عبداللهی: فردوسی‌پور اول تکلیف خودش را مشخص کند، بعد حرف بزند

 
عبداللهی: فردوسی‌پور اول تکلیف خودش را مشخص کند، بعد حرف بزند

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: فردوسی‌پور بهتر است اول تکلیف خودش را مشخص کند، بعد درباره محرومیت دایی حرف بزند.

حسین عبداللهی  درباره برنامه شب گذشته نود و واکنش‌های مجری این برنامه نسبت به رای کمیته انضباطی مبنی بر ممنوع المصاحبه شدن دایی عنوان کرد: پوست کمیته انضباطی از دیدن این واکنش‌ها کلفت شده است. روزی که وارد این کمیته شدیم انتظار این را نداشتیم که همه از کارمان راضی باشند. ما صلاحیت این را نداریم که در کار آقای عادل فردوسی‌پور دخالتی داشته باشیم اما اگر صلاحیت آن را داشتیم او را محروم می‌کردیم.

وی گفت: نباید به همین راحتی زحمت کسانی که می‌خواهند خدمت کنند را زیر سؤال برد. وقتی یک مرجع قضایی در حال پیگیری رعایت قانون است نباید به راحتی مورد انتقاد قرار گیرد. کمیته انضباطی مثل همیشه نسبت به این گونه قضاوت‌ها گذشت می‌کند.
این عضو کمیته انضباطی تصریح کرد: فردوسی‌پور قبل از اینکه علی دایی روی خط بیاید در مورد رای کمیته انضباطی نظر مثبتی داشت اما بعد از صحبت‌های دایی نظرش عوض شد و از آزادی بیان صحبت کرد. او بهتر است اول تکلیف خودش را مشخص کند. یا از اول می‌گفت رای کمیته انضباطی درست نیست یا نظرش را در ادامه تغییر نمی‌داد.


عبداللهی در مورد اینکه در قوانین بین المللی جریمه‌ای مبنی بر ممنوعیت مصاحبه وجود ندارد اظهار داشت: اگر قوانین فیفا را به طور دقیق بررسی کنید متوجه می‌شوید که فیفا تکالیفی را برعهده فدراسیون‌های عضو گذاشته تا آنها بر اساس رویه و عرف خودشان به تخلفات رسیدگی کنند. فیفا تصریح کرده با محرومیت، توبیخ، جریمه نقدی یا هر روش دیگری به تخلفات اهالی فوتبال رسیدگی شود.
وی یادآور شد: علی دایی نیز یکی از اهالی فوتبال است و حرف‌هایی را بیان کرده که طبق مقررات فیفا تخلف محسوب می‌شود پس چگونه باید با این تخلف برخورد شود که ضمانت اجرایی داشته باشد؟ یک راه آن است که بگوییم برای مدتی مصاحبه نکند و اگر این کار را انجام داد جریمه نقدی و سپس از همراهی تیم محروم می‌شود. این مسئله کاملا مطابق با قوانین فوتبال است.

عضو کمیته انضباطی در مورد اینکه علی کریمی گفته باید شان و منزلت علی دایی به عنوان یک اسطوره فوتبال حفظ شود  گفت: می‌گویند حرمت امام‌زاده به متولی آن است، قبول داریم علی دایی یک اسطوره و چهره شناخته شده فوتبال ایران در عرصه بین المللی است اما از ایشان انتظار می‌رود که حرمت و احترام داوران و مقامات فدراسیون فوتبال را حفظ کند. ایشان جزیی از خانواده فوتبال هستند و از فدراسیون به همین کمیته انضباطی شکایت کردند و ما هم رای صادر کردیم. ما برای دایی احترام قایل هستیم اما این احترام دلیل نمی‌شود که تکالیف خود را انجام ندهیم.

klopatra7 - آلمان - دوسلدورف
تکلیفش رو روشن کنه یعنی چی؟؟ یعنی یا به صف ساندیس خورها بپیونده یا ساکت شه؟؟
چهار‌شنبه 19 آبان 1389

طاطا - ایران - تهران
خاک برسرتون که فقط حذف کردن ومحروم کردنو بلدید مردم چطوری میتونن شما رو حذف کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چهار‌شنبه 19 آبان 1389

a_bamdad - ایران - تهران
خوب برید تکالیفتون رو بنویسین به کا چه!اصلا ده بار هم جریمه از رو نکالیفتون بنویسین
چهار‌شنبه 19 آبان 1389

oldboy - انگلستان - لندن
"..اما از ایشان انتظار می‌رود که حرمت و احترام داوران و مقامات فدراسیون فوتبال را حفظ کند..". حرمت و احترام داوران؟ اکثر داوران مورد بحث یک مشت بزدل رشوه بگیر بیسواد هستن که با گرفتن پول و رشوه و سیاسی بازی سوت ناحق زدن. حق با علی دایی هست.
چهار‌شنبه 19 آبان 1389

experthoney - منامه - بحرین
منظورش اینه که باید مثل ما یه دنده و لجوج باشه
چهار‌شنبه 19 آبان 1389

iranjp - ژاپن - توکیو
توی اون صدا سیما یه ادم حسابی وجود داره اونم عادل فردوسی پوره .
چهار‌شنبه 19 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.