درخواست از مسیحیان عراق برای خروج از این کشور


درخواست از مسیحیان عراق برای خروج از این کشور

حملات به عبادتگاه های مسیحیان در عراق منجر به خروج گروه زیادی از آنها از این کشور شده است

بلندپایه ترین روحانی مسیحی عراقی در بریتانیا قرار است از مسیحیان عراق بخواهد تا به دنبال حملات اخیر القاعده، این کشور را ترک کنند.

اسقف آتاناسیوس داوود قرار است این درخواست را طی مراسم مذهبی امروز، پکشنبه هفتم نوامبر در کلیسای ارتودوکس سریانی لندن بیان کند.

اسقف داوود پیش از این، بارها از اقدام ناکافی دولت عراق برای تامین امنیت مسیحیان انتقاد کرده است.

در ماجرای گروگانگیری اخیر در کلیسای کاتولیک بغداد که با حمله نیروهای امنیتی به این کلیسا پایان یافت، ۵۲ نفر کشته شدند.

گروگانگیری در کلیسای مریم مقدس در بغداد بعد از ظهر یکشنبه پیش ( سی و یکم اکتبر) آغاز شد. چند فرد مسلح به این کلیسا در محله الکراده بغداد حمله کردند. در آن زمان، حدود یکصد نفر در این محل مشغول نیایش بودند.

افراد مهاجم از طریق تلفن همراه با مقام های دولتی تماس برقرار کرده و خواهان آزادی زندانیان القاعده در این کشور و چند زن مسلمان که ادعا می کردند نزد کلیسای قپطی مصر زندانی هستند، شدند. به دنبال شکست در مذاکرات، نیروهای امنیتی به کلیسا هجوم بردند که تلفات سنگینی به بار آورد.

قرار است اسقف داوود در مراسم مذهبی امروز از مسیحیان عراق بخواهد در وضعیتی که القاعده وعده حملات بیشتر علیه مسیحیان را داده، خاک این کشور را ترک کنند.

او همچنین از دولت بریتانیا خواهد خواست تا به مسیحیان عراقی، پناهندگی دهد.

عمده مسیحیان عراق را آشوری ها تشکیل می دهند که از قرن اول میلادی در این کشور زندگی کرده اند.

از زمان سقوط حکومت صدام، مسیحیان عراق در انزوا به سر برده اند و دولت این کشور توانایی مراقبت از آنها را نداشته و یا تمایلی برای این کار نشان نداده است.

حملات به عبادتگاه های مسیحیان در عراق منجر به خروج هزاران نفر از آنها از این کشور شده است. هم اکنون نزدیک به پانصد هزار مسیحی در عراق زندگی می کنند.

رهبران مسیحیان عراق پیش از این از مسیحیان این کشور خواسته بودند تا در عراق باقی بمانند و به تقویت جوامع خود بپردازند اما با افزایش ناامنی ها، نشانه ها حاکی از آن است که این سیاست ممکن است تغییر کند.

sir.amir - انگلستان - منچستر
ای مسلمانها حالا بگید اسلام دین برابری بعد در تازی نامه امده انهای که ایمان ندارن کافرن وباید کافرها را کشت این طالبان برابر اصل تازی نامه هست نگید اینها چهره اسلام را خراب کردن الکی ماله نکشید اسلام از اول تا اخرش همین وحشیگری هاست
یکشنبه 16 آبان 1389

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
بفرما. یکی دیگه از افتخارات اسلام عزیز
یکشنبه 16 آبان 1389

ezatdf - ایران - تهران
بیچاره ها حتما هر روز آرزو می کنند که چه خوب میشد صدام برگرده همینطور که ما الان آرزو می کنیم ای کاش میشد زمان شاه برگرده این هنر جمهوری اسلامیه که بعد مدتی مردم آرزوی برگشتن به شرایط قبلی رو می کنند
یکشنبه 16 آبان 1389

