آمریکا دو دریانورد ایرانی را نجات داد


آمریکا دو دریانورد ایرانی را نجات داد

ناوگان پنجم آمریکا می گوید از طریق دولت عمان با مقام های ایران تماس گرفته است

نیروی دریایی آمریکا می گوید دو دریانورد ایرانی را در خلیج فارس نجات و تا هنگام رسیدن گارد ساحلی ایران به آنها آب و غذا داده است.

بر اساس بیانیه ناوگان پنجم آمریکا که در منامه پایتخت بحرین مستقر است، یک کشتی تجاری حدود ساعت ۳ بامداد پنجشنبه با دیدن چند منور متوجه دو دریانورد ایرانی در قایق نجاتی می شود و به نیروی دریایی آمریکا در منطقه اطلاع می دهد.

این بیانیه می افزاید پس از آن ناو یو اس اس اسکار آستین برای کمک اعزام می شود.

این دو دریانورد در ساعت ۵ بامداد به وقت محلی در یک کیلومتری بیرون از مرز آبی ایران پیدا شده و به آنها آب و غذا داده شد.

ارتش آمریکا سپس از طریق دولت عمان با مقام های ایران تماس گرفت.

دریانوردان ایرانی گفتند که کشتی ماهیگیری آنها شب قبل غرق شده و آنها از سرنوشت سایر خدمه کشتی اطلاع ندارند.

مقام های ایران هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده اند.

بر اساس بیانیه یاد شده، یک قایق گارد ساحلی ایران حوالی ساعت ۱۲:۳۰ برای بازگرداندن دو ملوان ایرانی وارد محل شد و از نیروی دریایی آمریکا تشکر کرد.

در این بیانیه استیو آنسیونی از فرماندهان ناوگان پنجم آمریکا از "هماهنگی با گارد ساحلی ایران برای نجات این دریانوردان" ابراز خرسندی کرد.

ایران و آمریکا سه دهه است که با یکدیگر روابط دیپلماتیک ندارند.

تنش های بین دو کشور طی چند سال گذشته بدلیل چالش اتمی ایران تشدید شده است.

حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس همواره این نگرانی را بوجود آورده که دو کشور ممکن است وارد یک رویارویی جدی شوند.

bawafa1385 - المان - هامبورگ
اینقدر اینها بی حیا و بی چشم و رو هستند که این خدمات انسانی را نه تنها ابراز نمیکنند . بلکه همیشه مانند لاشخور ها طلب کار در صحنه مدعی هم هستند. نمک که ما ایرانیها بان معتقدیم و انسانیت که همه ملل اعتقاد دارند چیزی نیست که چشمان کور این قوم سرگردان را بگیرید و ببیننند که فقط قدرت نیست که امریکائیها دارند انسانیت انهاست که بقدرت رسیدند .انسان دوستی انهاست که صاحب قدرت شدند . دانشگاهای انها را ببنینید . پر از حوانان ملل مختلف. بدون هیچگونه تبعیض. بدون هرگونه مزخرفات موجود در کشور های عقب مانده . من بعنوان یک ایرانی از این انساندوستی امریکائیها و نجات ملوانان بیچاره ماهیگیر که برای یک لقمه نان با مرگ دست بگریبان هستند . متشکرم
جمعه 28 آبان 1389

kayvan841 - ایران - اهواز
بله البته در بعضی از مواقع توی همین خلیج فارس هم هواپیمای مسافربری با 130 مسافر بی گناه رو با موشک سرنگون می کنن!!! بعضی از هموطنای من خیلی زود فراموش می کنن.. یه جور میگه آب و غذا دادن انگار این طرف مرز گشنه تشنه بودن..! دوستان سعی کنین همه چیزو سیاه و سفید نبینین!! درست نیست به هر قیمتی شعور و شرف ملیمون زیر سوال بره!!
جمعه 28 آبان 1389

bache shapoor - سوئد - یوسدال
وای اگه دوتا از اون طرف وارد مرزهای ابی ایران میشدن حالا بیا و ببین! میگرفتن و شیپور را بر میداشتن که اهای جاسوس گرفتیم و غیره و غیه. نان و اب که نمیدادن هیچی, کت بسته میبردن اوین! حالا یک سئوال, از کجا معلوم اینها خودشون جاسوسهای ایرانی نبودن? اخه تعجبی است که اولا کشتیشان غرق شده و اینها از بقیه خبر ندارند! دوما برای چی از مرز ابی ایران رد شدن? حتما اونطرف مرز هم ماهیهای بیشتری هست و هم ماهیها خوشمزه ترند!
جمعه 28 آبان 1389

