فرمانده جدید گارد حفاظت از آیت الله خامنه اى کیست؟


فرمانده جدید گارد حفاظت از آیت الله خامنه اى کیست؟

سرتیپ ابراهیم جبارى بارها از اصلاح طلبان و مسئولان دولت محمد خاتمى به عنوان عوامل «نفوذى بیگانه» یاد کرده و بر ضرورت برخورد جدى تر و شدیدتر با مخالفان و منتقدان حکومت تصریح کرده است.

سرتیپ ابراهیم جبارى، فرمانده جدید گارد محافظ آیت الله على خامنه اى موسوم به سپاه ولى امر، طبق مستندات موجود یکى از سیاسى ترین سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامى است.

سخنرانى هاى بسیارى از سرتیپ جبارى در ۲۰ سال گذشته علیه اصلاح طلبان و منتقدین حکومت رهبر کنونى جمهورى اسلامى ایران وجود دارد.

وى بارها از اصلاح طلبان و مسئولان دولت محمد خاتمى به عنوان عوامل «نفوذى بیگانه» یاد کرده و بر ضرورت برخورد جدى تر و شدیدتر با مخالفان و منتقدان حکومت تصریح کرده است.

ابراهیم جبارى در دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق از جمله عملیات آزاد سازى خرمشهر در سال ۱۳۶۱ حضور داشته اما اسناد و مدارک دوران جنگ نشان نمى دهد که وى از افسران ارشد سپاه در رده فرماندهى لشکر و قرارگاه بوده باشد.

فرماندهى سپاه زنجان هنگام ابطال انتخابات ۱۳۷۵

سرتیپ جبارى پس از جنگ با دریافت درجه سرتیپ دومى به فرماندهى سپاه زنجان منصوب شد. در جریان ابطال انتخابات دوره پنجم مجلس در حوزه زنجان در سال ۱۳۷۵، نیروهاى سپاه و بسیج به فرماندهى وى براى جلوگیرى از اعتراض طرفداران نامزد اصلاح طلب پیروز در انتخابات (نجفیان ) در شهر مستقر شدند و وى دستور انحلال ۹ پایگاه بسیج نزدیک به اصلاح طلبان را صادر کرد.

وى همچنین در این دوران از شاکیان عمده نشریات اصلاح طلب زنجان از جمله نشریه پیام زنجان بود.

در سال ۱۳۸۱ سرتیپ جبارى به فرماندهى سپاه استان قزوین انتخاب شد ودوره فرماندهى وى در این شهر شش سال به طول کشید. وى در این شهر نیز از منتقدان صریح دولت محمد خاتمى و اصلاح طلبان قزوین بود.

دو سال قبل و درست هفت ماه قبل از انتخابات جنجالى ریاست جمهورى خرداد ۱۳۸۸، سرتیپ جبارى به تشخیص فرماندهان ارشد سپاه از قزوین به تهران فراخوانده شد و به عنوان جانشین فرماندهى سپاه پایتخت (سرتیپ عبد الله عراقى) برگزیده شد.

معاون حسین طائب در زمان ناآرامی های تهران

سرتیپ جبارى همچنین ۱۱ روز قبل از برگزارى انتخابات ریاست جمهورى ۱۳۸۸ به عنوان معاون حسین طائب در بسیج گمارده شد.

بسیج طى این دوران- از ۲۵ خرداد تا ۲۵ مرداد - همراه با سپاه تهران به طور مستقیم کنترل تمامى امور پایتخت و مسئولیت برخورد با معترضان در خیابان هاى تهران را برعهده داشت.

در مجموع سرتیپ جبارى در شش ماه اول نا آرامى هاى تهران و سایر شهرهاى کشور به عنوان معاون ارشد حسین طائب عمل مى کرد.

سرتیپ جبارى به داشتن روابط نزدیک با آیت الله محمد تقى مصباح یزدى، پدر خوانده دولت محمود احمدى نژاد، معروف است.

در هفتم آبان سال ۱۳۸۸، مصطفى محمد نجار، وزیر کشور دولت محمود احمدى نژاد که خود از سرداران سپاه است طى حکمى سرتیپ ابراهیم جبارى را به عنوان فرماندار کرج و معاون استاندار تهران منصوب کرد.

با وجود این، به دلیل اینکه فرمانده کل سپاه در نظر داشت تا سرتیپ جبارى را به قم بفرستد با انتقال وى به وزارت کشور موافقت نشد.

فرماندهى سپاه قم در دوران حمله به تشییع جنازه آیت الله منتظرى

سرتیپ جبارى در ۲۶ آبان ۱۳۸۸ با حکم سرلشکر محمد على جعفرى، فرمانده کل سپاه پاسداران به قم رفت و فرماندهى سپاه در این شهر را بر عهده گرفت.

