ایران از کسب کرسی در هیات حقوق زنان سازمان ملل بازماند


ایران از کسب کرسی در هیات حقوق زنان سازمان ملل بازماند

پرونده سکینه محمدی آشتیانی باعث اعتراض های زیادی شده است

تلاش ایران برای به دست آوردن یک کرسی در آژانس "زنان سازمان ملل" که هدف آن تشویق حقوق زنان در جهان است ناکام مانده است.

آمریکا و گروه های حقوق بشر که رفتار ایران با زنان را محکوم می کنند به شدت مخالف عضویت ایران در این هیات بودند.

همچنین از نامزدی عربستان سعودی انتقاد شد اما این کشور توانست یک کرسی در هیات به دست آورد.

کرسی ایران در این هیات ابتدا تضمین شده به نظر می رسید زیرا این کشور جزوی از یک گروه کشورهای آسیایی است که 10 نامزد را برای 10 کرسی معرفی کرده بودند. رای گیری در مجمع عمومی سازمان ملل انجام شد.

اما کشورهای غربی و گروه های حقوق بشر به سختی علیه عضویت ایران دست به لابی زدند.

هفته گذشته تیمور شرقی ناگهان وارد این رقابت شد و به راحتی - با 36 رای در مقابل 19 رای - گوی سبقت را از ایران ربود.

سوزان رایس نماینده آمریکا در سازمان ملل این موضوع را که کشورش تیمور شرقی را تشویق به شرکت در این رقابت کرده بود تایید نکرد اما از نتایج استقبال کرد.

او گفت که عضویت ایران می توانست شروعی نامبارک برای یک آژانس برجسته سازمان ملل در زمینه تشویق حقوق زنان باشد.

با این حال آمریکا انتقادهای مشابهی را متوجه عربستان سعودی نکرد، درحالی که گروه های حقوق بشر نگرانی های زیادی در باره این کشور دارند.

این گروه ها با ذکر آنچه تعبیض های قضایی علیه زنان در ایران و عربستان می دانند گفته اند که کارنامه هر دو کشور در زمینه رفتار با زنان تیره است.

عربستان سعودی کرسی ای را به دست آورد که برای اهداکنندگان بزرگ کمک ها اختصاص داده شده بود. یک سخنگوی سازمان دیده بان حقوق بشر در واکنش به این تحول ادعا کرد که عربستان کرسی خود را خریداری کرده است.

اما فیلیپ بولوپیون گفت که ایران با سرکوب مستمر و جدی فعالان حقوق زن در سال های اخیر خود را متمایز کرده است.

معلوم نیست که کارنامه کشورها در زمینه حقوق بشر در عمل چه تاثیری بر عملکرد این هیات خواهد داشت اما از آنجا که مسائل مربوط به زنان به شدت در سازمان ملل تفرقه انگیز است، این نگرانی وجود دارد که می تواند صحنه ای برای نبردهای سیاسی شود.

black chador - امریکا - ولدن
مگر Comedy show بوده که ایران را داخل کنند? هیچ کشور اسلامی نباید عضو این هیات باشه. وقتی قانون کشورتون اسلامی هستو قانون اسلامی میگه یک مرد میتونه با یک دختر نوزاد ازدواج کنه حتی کرسی در هیات باغ وحش هم براتون زیاده.
پنج‌شنبه 20 آبان 1389

Neda02 - کانادا - اتاوا
امروز تیتر اول THE GLOBEMAIL درباره خانم سکینه محمدی اشتیانی بود. معلوم بود ایران رای نمی اره. اگه ایران در آژانس زنان سازمان ملل کرسی به دست می آورد من از زندگی تو دنیایی که حقوق زن در اون مفهومی نداره بی زار می شدم.
پنج‌شنبه 20 آبان 1389

reza.paris - ایران - تهران
تیمور شرقی کی هست لطفا یک نفر توضیع دهد
پنج‌شنبه 20 آبان 1389

delmorde - سوئد - یوتوبوری
اصلا کشورهائی که قوانین اسلامی را در مورد زنان اجرا می کنند نباید د این هیات جایگاهی داشته باشند.عربستان سعودی باتوسری پول خود را تحمیل کرده. وگرنه هیچ حقی نداد و این هیات را با حضورش الوده می کند.
پنج‌شنبه 20 آبان 1389

reza.paris - ایران - تهران
تیمور شرقی تا سال 2002 میلادی از جمله استان‌های اندونزی بود و در پی قیام‌ها و شورش‌های استقلال طلبانه از این کشور جدا شد ، سرانجام 20 می 2002 میلادی تیمور شرقی از اندونزی اعلام استقلال کرد . مردم این کشور کوچک طی همه‌پرسی عمومی و زیر نظارت نیروهای حافظ صلح ملل متحد، در سال ۲۰۰۲ به استقلال خود از اندونزی رای دادند.
پنج‌شنبه 20 آبان 1389

kalkal - ایران - تهران
اره این یکی رو حق با شماست. میگم علت اینکه مردای آمریکایی و انگلیسی به دنبال تست دی ان ای هستن که ببینن بچه هاشون از نسل خودشونه به خاطر همین عضویت و ریاست کشورهاشون تو این آژانس ماژانس ها نیست؟؟؟ هان ننه؟ در مورد سکینه محمدی من یه جا دیگه هم سوال کردم از آقایون . حالا از خانمها سوال می کنم . اگه زن داداش شما با یه مرد دیگه رو هم بریزه و برادر شما رو بکشه بازم اینطوری حرف میزنید؟؟ مرگ خوبه ولی برا همسایه . نه غلاااااااااااااااامممممممممم؟؟
پنج‌شنبه 20 آبان 1389

shahab46 - المان - هانوفر
kalkal - ایران - تهران تعجبی نداره فکر شما جیره خورها بیش از این کار نمی کند بر فرض حرفت درست هم با شه باید دنبال علت بود و ان را از سر راه بر داشت والا تو این را بکشی پرونده بعدی میاد رو که عین همینه وشما باز بکارتون ادامه بدین تا نوبت به خانواده خودت بالاخره میرسه چون تو ان جامعه زندگی میکنند مگر اینکه تو نیوزلند واسشون با پول مردم جایی درست کردی
پنج‌شنبه 20 آبان 1389

black chador - امریکا - ولدن
kalkal - ایران - تهران . . اگر طرف شوهرش رو کشته و واقعا در یک دادگاه حقیقی محکوم شده حقش اعدام هست. اگر در دادگاه اسلامی محکوم شده باید قصاص بشه حالا تو جواب بده: چه کسی از سکینه قصاص میخواد? پسر و دخترش که اونوبیگناه میدونن. یک سوال دیگه با ازواج با نوزاد موافقی یامخالف?
پنج‌شنبه 20 آبان 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
حکومتی ضدبشری که بارها به نقض حقوق بشر محکوم شده چطور میتونه خودش رو برای کسب کرسی حقوق زنان کاندید کنه!!! از این حکومت وقیح تر خودشه.
جمعه 21 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.