دروغ بودن ادعای عذرخواهی از ایران بابت جعل نام خلیج فارس نیز تایید شد


دروغ بودن ادعای عذرخواهی از ایران بابت جعل نام خلیج فارس نیز تایید شد

حادثه تلخ و رقت بار استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس در مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره بازی های آسیایی ، سوژه نابی برای برخی رسانه های عربی شد تا با استناد به آن بار دیگر بر طبل اقدام جاعلانه و جاهلانه اشان در خصوص نام خلیج همیشه فارس دامن بزنند، اما در این میان موضع گیری مسئولین کشورمان بیش از اقدام اعراب دردآور می نماید.

به گزارش تابناک، اقدام سخیف چینی ها در بکارگیری نام جعلی برای خلیج فارس سبب شد برخی رسانه های عربی با ذوق زدگی و خوشحالی آن را دلیلی برای حقانیت ادعاهای کذایی خود بدانند، در همین باره روزنامه عربی «الرایه» چاپ قطر با استناد به همین موضوع مدعی شد که، «واشینگتن» از نام جعلی برای خلیج فارس حمایت می کند!! شاهد روزنامه قطری برای این ادعا بدانجا بر می گردد که، «آندرو شابیرو» و «کورت کامل» دو تن از معاونان وزیر امور خارجه آمریکا که در مراسم افتتاحیه بازی های آسیایی «گوانجو» شرکت داشتند پس از این مراسم در نشست خبری جداگانه اقدام «چین» را تحسین کرده! و از اینکه «چینی» ها شجاعت نشان دادند که در مقابل معاون رئیس جمهور ایران، «علی سعیدلو» و رئیس کمیته ملی المپیک ایران، « محمد علی آبادی» این اقدام شایسته! را انجام دهند، «پکن» را مورد تشویق قرار دادند!

در همین حال دیگر رسانه های عربی نیز با انتشار خبرها و تحلیل هایی این واقعه را دلیلی بر حقانیت خود برشمردند. اما جالب تر اینکه با گذشته دو روز از این حادثه و طرح آن در رسانه های ایرانی ـ البته جز صدا و سیما! ـ هیچ یک از مقامات کشورمان موضع مشخص واقدام عملی در این باره در پیش نگرفته اند.

بر پایه این گزارش، هرچند برخی عوامل سازمان تربیت بدنی ساعاتی پس از این واقعه، در خلال افتتاحیه بازی های آسیایی، خبری را از «گوانجو» به برخی رسانه ها ارسال داشتند و در آن مدعی شدند که نخست وزیر چین برای این موضوع از مقاماتن ایرانی عذرخواهی کرده و بدین سبب بوده که آنها اقدام به ترک مراسم ننموده اند! اما حقیقت امر این است که چینی ها هیچ نوع عذرخواهی نداشته و حتی به شهادت اعلام سفارت کشورمان در چین، هیچ یک از مسئولین ایرانی قصد ترک مراسم نداشته و تنها در این میان سفارت کشورمان اعتراضی به وزارت خارجه چین ارسال داشته است.

البته دلیل انتشار این خبر دروغ مبنی بر عذرخواهی نخست وزیر چین از آقایان «سعیدلو» و «علی آبادی» کاملا مشخص است، و آن هم صرفا برای کاهش فشارها بر ایشان از سوی رسانه ها و افکار عمومی ایران بوده است. اما پرسش این است که می توان با انتشار چنین خبر کذبی بر توهین آشکار به ملت ایران سرپوش گذارد؟

اما بخش جالب تر این داستان آنجاست که، چینی ها مدعی شده اند تقصیری نداشته و این شیطنت از سوی مقامات عرب صاحب نفوذ در ورزش آسیا صورت پذیرفته است!! ادعایی که در صورت تایید، خود قبل از هرچیز  نشان از بی عرضگی و بی تدبیری چینی ها دارد، اما هر شنونده عاقلی می داند که این ادعا تنها سرپوشی بر اقدام زشت و رذیلانه چینی هاست زیرا برگزار کنندگان این مراسم چینی ها بوده و موضوع خلیج فارس هم آنقدر در سال های اخیر مورد توجه رسانه های بین المللی بوده که هر انسان کند ذهنی نیز می تواند آن را بفهمد حال چگونه چینی ها نفهمیده اند جای پرسش بسیار دارد.

همه این ادعا ها از عذرخواهی چینی ها گرفته تا ادعای شیطنت اعراب، موضوعاتی است که در رسانه های ایرانی مطرح شده است اما جستجوی ما در رسانه های چینی و بین المللی برای یافتن شاهدی بر ادعاهای مطرح شده به جایی نرسید. لذا از آقایان مسئول ورزش کشور تقاضا داریم متن عذرخواهی رسمی چینی ها و مسائلی که ایشان درباره چینی ها مطرح کرده اند را برای ما ارسال کنند تا منتشر نماییم و مشخص شود که ایم مقامات به همین راحتی به مردم دروغ نمی گویند.