اتحاد سبز - ترکیه - کایسری
اتحاد سبز : دو دریانورد مامور امنیتی بوده و به دستور مقامات این بازی را صورت داده اند تا جرقه ای بسیار کوچک بین دو کشور زده شود . ایران مایل است پشت پرده رابطه با امریکا داشته باشد .
جمعه 28 آبان 1389

parviz1 - انگلستان - کترینگ
من بعنوان یک ایرانی از اینکه جان دو هموتنم را نجات دادید متشکرم و امیدوارم بقیه هم نجات پیدا کنند.
جمعه 28 آبان 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
حالا اگه ایرانی ها دو تا آمریکایی رو نجات میدادند الآن بجرم جاسوسی توی اوین بودند.
جمعه 28 آبان 1389

iranazadiran - ایران - تهران
نه مردم ایران با امریکا مشکل دارند و نه امریکائی ها با مردم ایران. هر چه مشکل است بر سر ایجاد اختلاف از سوی این حکومت مزدور بی وطن است.
جمعه 28 آبان 1389

farzandekaveh - بلژیک - انتورپن
kayvan841 - ایران - اهواز بادرودبه شما وبقیه باید خاطرنشان کنم که اگه ایرباس ایران وسرنگون کرد به این دلیل بود که در پناه این هواپیما هواپیمای جنگئ برای حمله به همین ناو قرار داشته خون تمام مسافران بی گناه به گردن ملایان از خدا بی خبر
جمعه 28 آبان 1389

takht-e-jamshid - ایران - تهران
دوستان عزیز... آریایی های با فرهنگ... فراموش نکنید آمریکایی که داره توسط لابی صهیونیسم ها اداره میشه هیچ وقت به نفع ما آریایی هایی که از نسل خشایار و کوروش و هامان هستیم و استر و مردوخ های امروزی هم هیچ رحمی به ما نخواهند کرد البته اگه دستشون به ما برسه... اینکه دو ملوان توی آبهای آزاد باشند هم با ورود غیر قانونی به آبهای یک کشور تفاوت داره... کمی در مورد این که یهودی ها مراسم ایران ستیزی دارند تحقیق کنید(هامان کشی) و بعد برید ببینید چه پشت صحنه هایی دارند این لابی های اسراییل و آمریکا باهم. در ضمن از الان بگم که من منظورم از بیان این حرفها اصلا و به هیچ عنوان دفاع و تایید شرایط فعلی ایران نیست و فقط خواستم به دوستانی که یادشون میره ما آریایی ها چه فرهنگی داشتیم و باید به خودمون ببالیم یادآوری کنم که هنوز هم ایران ایرانه عزیزان... چو ایران نباشد تن من مباد.
شنبه 29 آبان 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
kayvan841 - ایران - اهواز. چیزی که شما از واقعه سرنگونی ایرباس نفهمیدید اینست که دو فروند هواپیمای اف 14 رژیم در فاصله بسیار نزدیکی از هواپیمای ایرباس و در کریدور غیر نطامی بصورت پرواز جمع قصد داشتند به ناو آمریکایی حمله کنند به گمان اینکه ناو آمریکایی متوجه ایرباس که پژواک راداری بزرگی دارد میشود و اف 14 ها را که در سایه ایرباس پرواز میکنند نمی بیند یا تفکیک نمی کند. زمانیکه چنین اتفاقی میافتد ناو پیشرفته موشک انداز وینسنس با تفکیک هدفها دو موشک به طرف هواپیماهای اف 14 ایرانی شلیک میکند. از آنجا که هواپیماهای اف 14 دارای پیشرفته ترین رادار هوابرد دنیا هستند بلافاصله بعد از شلیک موشکها منطقه را ترک و با سرعت سوپر سونیک فرار میکنند. در نتیجه موشکها به نزدیکترین هدف یعنی ایرباس برخورد میکند. رژیم این جنایت را برای سالها پنهان کرده ولی از خلبانان نیروی هوایی بپرسید تا واقعیت را برای شما بگویند. برای سرنگونی ایرباس ایرانی یک موشک کافی بود اگر میخواستند اینکار را بکنند اما دو موشک شلیک شده حکایت از داستان دیگری دارد. هر داستانی که این رژیم میگوید دروغ محض است.
شنبه 29 آبان 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
keyvan841 اهواز . گوش کن عزیز . شما یا بعنوان ازاده و ازاد اندیش بکل مسائل نگاه میکنید با به گفتار و تبلیغات بی اساس یک مشت وراج که حرف های انها مصرف داخلی دارد . اگر انها ماهیگیر نبودند . پس عوامل رزیم بودند که از مرز ابی هم بیرون رفتند بحرف های خودتان دقت کنید . کسی نگفته ملت ما در خانه خودس گرسنه اب و نان بوده . اینها یا ماهیگیر بودند یا خرابکار . در هر دو صورت محبت دیدند و در ثانی اگر هم جاسوس و خرابکار بودند باز مورد لطف قرار گرفتند .باز تر فکر کن عزیز. محبت کار هر کسی نیست که از عهده ان بر اید مخصوصا اگر به لانه زنیور هم نزدیک بشوی و نیش نخوری و محبت ببینی . بهتر فکر کن اقا . اگر جسارت نباشد نوکر مابانه فکر نکن.ارزش انسان به طرز تفکر ان است
شنبه 29 آبان 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
takht-e-jamshid - دوست گرامی ایران ستیزی و هامان کشی دیگر چیست؟ من سایتهای خبری گوناگون را میخوانم. کامنتهایی که یهودیان درباره خبرهای مربوط به ایران میگذارند بندرت دارای توهین به ایران و حتی د.لت ایران است. ایرانیان با پان آریانیزم و ضد یهودی گری به جایی نمیرسند. این د.لت بزرگترین دشمن ایران و فرهنگ و تاریخ ایرانیست.
شنبه 29 آبان 1389

