نیجریه از کشف محموله ۱۳۰ کیلوگرم هروئین ارسالی از ایران خبر داد


نیجریه از کشف محموله ۱۳۰ کیلوگرم هروئین ارسالی از ایران خبر داد

آژانس مبارزه با مواد مخدر نیجریه اعلام کرد محموله ای به وزن ۱۳۰ کیلوگرم هروئین با کیفیت و خلوص بالا را که در میان قطعات ماشین سازی ارسالی از ایران مخفی شده بود، ضبط کرده است.

ارزش این محموله حدود ۱۰ میلیون دلار ارزیابی شده است. به گزارش رویترز، این محموله روزپنجشنبه در بندر «آپاپا» در لاگوس کشف و ضبط شد. آژانس مبارزه با مواد مخدر گفته با کمک آژانس های اطلاعاتی خارجی، از انتقال این محموله مطلع بوده و توانسته شبکه و افراد مرتبط با آن را در چند ماه گذشته تحت نظر قرار دهد.

«میچل اوفویه جو»، سخنگوی آژانس مبارزه با مواد مخدر نیجریه گفت:« بلافاصله پس از رسیدن محموله که قطعات ماشین و خودرو بود، آن را بازرسی کرده و درون قطعات موتور ماشین، محموله هروئین به ارزش ۹.۹ میلیون دلار، کشف شد.»

وی افزود:«این محموله از ایران ارسال شده و سه نفر در ارتباط با آن دستگیر شده اند.» او جزییات بیشتری از هویت این سه تن را بازگو نکرده است.

این در حالی است که دولت نیجربه به تازگی محموله ای از سلاح و مهمات ارسالی از ایران را ضبط کرده و موضوع را به شورای امنیت هم گزارش داده است. منابع رسمی ایران هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده اند.

مقام های نیجریه روز ۲۶ اکتبر اعلام کردند که یک کشتی حامل سلاح های ارسالی جمهوری اسلامی ایران را در بندر لاگوس ضبط کرده اند.

این محموله که در ۱۳ کانتینر جاسازی شده بود شامل گلوله های توپ، خمپاره و سایر سلاح ها بود و برچسب مواد ساختمانی روی جعبه های آن خورده بود.

دولت نیجریه پس از ضبط این محموله که به گفته پلیس مخفی نیجریه از ماه ژوئیه مسیر حرکت آن را تحت نظر داشته، اعلام کرد که دولت ایران در ارسال این تسلیحات به نیجریه دست داشته است و این در حالی است که به موجب چهارمین قطعنامه تحریمی علیه جمهوری اسلامی، «خرید، فروش یا ارسال مستقیم یا غیر مستقیم هر گونه سلاح یا تجهیزات مربوطه» از خاک ایران و یا از طریق ایرانیان، ممنوع است.

یک روز پس از آن‌که نیجریه دولت ایران را به دست داشتن در ارسال این محموله‌ها متهم کرد، منوچهر متکی به منظور پیگیری موضوع توقیف این کشتی، به ابوجا، پایتخت این کشور آفریقایی سفر کرد.

منوچهر متکی پس از مذاکرات در پایتخت نیجریه اعلام کرد که مسئله درحال حل شدن است و طرفی که در این کار دست داشته، «یک شرکت خصوصی» بوده است. با این حال، نیجریه این موضوع را به شورای امنیت گزارش کرد.

به گفته مقامات رسمی اطلاعات و امنیت نیجریه، در حال حاضر تحقیقات بر روی دو ایرانی که گفته می‌شود از مقامات ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ و اعضای سپاه قدس، یکی از شاخه‌های سپاه پاسداران هستند، ‌ معطوف شده است.

این دو نفر در حال حاضر به سفارت ایران در نیجریه پناه برده‌اند.