اکنون بیش از 48 ساعت از اقدام توهین آمیز چینی ها می گذرد، مقامات کشورما جز یادداشت اعتراضی سفارتمان در پکن به وزارت خارجه چین هیچ اقدامی برای وادار ساختن چینی ها به جبران اقدام زننده اشان نکرده اند، در همین ابتدا رسانه های عربی این اقدام را در بوق و کرنا کرده و راست یا دروغ مقامات آمریکایی نیز بر آن صحه گذارده اند، دهها میلیون نفر به شکل واضحی جعل نام واقعی خلیج فارس را در برابر دیدگان خود مشاهده نموده و بسیاری از آنها شاید بر این باور باشند که این نام، نام حقیقی خلیج همیشه فارس است، از امروز این مراسم و بکارگیری این نام خاص برای خلیج فارس به سند خود ساخته ای برای اعراب در دامن زدن به ادعاهای جعلی اشان محسوب خواهد شد، میلیون ها ایرانی در برهه های مختلف برای حمایت از نام خلیج فارس و حفظ هویت و تمایمت ارضی ایران به هر شکل مختلف از جان و مال و آسایش و زندگی خود فروگذار نکرده اند، پس سکوت آزار دهنده مسئولین ما، رسانه های رسمی دولت، صدا و سیما و مجلس شورای اسلامی برای چیست؟

این توهین چگونه جبران خواهد شد؟ اگر چینی ها وقیحانه در پی جبران برنیامدند مسئولین ورزش ما هم بر همین منات ادامه خواهند داد و تنها به شایعاتی که پخش می شود و در آن از عذرخواهی چینی ها سخن گفته می شود بسنده خواهند کرد.

لذا ضمن آنکه خواهان موضع گیری شفاف و صادقانه مقامات مسئول کشورمان در این موضوع هستیم، این اطمینان را به کاربران می دهیم که در مسیر صیانت از هویت و تاریخ ایران زمین در حد توانمان کوتاهی نخواهیم کرد. پس در صورت دریافت نکردن پاسخ مناسبی در اینباره باز نیز آن را تکرار و پاسخ مطالبه خواهیم کرد. 

SarayeAzadi - انگلیس - لندن
از طرح این موضوع و روشنگری شما میهن دوستان سپاسگزاریم. من یکی از میلیونها ایرانی منتظر پاسخ شفاف مسئولین ورزش هستم. امیدوارم پاسخی آشکار در خور شأن ایرانیانی با فرهنگی درخشان و دیرینه دریافت کنیم و نه عرایضی پوچ و بی پایه! * جاودان خلیج همیشه فارس ایــران*
دوشنبه 24 آبان 1389

sam-antwerpen - بلژیک - انتورپن
چرا یکباربه دادگاه لاهه در هلند درخصوص این موضوع شکایت نمیکنند?!. رای این دادگاه برای همه قابل قبول است.
دوشنبه 24 آبان 1389

svenskpojke - سوئد - یمتلند
بهترین راه برای جذب پولهای عربها
دوشنبه 24 آبان 1389

farhad352 - ایران - تهران
از حکومت ننگین عربی که در ایران تحت زعامت ابر نامرد دجال خمینی ملعون با فریب و نیرنگ و دروغگویی و به همراهی کارتر جنایتکار بر سر کار آمد جز پستی و بی شرفی و بی وجدانی، تعرض و تجاوز و قتل و غارت وخیانت انتظار دیگری نمی رود. اگر امروز مشتی رجاله وطن فروش با پول های کلان غارت شده از اموال ملی در خدمت این تازی زاده های بیشرف قرار گرفته اند باید پرسید تا به کی خدمت دزدان و وطن فروشان را نمودن و تا به کی در کهتری و دست بوسی این فرومایگان بی وجدان ماندن؟. قدری به عزت و شرافت ایرانی خود بیاندیشید و این کثافت ملا های بی شرف را از اریکه قدرت به زیر کشیده و آنها را به دادگاه ملی به سپاریم تا سزای خیانت به ملت بزرگ و شریف اما خوش باور ایران را با قهر انقلابی ببینند و بدانند که روزگار گریه و زاری و مرده کشی برای حرام اقمه های نجس و تازی زاده های گور بگور در ایران برای همیشه به پایان رسیده است. زنده باد ایرانیان وطن پرست و اصیل که برای رهایی ایران از این توله سگان تازی هراسی بدل راه نمی دهند و برای سرنگونی این عرب زاده های نجاست در تلاشند. ،
دوشنبه 24 آبان 1389

saeid.j - انگلستان - کاونتری
وای بر ما که خلیج فارس رو چیزه دیگه ای صدا کنند و ما ساکت بمونیم. میشه نتیجه گرفت که سران کشور ما ایرانی اصیل نیستند که اینطور اجازه میدن با فرهنگ ما بازی بشه.. و می خواند با تخریب هویت ما به اهداف خودشون برسند
دوشنبه 24 آبان 1389