Louisette - فرانسه - مارسی
بیچاره مردم عراق.این اقلیت های بیگناه تقاص کی وچی را دارند میدهند.؟.
یکشنبه 16 آبان 1389

svenskpojke - سوئد - یمتلند
به نام خداوند جان و خرد هر کس در ایین و اعتقاد خود ازاد است و ازاد است همنطور که اعتقاد دارد خدا را عبادت کند . مرگ بر تمام کسانی که اسلام را اینطور در اذهان عموم بد کرده اند.
یکشنبه 16 آبان 1389

kalkal - ایران - تهران
شما که به دین و خدا و هیچی اطمینان ندارید چطور شد حالا مسیحیت براتون مهم شد؟ اینا هم مثل بقیه کسانی که به خدا ایمان دارند. مگه شما نمی گید هر کی به خدا ایمان داره باید نابود بشه و این حرفا . اینا هم مثل بقیه. بزنید به بیخیالی و چشماتون رو ببندید . بعد بزارید به حساب اون مسلمونایی که مسیحیا مسجدشون رو آتیش میزنن و کتکشون میزنن.
یکشنبه 16 آبان 1389

assyria_power - امریکا - مدستو
از قرن اول میلادی نه از اول عراق مال اشوریها بود و نینوا کربلای کنونی پایتخت انها بود.اولین تمدن در بین النهرین بود ودر حال حاضر اشوریان با تمدن هشت هزار ساله گیر اسلام وحشی افتادند.
یکشنبه 16 آبان 1389

Pezhman - اتریش - وین
اسلام را باید افشا نمود.جنایاتی که مذهبیون تاکنون مرتکب شده اند.باید مکررا" بازگو وجوانان را از بدام افتادن دردام ودامن اسلام واسلامیون جنایت پیشه برحذر داشت. آینده را باید بدون اسلام سیاسی بسازیم.
یکشنبه 16 آبان 1389

dragon2010 - آمریکا - شیکاگو
من شرمنده از مسلمانی گشتم به گوشه ای پنهان
یکشنبه 16 آبان 1389

danial nabi - سوئد - استکهلم
این گلی بود از گلهای جرج بوش مسیحی .مرده شور برده.
یکشنبه 16 آبان 1389

danial nabi - سوئد - استکهلم
این گلی بود از گلهای جرج بوش مسیحی .مرده شور برده.
یکشنبه 16 آبان 1389

sare galin - انگلیس - لندن
KALKAL ایرن- تهران. کدام مسیحى مسجد اتیش زد؟کجا؟. خداوند ما شمشیر به دست نداشته!!اشتباه متوجه شدین. خدا محبت هست. به امید ازادى تفکر، بیان ،اعتقاد در ایران و کشورهاى مثل عراق.
دوشنبه 17 آبان 1389

kalkal - ایران - تهران
الهی آمییییییییییننننننننننننننن. کورشه نتونه ببینه.ولی فکر نکنم اربابای شما با این چیزا موافق باشن ها. اینا فقط مستعمره میخوان و نوکر. فکر میکنید اینا که گفتید تو مستعمرات هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
دوشنبه 17 آبان 1389

salarkhan - آلمان - هامبورگ
kalkal - ایران - تهران چرا سفسطه و مغلطه میکنی بی خرد؟؟1-واسه ما انسانیت مهمه و حقوقش نه مسیحیت!2-کی و کجا ما گفتیم هر کی به خدا ایمان داره باید نابود بشه؟؟؟3-کی و کجا مسیحیان مسجد آتیش زدند ...مخبط؟؟
دوشنبه 17 آبان 1389

طراوت - ایران - تهران
وای تورو خدا هرجا میرید ایران نیاید چقدر که من از عربا خوشم نمیاد میخصوصا همشون مخصوصا عراقیااااوای که اصلا بهداشت رو رعایت نمیکنند مخصوصا همشون
دوشنبه 17 آبان 1389

s_pol3000 - کانادا - تورنتو
sir.amir - انگلستان - منچستربی سواد کمی برو تاریخ اسلام مطالعه کن یهودیان چگونه در کنار مسلمانان در زمان پیامبر زندگی میکردند ..انها که میجنگیند..خودتان دارید میگید میجنگیدند..انهایی که صلح بودند خوب در صلح بودند خوب واضح است..القاعده که ساخته غیر مستقیم انگلیس است وحالا بلای جون خودشان شده..می دانستی به خاطر تجهیزات پزشکی که بنلادن همراهش داره دقیقه به دقیقه داره با ماهواره های امریکایی رسد میشه.دیدی همش فیلمخودشان است ..پس یا بیسوادییا با دشمن اسلامی که خدا هدایتت کند
دوشنبه 17 آبان 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.