احمدی نژاد: کنترل جمعیت اشتباه است + ویدیو


احمدی نژاد: کنترل جمعیت اشتباه است

رئیس جمهوری ایران گفت باید طوری کار کنیم که وقتی امام آمد ما را در موضع خود ابقا کند

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران اجرای سیاست کنترل جمعیت در ایران را اشتباه بزرگی دانست زیرا که به گفته او "روزی دست خداست".

آقای احمدی نژاد که برای هفتاد و هشتمین سفر استانی خود به استان قزوین سفر کرده است، روز پنج شنبه ۲۰ آبان (۱۱ نوامبر) گفت: "غربی ها از ترس این که جمعیت ما به کشورهایشان سرازیر شود و آن ها را با مشکل روبرو کند، پیشنهاد کنترل جمعیت به دیگر کشورها می دهند."

پیش از این رئیس جمهوری ایران در مراسم روز ملی شوراها در تهران گفته بود که اجرای شعار "دو بچه کافی است" به این معنا است که "۴۰ سال دیگر نامی از ملت ایران" باقی نمی ماند.

او با اشاره به اجرای "چشم بسته" قانون کنترل جمعیت در ایران گفته بود: "در این ارتباط، قانون وضع کردند و گفتند که سه بچه را بیشتر بیمه نمی کنیم، در صورتی که نگاه و اعتقاد ما با آنها فرق می کند و معیارهای ما با آنها متفاوت است."

رئیس جمهوری ایران در ادامه سخنان خود در قزوین "آرزوی بسیاری از انسان ها را یک ساعت زندگی کردن در ایران" دانست و گفت: "اکنون جهان وارد مرحله ای شده است که تنها راه خود را اتصال به امام می داند و بنابراین باید طوری کار کنیم که هروقت امام آمد ما را درموضع خود ابقا کند."

قانون کنترل جمعیت در ایران

اجرای سیاست کنترل جمعیت و تنظیم خانواده که پیش از انقلاب ایران در سال 1357 آغاز شده بود، در نخستین سال های پس از انقلاب متوقف شد.

پیامد این موضوع در نخستین سرشماری جمعیت در ایران در سال ۱۳۶۵ مشخص شد و مقامات ایران متوجه رشد 3.9 درصدی جمعیت در این کشور شدند.

مشکلات ناشی از رشد جمعیت باعت شد که مقامات ایران با تایید آیت الله خمینی، رهبر پیشین ایران، سیاست کنترل جمعیت را در پیش گیرند و در پی آن قانون تنظیم خانواده و کنترل جمعیت در سال ۱۳۷۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

بر اساس این قانون، امتیازاتی چون "بیمه، مرخصی زایمان مادر، پرداخت هزینه نگهداری و حق اولاد" به فرزندان چهارم و بعد از آن تعلق نمی گیرد.

دولت محمود احمدی نژاد یک سال پیش لایحه ای به مجلس ایران داد که در مواردی فرزندان چهارم و بعد آن هم بتوانند از امتیازات قانونی برخوردار شوند.

چندی پیش، تعدادی از نمایندگان مجلس ایران از سخنان آقای احمدی نژاد مبنی بر مخالفت با سیاست کنترل جمعیت به شدت انتقاد کردند.

مشکل بیکاری و فراهم نبودن زیر ساخت های لازم برای زندگی مطلوب و ناکافی بودن امکانات رفاهی و بهداشتی متناسب با جمعیت کنونی ایران از جمله دلایلی بود که نمایندگان در مخالفت با اظهارات محمود احمدی نژاد عنوان کردند و اظهارات او را به دور از منطق و غیرعملی توصیف کردند.

 مخالفت احمدی‌نژاد با برنامه‌های کنترل جمعیت

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، امروز بار دیگر گفت مخالف برنامه های کنترل جمعیت است. چند ماه قبل که اقای احمدی نژاد اظهاراتی مشابه بر زبان اورد ، کارشناسان و حتی شماری از نمایندگان مجلس با او مخالفت کردند. جمعیت ایران اکنون از مرز هفتاد میلیون گذشته اما رئیس جمهوری معتقد است این رقم باید حداقل به صد و پنجاه میلیون برسد.

سیاوش اردلان گزارش میدهد.

iranesabz - هلند - امستردام
به خدا به پیر به پیغمبر این مردک دیوانه است. اگر هرچه زودتر او را در تیمارستان بستری نکنند فاجعه برای مردم ایران است.
جمعه 21 آبان 1389

porharfi - هلند - آرنم
40 سال دیگر نامی از ملت ایران باقی نمی ماند ..."چون تو و حکومتت(ملایی). هرروز جنایتها میکنید...
جمعه 21 آبان 1389

