به پیشنهاد روغن دنبه احمدی نژاد هم ایراد گرفتند!


به پیشنهاد روغن دنبه احمدی نژاد هم ایراد گرفتند!
 
 
آخرین نیوز: چندی پیش، دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور کشورمان در سفر استانی خود به قزوین پیشنهاد داد تا مردم به جای مصرف روغن های با ترانس بالا از روغن دنبه استفاده کنند و این در حالی است که متخصصان و کارشناسان حوزه سلامت نسبت به استفاده از روغن دنبه و سایر روغن های حیوانی هشدارهایی را مطرح کرده اند.

دکتر محمد ضابطی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فردا خاطرنشان کرد : دنبه یکی از بدترین انواع روغنهایی است که وجود دارد و قابلیت دفاع ندارد چون دارای کلسترول بسیار بالایی است و تصلب شرایین و ناراحتی های قلبی به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه باید تغییرات اساسی در نحوه مصرف مواد غدایی در کشور به وجود آید گفت: باید دید که چه ماده غذایی کجا و چگونه استفاده می شود اسکیموها هم از روغن دنبه استفاده می کنند و عمر طولانی هم دارند اما برای زندگی مدرن این نوع روند غذایی جز افزایش آمار بیماری های قلبی و افزایش کلسترول و فشار خون بالا چیز دیگری به همراه ندارد.

دکتر استقامتی نیز در گفتگو با «فردا» با اشاره به مضر دانستن روغنهای حیوانی خصوصا روغن دنبه گفت: اسید آراشیدونیک روغنهای حیوانی سبب افزایش HDL و کاهش LDL می شود.

به گفته این متخصص ، به طور کلی چربی های جامد حاوی اسید های چرب اشباع هستند و برای سلامتی مضرند.اولین علت مرگ و میر در کشور ما، بیماری های قلبی- عروقی می باشد و این بیماری رابطه ی مستقیم با نحوه ی تغذیه و مصرف چربی دارد، سعی کنید روغن مصرفی تان روغن مایع باشد.

وی در ادامه افزود: روغن حیوانی روغن جامد است و ما در طول روز مقداری از این چربی را همراه با گوشت -کره و خامه و...دریافت میکنیم پس نیازی به مصرف روغن حیوانی معروف نداریم.

همچنین دکتر عبدالهی کارشناس امور تغذیه نیز با تاکید بر اینکه روغنهای حیوانی "دنبه" مورد تایید سازمانهای جهانی پزشکی نیست یادآور شد: این نوع روغنها دارای اسیدهای چرب غیر اشباع هستند و برای بدن بسیار مضر و بیماری های قلبی به دنبال دارد.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: در بین انواع روغنها ، آنهایی که دارای اسیدهای چرب غیر اشباع بالای 25 درصد و ترانس کمتر از 5 درصد باشد مورد تایید نیست که روغن دنبه با توجه به این ویژگیها از مضرترین روغنها محسوب می شود.

عبدالعزیز جمشید زهی عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص به خبرنگار «فردا» گفت : با اشاره به واضح بودن مضرات روغنهای حیوانی و خصوصا دنبه ، از آن جایی که انسان سالم محور توسعه پایدار است و بارها از طریق رسانه ها و موسسات پزشکی این مسئله به مردم اطلاع رسانی شده ضروری است که مردم بدانند روغن دنبه در گروه روغنهایی قرار می گیرد که باید یک ضربدر قرمز روی آن کشید.

این نماینده مجلس افزود: تا روغنهای گیاهی با فواید بسیار به راحتی در دسترس مردم می باشد چه لزومی به استفاده روغنهای حیوانی و دنبه با این همه عوارض و بیماری وجود دارد ؟!
pandora - آلمان - کلن
یادمه در مناظرات پیش از انتصابات 88 میگفت یه رئیس جمهور باید در همه زمینه ها نظر کارشناسی داشته باشه !
سه‌شنبه 25 آبان 1389

Louisette - فرانسه - مارسی
مگر میشه آدم همه کاره باشه؟پس اگر بله اسمشو باید بذارند بحر العلوم.علم ثابت کرده که چربی ها قاتل انسانند.ایشان دارند بمیل وابتکار خودشان ملتو بدرک اسفل السافلین میبره.خودش بخوره.
سه‌شنبه 25 آبان 1389

