گفت و گوی صریح احمدی نژاد و مدودف در باکو


گفت و گوی صریح احمدی نژاد و مدودف در باکو

آقای احمدی نژاد و آقای مدودف پس از این دیدار، با خبرنگاران سخن نگفتند

مقامات روسیه می گوید که گفت و گوی محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران و دیمتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه در حاشیه اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر در باکو، شامل موضوعات "ناخوشایند" بوده است.

سرگئی پریخودکو، مشاور رئیس جمهوری روسیه، امروز پنجشنبه ۲۷ آبان (۱۸ نوامبر) گفت که آقای مدودف در دیدار با همتای ایرانی خود به صراحت سخن گفته و هیچ کدام از دو طرف از مطرح کردن "مسائل ناخوشایند" خودداری نکرده اند.

او گفت: "رئیس جمهوری روسیه ارزیابی اصولی خود را از تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل در مورد ایران مطرح کرد، که پیش تر هم در موارد متعدد بیان شده بود."

روسیه در ماه های اخیر با حمایت از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه برنامه اتمی ایران و لغو قرارداد فروش سیستم پدافند هوایی اس ۳۰۰ به این کشور، خشم مقامات ایران را برانگیخته است.

آقای احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در چند سخنرانی به تندی از تغییر موضع روسیه انتقاد کرد.

مشاور رئیس جمهوری روسیه امروز تأکید کرد که موضوع تحریم های بین المللی علیه ایران در گفت و گوی امروز آقای احمدی نژاد و آقای مدودف هم مطرح شده است.

او گفت: "این گفت و گو به ضرورت توسعه روابط با ایران هم کشید که همسایه ما است و ما مایلیم روابط اقتصادی و تجاری خود را با آن حفظ کنیم؛ البته روشن است که این امر تا جایی است که شامل تحریم های اعمال شده در قطعنامه های سازمان ملل نباشد".

به گفته آقای پریخودکو، رئیس جمهوری روسیه ضمن تأکید بر اهمیت ادامه فعالیت های صلح آمیز هسته ای در ایران، از نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان نمونه ای از همکاری دو کشور نام برد که کاملا زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه دارد.

Afshin London - انگلستان - لندن
ایران و روسیه که دیگه همسایه نیستند این یارو چی میگه؟
جمعه 28 آبان 1389

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
گفتگو نبوده. طبق خبرهایی که درز کرده کارشون به فحش خواهر و مادر کشیده شده! حرفی نبوده که عنتری دلقک بار مدودوف نکند و او هم حسابی از خجالت این بوزینه و دلقک سیاسی در آمده. شاهد باشید و ببینید بزودی چه بلایی بر سر رژیم ایران بیاورند چون این رژیم منافع هیچکس را در دنیا رعایت نمیکند و حتی قادر نیست منافع خود را در دنیا حفظ کند. بی سیاستی اراذل اسلامی ایران را به پرتگاه سقوط اقتصادی و اجتماعی سوق داده و منطقه را به سمت جنگی دیگر در ظرف 3-4 سال آینده سوق میدهد. با در افتادن با همسایه شمالی و اخیرا هم با چین دیگر کسی در دنیا نمانده تا از این فرومایگان نفعی ببرد جز حزب الشیطان لبنان و تروریستهای فلسطینی!
جمعه 28 آبان 1389

kazemi1236 - امریکا - سندیگو
چی
جمعه 28 آبان 1389

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
اگر این رژیم تروریستی شفاف سازی کند در موردمراکز اتمی که دارد دیگر احتیاج به اس300 نیست.تازه اگر برنامه اتمی صلح امیز است چرا سپر دفاعی مطمئن میخواهند . جون ما ملت ایران و تمام دنیا میدانند که این سپرهای دفاعی فقط برای ان مقاصد شومی هست که در سر میپرورانید. نه برای دفاع از جان ومال ملت است.جون ملت ایران را با زندگی مرگ تدریجی از بین برده اید.
جمعه 28 آبان 1389

alexxx - اتریش - وین
جای تعجب و سوال است که چه جوری اصلا" اینهمه سال طول کشیده. چون این احمقا سالها پیش باید با اشتباهاتشون و حماقتهای سیاسی و اقتصادیی که کردن تیشه به ریشه پوسیده خودشون زده و کپه مرگشون رو گذاشته باشن. تنها عاملی که باعث طول عمر این سوسمار نشان ها شده منافع حاصله از روابط با ایران برای غربی ها بوده.
جمعه 28 آبان 1389

nazli_akrami - ایران - تبریز
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس. چه عبارات جالبی حزب الشیطان لبنان و تروریستهای فلسطینی !!!!. خب طبیعیه وقتی حق اسرائیل میدونین که به کشتی آزادی به بهانه ای که هنوز جور نکرده حمله بکنه باید این تعابیر رو برای کسانی که تنها به کمک سنگ در مقابل تکنولوژی مدرن جنگی اسرائیل مقاومت میکنند استفاده کنین. راستی فکر میکنین خیانتی که شما سرمایه داران و تحصیلکرده های ایرانی گریخته به خارج به میهن و وطنی که دائم دم از آن میزنید کمتر از آخوندهاست؟؟؟. خجالت هم خوب چیزی است. الان هم برگردید به من بگویید ساندیس خور که روی مساله رو پاک کرده باشید
جمعه 28 آبان 1389

hhaammiidd - ایران - تهران
راستی از قرارداد ترکمانچای و عودت آذربایجان چه خبر ؟ نکنه اینم مثل همه مسائل بین الملل مالیده شد !؟
جمعه 28 آبان 1389

مشتعل - سوئد - استکهلم
میگن یک بزی میون شیرا و پلنگا وگرگا و کفتارا با شجاعت از تیزی شاخاش میگفت و لاف میزد و برای اونا خط ونشون میکشید و به نصیحت هیچ کس هم گوش نمی کرد عاقبت با اونا در گیر شد آخرین قسمت این داستان دیالوگ شیر و پلنگه هست که شیره موقع خوردن سر بزه به پلنگه میگه راست میگفتا شاخاش تیز بود از وفتی خوردم یک کم معده ام درد میکنه ..... فقط خدا به داد ایران برسه .
جمعه 28 آبان 1389

خرمگس سبز - ایران - تبریز
نازلی خانم همشهری ، چرا به کمک سنگ در مقابل تکنولوژی مدرن اسرائیل مقاومت کنن؟ مگه ما مردیم ؟ پول نفت و ثروت ملی مملکتمونو میدیم باهاش تکنولوژی مدرن تهیه میکنن ، گور پدر آبادانی و آموزش و بهداشت و مسکن و رفاه برای مردم خودمون. چراغی که به لبنان و غزه و ونزوئلا و کومور و بولیوی و ارمنستان و امثالهم رواست ، به ایران حرام است...
شنبه 29 آبان 1389

nazli_akrami - ایران - تبریز
خرمگس سبز - ایران - تبریز . همشهری جان این دو مقوله کاملا مجزا از هم هستند. اینکه ما به آنها باید کمک کنیم یا نکنیم بحث جدا و متفاوتی است. ولی اینکه عده ای شهروند عادی که حتی باتوم هم ندارند تروریست بنامیم و یک رژیم تا دندان مسلح را منجی بشریت که دارد از سرزمین مادری اش !!! دفاع میکند کمی جای تامل دارد.
شنبه 29 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.