اتیلا - ژاپن - توکیو
با گفتن مرگ بر آن مرگ بر این مشگلات کشور حل نمیشود !! باید اسلام را به سرزمین و زادهگاهش برگردانیم
جمعه 21 آبان 1389

delmorde - سوئد - یوتوبوری
اخه حرومزاده با کدوم اشتغال امنیت شغلی با کدام بیمه درمانی درست و مسکن استخدام را در دوایر دولتی بیشرافت ریاکار منوع کردید انهائی هم که مسند امور هستند هرکام جای چند نفر را بخاطر وفاداری به نظام بی نظام تان گرفتند. افردای معمولی را بصورت قراردادی استخدام می کنید که امنیت شغلی نداشته باشد تا بتوانید یی ا خود را جایگزین کنید. هر بچه باید با نظام صیحیح تحصیل کند اون وضع اموزش و پرورش شماست لااقل از کشور های غربی انچه خوب است یاد بگیرید.ببینید بیمه درمانی اشتغال بیمه بیکاری بیمه مریضی اون وضع اسفناک بیمه اجتماعی کلی کارگر بیکار همه افتان به تن فروشی توباید فکتو ببندی.
جمعه 21 آبان 1389

banoo99 - امریکا - لوس انجلس
خاک تو اون سر پوکت. ملت میرن کلیه میفروشن فقط واسه دو تومان. اون وقت تو داری یه زری میزنی دیگه. باورم نمیشه دیگه این یکی رو.
جمعه 21 آبان 1389

khosh bavar - ایران - یزد
احمق مثل واتیکان ! تو میگی: کنترل جمعیت دست خداست, و واتیکان هم میگه : کاندم حرام هست و کاندم کار شیطان است !? متنفرم, از هر چه ادم احمق که .... فکر کند که " بهترین " نسخه رمز پیروزی و خوشبختی بشریت را پیدا کرده !?
جمعه 21 آبان 1389

khosh bavar - ایران - یزد
zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس : زبل جان, شرمنده هستم و امشب متوجه شدم که شما منظورتان بمن نبود ! سرافکنده و از شما از صمیم قلب عذرخواهی میکنم و من فقط بطور اتوماتیک به شما جواب دادم, زیرا شما تنها کسی هستی که با شما در مورد " ازادی بیان " بحث کرده بودم و چون من خواهان جواب صحیح از شعر بودم, بخاطر تند خواندن, اینطور برداشت کردم که شما بمن گفتید که اجازه کامنت و نظر ندارم که برایم غیرقابل هضم بود از زبل خان عزیز و دانشمند چینن نظری را در مورد ازادی بیان بخوانم ! بدینخاطر و از روی تجربه تلخ با بچه های بسیجی سایت, جواب شما را دادم. نمیدانم, چطور و با چه زبان ادبیات ضعیفی که دارم از شما عذرخواهی کنم, ولی فقط میگم, منو ببخش که بخشیدن از ان بزرگان است و منم انسان و جایز خطا . دوست عزیز, از شما استدعا دارم, حتا نیم خط که شده نظرتان را در مورد اشتباه فاحشم بیان بفرمایید و امیدوارم مرا به بزرگیتان ببخشید, زیرا شعار من: بخند و دیگران را هم بخندان و تا توانی دلی بدست ار, که دل شکستن هنر نیست. خواهش میکنم, عذرخواهیم را قبول بفرمایید, مرسی !?
جمعه 21 آبان 1389

Pezhman - اتریش - وین
نتیجه جلو گیری نکردن, پس انداختن تحفه هایی مثل تو است.
جمعه 21 آبان 1389

maral63 - مالزی - کوالا لامپور
احمدی نژاد نقش ملت ایران را گوشت جلوی تانک میداند. حالا هر چه تعدادشان بیشتر باشد برایش بهتر است. به تنها مسئله ایی که فکر نمی کند, تامین مسکن, اشتغال, رفاه و امنیت مردم ایران است.
جمعه 21 آبان 1389

king_oni - منچستر - انگلستان
تا زمانی‌ که مردم ایران مسلمان هستن و حسن و حسین میکنند هیچ تغییری ایجاد نمی‌شه. .... حالا این گدا‌های رژیم پیداشون می‌شه میان عر عر می‌کنن.
جمعه 21 آبان 1389

فضول میرزا - سوئد - استکهلم
تنها راه رهائی مبارزه مسلحانه با تمام کلم به سران است. یک آخوند خوب یک آخوند مرده است!
جمعه 21 آبان 1389

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
دیوانه بی عقل، زنجیری بی سواد چند روز دیگه کاندوم رو تو ایران ممنوع میکنه.!!!
جمعه 21 آبان 1389

omide azadi - ایران - تهران
حالم ازش بهم می خوره
جمعه 21 آبان 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
کثافت میخواهی ایران را مثل هند و پاکستان کنی کور خوندی شعور ملت ایران بالاتر از این حرفها است
شنبه 22 آبان 1389

bg_m - بلغارستان - صوفیا
نه این چون میدونه همه بر عکس به حرفاش عمل میکنن این حرفها رو زده ...
یکشنبه 23 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.