصلا خیانت در امانت معنی ندارد و اگر هم کسی از بیت المال به نفع خود و خانواده اش استفاده میکند این خیانت نیست بلکه خدمت به امام زمان است و اگر در ایران کارتن خوابها و مستمندان و وو را فراموش کرده و برای تروریستهای لبنانی خانه ومسکن و شهرک میسازند باز خدمت به اسلام است
شنبه 29 آبان 1389


faryade khamoosh - ایران - تهران
سیاست کثیف!!
شنبه 29 آبان 1389

sheyvar - ایران - اهر
گــر حــکم شــود کــه مست گیــرند در شــهر هــر آنچــه هست، گیـــرند
شنبه 29 آبان 1389

joluse - انگلیس - منچستر
اگه سوئد و دانمارک غیر از این بو جای تعجب داشت. این یعنی یه سیستم سالم و قانون درست و قانونمند. اگه کشور ما اینجوریه علتش دشمن خارجی نیست امریکا و اسرایل و غرب و یا اعراب و اسلام نیست. علتش فقط و فقط خود ماایرانیهاست و دشمن اصلی ما جهل و نادانی و طمع و بی قید و بند بودن خود ماست. در چنین فضایی فساد به راحتی رشد می کنه و همه گیر یشه سرانجامشم میشه ظلم و نابرابری. متاسفانه این مساله در تاریخ ایران ید طولانی داره و فقط مال این دوره و نظام نیست. و تا زمانی که مثل کبک سرمون زیر برف باشه هیچ فرجی نمیشه از غیبم کمکی نمیرسه. درود
شنبه 29 آبان 1389

bache shapoor - سوئد - یوسدال
اقای سید ابوالقاسم واعظ: وعظ شما هم مثل وعظ جنتی است! اگر هم در ایران مردم دزدی میکنند بخاطر احتیاج و فقرشان است و این احتیاج و فقر را این بیشرفها و این بی وجدانها( وزیر و رئیس و رهبر و....) برای مردم درست کردن و مردم نا خواسته به دزدی دست میزنند ولی رئس و وزیر و رهبر و.. چی اونها هم از روی اجبار است?
شنبه 29 آبان 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
چرا مسولان ایران نخوانند?مگر ککشون هم میگزه????تازه این ماجراها را که میخوانند بخاطر دید متعالی که دارند از ان نتایج اخلاقی جالبی میگیرند.نمونه اش کارمند اتی روزنامه کیهان جناب dkdk .جناب گودرز چه ربطی به شقایق داشت???
شنبه 29 آبان 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
جهان سوم جایی است که اگر بخواهی خانه ات را اباد کنی باید در راه خراب کردن کشورت بکوشی و اگر بخواهی کشورت را بسازی خانه ات را بر سرت خراب میکنند.
شنبه 29 آبان 1389

Ahoora Mazda - نیوزیلند - آوکلند
dkdk تو حتما یک ساندیسی بی عاطفه هستی که داری تو دانمارک زندگی میکنی?
شنبه 29 آبان 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
پس مسئولان دولتی ایران را باید دستهایشان را طبق دستور دین تازیان قطع کرد چون همگی دزد سر گردنه و فرصت طلب هستن
شنبه 29 آبان 1389

dkdk - دانمارک - اسلیس
Ahoora Mazda - نیوزیلند - آوکلند واقعا ادم بی کلاس. و بیسوادی هستنی.اخه کوته فکر کامنت من چکار به چرتی که تو نوشتی داشت.اخی که ادم دلش بحال درماندگانی چون تو میسوزه.
یکشنبه 30 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.