Ahoora Mazda - نیوزیلند - آوکلند
محمود دنبه
سه‌شنبه 25 آبان 1389

koorosh-ir - ایران - تهران
طبق معمول افاضاتی فرموده اند ادم عاقل نباید جدی بگیرد.احتمالا در جمع دامداران خواسته حرفی بزنه ولی مکان را فراموش کرده نه اینکه استاد جغرافی هست .
سه‌شنبه 25 آبان 1389

robinhoodd - استرا لیا - ملبورن
خودش دنبه خورده که مغزشم به مانند یه دنبه بی خیر و مصرفه.
سه‌شنبه 25 آبان 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
این بابا تا حالا مهندس بود و تجزیه تحلیل میکرد...حالا متخصص تغذیه شده!خدا نکنه مردم ما اون چیزایی که این مردک میخوره بخورن;)
سه‌شنبه 25 آبان 1389

faramarz65 - ایران - تهران
یادم میاد که از چند سال قبل کلی تلاش کردنند که مردم از این روغنها استفاده نکنند.............اونوقت یه ادم دیوانه با یه حرف تمام اونا رو دود میکنه .
سه‌شنبه 25 آبان 1389

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
این بیچاره تقصیر ندارد؛ تمام دوران نو جوانیش وقتی دنبال ‍‍باباش در خونه های مردم برای مس سفید کردن میرفت بجز دنبه چیزی گیرش نمی آمد. حالا یاد خاطراتش افتاده. ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍
سه‌شنبه 25 آبان 1389

afshin7174 - ایران - تهران
راستی هزینه رادیو فردا رو کی میده؟؟!! نگین که مردم ایران میدن که خندم میگیره.
سه‌شنبه 25 آبان 1389

dooste khob - ایران - تهران
خوب داره بی سوادیشو به رخ همه می کشه
سه‌شنبه 25 آبان 1389

Afshin London - انگلستان - لندن
اهورا جان خواهشن به این نگید محمود دنبه، محمود تاپاله یا محمود پشکل بیشتر لایقشه بازم دنبه یه خاصیتی داره
سه‌شنبه 25 آبان 1389

bawafa1385 - المان - هامبورگ
حالا چرا این بزرگوار در قزوین از روغن دنبه بخوبی یاد اوری کرد و تجویز انرا هم ضروری میداند نکند در قزوین ازدنبه و فراوردهای جانبی ان یک چیز هائی دیده که ما ها بی خبریم . این اقای پروفسور دکتر مهندس کولر ساز میدان بهارستان بهتر نیست کشک خودش را بسابد . واینگونه اظهار نظر ها را بمتخصصین بهداشت و تغذ یه واگذار نکند . شاید این اقای پروفسور دکتر مهندس صنایع کولر سازی میخواهد با اینگونه تجویز های شخصی از شر مردم راحت شود . من نمیدانم والله این چه فکر میکنه
سه‌شنبه 25 آبان 1389

bache shapoor - سوئد - یوسدال
ترا بخدا یکی بمن بگه چه ادم الدنگی لقب دکتر را به ای بیسواد احمق داد? دکتر محمود انتری نژاد!
سه‌شنبه 25 آبان 1389

Ahoora Mazda - نیوزیلند - آوکلند
این حرفش مثل حذف یارانه ها و ازدیاد جمعیته, این کلاش بی بته خرافاتی داره به خاطر امام زمانش ایران رو به کل ویران میکنه, این تیمارستانی و تمساح یزدی اعتقاد دارن باید ایران و دنیا و به لجن کشید تا یارو از چاه در بیاد
سه‌شنبه 25 آبان 1389

Pezhman - اتریش - وین
منظورش این بود زمستون سرد میشه.نفت کمیاب.اسکیمویی روغن مصرف کنید.
چهار‌شنبه 26 آبان 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
بابا دست از سر این مموتی بردارید!!! درسته که این جانور یه تیرخلاص زن و آدمکشه ولی دست خودش نیست!!! همه بیمارهای روانی همین مشکلات رو دارند ولی مشکل اینجاست که فقط این یکی شده رئیس دولت(بخوانید طویله)!!!!
چهار‌شنبه 26 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.