naslesookhteh - ایران - تهران
kayvan841 - ایران - اهواز. منم میخواستم ماجرای جنگنده رو بگم که دوستان زحمتشو کشیدند. farzandekaveh - بلژیک - انتورپن و zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس ممنون.
شنبه 29 آبان 1389

kayvan841 - ایران - اهواز
تعجب می کنم که چطور هموطنای خارج نشین من اینطور به سادگی کشتار یه عده انسان که از قضا هم وطنای خودشونون هم هستم رو توجیه می کنن..! من بهیچ عنوان سیاستهای این حکومتو تایید نمیکنم ولی کشتن دسته جمعی گروهی انسان حالا بهر بهانه ای اولا جنایته دوما کمتر از تجاوز به خاک کشور نیست. کاری به مقصرش ندارم ولی حتی اگه ماجرای جنگنده ها درست هم باشه بهیچ عنوان دلیل نمیشه که اینهمه انسان قربانی بشن آمریکاییها خیلی خوب می دونستن با شلیک موشک هواپیمای جنگنده ایرانی به قول دوستان با سرعت سوپر سونیک فرار می کنه و در نهایت هواپیما مسافربری قربانی میشه ولی با این حال راه آخرو اول انتخاب کردن..!! چون جون ایرانیا واسشون مهم نبود و بخوان زهر چشمی بگیرن!! تا اونجایی که من میدونم میشد با پرواز یکی از چندین جنگنده آمریکایی مستفر بر روی ناو ، جنگنده ایرانی را منحرف کرد ولی. .! از دوستان خواهش میکنم همه چیزارو باهم قاطی نکنن تو این دوران هم که جنگ رسانه ای هست همه چیزو خیلی راحت میشه با رنگ و لعاب دفاع از انسانیت و دفاع از خود توجیه کرد مخصوصا برای اونایی که رسانه دست خودشونه...!!!
شنبه 29 آبان 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
keyvan841 اهواز ایران. گوش کن اقا مسئله هواپیما و مسافرین بیچاره طعمه ندانم کاری شدند یک مطلب دیگری است در اینجا بحث دو ماهیگیر است. از زمان روی کار امدن این رزیم تا امروز هزاران موردپیش امده که ما در ان رابطه حرف نمیزنیم.ما در رابطه با دو ماهیگیر صحبت میکنیم .که در نزدیک لانه زنبور بودند نه تنها نیش نخوردند بلکه محبت هم دیدند . حالا بجای اب اگر ویسکی هم داخل دریا زدند و با محبت سلامتی را گفتند گوارا و نوش جان طرفین. این سرکار هستید که دانسته یا ندانسته مسائل را قاطی میکنی تازه بدیگران میگوئی مسائل را با هم قاطی نکنید . لطفا شما یک بار دیگر با صمیمیت کامنت خود و موصوع این فصل را بخوانید اگر متوجه نشدید بفرمائید من دوباره توزیع بدهم. ولی یادت باشه در دریا توی کشتی فقط ودکا و ویسکی سرو میکنند . سلامتتتتتتتتیییییییییی
یکشنبه 30 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.