رویترز خبر داده بود که پس از سفر منوچهر متکی به نیجریه، پلیس مخفی نیجریه یکی از مظنونین را مورد بازجویی قرار داده است، اما فرد دوم به دلیل مصونیت سیاسی مورد بازجویی قرار نگرفته است.
Neda02 - کانادا - اتاوا
همه دنیا می دونن که تو ایران حتی شرکت تولید پوشک و کش تنبان هم وابسته به سپاهه ولی اگه روتون می شه مثل حرفی که درباره اسلحه های کشف شده زدید باز بگید اینم کار یک شرکت خصوصیه یک کم بخندیم.
شنبه 29 آبان 1389

robinhoodd - استرالیا - ملبورن
درسته قطعات ماشینمون کیفیت نداره اما اشانتیونش خیلی با کیفیته...لول
شنبه 29 آبان 1389

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
حالا کجاشو دیدید یکدفعه میبنید که اخوندک هم صادر میکنند
شنبه 29 آبان 1389

afshin7174 - ایران - تهران
ببینید میشه فهمید که این دولت فقیر به خاطر یه سری امکانات ناچیز از طرف دشمنان ملت ایران همچنین ادعایی کرده.
شنبه 29 آبان 1389

diyarim - اذربایجان - باکو
نیجریه خوب مو دماغی شده))))))
شنبه 29 آبان 1389

iranynab - ایران - تهران
این وصله ها به ایران نمی چسبه. خبر همی میزارید درست و واقعی باشه. راستی چرا تو این سایت که خودتون رو ایرانی میدونید از این همه افتخار ورزشی ایران حرفی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ورزشکارای ایرانی که دیگه هموطن هستند . میشه این طور حدس زد که شما صرفا جهت تخریب ایران و ایرانی تلاش می کنید نه بیان واقعیت ها.
شنبه 29 آبان 1389

shahab46 - المان - هانوفر
بر روح خمیتی لعنت اشی که ان گوربگوری پخته همه قاچاقچی های مواد مخدر و اسلحه و انسان را در ایران سرکار اورد و مرد
شنبه 29 آبان 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
بالاخره مموتی مدیریت جهانی رو شروع کرد؟!!!
شنبه 29 آبان 1389

mehr47 - ایران - تهران
من همیشه میگم این مسئولین ایران همشون فیلم امریکائی نگاه می کنن اینهم سندش: فیلم LORD OF THE WARبا بازی نیکلاس کیج. فکرشو بکنین سردار فیروزابادی جای نیکلاس کیج! لووووووول
شنبه 29 آبان 1389

bache shapoor - سوئد - یوسدال
اینها دیگه گندش را در اوردن! انوقت اون لاریجانی بی همه چیز تو سازمان ملل گ.. زیادی میخوره و میگه 70 درصد اعدامها در ایران بخاطر قاچاق مواد مخدر است! اخه بیشرف قسم روباه را باور کنیم یا دم خروس را? تا حالا دنیا به ما به چشم تروریست نگاه میکرد, حالا قاچاقچی مواد مخدر هم اضافه شد! من دوست ندارم به پدر و مادر کسی توهین کنم چون میگم یک نفر که خلافی میکنه ربطی به پدر ومادر نداره ولی اینها دیگه شورش را در اوردن! ای لعنت بر خودتون و لعنت به پدر و مادرتون که شما را اینطور تربیت کردن. مرگ بر جمهوری اسهالی. مرگ بر علی چکه ای.
شنبه 29 آبان 1389

farhad352 - ایران - تهران
. رژیم منحوس آخوندی در ایران از در آمد قاچاق و پول های بدست آمده از فروش مواد مخدر به فرزندان ایران زمین و اشاعه هزاران بدبختی در میان آنها، پول های باد آورده زیادی را به جیب زدند . و حالا نوبت توسعه تجارت مرگشان به کشور های دیگر رسیده است. این گدا زاده های صدقه بگیر که تهی از هر احساس انسانی هستند تنها به پول میاندیشند و غارت درست همانند سلف بیشرمشان تازی های ملخ خور. مرگ بر همه جنایتکار در تمامی صحنه گیتی بخصوص در وطن عزیزمان ایران.
شنبه 29 آبان 1389

Azadikhah - هلند - تکسل
iranynab - ایران - تهران پاچه خوار ولایت خجالت بکش!
شنبه 29 آبان 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
هر دم از این باغ بری میرسد. تازه تر از تازه تری میرسد . حالا ایندفعه حاج منوچ دیگر چه برای سر بهم کردن دارد . باید منتظر بود و دید ...
شنبه 29 آبان 1389

benjamin86 - انگلیس - اکسفورد
Azadikhah - هلند - تکسل حالا شما خون خودت رو کثیف نکن یه چیزی گفت :)) .
یکشنبه 30 آبان 1389

Azadikhah - هلند - تکسل
benjamin86 - انگلیس - اکسفورد:چشم loool
یکشنبه 30 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.