قم در دوران ۱۲ ماهه فرماندهى وى با نا آرامى هاى بسیارى روبرو بود. حمله نیروهاى طرفدار حکومت به مراسم تشییع جنازه آیت الله حسینعلى منتظرى و حمله به بیت آیت الله یوسف صانعى هنگام حضور مهدى کروبى در این شهر و نیز تظاهرات علیه سید حسن خمینى، نوه آیت الله خمینى بنیانگذار جمهورى اسلامى، در دوران فرماندهى سرتیپ جبارى درسپاه قم رخ داد.

استاندار قم هفته گذشته هنگام تودیع سرتیپ جبارى از فرماندهى سپاه قم به عنوان بالاترین مقام استان اعلام کرد که وى در برابر جریان فتنه در قم موفق عمل کرده است.

روابط نزدیک با آیت الله مصباح یزدى

سرتیپ جبارى همچنین به داشتن روابط نزدیک با آیت الله محمد تقى مصباح یزدى، پدر خوانده دولت محمود احمدى نژاد، معروف است و هنگامى که وى فرماندهى سپاه قم را بر عهده داشت همراه با فرماندهان تحت امر خود به کرات به دیدار آیت الله مصباح یزدى مى رفت وگزارش هاى خبرى و تصاویر این دیدارها در سایت هاى اینترنتى خبرگزارى هاى ایران نیز منتشر شده است.

آخرین ماموریت سرتیپ جبارى در قم

آخرین ماموریت سرتیپ ابراهیم جبارىدر قم، آماده سازى فضاى عمومى و حفاظتى قم براى سفر اخیر و ۱۰ روزه آیت الله خامنه اى به این شهر بود.

وى در حضور آیت الله خامنه اى و در جمع هزاران بسیجى از ضرورت برخورد پیچیده تر با معترضان سخن گفت و آیت الله خامنه اى در حضور هزاران بسیجى سخنان وى را تایید کرد.

فرمانده سپاه ولى امر

حالا سرتیپ جبارى به فرماندهى گارد ویژه حفاظت از آِیت الله خامنه اى یعنى سپاه ولى امرانتخاب شده است.

یگان ویژه اى که مسئولیت حفاظت از رهبر ایران، بیت رهبرى، نهاد رهبرى و ساختمان هاى زیر مجموعه آن را که همگى در مقر موسوم به شهید مطهرى قرار دارند بر عهده دارد و شمار پرسنل آن تا ۱۲ هزار نفر تخمین زده شده است.
robinhoodd - استرا لیا - ملبورن
پس سگ نگهبان اینه..
چهار‌شنبه 19 آبان 1389

khosh bavar - ایران - یزد
مافیای اسلامی در سطح بالای کشوری !
چهار‌شنبه 19 آبان 1389

salar187 - ایران - تهران
ساندیس خور
چهار‌شنبه 19 آبان 1389

Afshin London - انگلستان - لندن
این از اوناست که خودش داوطلبانه میره توی بشکه. .
چهار‌شنبه 19 آبان 1389

sam78 - سوئد - سوئد
اردک و زمان ماشالله چه پرونده ننگینی ساخته عقب نمونی از همپالگیات دنبه ,سر همتون بالای دار به زودی پدر سوخته های عوضی نوکر اجنبی, مزدور ها,فعلا اقاتون تو خط تهران قم پر میزنه موظبش باش چون هوا خیلی پسه اره.
چهار‌شنبه 19 آبان 1389

poriyaye_vali - قطر - دوحه
از فامیلیش معلومه چیکاره هست
چهار‌شنبه 19 آبان 1389

alexxx - اتریش - وین
در سنین جوانی غلمان تمساه یزدی , به همین دلیل روز بروز رتبه او بالاتر میره این رسم جمبوری اسلامیه. و باز هم به همین دلیل ایجور عغده ایی و بی عاطفه بار اومده. رویشان سیاه و روحشان معذب باد.
چهار‌شنبه 19 آبان 1389

dara20 - ایران - تهران
یک جلاد حرامزاده ادمکش است.
چهار‌شنبه 19 آبان 1389

Ezhaq - ایران - تهران
ایرانیان انگلستان از اطلاع رسانی شما تشکر می کنم. امیدوارم همیشه در کارتان موفق باشید.
چهار‌شنبه 19 آبان 1389

aria-aria-nl - هلند - روتردام
گورباباش اینها چه ..هستن که گارد داشته باشن یک سر شیپیشو بو گندو.
چهار‌شنبه 19 آبان 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
حرام زادگی ازش میباره
پنج‌شنبه 20 آبان 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
Afshin London - انگلستان - لندن کار این جور جانورها از بشکه گذشته!!! بشکه مال شب اول شونه!!!...
جمعه 21 آبان 1389

zayandehroodi - دانمارک - کبنهاک
ای کاش میشد برای من هم گارد بیارن. من هم انسان هستم.
جمعه 21 آبان 1389

1983 - ایران - تهران
خوب داستان شهادت امام علی رو که مرو می کنیم به این سوال می رسیم آیا نمی تونست موقع نماز چند تا گارد ویژه برای محافظت از خودش بزاره
شنبه 22 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.