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
موضوع خلیج فارس آنقدر در این سال ها مورد بحث بوده که هر انسان کند ذهنی .... نه خیر اشتباه می کنید. این موضوع فقط در ایران است که اینقدر شنیده می شود و حتی در کشور های عربی اینقدر روی آن بحث نمی شود، نود و نه و نه دهم درصد چینی ها هم اصولا نمی دانند همچین جایی در دنیا وجود دارد و سر نامش دعواست و البته خیلی از آنها ایران را فقط به عنوان یک کشور عربی در خاور میانه می شناسند که نفت دارد و هیچ چیز دیگری ندارد.
دوشنبه 24 آبان 1389

پریشان - ایران - صدرآباد
از اولش هم معلوم بود دروغه.چون حتی یک نفر با غیرت تو مسئولین حکومتی نیست
دوشنبه 24 آبان 1389

1983 - ایران - تهران
خاک بر سر بی غیرتتان کنند آقایان علی آبادی و سعیدلو با پول این مردم به این مسافرتها می روند و خوشگذرانی می کنند و با شکم گنده بر می گردند و به مردم ....شعر تحویل می دهند تف به غیرتتان خاک بر سرتان خاک بر سرتان خاک ایران هم نه خاک کشورهای عرب مگس خوار بر سرتان
دوشنبه 24 آبان 1389

sepher - استرالیا - سیدنی
sam-antwerpen - بلژیک - انتورپن . . جناب دکتر! دادگاه لاهه دادگاهی حقوقی است که اگر هر دو طرف دعوا حاکمیتش را بپذیرنند حکمیت میکند! دادگاه لاهه قدرت اجرائئ ندارد و در این مسئله هیچگونه ابهامی موجودنیست که دادگاهی بخواهد رفع ابهام کند! سازمان ملل و اسناد حقوقی ان روشن است و تنها کشوری که هنوز اعراب نتوانسته اند رضایتش را جلب کنندبرای تغییر نام امریکاست . راستی اعراب جزیره کیش را القیس نامگذاری کرده اند! کشوری که نام بزرگترین بندرش عربی است( بندرعباس), درحد واندازه ای نیست که بخواهد ادعای تاریخ کند!. عباس یعنی عبوس , گرفته, عصبانی, ناراحت!
دوشنبه 24 آبان 1389

koorosh-ir - تهران - ایران
شیر که پیرشد لگدش میزنند.اگر روزی ژاندارم منطقه بودیم الان به روزی افتادیم که هر شغالی برایمان دندان نشان میدهد.
دوشنبه 24 آبان 1389

klcc - مالزی - کوالالامپور
مسوولین محترم به نظر من ایستاده اند ببینند نتایج ورزشکاران ایران در مسابقات چه میشود. اگه خوب بود که میگن با توجه به شیطنت دشمن. ورزشکاران ایران اسلامی و عاشق ولایت مشت محکمی به دهان استکبار زدند و نتایجشان خوب شد. و اگه هم نتایج خوبی نگرفتند (که تا الان همینطوره) میگن دشمن شیطنت کرد روحیه ورزشکاران امد پایین و نتایجشون بد شد که این حیله استکبار و دشمن بود. والا اینا تو اسمان و ریسمان رو به هم بافتن و پیدا کردن دشمن تبحر خاصی دارند. همانطور که تا پارسال روسیه کشور دوست و برادر بود و امسال چون s-300 رو نداد شد دشمنی که پشم و پیلش ریخته و فکر کنم سال بعد نوبت چین باشه که پشم و پیلش بریزه. گرچه دیگه اگه چین رو از دست بدند نه چین جایی رو داره که اجناس بنجلش رو قالب کنه و نه ایران کشور دیگه ای براش میمونه که تحریمها رو واسش دور بزنه و تو شورای امنیت قطعنامه ها رو مثلا وتو کنه (اگر چه تا بحال نکرده).
دوشنبه 24 آبان 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
یک مشت بی رگ بدتر از سیب زمینی و وطن فروش دولتمردان ایران زمین شدند وای بر ما
دوشنبه 24 آبان 1389

آینه - انگلیس - لندن
بابا پس اسرائیل حق داره میگه سرزمین خودش هست این عربها فقط بلد هستن اسم مناطق دیگه رو به نام خودشون عوض کنند . من که به اسم کشور فلسطین دیگه صد در صد مشکوک شدم حکایت خلیج فارس اونجا رخ داده. راستی دوستان یک نظر دارم و میخوام نظر شما رو هم بدونم .. چطوره ایرانیهای که در کشورهای عربی هستن روی پول اون کشور با خودکار کلمه خلیج فارس رو بنویسند و همینطور در فروشگاهها خرج کنند?
دوشنبه 24 آبان 1389

aria-aria-nl - هلند - روتردام
چین بیاد از ایران عذرخواهی کنه ساده این بیاد چهل کشور عرب سوسمار خور ول کنه مارو بچسبه.
سه‌شنبه 25 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.